Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

acap

temp of wattage

Recommended Posts

ik kweek nu momenteel met 5 x600 w en de temperatuur is zo rond de 27 graden

nou heb ik nog een zesde lamp maar dan gaat de temperatuur naar 29,7 vind ik een beetje hoog voor powerplant

wat gaat mij grotere toppen bezorgen die zesde lamp of de juiste temperatuur voor mijn plantjes

thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimaat gaat voor licht.

 

Ik zeg 6e lamp erbij en je klimaat aanpassen daarop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja wat vindt je een te hoge temp voor ons plantje? 20 kwekers, 20 verschillende methodes. heb hier btw zeer goeie rondes gedraaid op 32 graden c, en een zeer slechte ronde op strak 28 graden. Tis maar of alles klopt of nie ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimaat gaat voor licht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fotosynthese heft zijn optimum op slechts 35°C. Dus dikkere toppen krijg je met een te hoge temperatuur. De olies dampen er al boven de 25°C uit, voor de kwaliteit is een hoge temperatuur slecht. De meeste kwekers vinden 27°C de beste compromis. Boven de 30°C in combinatie met een lage luchtvochtigheid word het klimaat perfect voor spint en toprot word ook erg begunstigd. Vele kwekers maken zich niet al te gek als de temp maar onder de 30°C blijft. Voor medische wiet waar constante kwaliteit gevraagd word kan dat al te veel zijn en op een grote monocultuur zou je het ook beter vermijden omdat het absolute risico met de grote van het kweek toeneemt (met een grote monocultuur zit je niet op risico's te wachten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

35gr 85% 1500ppm dan zit je optimaal mits je bladtemp goed blijft.

 

Maar realiseer het maar eens.......das niet simpel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha racker dat co2 apparaat staat nog in een tasje in de gang daar ga ik morgen bij de koffie even naar kijken :wave:

 

maar wat betreft die zesde lamp dan zal ik extra afzuigcapaciteit moeten realiseren en qua geluid zie ik dat niet zitten want die ruimte zit aan een gallerij net zoals alle andere slaapkamers dus wil het risico minimaliseren dus laat ik niet gierig zijn en me

volledig storten op mijn 48 x 18 ltr onder 5 x 600 watt

mijn doel is 1,7 kg dus dat zou te doen moeten zijn met 5 stuks als ik goed reken 340 gram per lamp dus iets meer als een halve gram de watt

 

dat is helaas het niveau waar ik mij op begeef racker hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb m'n beste rondes gedraaid tijdens warme periodes.. draai nu als proef met 32 graden max, gaan als een jekko, wel met 700ppm

 

hoeveel m2 heb je? als potten strak tegen mekaar staan, zou je slechts 4,8m2 hebben, dan is 5x600 watt prima. je moet als beginneling niet teveel willen, maar 600watt/m2 is een mooie basis.

 

er zijn er maar weinig die een gram/watt kweken, haal je 0,8/0,9 doe je het al goed.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

met minder watt/meter is het natuurlijk wel makkelijker om 1/1 te halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik reken dan met 600 watt/m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb twee bakken allebei 1 meter breed en 1,80 lang

 

boven die ene bak hangt 3 x 600 w en daar staan gewoon 9 x 18ltr is dus 27 planten onder met een cm of drie ruimte tussen de potten maar alleen in de breedte in de lengte staan ze strak tegen mekaar aan

hier staan mijn beste planten in die beginnen mekaar nu een beetje te overlappen

 

in die andere bak dus 2 lampen maar met twintig potten

hier staan alle kleintjes in

mijn idee was om die kleintjes te gaan mengen met die groten volgende week NA 3e week bloei als ze dus ook niet meer groeien

zodat ik alles mooi op ken vullen en dus optimaal gebruik maak van het licht wat ik wel heb

 

Klinkt dat goed>?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en 0,9 gram de watt is iets waar ik alleen maar van kan dromen op dit moment ik ben vaak te makkelijk en dat ken nou eenmaal niet met kweken maar ik vind het leuk om te doen dus misschien gaan we ooit die kant nog op :yummy:

 

edit ik zit nu in mijn derde week bloei en geef nog steeds groeivoeding dit omdat ik ze nog wat de hoogte in wil hebben vanaf vierde week bloei uiteraard bloeivoeding

is dit verstandig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fotosynthese heft zijn optimum op slechts 35°C. Dus dikkere toppen krijg je met een te hoge temperatuur. De olies dampen er al boven de 25°C uit, voor de kwaliteit is een hoge temperatuur slecht.

 

Theorie: Als deze info klopt valt er dus iets voor te zeggen dat je je temp richting 32-34 kun brengen gedurende de eerste 4/5 weken (soort afhankelijk) en daarna de temp naar een 29gr. Dit alles mits je bladtemp goed kunt houden. Toch?

 

Praktijk: Racker, jij zegt dat dat lastig is? 31-32 graden in de eerste weken is toch niet zo ingewikkeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimaat gaat voor licht.

 

Ik zeg 6e lamp erbij en je klimaat aanpassen daarop.

Goede vraag.

Dit doe je door de lampen iets hoger te hangen en je RV erop aanpassen ?Ec aanpassen mits nodig en hoeveelheid water?

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als het in de zomer warm is maak ik ze sowieso natter en schroef ik mijn ec ietsjes op

maar mijn rv krijg ik niet hoger dan 37 en dat is nu met luchtbevochtiger dus wat mij betreft is die zesde lamp dus een moeilijk verhaal

 

of zou ik ook die zesde lamp dan dicht bij mijn filter kunnen hangen wat hoger zodat ik wat dieptestraling krijg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet teveel op rh letten man. Als je het koel krijgt zou ik het doen.

 

En je hebt waarschijnlijk een meter van een tientje, die zijn niet serieus te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vijftien was ie ;)

maarre je heb gelijk het is goed koud nu buiten als ik thuis ben knip ik gewoon die zesde lamp aan doe ik een extra deurtje open

elke watt is toch mooi meegenomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die goedkope crapmeters geven bij mij allebei 2 graden te hoog aan naast een geijkte meter, dus misschien is je 29 graden wel gewoon 27 graden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekenen jullie eigenlijks gram de watt nat of droog ?

Ik haalde vorige ronde 1019 gram droog voor mijn eerste ronde onder 4x 600 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Praktijk: Racker, jij zegt dat dat lastig is? 31-32 graden in de eerste weken is toch niet zo ingewikkeld?

 

31/32 is niet lastig, 35 met de juiste vpd is al wat anders bij 1500ppm. En dan liefst tegen de 1500mMol/m2. Je moet dan zo vochtig kweken dat je condensatieproblemen gaat krijgen.

 

rekenen jullie eigenlijks gram de watt nat of droog ?

 

Dit vraagt om een nominatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kies voor meer watt , en dan de lampen op een grotere afstand van de plant om op >30 te blijven. Lampen dan iets verder van de wanden af zodat er minder op de muur komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker. Ik denk dat ik de materie al begreep, maar wil het toch even zeker weten:

Als de luchtvochtigheid en VPD goed is en je hebt voldoende afstand tot de toppen dan kan het voordeliger zijn om op 32-34 graden te werken.

 

@ Noob. Jij kweekt dus ook op 30+ graden. Meet je dan ook RLV en VPD? Waarom doe je dat, helemaal gezien het feit dat er wel olieen etc verdampen bij die temperaturen? Of kijk je gewoon naar de plant?

Of doe je dat alleen maar omdat je met een hoger wattage anders de temperatuur niet laag kunt houden?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...