Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kangarootje

Eerste poging, wat doe ik mis?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Dit is onze eerste poging tot kweken, we kennen er dus vrijwel niets van buiten een hoopje internet research voordat we begonnen. We zijn gestart met 2 plantjes, beiden zijn goed uitgekomen en hebben een goede start genomen in week 1. Nu week 2 ten einde komt zien de plantjes er als volgt uit (zie fotos). Plant 1 zit momenteel in een kleinere pot, ik vrees ook dat die het niet gaat halen, ik moet toegeven dat deze plant begin week 2 een klap heeft gehad (iets op laten vallen), en sindsdien ziet die er slechter en slechter uit (al blijft hij wel leven...)

 

Plant 2 is degene waar we wel hoop in hebben en dus willen redden, zoals je kan zien zijn de blaadjes lichtgroen/geel verkleurd aan de randen, en 2 blaadjes beginnen een bruine top te hebben. Buiten dat krommen de blaadjes naar beneden maar niet van de stam uit (wat bij plant 1 wel het geval is).

Als ik zo rondzoek kan dit meerdere oorzaken hebben, degene die er het hardst op lijkt is teveel water.... Ik ga nu dus proberen een tijdje geen/minder water te geven (gaf ervoor gewoon water wanneer de grond droog leek, dus om de 3/4 dagen ongeveer een 0.75cl, plant zit in een emmer van 20l grootte...).

De potgrond is trouwens van die all in soort grond waar je volgens de zak 6 weken mee toekomt aan voedingsstoffen... water is gewoon kraantjeswater(waar wel wat kalk in zit dus weet niet of dat veel uitmaakt).

 

Plant groeit momenteel in dit : http://www.growweedeasy.com/marijuana-space-buckets

wat ik bijna exact heb nagemaakt.

 

==> iemand die dit meteen herkent of alvast tips kan geven?

 

 

Plant 2 Week 2

Plant 2 Week 2

Plant 2 Week 2

Plant 2 Week 2

Plant 2 Week 2

Plant 2 Week 2

Plant 2 Week 2

Plant 2 Week 2

Plant 1 Week 2

Plant 1 Week 2

Plant 1 Week 2

Plant 1 Week 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zijn niet zichtbaar... staat je album soms op prive?

 

grtz,

Poko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses, pas nieuw hier he ;) Bij deze heb ik het veranderd naar publiek dus hoop dat je het nu kan zien?

 

Ben pas PH strips gaan halen maar ik ben het hele weekend niet thuis dus ik kan je pas maandag zeggen hoeveel dat zal zijn (ik weet dat ik dat van in het begin had moeten doen... :P ), een EC metertje heb ik al helemaal niet, kan het ook zonder?

Voeding heb ik momenteel niet vermits op de potgrond stond dat er genoeg in zat voor de eerste 6 weken, en dit plantje is na 6 weken normaal al te roken volgens azarius...

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan zeker allemaal zonder maar dan weet je dus nooit wat je fout doet als deze waardes niet goed zijn.

 

Ik gok erop dat beide niet goed zijn, als je ph (zuurtegraad van je water en/of grond) niet goed is kan de plant

de EC (voeding) niet goed opnemen of enkele componenten ervan wat problemen geeft en dat is bij jou

dus aan de hand. Misschien is je PH wel goed maar je EC niet, misschien is je EC wel goed maar je PH niet.

Maar dat kan je nu dus niet achterhalen omdat je het niet kan controleren.

 

Als je dat allemaal niet wilt of kunt meten kun je het beste bio voeding gebruiken.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

stap 1 koop een electroniche ph meter

stap 2 http://maxx-trading....ng-25/easy.html van alle 4 de nummers 1 kan + 1 flesje ph - groei

stap 3 volg de aanwijzingen op het etiket.

 

fool en fail proof als je het etiket aanhoud komt je ec nooit boven de 1.3 ( vanaf 0,45 water leiding)

 

canna bio is leuk, maar niet voor een beginner die de planten nog niet kan lezen

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt alvast voor de reacties, maar ik wil er even op wijzen dat we 1 of 2 plantjes kweken voor eigen gebruik. Of daar dus 30g aan komt of 100 maakt ons niet veel uit op dit punt. Ik ga dus geen 200€ uitgeven aan materiaal :) ik wil gewoon graag dat dit plantje overleefd, zal na het weekend PH levels alvast meten maar kan niemand op basis vd foto's al een idee geven wat het kan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk iets van ph niet in orde of te nat. Ziet er ook uit als huis tuin en keuken aarde? Daar zul je ook zeker wat mee moeten doen (voeden o.i.d.), anders krijg je al gauw dit.

 

Wellicht een aantal tientjes besteden bij Sannie voor een biologische setup? Hoef je geen EC en PH aan te schaffen. De kosten verdien je wel weer terug aan het aantal grammen.

 

En growshopaarde gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te nat kweken, hoe vaak geef je water en hoeveel per keer aan die kleintjes?

Als je dit doet op een niet GS aarde heb je heel snel EC spikes en ph gedonder waar je niks aan kunt doen omdat het k u t grond is (zonder voorbereiding op).

 

Minder water geven en gaten onderin die potjes zodat er geen water in de pot blijft staan gaat ook veel helpen :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes zien er wat beter uit, plant 1 is wat minder hangend maar niets gegroeid op 3 dagen dus ik gok dat die binnenkort weg mag... Plant 2 is wel wat gegroeid(fotos volgen), de nieuwe blaadjes zien er sterk uit, niet hangend en groen. Ik moet zeggen dat dit bij alle blaadjes het geval was maar deze zien er nog een pak beter uit en vooral groter. De oude blaadjes hangen nog steeds en ik gok dat die niet meer te redden zijn.

 

Ik heb een meting gedaan, dit was wel met een goedkope aquarium ph test (zo van die strips), niet door onwil maar door een misverstand de verkeerde mee laten brengen. Ik denk dat ze ondanks dat het voor een aquarium was toch hun werk gedaan hebben.

 

Resultaat:

 

nitraat: 160mg/ltr

nitriet: 2mg/ltr

GH:0.5

kH: 0.5

PH: 5.5

 

Ik heb geen idee hoe belangrijk de rest is, maar die PH ziet er niet goed uit. Ik vind dit wel enorm bizar, want buiten het feit dat ik geen extra voeding in de grond gedaan heb, geef ik ze kraantjeswater waar in ons gebied vrij veel kalk in zit. Ik dacht dat kalk net de PH omhoog bracht?

 

Ik zou zeggen ik giet er meer kalkwater bij maar ben bang dat ik dan weer teveel water ga geven. Is die PH iets waar ik me enorm zorgen om moet maken? Zoals ik al gemeld had of daar nu 30 of 100 van de plant komt is niet belangrijk voor ons, maar ik wil hem wel graag zien bloeien en iets van hebben.. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik las van de week hier dat iemand zijn water afzuurde met appelazijn

20ml op 10 ltr water = PH 5.8

 

dan heb je nu een uitgangspunt wat wellicht beter voor de plant is als wat je nu doet.

 

oh als je helemaal simpel wil kweken doe dat dan op sannie's manier met buffer tabs heb je geen ph ec meter nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De PH is wel aan de lage kant, ik zou hem rond de 6.0 houden.

 

Ik bouw de PH altijd op vanuit 5.8 en dan elke 2 weken bloei met 0.1 omhoog dus aan het einde van je kweek heb je 6.2.

Dit omdat de wortels van je plant de aarde verzuren, je start PH in de aarde is rond de 6.5 dus geef je een relatief lage PH

om dit te compenseren, en bouw je dit op omdat in de loop van je kweek de aarde verzuurt dus geef je een hogere PH

om dit effect te compenseren. Makkelijk toch? Het einge wat je nodig hebt is een PH meter.

 

Die van Hanna kost 6 of 7 tientjes en gaat wel een aantal kweekjes mee, het is wel belangrijk dat je je PH meter na elke kweek

weer ijkt of laat ijken bij de growshop.

 

Als je niks wilt weten van een PH meter dan blijf je dit soort problemen zien, gewoon ff zo'n dingetje halen.

Een kweek opstarten kost nou eenmaal even wat centjes om het goed te doen.

 

Anders denk ik dat je gewoon in de tuin moet kweken in de volle grond en proberen een flinke boom te kweken dan kan je de rest van het jaar

gewoon lekker roken en dan hoef je jezelf niet druk te maken om waardes want dat doet de natuur voor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph regeling op goedkope bouwmarkt grond is kansloos.

Strak bufferen naar 5.5-5.7 en vergeven van de troep waardoor sturing zga onmogelijk wordt totdat je deze k u t aarde zo schraal hebt dat de buffer eruit is, GS aarde werkt toch net ff anders wat dat aangaat.

Maakt niet uit of je nu meer basisch water geeft, die buffer is zo sterk dat je toch niet boven de 5.7 uit komt en meer water geven om de ph te regelen is iets wat dus helemaal niks uithaalt behalve dan je planten te nat zetten.

 

Volgens mij zijn die nitriet/nitraat waarden aan de hoge kant maar ga daar svp niet achteraan want is aquarium gedoe.. zegt alleen iets over beschikbaarheid van die stoffen/omzetting naar en dat is niet zo gek met die ph waarde waarbij er veel N aanwezig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken te nat te hebben gestaan met e.v te sterk bemeste aarde. Jonge plantjes hoeven nog nauwelijks wat aan

voeding in zo'n vroeg stadium.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties,

 

Ik denk inderdaad dat het teveel water was vermits ik nu al enkele dagen geen water meer gegeven heb en de plant er een pak beter uitziet. Plant 2 begint te groeien en als ik vergelijk met wat online staat lijkt die een weekje groei-achterstand te hebben(zit nu in week 3, lijkt alsof die in week 2 zit). Plant 1 is nog levend, daar is alles mee gezegd ;)

 

Ik gaf ervoor ongeveer 60cl water in 10l potgrond, deed dit telkens als de grond er droog uitzag(zoals ik op internet gelezen had). Nu dacht ik ongeveer een half litertje te geven wanneer de grond droog is tot 3cm onder het oppervlak (op een andere website gevonden). Ik zie nu ook dat de grond er droog uitziet maar als ik mn vinger er in stop is het nog vochtig, dusja ik gaf gewoon te snel water ;)

 

Wel even een vraagje ivm die ph... Zou ik de volgende keer dat ik water geef, geen lichte zoutoplossing kunnen maken? Dus een kleine hoeveelheid keukenzout in dat half litertje water doen oplossen... Lijkt me een vrij safe manier om de ph naar de 6 toe te trekken..?

 

Hieronder de foto's zoals ze er nu uitzien:

 

 

Plant 1 week 3

Plant 1 week 3

Plant 2 week 3

Plant 2 week 3

Plant 2 week 3

Plant 2 week 3

Plant 2 week 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keukenzout heeft geen invloed op de pH van je voedingswater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En volgens mij, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen slipt je aarde dicht met zout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening word er te veel geouwehoert met ph dit en dat. Heb dat vroeger ook gedaan. Ben ik van af.

De plant kan best wel wat ph schommeling hebben, geen volle punt maar tussen 5,8-6,5 kan ze hebben.

Ik gebruik regenwater en dat werkt prima de hele kweek door.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keukenzout vinden ze echt heel fijn, zal ze net dat tikje de verkeerde kant op geven dat ze nodig hebben, hoe kom je op het idee om keukenzout te gaan geven, nominatie verdiend bij deze :jump:

 

Minder met je plantjes bezig zijn (gaat je watergeven ook een stuk beter want je zit er niet steeds bovenop) maakt meeste kans, de rest is het in de basis al niet goed gegaan dus 'sturen' op is giswerk, met een GS grondje weet je in ieder geval zeker dat je met oa buffering een stuk beter zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...