Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
superfreak722

Bladprobleem amnesia haze

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Ik heb op het forum de verschillende topics over bladproblemen gelezen maar kom er toch niet uit.

Ik zal eerst beginnen met de opzet.

 

Ruimte 150cm x 160cm en 160cm hoog

5x90 literbakken met 2 planten op aarde( staan er ook nog 3 in 11 liter pot met zelfde probleem)

2x 400w lamp

300m2 afzuiger en kleinere inblaas(verse lucht van buiten gemengd met binnen)

Lv probeer ik boven de 45 te houden door de bovenlaag dagelijks te sproeien maar dat valt nog niet mee in de koude maanden.

temp dag rond 28-29 graden

temp nacht 20-23 graden

EC kan ik nog niet meten

ph met een simpel steekmetertje in de bak zit op 6

 

plantsoort amnesia haze

 

Laatste draai was 400gr droog met 1 lamp en alleen laatste weken met 2 dus niet heel verkeerd.

 

Ben begonnen met stekken waar ik niet vrolijk van werd maar was niks te krijgen.

Zit nu in week 6 bloei met 2,5 week voorgroei.

Ik vond dat de planten wat lichter bleven ik was gewend dat ze heel donker werden.

Dit is de 2e draai op deze lokatie had er geen last van vorige keer. Wel last van dat de planten klein blijven en nu weer. op zich was dat de bedoeling omdat de ruimte heel laag is en ik ze daarom 2x getopt heb maar ze drinken ook niet zo veel.Komt misschien ook omdat ik voorheen gewend was aan heel veel licht en afzuiging. Meestal bouw ik de voeding op maar gaat niet als ze in die grote bakken niet veel drinken.

 

 

 

Voeding

Eerste 3 weken niks alleen water met wortelstimulator- rizotonic

Gebruik nu terraflores van canna in de bloei en vul dit aan met enzymen en een top booster van aqualogic waarvan op de fles staat kan gebruikt worden met andere voeding.

Ik giet het er op met grote zorgvuldigheid omdat ik geen gaten in de bakken heb en erg moet oppassen dat het niet te nat word.

 

Het bladprobleem zet zich voort op de lichtere bladen waar dan gelige vlekken op ontstaan met bruine randen. maar nu ook op de gezondere blaadjes zomaar opeens aan de zijkant lijkt wel verbrand. Her en der verspreid over de planten word het steeds erger.

De nerven blijven eerst nog groen.

 

hier wat foto's

 

 

gallery_39759_16740_2876910.jpg

 

gallery_39759_16740_4477969.jpg

 

gallery_39759_16740_3777913.jpg

 

Ik hoop dat iemand mij een advies kan geven,

groet superfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt het nou aan mij of zijn je planten erg gestrekt?

Ik kan de plant op de laatste foto even niet plaatsen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je stekken hadden duidelijk al een scheut bloeihormoon te pakken gehad (drievingerig blad)

misschien is het de ondergroei van een kweekje geweest waar nog even geld van is gemaakt door het in blokjes te zetten

kan ook gewoon te langin de kofferbak van je stekkenboer gezeten hebben

 

daarna heb je ze behandeld alsof ze gewoon gezond waren..

 

ik vermoed fosfor tekort

Share this post


Link to post
Share on other sites

aller eerst …. ZO hoor je dus een probleem te posten !! netjes ...

 

maar over dat fosfor tekort ga ik wel in mee .

en ik denk dat dat komt omdat de aarde niet genoeg is ingewatert en je nu veelste weinig geeft op die 90 liter aarde .

met als gevolgg .. dat de wortels nu alleen net onder t oppervlak liggen en dus totaal geen wortelstelsel heeft gemaakt .

geen wortels + weinig water =geen buffer , geen groei , geen bloemvorming .

 

dit zijn sneltreinen die zeer snel groeien en gebruiken dan ook erg veel water.

 

dit is ook niet meer te redden .. en ik zou de stekker er uit trekken .

maar dat ben ik ;)

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fosfor.??????? >>>>week 5/6 >>canna.............gaat er dan geen lichtje branden? http://www.wietforum...rslag-probleem/ Canna is hiermee echt de koploper :whistle:

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben andere planten die strek en drie-vingerige bladeren niet? Anders zou ik toch maar eens zoeken naar een mogelijk lichtlek.

 

Fosfor tekort lijkt hier idd wel op zn plaats ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding

Eerste 3 weken niks alleen water met wortelstimulator- rizotonic

Gebruik nu terraflores van canna in de bloei en vul dit aan met enzymen en een top booster van aqualogic waarvan op de fles staat kan gebruikt worden met andere voeding.

Ik giet het er op met grote zorgvuldigheid omdat ik geen gaten in de bakken heb en erg moet oppassen dat het niet te nat word.

 

90ltr bak 2 planten, wel gevoedt en dan fosfor tekort heren?

 

Denk eerder dat de combi die qua voeding en boosters in gebruik is voor de meeste problemen zorgt naast een niet voorbereide pot.

Er valt heel weinig te boosten aan deze dames, alles is al snel teveel (90ltr buffer) en gezien de plant verder een groene indruk maakt (stammen en bladstelen) is het eerder dat ze gewoon niet meer kan maar wel gedreven wordt tot.

 

Koppel wat PH aangaf aan geen drainage in de bak ivm ontbreken gaten, is er geen houden aan de chemische heksenketel onderin de pot en heb je zomaar een P tekortje omdat dit met het calcium onderin de bak mogelijk neergeslagen is, P gaan geven zal dan echt veel helpen :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties

 

@ casto

 

De foto geeft idd een raar beeld vond ik zelf ook al beetje van bovenaf genomen strekking valt op zich wel mee.

 

@ meneer jansen

 

Zijn idd gewoon slechte stekken duurde heel lang voordat ze uiteindelijk wat gingen doen.

 

@ urbangrower

 

Ik heb al veel gelezen op het forum en wist wel dat duidelijke info met goede foto's gewaardeerd word en helpt met antwoorden.

Dat inwateren kan idd ook een oorzaak zijn dat was lastig want je wil ook niet de hele bak zeiknat hebben. Wortels van de vorige draai was ook weinig ipv wat ik gewend was. De stekker blijft er nog even in want ja nu ben ik weer aan het zoeken naar betere stekken en onderzoek de mogelijkheid om met zaad te beginnen. Voor beide opties ben ik bezig met een kleine voorgroei ruimte en dan ben ik zo weer een paar weken verder met voorgroeien. Voor de volgende ronde heb ik alvast nieuwe grond besteld want dat vertrouw ik ook niet meer ik ga wel proberen het ec te meten met een grondsample en gedistilleerd water en een meter ergens lenen of kopen.

 

@ P.H. donner

 

Ik zit er ook aan te denken om een andere voedingslijn te proberen.

 

@ unpredictable

 

Al vanaf het prille begin zaten er meerdere stekken met 3 blad in de doos. Een lichtlek is uitgesloten behalve dat ik soms even in de ruimte ben in nacht om water te geven of sproeien.

 

@ lostchild

 

Het rare is dat ik jaren top heb gedraaid met de dichte bakken maar zal voor de volgende draai toch maar eens voor drainage zorgen.

Ik zal is beginnen met te stoppen met de booster en minder voeding of desnoods ff alleen water en P toevoegen.

Hoe kan ik P het beste aanvullen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...