Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

waar kom je vandaan  

62 members have voted

  1. 1. welke regio wil je graag vissen?

    • Noord West Nederland
    • Noord Oost Nederland
    • Midden Nederland
    • Zuid West Nederland
    • Zuid Oost Nederland
    • Oost België
    • West België


Recommended Posts

Net terug van de vismeeting alhier. Dat was weinig maar wel weer gezellig. Best aardig weer ook. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja aan het weer zal het soms niet liggen idd :tu

Geen winter gezien dit jaar, dus tijd om mijn hengels weer op te tuigen.

Ik ben ook zeer benieuwd welke plek er wordt uitgekozen om de 30+ ponders eruit te hengelen....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de lager bergsche bos een mooi plekkie is om te gaan vissen ;)

 

ik zie daar aleen karper vissers ? zit er ook wit en roofvis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overal zit roof en witvis joh kan bijna niet missen tenzij het afgesloten water is.

 

@critical

 

Ik zoek zoiezo een stek met record vissen er in.

 

Eens kijken of we bubba eruit kunnen trekken dat is een karper van 40+ geweest al is hij afgelopen jaar maar 1 keer gevangen op 34 pond.

 

Het zal ergens centraal worden denk ik om iedereen een beetje tegemoet te komen.

Al is de polder in noord - holland echt een heerlijke karper / roofvis / witvis locatie en de moeilijkheidsgraad ligt er redelijk laag.

Zal straks wat spots online zetten en dan zien we wel waar we uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke update tijd en even de lijst compleet maken al hebben we nog tijd zat voor afhakers / binnenkomers dus hou het in de gaten.

Miramar heeft zijn hulp aangeboden om ook wat plekjes te vernoemen tot mogelijke kandidaten dus kom er maar in miramar!

Uiteraard even een compliment naar jou toe!

 

Ik heb hier en daar naar wat oude stekken geinformeerd maar er is overal behoorlijk veel sterfte geweest afgelopen zomer jammer genoeg, dit beperkt mij nogal in mijn kennis omdat sommige wateren de hele populatie weggevaagd is.

De volgende 3 opties die ik zal benoemen liggen allemaal tussen alkmaar en utrecht in, ik beschrijf het water maar geef nog niet de exacte stekken vrij want vissers zijn nou eenmaal zuinig op de watertjes.

De mogelijke stekken zijn aangeduid met een rode stip maar sommige gebieden zijn veel groter en uitwijken is een optie!

 

optie 1:

 

De hulk - Scharwoude

 

de hulk is een natuurgebied aan de rand van het ijsselmeer met diverse waterpartijen en aangrenzende vaarten.

Het karperbestand is hier geweldig en het is een makkelijk watertje voor de beginnende vissers.

Snoek zit er volop en ook de witvis zwemt er in overvloed.

Er zit een coffeeshop op 10 minuten rijden van het water evenals het centrum van hoorn.

gallery_37862_15763_117019.jpg

 

Optie 2:

 

Gaasperplas - Amsterdam

 

Mooi en redelijk grote plas aan de rand van amsterdam zuid-oost.

Bestand schijnt ontzettend goed te zijn de laatste jaren dus karper/ snoek / witvis in overvloed!

gallery_37862_15763_48440.jpg

 

Optie 3:

 

Watergoor - nijkerk

 

Goed karperbestand, roofvis zit er ook en natuurlijk ook witvis.

Het water valt onder een hengelsport vereniging en niet leden kunnen als de controleur langskomt voor 4€ een dagvergunning kopen.

gallery_37862_15763_184150.jpg

 

in afwachting op de plaatsen die miramar gaat posten dus alvast een kort voorproefje.

Iedereen die mooie waters weet in het midden van het land mogen die via pm naar mij sturen dan zet ik ze na goedkeuring bij het lijstje.

Ook als ze niet centraal liggen zie ik ze graag tegemoet want wie weet is het wel zo mooi watertje dat we uit gaan wijken naar een andere plek.

 

de mensen in onderstaand lijstje hebben positief gereageerd op de vismeeting en die kunnen een pm verwachten in de loop van de tijd.

Als er een vraagteken achter je naam staat was het niet helemaal duidelijk of je wel of niet aanwezig bent dan kun je dat vast wel even bevestigen / afmelden.

 

casto

BUZZ

Critical widow

Miami?

Mitsz van der kamp

Miramar

Grow weed?

Sensi Life

Tune?

Maddwarf

PH Donner?

khbhk?

Laatbloeier

knutsel?

skunkmonster?

Nononsense

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Casto (en Miramar)! Ik en denk anderen zijn toch zo een stuk gemotiveerder om er iets leuks van te maken. Hoe zit het eigenlijk met vispassen en dergelijke? Heb hier heel weinig verstand van. Ik kan me voorstellen dat als je met mensen die aan het vissen zijn op een plek bent, je ook wel iets moet hebben. Aangezien je natuurlijk wel kunt zeggen dat je niet aan vissen bent maarja hoe bewijs je dat dan. Beter voorkomen dan genezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra de locatie en datum definitief is dan ga ik achter de vergunningen aan, al is veel water beschikbaar met de gewone vispas.

Voor iedereen die wel een lijntje wil uitgooien (vislijn :whistle: ) maar geen vispas heeft regelen we wel een dagvergunning.

Vaak kun je voor 10 mensen een dagpas krijgen bij de lokale hengelsport vereniging, maar dan moet eerst de locatie bekend zijn!

 

nog een aantal opties met dank aan miramar!

De stekken langs de rivieren heb ik weg gelaten aangezien dat voor de wat minder fanatieke vissers echt moeilijk water is.

 

dus optie 4:

 

Gravenbol - In de buurt van rijswijk

 

Mijn favoriet al moet ik zeer zeker een testsessie gaan doen om te kijken hoe toegankelijk het is met meer dan 10 man!

Karperbestand is er goed en het water is niet al te moeilijk.

gallery_37862_15763_117078.jpg

 

Optie 5:

 

Rietplas - Houten

 

Ook dit ziet er goed uit vooral als je op dat eiland kan komen, er lijkt een pondje te zitten :dribble:

Bestand is onbekend voor mij..

gallery_37862_15763_134602.jpg

 

 

nogmaals bedankt miramar!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ver mogelijk van 020 vandaan AUB :whistle: ..... Vanwege speciale geloofsovertuiging mag ik daar niet komen :likken: :innocent:

 

Ik moet er ook wel bijzeggen dat ik op zeer korte termijn onder het mes gaat dus 50/50 kans dat ik meekan...

Na een aantal testen kom ik op een wachtlijst en dan heb ik een indicatie over hoe en wanneer maar dat hoor je nog wel kaasje ;)

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overal zit roof en witvis joh kan bijna niet missen tenzij het afgesloten water is.

 

 

 

lager berche bos is een meer en dacht niet aangesloten op stromend water vandaar de vraag,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een lokatie weet kan er evt. gevoerd worden als iemand daar tijd en zin voor heeft. Echt nodig is het niet maar als je s morgens wat voert en de dag erna erop vist dan heb je misschien meer kans.

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup goed idee als het 1 van de nu genoemde gaat worden ga ik wel een dagje eerder die kant op om te voeren :)

 

Gravenbol ziet er nog het meest interessant uit tot nog toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis daar na zonsondergang gesloten dacht ik. November tot april gratis parkeren en een normale vergunning is voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Casto,

 

Het zal er een beetje vanaf hangen wanneer en waar het zal gehouden worden of ik kan komen.

Ik heb mijn kinderen om de week en daar hangt het vanaf maar vanaf jullie een datum en plek hebben zal ik zeker een antwoord doorgeven.

 

Grtzzz

Tune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou het in de gaten tune, ik begrijp het hoor maar hoop dat je op de geplande datum kan komen :)

 

@ miramar

 

Ik denk dat het voldoende is om gewoon lekker vroeg te beginnen en dan tot de zin er af is en dat zal voor de meeste rond zonsondergang zijn dus niet echt een probleem denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens en meisjes wat een weertje.

 

Is de lokatie al bekend? Heb er zo een zin in.

Zou mooi zijn een leuk plateautje te vinden in de buurt van een groot of diep water. Plateautje op het zuiden, vissen glijden het plateau op om te zonnebaden. Dan ineens komen er ballen door het plafond gevallen, zo het plateautje op. Vissen doen blub en hap hap. Pieper doet bliep en bliep, bliep. BLIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP, Casto met 1 kromme hengel in den hand. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien ik zou mogen kiezen, dan zou ik zeker voor Hoorn gaan! Niet zozeer om de koffieshop op korte afstand maar omdat ik als Belgische roofvis fan heel veel goeds heb gehoord over deze regio. Maar het maakt niet ui as het maar een leuke dag(en) wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet een streepje bij hoorn neer laatbloeier!

Hoorn ( de hulk) is echt een hele fijne plek idd en daar is mijn nederlandse record gevangen.

 

@miramar

 

Hou op schei uit! Ik kan niet wachten tot ik weer activiteit op het water spot hier, op dit moment is alles nog stil al heb ik de eerste tentjes bij de vuilverbranding in alkmaar al gezien.

 

@ iedereen

 

Het is de bedoeling dat jullie even aangeven welke voorkeur je hebt kwa lokatie.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ook blij zijn dat de dagen wat langer en warmer worden want ik zou graag mijn auto's laten kiemen! LOL. Ps: Onlangs een poging met de spinner hier in de buurt... NUL COMMA NUL!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja ik wil wel een voorkeur hebben. Maar aangezien ik nog nooit gefist uh.... ik bedoel gevist heb :P Heb ik dus geen voorkeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je mij maar niet fist :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een heleboel onbekenden willen komen, dat vind ik niet zo fijn...

 

Iedereen die minder dan 3 jaar lid is of onder de 1000 post zit kijk ik altijd een beetje mee uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

www. Iedereen kan meelezen, kan je de gekozen plek en datum misschien het beste per Pm sturen.

Komt er wel een foto verslag van alle dikke vissen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle bekend makingen gaan via pm dus exacte locatie en dergelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle dikke maar ook alle dunnen vissen komen op de foto. Tevens zullen wij een denkbeeldige stashpot fotograferen met een denkbeeldige hoeveelheid cannabisatuvis. Om een idee te geven zeg maar. Denkbeeldig dan natuurlijk. Maar als je echt wilt weten hoe en wat dan moet je gezellig langskomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...