Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Casto

Waarom krijg ik steeds alle freaks?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb net een ronde achter de rug waar ik bij de White Widow al wat freaks had zitten en dit overkomt me nu weer.

 

Ik heb 3 verschillende soortjes staan en van elke zaadboer zit er wel een aantal freaks bij.

Freaks zijn: vanaf ontkieming als misvormd blad, bladeren waar de grote vingers op de plek zitten van de kleine vingers, verschrompelde blaadjes enz enz.

De temperatuur is overdag stabiel 27 graden en snachts niet lager als 20.

De verse lucht komt binnen via een LVB ( lucht verdeel buis) op pot hoogte en blaast niet tegen de plantjes aan.

 

Clipfannetje zorgt voor wat circulatie onder de lamp maar ook deze blaast niet rechtstreeks op de zaailingen.

 

Iemand een idee?

Om 6 uur zal ik wat foto's maken, maar vind het zo vreemd dat ik dit nu al 2 keer op rij heb en met de buitenplanten afgelopen zomer had ik er ook al 1 tussen.

 

I hate freaks ;) al hebben ze wel mooie toppen gehad tot nu toe :)

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze beginnen in zaai en stekgron, als de eerste 5 vingerige bladeren er aan zitten gaan ze in 11 liter potten met bio-green totall mix, met een liter zaai en stekgrond in het midden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ligt je fout, zet je eens direct in de grond zonder zaai en stekgrond. Ik heb ooit een hele batch weg kunnen gooien omdat ik zaai en stekgrond gebruikte voor het voorgroeien, ik gebruik sindsdien gewoon de aarde van de welkoop en nooit geen problemen mee. Ik gebruik dezelfde aarde voor mijn outdoor grows en om plantgaten mee op te vullen op guerilla.

 

Ik denk dat je ze te lang laat staan op de zaai en stekgrond. Ik weet, je leest overal dat ze het aanraden maar ik raad het af, het is geen sla wat we kweken.

 

Greetz.

 

Het kan ook zijn dat je elke keer kutzaad het gehad dat moet je even ter goede houden maar lijkt me sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben t eens met canna gelijk in een grote pot met lightmix werkt veel beter .. bij mijn weten zit er bij de freaks meestal wat fout in t wortelstelsel penwortel afgekneld ofzo ..

probeer t eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in zaai en stek grond al voorgegroeid met en zonder misvorming, volgens mij lag mijn fout bij teveel water... heb er laatst geen last meer van... ik besteed veel aandacht aan de hoeveelheid water dat ik geef , zeker in het begin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha kijk daar kom ik ergens mee!

 

Ik weet dat ze verbranden als de aarde te erg bemest is dus vandaar de zaai en stekgrond.

Waar ik zit ben ik afhankelijk van wat de shop mij kan leveren, dan weer all mix van biobizz, nu is het weer bio-green totall mix.

Hij wil niets bestellen voor een klein kweekje van 16 plantjes en 250 liter aarde.

Dan moet ik een hele pallet bestellen en dat gaat gewoon niet.

 

Zal mij benieuwen dan want de freaks knappen altijd wel op en geven niet minder grammen als de normale plantjes, maar het staat zo lelijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf vind k t altijd wel wat hebben een freak dr tussen maarja als de helft van je hok een freak is wordt t toch wat minder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet de helft hoor agent,gelukkig niet.

 

Ik heb 20 zaailingen, waar er 16 van overblijven en daar zitten 3 of 4 freaks tussen.

Maar niet van 1 soort maar verspreid onder 3 soortjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen beestjes in mijn hok zover ik weet, en ph meet ik niet dus geen idee.

 

Is in ieder geval terugkomend bij mij zowel voor ik mijn tentje had staan als nu mijn tentje in gebruik is.

 

Verschillende manieren van ontkiemen, en voorgroeien zowel binnen als buiten...

 

Sex' n combi: of ze maken de selectie wat makkelijker voor me al zeg ik niet dat ik geen freak ben daar niet van :D

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou jij je jezelf niet meenemen naar de bloei dan? ;) dat doet wel deugd wat zwanzen :spliff:

 

op het einde van de film fear and loathing las vegas is er wel een tof stukje tekst over de freaks...

 

geef jij veel water in het begin, hoe ontkiem je, en in hoeveel aarde groeien ze voor?

 

mocht het de aarde zijn, en die van de growshop is niet goed, kan je altijd is DCM proberen, kijk dit verslag http://www.wietforum...__fromsearch__1 dat is goede aarde... te vinden in redelijk veel tuinbouwcentrums.

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ze in het begin redelijk arm op water zodat de penwortel lekker gaat zoeken.

Ontkiemen doe ik tussen tisseus in een donkere dp90 met een temperatuur van ongeveer 23 graden.

Ze groeien voor in 0.7 liter potjes, met zoals gezegt: zaai en stek grond.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

soort zoekt soort zeker :likken: lol

Je haalt me de woorden uit de mond :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil hier niet frontaal de grotere namen op het forum aanvallen

maar volgens mij ligt het niet aan stekgrond,lightmix of gemeste aarde

ik zou ze sowieso niet in gemeste aarde planten voor redenen die jullie weten

voor de rest maakt stek of light aarde niet het verschil hier denk ik

 

op gelijk welk medium zie je eigenlijk wanneer het zaadje zich naar omhoog duwt en opent/uitrolt met blaadjes dat het freaks gaan zijn

het schelpje met bruin vliesje komt van de blaadjes 'afgeschoven', ze plooien open en daar zijn de freaks al!

lijkt me eerder aan het zaadje te liggen ipv het medium waarin het geplant werd

het zaadje bevat ook de basisvoeding voor die eerste blaadjes, en zou enkel vocht nodig hebben voor die te ontwikkelen

 

ik bestel meestal zaadjes in pakjes van 10, en zie dan ook bvb bij dezelfde zaadboer dat er bij 3 soorten geen enkele freak bij zit, en bij 1 andere soort dan ineens 3 freaks. dan bij een andere soort bij een andere zaadboer 50%. bij m'n vorige 60 (6x10) zaadjes van RQS zat er geen enkele freak in

 

ALTIJD waren al m'n planten op plagron lightmix geplant, zelfs die buiten in de serre, dus dit zou me raar lijken

(deze run voor de eerste keer wel bio op Biobizz, voor ik opmerkingen krijg :P )

 

 

nogmaals, dit is wat ik ervan denk, niet dat ik het wel beter weet.... het is dan ook een forum nietwaar?

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ergste freak:

Sorry voor de lampen foto!

 

gallery_37862_16583_1515247.jpg

 

En eentje die raar blad ontwikkeld, kleine vingers tussen grote vingers:

Eentje is erger maar daar kon ik met de camera niet bij komen.

gallery_37862_16583_139902.jpg

 

ik reageer straks even op de reply's want ik heb voedsel nodig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze knappen op omdat ze na een tijdje in de goede grond komen met de wortels. Zaai en stekgrond is arme grond aangelengd met zand.

 

Als je het idee hebt dat de grond uit de shop net teveel bemest is kan je het een beetje mengen met je zaai en stekgrond maar niet teveel.

 

Bijna geen enkele (comerciele) kweker zet zijn stekken of zaailingen eerst een week in de zaai en stek die gaan gelijk de goede grond in en geen problemen.

 

Ik heb dat ook wel eens gehad maar naar mijn idee is het veelal met goedkope grond zoals van de gamma waar de bonken mest niet goed door de grond gemeng zijn dus als je pech hebt hakt je plantje met de wortels in een bonk pure mest en dan krijg je ook dit soort gezijk.

 

Probeer het eens met grond zonder al teveel poespas. Hier in de regio is atami te krijgen of Plagron grow-mix. Altijd goed.

 

Soms is het ook een kwestie van pech maar als je alle kleine dingetjes op een rij zet weet je in ieder geval dat het daar niet meer aan kan liggen.

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens canna, maar zoals lord al zegt het is al vanaf dat het zaadje zijn worteltje laat zien dat ze anders zijn dan anderen.

Daarna komt hij boven, klapt zijn misvormde lobblaadjes uit, en daaronder zitten geen kartelblaadjes, maar een soort groen pukkeltje dat zich ontwikkeld tot die misvormde blaadjes op de foto.

 

Die andere ontwikkeld zich normaal, maakt alleen raar blad aan waar de vingers niet helemaal op de goede plek zitten.

Beetje een downie waar het linkerbeen de rechter arm is, en de rechterarm het linkerbeen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is het de moederplant geweest die verwaarloosd is waardoor de nakomelingen zich niet goed hebben ontwikkeld.

 

Hoe ontkiem je? En hoe oud zijn de zaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kiem ze tussen tissues, in een donkere dp90 op 23 graden.

Poeh hoe oud ze zijn?, weet jij het?, ik heb ze pas een maand.

Hoela g ze al bij de leverancier liggen weet ik niet, weet wel dat ze besteld moesten worden bij, kc, spliff en sensi want ze waren niet op voorraad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freak of niet...ze produceren allemaal wiet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien zijn die tissues geimpregneerd met een of ander middel, sommige bevatten volgens mij parfum en dat soort meuk.

 

Leg ze gewoon in een bakje met kraanwater, kan niet missen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik doe ook al jaren gewoon een glas met water in de donker op 23-24-25gr

na een uurtje even proberen onderduwen en voor de rest met rust laten tot enkele mm wortel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een bakje met lauw water en dagelijks verversen allemaal dat geklooi op temperatuur is allemaal onzin, gewoon kamer temperatuur ergens in een hoekje op de kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...