Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy weedy

3de ronde enkele misty

Recommended Posts

Na veel wikken en wegen toch maar besloten om de volgende ronde alvast te gaan voorbereiden

Zaadje ontkiemd en voor de fun een afsnijding van de papaya erbij gestoken ,is al half dood maar we zien wel wat ervan komt

 

De belangrijke is misty ze zal opgroeien in gespoelde grond van mijn eerste kweek wat ondertussen een maandje aan het broeden is geweest .

Medium is een mix van canna pro + en een grow mix

Momenteel zit er 1 of 2 wormen bij ,en zal de voeding van canna komen

3x cool white 8watt tl lampen

2x warm white 8 watt tl lampen

Nog geen ventilatie in de groei kast ,maar de uitblaas slang van de tent blaast er wat lucht doorheen :)

 

Zoals de papaya zal ze opgroeien in het 1 liter ijsbakje zodra deze mooi doorgeworteld is word ze overgepot in een 2 liter tupperware bak

Dit zal wss na een dag of 40 gebeuren ,afhankelijk hoeveel extra groei de nieuwe tl opstelling zal geven papaya heeft het 70 dagen uitgehouden onder 3 x 8 wat tl misty heeft er nu 5

 

Hopelijk is de grond schoon genoeg anders eerste job voor het nieuwe jaar nieuwe grond bestellen :)

 

Maar goed hier is ze dan de nieuwe telg in de familie

gallery_38549_16561_257873.jpg

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter éénmaal overpotten, heb het gevoel dat je net zoals in je andere topic nogal graag je planten stresst. Misschien helpt een krabpaal :lol:

 

Sowieso veel succes met je kweekje, ook in 2014 zal hier wel is passere.

 

Goed eindejaar toegewenst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga deze keer overpotten omdat ik in het liter ijsbakje de plant kan voorgroeien in mijn midi pc kast

De laatste weken gaat ze in de 2 liter bak om de wortel groei weer een shotje te geven en te zorgen dat ze de eerste groei spurt gaat geven

Qwa stress valt het wel mee denk ik daar ik de hele grond klomp overpot ;)

Maar zullen eerst zien hoe ze nu groeit onder de 5 tl's mss dat ik niet hoef over te potten ,en ze de groei in kan sturen met de voeding

Vandaag zijn de eerste 4 bladjes onder de huls vandaan gekomen en zijn de eerste wormen in de pot gegaan :)

wss over een weekje beginnen met toppen :)

 

Altijd welkom om ff langs te komen ,zolang je der maar niet laat schrikken XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet veel licht, 40 watt. Maar genoeg om een lekker rokertje onder te kweken. Het is wel fem zaad hoop ik?

 

Je aarde lijkt wel heel erg nat zo. Vaak is de aarde uit een zak al nat genoeg om op te growen, als je toch water wil geven zorg dan dat het weinig is. Als je goed hebt ingewaterd zul je onder 40 watt waarschijnlijk een week of meer geen water hoeven te geven, alleen even voorkomen dat de toplaag uitdroogt.

 

Succes met deze ronde :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de 40 staat ze enkel en alleen om voor te groeien ,zodra de papaya uit de tent is gaat misty de tent in onder de 250 hps

dan gaat ze ook ineens in de 18 liter pot en krijgt ze nog 2 weken hps groei ;)

En indd dit is fem zaad

Onder de tl geef ik ze elke dag een beetje water ,doordat ze wat vochtig staat word de groei iets geremd

Zonder lucht inblaas droogt de aarde indd snel uit maar blijft het potje wel mooi op temperatuur :)

 

Het is een bewezen methode ondertussen ,mijn huidige ronde is ook op deze manier voorgegroeid ;)

Is wel de eerste ronde die ik op herbruikte medium zal doen dus dat is het enigste wat het zou kunnen verpesten

Het papaya stekje heb ik wel in een appart potje gestoken vandaag want denk niet dat die het gaat overleven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update van de voorgroei

Misty is lekker op het gemakje aan het groeien

Het stekje van de papaya is ook goed aangeslagen ,heeft al 2 wortels die onderuit der potje steken

De overige stekjes zijn pas deze week gesneden van de bloeiende papaya dus word afwachten wat die gaan doen heb er al eentje moeten weggooien daar er wormen door de steel begonnen te kruipen

 

Misty links /gewortelde papaya stek onderin midden

gallery_38549_16561_25491.jpg

gallery_38549_16561_386408.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm vandaag de eerste problemen gekregen met mvr misty ik vermoed dat het komt door de herbruikte grond van mijn eerste kweek en het toch niet goed gespoeld was ... vreemd genoeg het papaya stekje lijkt er minder last van te hebben o0

Beide krijgen hetzelfde water ,en beide staan in dezelfde gespoelde grond

Mss dat de voedingshoogte toch wat teveel is voor het zaadlingetje daar de stek er geen last van lijkt te hebben

 

Hopelijk dat het er toch terug uit gaat komen , stekje is vandaag de eerste keer getopt

gallery_38549_16561_219185.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm vandaag de lamp hoger gehangen <_<

Meteen een ph meting van het voedingswater gedaan ..ph 6.9 :oeps

Hopelijk gaan ze nu terug wat bijtrekken ,anders word deze gestopt en ga ik pas terug verder als er nieuwe grond is

Het papaya stekje is wel lekker in der groei spurt geschoten maar die heeft ook al een bruin blad

gallery_38549_16561_425249.jpg

gallery_38549_16561_347320.jpg

gallery_38549_16561_112505.jpg

 

Hopen dat het probleem enkel de ph was en niet over gebleven stoffen in het gespoelde medium ..nog maar 1 misty zaadje over :rolleyes2:

Voorlopig de voeding maar een pak terug schroeven ,mss zelfs 2 tl lampen een tijdje uit zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu op een zeer vochtige bodem met een ph van 5.8 ingewaterd zodoende dat de ph nog vrij is om op te lopen de komende dagen

Tegelijk bij de papaya stek de eerste wurging gedaan de stam is tussen de bovenste internode plat genepen over een lengte van 3 cm zodat die al een aandikking kan gaan doen

Zodra de zak plagron batmix is aangekomen ,zal het besloten worden of deze ronde doorgaat met deze misty of dat ik de ronde opnieuw start met een nieuwe misty en de huidige papaya stek op verse batmix grond

 

De rest van de stekken De stekken die in de bloei periode zijn geknipt zie ik momenteel al als verloren maar om de test af te werken blijven ze er nog even instaan voorlopig

gallery_38549_16561_418745.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed zie, zijn je plantjes aan het bijtrekken. Kijk het aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verbruinen is indd wel zo goed als gestopt bij de misty de stek is nog wat aan het bijkleuren maar dat zteek ik op de grotere medium bak , voor nu is het even in leven houden en dan ga ik de plantjes van zoveel mogelijk oud medium ontdoen en recht streeks in de batmix droppen

Heb nog een week of 5 om een stabiel plantje de lucht in te laten gaan :)

gallery_38549_16561_408846.jpg

gallery_38549_16561_167380.jpg

 

Papaya stek staat al terug omhoog na de stam walsing :)

gallery_38549_16561_64701.jpg

gallery_38549_16561_79199.jpg

 

Nu is het plan om het medium zo droog mogelijk te laten worden dus 2 dagen geen water geven en dan een laag ph voeding geven weer rond de 5.8 en dan maar afwachten of ze opfleuren ze krijgen nog 2 weken om zich te bewijzen

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een beetje geduld en goede verzorging zal het wel goed komen denk ik.

 

die stekjes van de bloeiende misty kunnen ook nog wel aanslaan hoor, hier wat stekjes van een dame die 7 weken in de bloei stond ook redelijk resultaat. Wel pas na 12 of 14 dagen wortels maar voorlopig 75% geworteld.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ons hopen :)

Het zijn stekken van de bloeiende papaya ,de misty is het schriele zaad plantje voorlopig

 

Kzal de bloei stekken voorlopig nog niet opgeven dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neemolie, of neemtonic als bladsproei, is ook zeker aan te bevelen bij alle jonge spul ter ondersteuning van mogelijk wat medium euvels, die de wortelvorming hinderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag geen verdere verbruining van de bladeren dus ik denk dat het tij gedraaid is ,de nieuwere blaadjes zijn nog wel wat licht van kleur maar vermoed dat dit wel zal bijtrekken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een paar dagen inwateren met ph5.8 is er een einde gekomen aan de verbruining van de bladeren

Heb ook de afgestorven blad delen verwijderd ,zodat het wat makkelijker bij te houden is

De nieuwe blaadje hebben enkel nog een beetje last van verbrande puntjes maar dat zal wel los lopen in de komende week

Nog 5 weken te gaan voor ze onder de hps zon kunnen :)

gallery_38549_16561_60331.jpg

gallery_38549_16561_115623.jpg

gallery_38549_16561_429115.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag eindelijk de batmix binnen gekregen na een spoeling de stekjes en misty hun voetjes in de nieuwe grond gestoken 1 stekje verwijderd wegens niet aangeslagen de rest is ondertussen lekker bezig met worteltjes maken

 

Vermoed dat door de batmix de plantjes weer wat voedings problemen zullen krijgen de eerste dagen maar we zullen zien

gallery_38549_16561_275839.jpg

gallery_38549_16561_446321.jpg

 

Misty

gallery_38549_16561_141455.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok tijd voor een kleine update met nog 4 weken voorgroei tijd te gaan onder de tl

 

De papaya stekken zijn mooi aan het opkomen , de vreemde bladgroei is er nu aan het uitkomen gelukkig

Voedings verbranding is ook gestopt helaas verbranding door de lampen is een 2dagelijkse routine nu

 

Het misty zaadje is haar beste poging aan het geven maar ik heb voor de zekerheid mijn laatste misty zaadje erbij gestoken

De orinele lijkt zo goed als still te staan wss der wortels verbrand door de batmix

 

Anyway pic time enjoy

gallery_38549_16561_526235.jpg

gallery_38549_16561_466201.jpg

gallery_38549_16561_359049.jpg

gallery_38549_16561_223657.jpg

gallery_38549_16561_406312.jpg

gallery_38549_16561_415239.jpg

gallery_38549_16561_125270.jpg

gallery_38549_16561_385141.jpg

 

Keep ya posted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oef echt jammer dit te moeten zien man ..

houd hem meestal met 2x55w op vuisthoogte ..

Zet hem op !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ben er zelf ook niet echt happy mee de stekken gaan als een speer op de batmix het misty zaadje heeft er wat meer problemen mee

Is ook een van de redenen waarom ik de laatste mist zaadje ook erbij heb gezet ,als die het ook niet red dan is het soort eigen wss

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voorgroei pc kast heeft op het moment geen geforceerde verluchting , dit was met 3 lampen geen probleem maar met 5 is het wel merkbaar warmer

Zal eens opzoek gaan naar een fan ervoor ,

Meeste verbrande punten op de stekken zijn wel zeker door lamp verbranding ,die waren allemaal tussen de lampen gegroeid :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm de stekken gaan als een trein ,de dagelijkse sm sessie vind ze ook niet erg

de zaadjes .. we blijven hopen

 

De nieuwe misty is lekker aan het strekken opzoek naar licht ... is de meeste dode internodes van de eerste al voorbij dus deze week hopelijk wat echte blaadjes aanmaken

 

mochten ze toch beide overleven dan plant ik ze lekker diep tijdens het overpotten

 

gallery_38549_16561_300425.jpg

gallery_38549_16561_367477.jpg

gallery_38549_16561_447258.jpg

gallery_38549_16561_40722.jpg

gallery_38549_16561_535646.jpg

gallery_38549_16561_331499.jpg

 

gallery_38549_16561_103259.jpg

gallery_38549_16561_266460.jpg

gallery_38549_16561_538702.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nieuwe zaad bezorging heb al meteen 2 extra zaadjes op ontkieming gelegd

1x master kush

1x bubblegum

huismerk dutch headshop seeds zouden beide 8 weken bloei tijd hebben hetzelfde zoals de papaya en misty mocht ze er ooit nog doorkomen :)

 

Hopelijk nog een weekje voor ze allemaal onder de hps kunnen

 

Vorige ronde is afgelopen Misty en papaya staan mut hun bol onder de papaya ,kush en bubble ontkiemd en staan in de plagron batmix onder de tl voorlopig

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...