Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

darow

planten meegenomen

Recommended Posts

gistermiddag stond politie aan de deur: Ze hadden een klacht gekregen over de geur ( stank) van mijn Wietplanten.

Ze stonden in de achtertuin, en de politie had geen huiszoekingsbevel.

Ik vroeg erna en de agent zei dat hij het niet nodig had om in de achtertuin te komen.

(ik had 5 plantjes buiten staan)

 

ik kreeg vervolgens de keuze uit

1 Ik was het ermee eens dat ze de planten meenamen en kreeeg geen boete OF

2 Ik was het er niet mee eens en ze naamen de planten toch me en kreeg een boete.

 

Nou ik heb dus optie 1 gekozen maar ben nu bezig informatie te verzamelen om een officieel bezwaar in te dienen.

 

Maar aangezien ik helemaal in een shock was van wat me er allemaal gebeurde heb ik niet gevraagd op grond waarvan die boete dan was.

Maar nu is mijn vraag had ik de politieagent moeten toelaten en mag hij in mijn ( met een hek afgesloten) tuin komen zonder huiszoekingsbevel.

 

Ik vind niet veel over het gedoogbeleid in nederland ( regels en wetten erover)

Maar als ik de agent snap ( als het waar is wat ik aan julllie wil vragen)

Je mag 5 planten hebben maar als er over geklaagd wordt nemen wij ze in beslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft het geen zin om bezwaar in te dienen, het is en blijft illegaal om wiet te telen, helemaal als je minderjarig bent. Het is persoonlijk gezien zinniger om uit te zoeken wie je deze naaistreek geleverd heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ie 1maal in je tuin staat kan je d'r nix meer aan doen, jij heb hem immers zelf binnengelaten. je moet je niet laten overdonderen door hun gebluf dat ze geen huiszoekingsbevel nodig hebben, als je tuin afgesloten is hebben ze dat wel nodig. echter, als er al klachten binnengekomen zijn over stank en jij laat hun niet in de tuin krijgen zullen ze dat binnen een paar dagen hebben, en dien je je daar op voor te bereiden door je planten tijdelijk elders onder te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten eerste ik ben meerderjarig.

 

Ze stonden in de achtertuin, en de politie had geen huiszoekingsbevel.

Ik vroeg erna en de agent zei dat hij het niet nodig had om in de achtertuin te komen.

 

Ik heb ze dus niet toegelaten omdat ik het wilde maar ik had geen andere keuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het was geen bluf van de politie maar een overschrijding van zijn bevoegheid.

 

 

Wetboek van strafrecht

Artikel 370

 

De ambtenaar die, met overschrijding van zijn bevoegdheid of zonder inachtneming van de bij de wet bepaalde vormen, in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, diens ondanks binnentreedt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

 

bron: http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessione.../javascript=yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd die fucking kakkerlakken die denken dat ze alles zijn.,.. je moet je gewoon sterk houden en laat ze eerst maar met die fucking zoekingsbevel komme.. anders moeten ze gewoon oprotten.. ennu overschrijd ie idd zijn bevoegdheid en ik zal dus zeker wel een klacht indienen want deze vieze ----EDIT----rat moet gewoon op----EDIT----en..

 

ja sorry maar ikkan zo kwaad worden als het justitie betreft..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ten eerste ik ben meerderjarig.

 

Ze stonden in de achtertuin, en de politie had geen huiszoekingsbevel.

Ik vroeg erna en de agent zei dat hij het niet nodig had om in de achtertuin te komen.

 

Ik heb ze dus niet toegelaten omdat ik het wilde maar ik had geen andere keuze

tsja, als ze zomaar in je achtertuin kunnen komen (omdat je die niet goed af sluit oid) is 't een beetje je eigen schuld natuurlijk, je kan ze dan echter alsnog wegkrijgen door ze 3 maal te sommeren om weg te gaan. niet dat je daar veel aan heb, want klachten over wietlucht zijn zonder meer grond voor een huiszoekingsbevel, wat ze dan ook zo kunnen krijgen.

 

een klacht indienen zal trouwens geen enkele zin hebben, aangezien ie ten eerste waarschijnlijk niet hun identiteit heeft opgeschreven en er ten tweede weinig is om over te klagen, voor zover ik kan beoordelen zijn de wouten gewoon naar binnen gekomen zonder iets open te breken of over een schutting heen te klimmen, en dan zijn ze, totdat je ze herhaaldelijk gezegd heb weg te gaan, niet in overtreding. bovendien zal je je planten toch niet terugkrijgen, ook geen schadevergoeding krijgen, en aangezien je volgens mij ook niet vervolgd word voor je overtreding is er ook geen straf waar je door een vormfout onderuit zou kunnen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft een boete gekregen voor 5 planten !! dan is er wel degelijk reden om een bezwaarschrift in te dienen (doen mensen best vaak hoor bij bv verkeersovertredingnen) . Bij mij werden er 7 plantne alleen maar weggehaald zonder boete ,had ik er 5 gehad , dan was er totaal niks aan de hand geweest ,geen boete en de planten niet weg.

 

Niet geschoten is nooit raak ! het gaat erom dat ze die boete moeten laten vervallen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja echt opschieten doet deze topic niet.

 

de ene zegt van niet en de andere weer van wel.

 

maar ik ga toch gewoon een bezwaarschrift indienen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij heeft een boete gekregen voor 5 planten !! dan is er wel degelijk reden om een bezwaarschrift in te dienen (doen mensen best vaak hoor bij bv verkeersovertredingnen) . Bij mij werden er 7 plantne alleen maar weggehaald zonder boete ,had ik er 5 gehad , dan was er totaal niks aan de hand geweest ,geen boete en de planten niet weg.

 

Niet geschoten is nooit raak ! het gaat erom dat ze die boete moeten laten vervallen .

hebben ze alle 7 meegenomen of 2 en 5laten staan?

mijn vriendin had 22staan en ze hebben 17 meegenomen, ze mocht nog uitkiezen welke ze wou laten staan.

zo doen ze het dus ook

Share this post


Link to post
Share on other sites
t zijn gewoon allemaal flikkers

precies!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij heeft een boete gekregen voor 5 planten !!  dan is er wel degelijk reden om een bezwaarschrift in te dienen (doen mensen best vaak hoor bij bv verkeersovertredingnen) .  Bij mij werden er 7 plantne alleen maar weggehaald zonder boete  ,had ik er 5 gehad  , dan was er totaal niks aan de hand geweest  ,geen boete en de planten niet weg.     

 

Niet geschoten is nooit raak !                  het gaat erom dat ze die boete moeten laten vervallen .

hebben ze alle 7 meegenomen of 2 en 5laten staan?

mijn vriendin had 22staan en ze hebben 17 meegenomen, ze mocht nog uitkiezen welke ze wou laten staan.

zo doen ze het dus ook

Alle 7 meegenomen . ik kon er ook 5 laten staan en voor de resterende 2 planten een boete betalen .

Best kans trouwens dat ze wat milder zijn als je niet van het mannelijk geslacht bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn ze vast geweest want ze heeft ook geen boete gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerst maar us het adres opzoeken van die wout

het zou me niks verbazen als hij die plantjes nou zelf thuis heeft staan

want er zijn genoeg ----EDIT----wouten die in beslag genomen spullen mee naar huis nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouw.. ik ken iemand van de recherge of hoe je het ook schrijft die had 5 (inbeslag genomen ) planten thuis staan ! en die wiet verkocht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dan heeft ie je goed opgelicht ;

 

als ze planten in beslag nemen knippen ze gewoon de plant af ( zeg maar alles wat boven de grond staat wordt afgeknipt en meegebnomen dus de kans dat ie ze thuis heeft staan is heel erg klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies , bovendien zie ik ze nog niet sjouwen met potten vol grond !! ahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee daar zijn ze te lui voor.maar willen wel weer een extra bonus voor vanalles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik zou niej verbaasd zijn als die smeris ze zelf thuis heeft staan het is best mogelijk hoeven er niet meer te sjouwen heeft geonoeg vriendjes daar die hem een lift willen aanbieden :no maar wat is nou het maximaale aantal dat je mag drie?

 

 

een vaag verhaal allemaal het heeft ook een deels te maken met de klacht dat ze zo hard tegen je opnemen :verrygood :smoke :blink: :whistling <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou ik zou niej verbaasd zijn als die smeris ze zelf thuis heeft staan het is best mogelijk hoeven er niet meer te sjouwen heeft geonoeg vriendjes daar die hem een lift willen aanbieden :no maar wat is nou het maximaale aantal dat je mag drie?

 

 

een vaag verhaal allemaal het heeft ook een deels te maken met de klacht dat ze zo hard tegen je opnemen :verrygood :smoke :blink: :whistling <_<

5 planten zijn gedoogd zonder lampen

 

planten onder lampen zijn ilegaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

das echt jammer neem gewoon 1 of 2 plantjess buiten dat mag en is legaal en je haald er best nog wat van af als je maar water geefd

:verrygood en vooral als het voor je zelf is dan heb je aan 2 zat zo doe ik dat ook en ieder jaar neem ik er 2 en dan heb ik zeker voor 4 maanden genoeg :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...