Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Groenbloed

Bedrocan

Recommended Posts

Nou tot tegenstelling van sommigen anderen ben ik wel een liefhebber van Bedrocan en heb er al vele gele potjes doorheen. Had al wat onderzoek gedaan welke soort dit nou moet zijn en tot conclusie gekomen dat het de Jack Herer van Sensi Seeds (10 zaadjes € 150,- ) moet zijn.

 

Kan iemand dit bevestigen, heeft iemand dit al eens gekweekt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het klopt dat het de jack herer is...maar sensi was het eerste zadenbedrijf dat die soort is gaan leveren als zaadplant.

De originele plant komt trouwens uit de keuken van bedrocan zelf, dat jaren voor sensi zaad kweekte.

sensi heeft vanuit de eigen genetica gezocht naar een stabiele terugkruising, want bedrocan heeft de originele vader en moeder nooit afgestaan aan sensi.alleen de nakomelingen ervan.

 

CORRECTIE= sensi heeft wel de moeder en nageslacht gerkegen , maar nooit de vader.

de vader was een pure indica type afghanica ( misschien uit een batch Northernlights de meest afghanige).

 

 

je schijnt nogal wat pakjes zaden nodig te hebben om dezelfde te vinden...dus sannie heeft mooi werk geleverd

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto FoolOnTheHill, Die zijn van Bedrocan zelf en dat draadje heb ik al lang geleden gelezen en via die weg ook mijn info opgebouwd maar toch vraag ik me af of de plantjes van Sensi in iets meer of mindere mate hetzelfde product leveren als Bedrocan ?

 

Vandaar ook de vraag of iemand dat soortje al heeft gekweekt ?

 

MeneerJansen, als dit de nakomelingen zijn van de echte vader en moeder dan zal dat niet zo veel afwijken van het origineel neem ik aan. De Jack van Sannie heb ik al geprobeerd maar dat lijkt in de verte niet op Bedrocan, smaak is totaal anders meer skunkachtig terwijl Bedrocan meer naar Haze neigt. Ook vind ik Sannie's Jack een lichte roker, verder niks mis mee maar toch anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie mijn correctie in mijn vorige post

er zijn enkele phenos in de nakomelngen

de pheno die bedrocan kweekt lijkt veel thai eigenschapen te hebben behouden

dat zou ook logisch zijn, want bedrocan zoekt de plant die hun hoge ruimtes optimaal benutten

sannie kan een selectie hebben toegepast op basis van groeipatroon.

dan zou een pheno met meer indica trekken geschikter zijn , want bijna geen enkele thuiskweker heeft een ruimte van 3 meter nogwat, en zoekt dus ook geen rezeunplant

indica beinvloed wel de smaak , en zo krijg je een meer skunkig geurende plant

 

er zou ergens wel een compact pheno kunnen zijn dat naar haze smaakt

maar dat is pure theorie

 

ben in geen enkele shop ooit een jackherer tegengekomen die in de buurt kwam van de bedrocan

daarom was ik dus even verbaasd toen ik las dat iemand de sannies jack precies net zo vond smaken

 

ik ken ook weinig kwekers die zo precies hetzelfde kunnen telen als bedrocan = in de shop is elk seizoen de kwaliteit weer anders

ere wie eer toekomt zou ik zeggen

 

maar dat zegt verder niets over sannies jack

mischien is dat wel een waanzinnig prima plant met andere kwaliteiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had en afgebloeide SSH

uit 96 en cupwinnaar

en als je die lang cured

komt de geur wel ernstig dicht bij de bedrocan flos in de buurt

alleen werkt deze wel :likken:

 

Bedrocan

alsof het niet

beter can

Share this post


Link to post
Share on other sites

MeneerJansen, Ik zie de correctie die je hebt gemaakt e dat is erg jammer want dan wordt het toch moeilijk om dit soortje te kweken.. Bedrocan is idd constante kwaliteit alhoewel ik ook wel eens minder heb gekregen met veel blad en fluf maar over het algemeen constant. Mag ook wel met al die mooie spullen die zij daar hebben staan om te kweken en zonder angst of iets dergelijks.

 

Maar geloof me Sannie's Jack (F8) smaakt, ruikt en lijkt er niet op, ik rook het nu terwijl ik dit intik :j

 

Weetje, heb wel meerdere malen SH gekweekt maar dat is niet veel anders dan Haze maar SSH nog niet geprobeerd en dat zijn idd wel :blink: heavy stoners hahaha.

 

Wie weet kom ik nog iemand tegen die deze al heeft gekruist en tot een succes heeft gebracht of meer info heeft, niemand hier toevallig die bij Bedrocan werkt ? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl

 

ruikt ook zeer apart........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je het potje opendraait, komt er een muffe lucht vanaf, waar je u tegen zegt.

De smaak vind ik allemaal roestachtig, weet er geen andere benaming voor.

Bediol gebruik ik om tinctuur van te maken.

Bedica in de verdamper.

Bedrocan puur jointje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het klopt dat het de jack herer is...maar sensi was het eerste zadenbedrijf dat die soort is gaan leveren als zaadplant.

De originele plant komt trouwens uit de keuken van bedrocan zelf, dat jaren voor sensi zaad kweekte.

sensi heeft vanuit de eigen genetica gezocht naar een stabiele terugkruising, want bedrocan heeft de originele vader en moeder nooit afgestaan aan sensi.alleen de nakomelingen ervan.

 

CORRECTIE= sensi heeft wel de moeder en nageslacht gerkegen , maar nooit de vader.

de vader was een pure indica type afghanica ( misschien uit een batch Northernlights de meest afghanige).

 

 

je schijnt nogal wat pakjes zaden nodig te hebben om dezelfde te vinden...dus sannie heeft mooi werk geleverd

 

Kun je dat nog even toelichten? Ik heb altijd gedacht dat Sensi en Bedrocan allebei van Ben Dronkers waren. (Ben Dronkers Cannabis, of zie ik dat verkeerd?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat er een hemels geurtje vanaf komt als ik het potje open, het ziet er ook nog eens lekker compact en plakkerig uit wat wil je nog meer hahaha :icecream:

 

Blowsterkte ik weet dat jij geen fan van Bedrocan bent, hou je uberhaubt wel van een sativa soortje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het vaker bij Blowsterke geroken en gerookt...was idd zeer muf en de smaak!!....

 

als jou potje dat wel heeft groenbloed dan is de kwaliteit zeer constant daar :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm das vreemd het komt allemaal uit dezelfde plek dacht ik dus locatie mag niet uit maken, eigenlijk maar 1 keer vrij slechte wiet gehad en na een klacht ingedient te hebben kreeg ik nog een potje gratis..

 

Was er in het begin ook niet zo huiverig mee vond het zeer sterk ruiken maar na 1 potje was ik toch omver.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ieder ervaart een geur op zijn eigen manier, de ene vindt het lekker & de ander vindt het stinken.Allang bekend in de parfumbranche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog nooit muffe parfum geroken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet exact hoe die namen opgebouwd zijn , aar Bedrocan heeft niets van doen met Ben Dronkers.

ik meen me te herinneren dat de naam Bedrocan is opgebouwd uit de namen van de twee zwagers die het bedrijf runnen.

kan me daarin vergissen (heb het wel eens geweten hoe die naam opbouw is) maar ik weet 100% zeker dat bedrocan totaal onafhankelijk en losstaand is van Ben Dronkers.

 

heb ze wel eens een en ander gevraagd in verband met medicinale cannabis en vragen daaromtrent.

was zelf namelijk ook eerst in de veronderstelling dat ze met Sensi Seeds verbonden waren , maar dat is slechts een korte tijd geweest.

 

die bedica heb ik nog niet geprobeerd, maar heb er goede verhalen over gehoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet hier even iets rechtzetten, Sannie Jack (F8) ruikt en smaakt daadwerkelijk zelfs meer dan Bedrocan.

 

In mijn vorige bewering had ik van iemand anders deze gekregen maar die zal dat waarschijnlijk niet goed gekweekt hebben aangezien mijn eigen resulaten een ander uitkomst geven.

 

Lekker wietje, explosie in je hoofd maar weinig body stoned dat laatste komt dus niet overeen met Bedrocan maar voor de rest komt het aardig dicht in de buurt, vind deze een betere smaak geur ratio hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze weleens gevraagd wat het is? Ze hebben gewoon een website toch? Ze zullen er waarschijnlijk niet zo happig op zijn maar jenevercantell

Share this post


Link to post
Share on other sites

.............. jenevercantell ................. Het kostte me even wat tijd om te snappen wat dit was .....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...