Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grow Weed

lokpietjes

Recommended Posts

Boven de Sinterklaasintocht hangen uit voorzorg een traumaheli en twee gevechtshelikopters, terwijl op de daken zwarte scherpschutterpieten door het vizier van hun mitrailleurs een oogje in het zeil houden. De goedheiligman draagt voor de zekerheid een kogelvrije tabberd en heeft een renpaard, zodat hij als dat nodig mocht zijn, binnen twintig seconden weg is. De naast hem lopende pieten zijn zwart geschminkte mariniers. In de zijstraten staan diverse pelotons ME paraat. De hoofdcommissaris van politie volgt alles op zeventien monitoren vanuit een commandopost in de atoomvrije kelder onder het stadhuis. Verder zwerft een vijftigtal stillen, die er uitzien als doodgewone vaders, door het centrum. Sommigen hebben gewoon een kind op hun nek.Camouflagevaders werden ze tijdens de briefing genoemd.

 

In de zak van de pieten zit geen strooigoed, maar er zitten traangasgranaten in, die bij het minste geringste in de menigte geworpen kunnen worden. In het binnenste van de roe zit een gummiknuppel. De hele operatie is meerdere malen geoefend. Onder andere op fans van de Schotse voetbalclub Celtic. De burgemeester betreurt het dat het op deze manier moet, maar door de zwartepietendiscussie, die vooral op het internet gierend uit de klauw is gelopen, voelde hij zich genoodzaakt deze maatregelen te nemen. Hij heeft uit angst voor stemmingmakerij maar niets verteld over de duikers die de haven hebben gecontroleerd op zeemijnen en de EOD die een bomschouw onder de bruggen heeft verricht. Dit leek hem beter. Met premier Rutte, die op dit moment in China verblijft, is doorlopend contact. Het is daar tijdens de intocht nacht, maar de bewindsman gaat niet slapen voordat hij weet dat de goedheiligman weer veilig binnen is. Ivo Opstelten coördineert de hele operatie namens de regering. Sinterklaas is oud-generaal Peter van Uhm, die officieel ook opperbevelhebber van de hele operatie is en die via een oortje voortdurend in contact staat met het commandocentrum. Peter is de Sint omdat hij een wijze oude man is met de juiste uitstraling in deze functie.

 

Toen ik dat las dacht ik eerst dat het om een komische artikel ging (en dat meen ik ook echt). Maar blijkbaar is het serieus. Toen snapte ik het: Ivo Opstelten, dat verklaart dus een hoop. Hahahaha. Dit is echt te ziek voor woorden, en het gaat echt nergens over. Alsof ze Osama Bin Laden gaan vervoeren. Ivo Opstelten is echt en dan ook echt aan het doordraaien lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rofl :rofl :rofl :rofl neeeeeeeeeee das toch echt een grapje hoor, Kijk maar er staat: Ivo Opstelten coördineert de hele operatie namens de regering. Dat kan niet echt zijn .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's een column van een cabaretier.

Je eerste indruk was terecht, Moskoufiets.

 

Leuker dan dat verhaal is dat sommigen ook geloven dat dit echt is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vond hem geweldig GW :rofl :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...