Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Hellup verzopen

Recommended Posts

Klaasje was even niet beschikbaar en nu zou Pietje wel even helpen. We hebben het over steenwol.

Na het inwateren (zonder voeding met PH 5.2) heeft Pietje de stekken (die op een tapse pug staan zonder plasticje) niet in een startblok gezet maar direkt in de mat.

Onwetendheid.

 

Klaasje kwam blij de ruimte in, na 12 dagen 18/6 (terwijl hij zelf maar 5 dagen aanhoud). Alle plantjes vertonen dwerggroei, paarse stengels en gele bladeren. Ze zijn verzopen. Klaasje is geshockeerd.

 

Nu is na drie dagen de stekker eruit te hebben gehad van de pomp, de mat redelijk droog.

 

Heeft iemand ervaring of je planten nog herstellen of dat je ze beter kan weggooien. Een week wachten en er dan achterkomen dat ze het niet doen en dan nieuwe halen is kut.

Nieuwe halen voor niks ook.

 

DILEMMA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herstellen doen ze wel, tis meer de vraag of je de tijd er in wil steken.

 

Beter is gewoon nieuwe stekken en je verlies nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van e de hoeveelheid.en het vertrouwen van je locatie.

 

Ik heb eerder een ronde gehad waar ik een soortgelijk fenomeen aantrof

Gewoon goed voeden op maat en aankijken voor een paar dagen.

 

Liggen de kleintjes voor de hand? Nieuwe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt er vanaf of Klaasje of Pietje nu verder voor de planten gaat zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inwateren zonder voeding?

 

Ben jij Klaasje of Pietje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaasje :lol:

 

Ik water altijd in zonder voeding en als de matten voldoende uitgelekt zijn, zet ik de startblokken in 1.4 EC en plant erin om te beginnen met een vat van 1.4 EC / 5.4 PH

 

Maar idioot Piet heeft ze dus verzopen. Wortels zijn niet echt gegroeid, niks zit vast. Nu de mat weer stuk droger is zie ik wel wat witte wortels komen maar slechts bij 30%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten ze tot dinsdag te laten, weten we meteen allemaal het antwoord :whistle:

 

De matten zijn redelijk droog geworden dus als er nog witte wortels tussen de bruine vandaan komen zou het in theorie goed moeten komen. Gelukkig was het nog 18/6.

 

Wait and see.

 

Grappig dat ik dit zelf nog nooit gehad heb en daarom ook het antwoord niet weet -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ze worden weer groen maar zien er nog zielig uit, de wortels beginnen wel te komen want ze zitten, hoe lelijk ze ook zijn, vast in de mat.

 

Geef ze nog 5 dagen 18/6 , had ik nieuwe gezet dan had ik net zoveel tijd kwijt geweest aan opnieuw groeien.

Hoop alleen dat deze wel groeien als normaal en ze eenmaal geworteld niet kleiner blijven dan normaal.

 

Camera vergeten, zal ik volgende keer meenemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lelijkste plant levert vaak het meeste op.....

met een heel hok vol lelijke dingen moet dit echt een monsterscore worden :dribble:

 

veel succes man!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was toch niet Zwarte Piet he anders laait die hele discussie weer zo op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...