Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
let it grow baby

Wie heeft er wat over beginnen te vertellen?

Recommended Posts

Heey mensen

 

hier een nieuwe topic ik wil gaan beginnen met telen maar ik heb geen idee hoe , ik al behoorlijk wat rond geken hier maar der best wat onduidelijkedingen. Als eerste vraag alvast :kan ik nu nog beginne of is het echt te laat en lukt het dus 100 % zeker niet meer

 

kom maar kom maar kom maar met die reacties!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een superzomer hebben we tot nu toe nog niet gehad dus ik zou het gewoon proberen. en niet meteen de duurste voeding,grond enzovoorst te kopen maar gewoon een keer proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k ga het dan nog maar eens probeere ......... maar uh ik wil het wel ergens in de open natuur proberen waar niemand komt ( ik weet nog meer als zat plaatjes :D )

Maar kan die daar dan gewoon in de grond of moet ik daar wat met de grond gaan doen ? lijkt me bijdeweg een beetje raar maja jullie zijn de expers :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
k ga het dan nog maar eens probeere ......... maar uh ik wil het wel ergens in de open natuur proberen waar niemand komt ( ik weet nog meer als zat plaatjes :D )

Maar kan die daar dan gewoon in de grond of moet ik daar wat met de grond gaan doen ? lijkt me bijdeweg een beetje raar maja jullie zijn de expers :whistling

kuiltje graven, potgrond erin, plant erin

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussen de 2 en 5 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan ze al voor 1.50 krijgen :D van iemand die in de growshop werkt en die ik via via ken. En ik ben vanmiddag naar een plekje gewees zoeken om mijn plantjes neer te zetten en het beste was tot nu toe nog een verlaten weiland................. probleem is dat de grond daar volgens mij best wel uitgeput is. Daarom vraag ik mij af of het voldoende is om bijv een gat van 1m bij 1m te graven en dat met goede grond te vullen en daar 2 planten op te zetten ( oftewel kunnun 2 planten in een bak van 1 bij 1 groeien ?? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kan ze al voor 1.50 krijgen :D van iemand die in de growshop werkt en die ik via via ken. En ik ben vanmiddag naar een plekje gewees zoeken om mijn plantjes neer te zetten en het beste was tot nu toe nog een verlaten weiland................. probleem is dat de grond daar volgens mij best wel uitgeput is. Daarom vraag ik mij af of het voldoende is om bijv een gat van 1m bij 1m te graven en dat met goede grond te vullen en daar 2 planten op te zetten ( oftewel kunnun 2 planten in een bak van 1 bij 1 groeien ?? :whistling

koop bijvoorbeeld 2 zakken potgrond van 70 liter

 

maak een kuil, gooi het erin en zet de plantjes erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je hebt nog enkele weken voor de groei nu, dus waarom niet ervaring is altijd meegenomen.

Ik vraag me wel af welke deftige growshop nu nog buitenstekken zou hebben, zaad dan maar :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vraag me wel af welke deftige growshop nu nog buitenstekken zou hebben,

 

 

 

ik heb vorig jaar in Juli nog stekken gehaald ! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunnen konijnen eigenlijk kwaad bij wietplanten? op dat veld zitten er best wel wat ................ Of zal ik er toch maar een hekje van gaas der om heen?

hekje eromheen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk. ik zou eerder voor stekken ( binnen planten ) dan voor buitenplanten zaad. met zaad ben je zowiezo een week bezig voor dat je plantje 2 cm is. de meeste mensen hier gebruiken ook binnepanten of hybrids. ik zelf heb ook een paar sneeuwwitjes die eigenlijk beter geschikt zijn voor binnen maar ze groeien echt super hoor, zo'n 1,5 a 2 cm per dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zelf heb ook een paar sneeuwwitjes die eigenlijk beter geschikt zijn voor binnen maar ze groeien echt super hoor, zo'n 1,5 a 2 cm per dag.

het gaat ook niet hoofdzakelijk om dat ze goed groeien, het grootste verschil is dat binnenplanten die buiten staan veeeel schimmelgevoeliger zijn als buitenplanten die buiten staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het. ik heb hollandse hoop en die zijn erg ziekte en schimmel weerbaar e nheb ook sneeuwwitje en die staan er even mooi bij.

 

en ja konijnen bikken de hele boel leeg.

 

dieren kan je op afstand houden door in de buurt van je planten te pissen, menselijk haar te versprijden. of hekken bouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet het. ik heb hollandse hoop en die zijn erg ziekte en schimmel weerbaar e nheb ook sneeuwwitje en die staan er even mooi bij.

 

en ja konijnen bikken de hele boel leeg.

 

dieren kan je op afstand houden door in de buurt van je planten te pissen, menselijk haar te versprijden. of hekken bouwen

Konijnen kunnen graven toch of niet..? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja klopt. had ik nog niet zo snel aan gedacht. als je echt zo bang bent voor konijnen kan je natuurlijk voor dat je ze plant in je gat tegels legen en daar weer een hek omheen en dan weer aarde erin maar dit is erg veel moeite. mijne hebbn geen bescherming ebn doen het goed

Share this post


Link to post
Share on other sites
haha ja klopt. had ik nog niet zo snel aan gedacht. als je echt zo bang bent voor konijnen kan je natuurlijk voor dat je ze plant in je gat tegels legen en daar weer een hek omheen en dan weer aarde erin maar dit is erg veel moeite. mijne hebbn geen bescherming ebn doen het goed

Nee oke ik denk ook niet dat dat snel zou gebeuren dat ze er onder door gaan graven :verrygood

En ik heb ook geen last van konijnen ik zit wel in een nieuwbouw wijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...