Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jarro

te lage kwaliteiet

Recommended Posts

hallo,

 

ik ben gestart met kweken rond maart en heb al een paar rondes achter de rug. het waren: White rhino, northern light automatic, chemdog

maar ik heb een probleem, als je de toppen rookt heb je er echt niet veel effect van en ze zijn ook wat fluffie de toppen.

 

nou is mijn vraag waar het probleem zou zitten.

 

ik kweek onder 125watt spaarlamp voor de groei en 200 watt voor de bloei.

ik denk dat hier het probleem niet zou kunnen liggen.

 

want heb nu een oogstje van buiten gehaald en is het zelfde verhaal.

 

de bodem waar ze in groeien is "zaai-en stekgrond" van de aveve vermengt met wat perlite.

 

als meststof gebruikte ik "sunplant vloeibare meststof" dat in de gewone handel verkrijgbaar is.

ik denk dat het hier aan ligt.

 

http://www.sunplant.be/nl/producten/partic...lant-universeel

 

pH en EC weet ik niet omdat ik niet echt het buget heb om die meters te kopen.

 

 

 

zou het aan de meststoffen liggen of wat raden jullie aan?

 

 

mvg

 

jarro

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede grond en goed voeding zal al veel gaan doen...hps nog meer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke voeding raad je dan aan?

 

ik had gedacht aan de Alga Bloei 1 liter Plagron en groei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aller eenvoudigst? All mix aarde en Sannies buffertabs, en in het midden van je pot en litertje zaai en stek grond. En dan gewoon kraantjeswater. Die spaarlampen zou ik persoonlijk zo snel mogelijk vervangen door hps, als je kastje dat warmte technisch toelaat tenminste.

 

Succes, groeten uit Rotterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien gebruik je de verkeerde kleur licht voor het afbloeien?

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede voeding en licht waar je ook iets van 0.5gr/w mee kunt halen helpt een boel.

 

Van die 200W spaarlamp houdt je net de helft over (verlies bovenste helft vd buizen door kap), afbloeien met 100W TL is erg micro.

 

Hang er eens een 250W HPS'je boven of 2x TNeon 2x55W, ga jij wat mee maken zeg als je ook nog voeding aanschaft die aan de behoefte van cannabis voldoet in de groei en bloei :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

is plagron een goeie soort van meststof ? iemand die hier ervaring mee heeft ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel goede verhalen over plagrond maar zelf gebruik ik de lijn van biobizz.

 

Kijk eens op de site van sannie, die buffertabs en zijn organische voedingslijn zijn ook erg goed.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof lijk niet echt goed da 2 zulke tabletten een hele cyclus een goede oogst kunnen opbrengen ?

 

en het liefst zou ik mijn spaarlampen eerst opgebruiken dit zou toch ook goed moeten werken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga eens wat fora langs en kijk hoeveel AFGERONDE verslagen er zijn met mensen die met die knotsen van spaarlampen cannabis gaan kweken. Heb ze ook gehad voor opkweken planten en na een test tov 110W T8 TL vd Praxis wist ik het wel..

 

Vd groei en moederplanten leuk, om af te bloeien onder die dingen moet je echt wel anders dan standaard werken oa parabool kap :)

 

2 tabs KAN genoeg zijn, sannies pakket bestaat uit meer dan een pakje tabs ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jarro gaat inderdaad eerst eens kijken voor een starter paketje van sannie je kan wel heel veel meer willen maar als je een ph/ec metertje wilt halen om te meten wat je geeft.

 

ben je heel wat meer kwijt als die paar lampjes die je nu hebt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten gaat je echt niet lukken met deze hobby

 

suc6 iig

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis gwn kut dat die vsa zoveel geld kost --' is dit nodig voor 250 watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je echt helemaal niks wilt investeren, dan moet je een andere hobby zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de spaarlampen zo niet afbreken

kweekte 5 jaar geleden ook met spaarlampen en ga nu opnieuw met spaarlampen kweken

1x 200W (160W effectief) is wel weinig, afhankelijk van welke oppervlakte je denkt te belichten

dat was eerder mijn probleem vroeger, de spaarlampen mogen er tot 5 a 10cm ophangen, maar dan hangt ze zo laag dat er verder geen belichting is

daarom ga ik er nu ook 4 hangen voor volledige belichting

maar dus idd er zijn mooie resultaten mee te halen en ik denk ook niet dat hier het kwaliteitsprobleem ligt

 

ik heb 1 buitenkweek ook eens gedaan met enkel voeding uit de aveve of boerenbond

kwa stikstof (N) was die voeding heel goed, had hele mooie grote groene planten met heel mooie bladeren, maar er kwam bijna geen wiet op en van slechte kwaliteit

daarna heb ik tot nu altijd HESI gebruikt, en was er wel redelijk tevreden van

in mijn growshop zijn ze heel tevreden van Biobizz en raden dit ook zeker aan, ook Vaalserberg Garden zou heel goed zijn maar niet bio en heel duur

ze kennen daar sannie niet en dus dat kunnen ze niet aanraden, maar ik ga deze keer voor sannies organic kit voor 52.5 euro

dan zou je ook geen PH/EC meter moeten kopen want ik zie dat je niet van plan bent veel uit te geven

 

koop gewoon een paar liter growmix van plagron of biobizz, je hebt 50L voor misschien 11 euro??

ik heb dit jaar buiten in de serre 12 planten op Plagron AllMix gezet en weinig bijgevoed, en 12 op Plagron LightMix en goed bijgevoed en de resultaten waren hetzelfde

dit moet jij weten, als je de aan te raden kweekschemas van biobizz, hesi, etc gaat volgen zet je ze misschien beter op lightmix, dan riskeer je niet gelijk te verbranden

 

todo:

 

- met 1x 200W lamp beslissen dat je misschien 60x60 kan belichten, scrog techniek gebruiken omdat je met spaarlampen werkt (lees hierover)

- investeren in goede aarde (30 euro)

- investeren in goede voeding (50 euro)

 

groetjes

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

lord imotep: aan deze uitleg heb ik wat!

 

u bent heel erg bedankt, ik was zo al wat aan het kijkn naar die kit van 52 euro, en zal deze wellicht ook nemen, de oppervlakte dat belicht wordt is 80x80 grond oppervlakte

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele goede voeding kwam alleen haast geen wiet vanaf en slechte kwliteit.....tsja lord imotep ...zo goed was hij dan niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
lord imotep: aan deze uitleg heb ik wat!

 

u bent heel erg bedankt, ik was zo al wat aan het kijkn naar die kit van 52 euro, en zal deze wellicht ook nemen, de oppervlakte dat belicht wordt is 80x80 grond oppervlakte

 

Als je voor de growkit van Sannie kiest, kun je het beste lightmix als medium gebruiken.

Verder raadt Sannie het gebruik van leidingwater aan i.v.m. de kalkbuffer.

Je hebt dus geen dure pH- of EC-meter nodig.

Dus niks afzuren: gewoon de growkit en leidingwater gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

agent orange: ik zei net dat toen ik een experiment deed met gewonene Aveve voeding is slechte resultaten had

wel heel mooie groene plant maar weinig prioriteit voor de vrucht

met echte wietvoeding heb ik wel goede resultaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder parabool kap zijn die lampen echt watts het raam uit gooien qua afbloeien, zelfs op DWC waar iedere * een mega oogst kan draaien met een simpel 250W HPS lampie waarmee je 80x80 kunt belichten (niet optimaal natuurlijk maar toch) :)

 

Ook met die Envirolite kap die jij hebt Lord.. hoe hangt de lamp daarin?

Horizontaal en dus verlies je de bovenste helft door weerkaatsing in de kap omdat het 'TL' licht is (diffuus).

 

Met wat je al in huis had aan voeding en aarde en dit erboven komen jullie echt een heel stuk verder ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles wat je gebruikt op dit moment is garantie voor een wietje zonder kwaliteit.

 

Zaai en stekgrond? Pak normale grond uit de growshop dan zit je altijd goed.

 

je voeding, ik weet niet wat dat voor voeding is maar er gaat bij mij een belletje rinkelen dat je dat voor je kamerplanten zou

kopen en niet voor je wietplantjes die je straks gaat oproken. Kijk eens in een willekeurig growverslag hier op het forum dan zul je

zien welke voedingen er allemaal gebruikt word, Canna, House&Garden, Hypro, GHE noem ze maar op.

 

En je lamp gooi die maar weg, pak een 400watter en dan zit je wel goed.

 

PH en EC is een must als je echt kwaliteit wilt kweken.

 

Mooie dingen kosten geld, maar heb je de eerste draai er al uit als je het goed doet.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaai en stekgrond is volgens mij te luchtig en heeft een hele slechte water houvast. Ik gebruik zelf de hele voedingslijn van plagron en ik ben er heel erg tevreden mee.

 

Je kan altijd nog een gavita lamp nemen met een interne reflector. Zelfs onder tneon kan je mooie toppen krijgen. Kost ook wel wat maar welke hobby kost nou niks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een vraagje ? als ik nu een hps lamp neem vn 250 watt en een vsa van 250 kan ik dan nog altijd zo een standaard timerklokje gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan lang goed gaan maar er komt met die goedkope timers een keer dat je lamp niet aan of uit is gegaan, jouw keuze :rofl

Grasslin blijft het wel doen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vanplan om met een 400watt te werken de "assimilatie licht 400w hps compleet" van de growshop alie

En ook de organic kit vn 52.5euro van sannie's shop

 

Zou dit een goede verbetering zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...