Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GuerillaNL

Nieuw groentje gaat outdooren en heeft bedacht... ?

Recommended Posts

autoflowers toppen??? NOOIT!

 

ook liever niet voorgroeien met TL als je echt niet anders kan, doe het dan zo kort mogelijk. als ze een cm of 5 zijn lekker buiten in een simpel zelfgemaakt kasje ofzo. 2 pvc buisjes in een koepeltje in de grond steken en wat plastic en je hebt een tunnelkasje. rootrainers ingraven of op een andere manier beschermen, anders drogen ze te snel op door zonlicht.

 

Hoe gaat het verder met de voorbereidingen?

 

succces, ik hoop dat je een lekker zomertje krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op andere forum word het met klem aangeraden om autoflowers te toppen, wel de grotere autoflowers.

De verslagen van getopte autoflowers zagen er goed uit b.t.w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen:

Heel veel lavendel en bijvoet zaden staan te ontkiemen in bakjes. Na het ontkiemen worden ze uitgezet in t wild. Morgen planken laten zagen voor 4 simpele bloembakken (binnenmaten: L100xB25xH24cm) voor in de dakgoot, zie plaatje. Een paar keer verven om het weerbestendig te maken zal wel moeten. Overleven ze deze zomer niet, dan volgend jaar afgelakte bakken van okoume watervast multiplex :)

Bloembak

Buiten:

Het is nu alleen maar graven, graven en afgraven.Waar ik bezig ben geweest is de grond nat, modderig en kleiachtig. Op deze plekken komen 11ltr potten. Per pot 1/3 cocosbriket, de rest opgevuld met opgewaardeerde (antislak-kippenmestkorrels, lavameel en evt. wormenmest) aarde van de spot en dit door elkaar mengen. Heeft het zin om in een afgesloten kas de bodem uit de potten te halen zodat er water vanuit de bodem in kan trekken om verdrogen te voorkomen?

 

Op andere spots waar de grond droger is wordt het gaten graven, opvullen met droge cocosbriketten (die vanzelf nat regenen) en opgewaardeerde aarde van de spot. Dit laten inwerken, een paar keer omspitten en verder opwaarderen. Worteldoek op de bodem voordat het gat wordt opgevuld of is dat zinloos?

 

Eind maart wil ik 2 stukken greenspan (2x4mtr) bestellen voor 2 kleine kasjes van 2m² en 3m². En als de spots veilig zijn gebleken, dan later in het jaar misschien een rol greenspan van 2x50mtr Bestellen. Uit zo'n rol haal je 4 kassen van L2xB5xH1mtr, (4x 2x7mtr = 2x28mtr, 4x 2x5mtr (:2= 8x 1x5mtr) = 2x 20mtr + 2x28mtr = 2x48mtr) zie plaatje.

Guerilla doe-het-zelf greenspankas

 

Heeft iemand een adres waar je antislak- kippenmestkorrels, lavameel en wormenmest in 1x kan bestellen?

O'ja tips en opmerkingen tot verbeteren zijn altijd welkom!

 

@CannaB.: Hoe groot zijn "grotere" autoflowers en heb je linkies naar foto's met resultaten ervan?

Volgens growerschoice; big devil xl 150-160cm, sweet mazari 60-80cm, super sweet mango 70-80cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij staan je fotos op prive ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@S37: Hoe verander je dat?

 

Thanks voor de link van boerengoed.nl! Voor het opwaarderen van de lokale grond ga ik voor deze mestrecepten. Is afgeleid van die van Blow Monkey.

11ltr bloempot:

  • 1/2 cocosbriket
  • 35-70gr beendermeel
  • 35gr lavameel
  • 35gr bloedmeel
  • 35gr escar-go
  • 60gr kippenmestkorrels

Per 100ltr:

  • 5 cocosbriketten
  • 300-660gr beendermeel
  • 300gr lavameel
  • 300gr bloedmeel
  • 300gr escar-go
  • 500gr kippenmestkorrels

Wat ik vanmorgen heb afgegraven is net klei! Dit is rondom verspreid om komende weken te drogen. Als de natuur straks meer op gang is, plaats ik de 11ltr potten met cocosbrikketten. Dit vul ik op met de droge(re) grond van de spot. In plastic zakjes doe ik voor elk pot/graafgat de afgewogen meststoffen. Dit mix ik op locatie door de grond en cocos heen.

 

Eerst moet er nog veel gegraven worden ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan je voorbereiding zal het niet liggen, goed bezig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! Maar voorlopig is het bijna alleen de theoretische aanpak....

Nu nog in de praktijk alles uitvoeren wat ik heb bedacht :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen idee hebt wat je gaat doen kun je het ook niet uitvoeren. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste

GuerillaNL

 

Ik las hier een aantal reacties dat je niet van de plant afhaalt wat er op jou leverancier hun website stond.Ik heb zelf in de tuin een aantal planten in de vaste aarde gezet en heb daar meer afgehaalt dan dat op wietzaadjes.nl werd aangegeven.

 

Zit er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen idee hebt wat je gaat doen kun je het ook niet uitvoeren. ;)

juustem

zal waarschijnlijk anders lopen mar beter dat je een plan hebt om op terug te vallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in die 11L potten niet mer kippemest werken, om met organische mest te werken is dit gewoonweg veel te weinig medium.

Ik spreek uit ervaring, overvoeding geheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb jij dit opgelost? Zijn de andere voedingstoffen genoeg om de kippenmestkorrels in de 11ltr potten achterwege te laten? Om nou oppervlaktes van 2 tot 10m² voor 30cm af te graven en daar de meststoffen met de hand doorheen te mixen is iets teveel van het goede. Was al iets te positief over al het graafwerk voordat ik eraan begon.....

 

Het nadeel van een plan is dat je er teveel op fixeert, de uitvoer te lang wordt uitgesteld erdoor en dat het in de praktijk toch net weer iets anders uitpakt.... :P

 

@crystal clear: Ik ga uit van 10gr. per autogflower, zeker voor de 1e keer. Voor de reguliere (auto) zaden ga ik ervan uit dat de helft vrouwtjes zijn. Alles er boven is weer extra :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft het niet af te graven alleen los maken en de mest daar doorheen mengen. Is een beetje werk maar als je daar al van geschrokken bent dan begin maar nergens aan. 10m2, wat is dat nou voor oppervlakte, dat is een mini moestuintje als je dat al niet eens wilt bewerken.. Wie zegd dat het met de hand moet daar heb je harkjes voor of hooivorken, gaat als een speer.

 

In een gesloten bak als een 11L wat voor organisch veel te klein is, niet met organische meststoffen aan de haal gaan zoals kippemest. Of je moet het echt bij een korrel of 2 houden en dan klein brokkelen en er goed doorheen mengen, het komt erop neer dat een handje vol al teveel is omdat het granulaat te groot is voor het volume van het medium. Er komt teveel vrij, en in een kleine pot kan het nergens heen wat dus overvoeding geeft.

 

Wat je wel kunt doen als je toch organische mest welt gebruiken de groentemest van DCM gebruiken daar heb ik wel goede ervaringen mee in een pot.

Wel erg weinig gebruiken want het is en blijft granulaat.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft het niet af te graven alleen los maken en de mest daar doorheen mengen. Is een beetje werk maar daar heb je harkjes voor of hooivorken, gaat als een speer.

Helder! Na het schooltuintje op de basisschool heb ik geen tuin meer gehad. :D

Ergens las ik: betonmolen en grondboor. Vandaar dat ik er te moeilijk over dacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de grond los hebt strooi je vrolijk wat mest in de rondte en dan hark je het in.

 

En in de plantgaten doe je een handje extra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het echte werk gaat beginnen nu de meststoffen zijn besteld......

Daar gaan m'n jarenlang met een krantenwijk door regen en wind zuurverdiende euro'sssssss...

Dat escar-go is niet goedkoop zeg... nu maar hopen dat het allemaal het geld waard is! :)

 

Dat bijvoetzaad ontkiemt als een dolle! Even iets verder laten doorschieten en dan uitzetten.....

 

@Canna: als ik over het uitgegraven stuk kippenmestkorrels strooi/inhark, hierop 11ltrpotten zonder bodem zet. En in de potten een mix van aarde van de spot met de meelsoorten, escar-go en 1/3 cocosbriket doe is dit dan teveel van het goede?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarom wil je die bakken zonder bodem erin zetten dan? Dan kun je ze net zo goed zonder die pot in de grond zetten, heeft geen meerwaarde.

Je hebt die pot niet nodig om de voordelen er van te krijgen. Als je idee is om goede grond in de pot te doen waarna de wortels verder in de volle grond kunnen dan maak je gewoon een plantgat en stort je daar wat aarde in de hoppa je hebt hetzelfde bereikt.

 

Wanneer ik wel potten zou gebruiken bijvoorbeeld als de grond continu nat is omdat het een moeras-achtige spot is dan kan je grote potten pakken

minimaal 40L en daar de bodem uit zagen en deze iets in de grond zetten en afvullen met goede grond, de natte bodem zorgt voor de bewatering in de pot.

 

Vergeet die potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet in landen waar het al decennia/duizenden jaren toch ook geen planten in potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61
Eerste planten al gepoot op de guerilla spot(s)?
Is dat niet een beetje vroeg ,dat je er nu al gepot hebt op je spot ,na 15 mei is tijd zat Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een aantal guerilla en in de tuin staan sinds 24 maart, in de volle grond...kon niet wachten....risico ja..... maar ik heb het gevoel dat ze het wel gaan overleven, ze gaan namelijk als een speer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een aantal guerilla en in de tuin staan sinds 24 maart, in de volle grond...kon niet wachten....risico ja..... maar ik heb het gevoel dat ze het wel gaan overleven, ze gaan namelijk als een speer.

 

overleven doen ze wel....als ze maar niet in de bloei schieten....

 

gr :dope:

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een aantal guerilla en in de tuin staan sinds 24 maart, in de volle grond...kon niet wachten....risico ja..... maar ik heb het gevoel dat ze het wel gaan overleven, ze gaan namelijk als een speer.

 

overleven doen ze wel....als ze maar niet in de bloei schieten....

 

gr

Carpe

 

Ja precies, we zullen het zien, het ziet er nog goed uit tot nu toe, geen bloeiverschijnselen nog. Degene die ik zo vroeg gepoot heb zijn overigens allemaal feminized laatbloeiers van de grote, bekende zaadbanken. Neem aan dat deze minder snel in de bloei zullen schieten bij zo vroeg poten vergeleken met vroegbloeiers...

 

Ik hoop dat morgen de tijd wél rijp is voor het poten van een aantal goed voor-gegroeide (staan nu zo'n 3 week boven de grond) vroegbloeiers (Guerilla Gold x Pot Chronic, Guerilla Gold x Timewarp etc.) en die geen problemen met de lichturen gaan krijgen.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...