Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DonBone

Hokje bouwen

Recommended Posts

hoi allemaal,

 

ik ga een goeie vriend helpen met de bouw van een hokje. Maar ik loop tegen een aantal beperkingen aan.

 

ruimte is slechts 2.10x1.20x2.60 er zit al een uitlaat van125mmx200mm en die mag absoluut nie groter gemaakt worden (das dus een klein dillema in wording).

 

Er is aanwezig, 3 x 600watt, een 1000m3 box en een 400m3 box.

 

Nu het probleem, die 1000 box heeft iets van 250mm rond nodig voor de uitblaas, die 400 slechts 125mm, Zou ik het icm de hoogte gaan redden om alleen met de 400 box en 3x600 te draaien? frisse lucht komt van binnenshuis (staat een raampje open temp rond de 20 graden).

 

Zou jammer zijn om een compromis met 2x600 te moeten maken aangezien licht = gewicht...

 

Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag...

 

grtz,

bone

 

ps opticlimate is geen optie.

 

nog ff uitleggen, met de 1000box verlies ik ruim 55cm hoogte, met de 400box slechts 20cm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk het niet hoor, je zou kunnen proberen om je 1000m3 te dimmen naar +-700 en kijken of je lawaai krijgt? Met mn climate controller kan ik max Hz instellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je de filter niet inboxen en/of ventilator in het geheel buiten de ruimte plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan evt. de afzuiger het beste bij de uitgang meteen knijpen dan perst ie niet bij je uitlaatpijp.

 

Ik zou 2x600W 400V nemen en Adjust a Wings op die oppervlakte.

 

Haal je meer als 3x600W ouderwets :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lucht van 20 graden die je inblaast is veel te warm als je met zo weinig afzuiging zit ga je 100% zeker weten temp problemen krijgen.

of je moet de slang van de inblaas dichter bij het raam leggen,er moet ook een beetje frisse lucht binnen komen om het hok een beetje te koelen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet moeilijk doen, de 1000m3 heeft een RONDE uitgang van 200x 200 als jouw uitgang VIERKANT is dat red je dat makkelijk met de capaciteit.

gewoon een houten box ervoor maken en die laten uitkomen op 200x 200 rond en als jouw gat rond is dan gewoon de 1000m3 afzuiger iets knijpen tot 80%.

 

En btw: je sluit je afzuiger aan op een bestaand gat... waar komt dat gat uit en kan daar wel zoveel geluid uit komen als je je afzuiger er direct op aansluit, want reken maar dat ie vaak op 75~90% + draait met 3x 600 watt.

 

Dus overall advies hang je afzuiger lekker hoog weg en doe er een lang stuk sono connect aan om het geluid zo veel mogelijk te dempen doe daar weer een fles op die je via een (houtenkist of anders) aansluit op je 125 x 200 gat en alles is picco bello in orde (afgezien van het feit dat je voor 3x 600 1800 m3 afzuiger nodig hebt :lol:).

 

maarja kort samen gevat ga je het never nooit niet redden om met de 400m3 afzuiger met 3 lampen te knallen.

Dus je MOET wel de 1000m3 gebruiken en 1000m3 power + lange sono slang = 70~80% effectieve kracht over en dat is ook je "ronde" afzuiger gat ook dus no problemo.

 

voor je ontbrekende 800~1000 watt aan licht kracht die je afzuiger niet afzuigt ;) ehh hou je vingers gekruist of evsa natuurlijk :(

 

food for thought

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. of het gat groter maken

2.400m3 afzuiger gebruiken met 1X600W

3.lekker laten zitten.

 

want met 2x600watt of meer is vragen om problemen met zo een kleine diameter waar de lucht doorheen moet.

 

dus ik zou hem toch vriendelijk willen verzoeken om dat gat groter te maken.

anders verdoe je je alleen maar je tijd in mijn ogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok vandaag maar eens de trein genomen richting het zuiden, en daar zelf maar eens wat maten opgenomen.

 

1 gat is 125x250 (hij zei 125x200)

2 de box heeft idd een 250 uitblaas

3 de slak in de box heeft een vierkante uitblaas en past met een beetje passen en meten precies over het uitblaas gat heen.

 

Conclusies:

1. box bouwen van spaanplaat, flens 250 er op en die over het gat heen plaatsen.

2. 1000m3 icm de 400m3 als inblaas dat werkt heb dit al draaiend gehad in een tent en daar hield de combo zich goed.

3. De NS is tering duur :S

 

bedankt voor het meedenken, budgetgrower idd een box er overheen moet het hem gaan doen. Over ik denk een klein maandje proefdraaien...zal proberen een bouwverslag en kweekverslag bij te houden er over. Soortje wordt iig cheeseberry, ik heb een sativa pheno die echt meesterlijke toppen maakt!

 

grtz,

b

Edited by DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet welke ruimte zich achter dat gat van 125x250 bevindt, maar ben je niet bang dat je uitlaat op deze manier veel luchtgeluid gaat produceren?

De oppervlakte van de 250mm. flens is 1,57 keer groter dan het gat van 125x250mm. :lol:

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beaker, thanks voor de input, de fan zelf heeft een uitblaas die ongeveer 220x130 is dus als ik de oppervlakte dan neem van de fan uitblaas en die van het gat komt dat goed overeen. zit nog wel te denken aan een geluidsdemper om er op te knallen en sowieso een goeie fancontroller zodat ie zo langzaam mogelijk kan lopen (=weinig geluid).

Share this post


Link to post
Share on other sites

beaker jij rekend in rondjes :lol: maar wie zegt dat zijn gat rond is "? ;)

ik krijg sterk het idee dat zijn gat vierkant is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beaker, thanks voor de input, de fan zelf heeft een uitblaas die ongeveer 220x130 is dus als ik de oppervlakte dan neem van de fan uitblaas en die van het gat komt dat goed overeen. zit nog wel te denken aan een geluidsdemper om er op te knallen en sowieso een goeie fancontroller zodat ie zo langzaam mogelijk kan lopen (=weinig geluid).
Och ja tuurlijk, stom van mij :lol: . Ik heb niks gezegd ;) :D .

Succes met knutselen. :D

 

Groeten Beaker :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@leuke hobby, thanks for the reminder, ik zal multiplex nemen (denk dan aan meranti die is volgens mij wel goed).

 

Update, aan de andere kant van Holland is het idee ook goedgekeurd, gaan nu snel wat actie ondernemen, zal vragen of me maatje alles zelf wil posten, wel zo leuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...