Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Martin77

Voor het eerst kweken

Recommended Posts

Toch raad je zelf in een reply van 8 oktober jongstleden aan om bij wattages boven de 400 een relais te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@martin77

heb je nog ergens iets van een TL bak die je boven de planten kan fixen om haar tot je tentje staat te laten overleven?

 

Alles beter dan verder draaien met deze installatie (iedereen heeft het over de schakelklok).. hoe die lamp ligt is echt bloedlink B)

Opgewarmde bulb wordt graadje of 600, tapijtje eronder, gordijntjes vlakbij.

 

Maar 1x ff verkeerd draaien met je kont en tsjakka :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schakelklok heb ik gouw vervangen door 1 die het wel aan kan. ook qua opstart vermogen.

en ja die lamp ligt idd een beetje gevaarlijk maar maandag heb ik mijn tentje binnen B) dus dan gaat die lamp daar in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus lamp ( done)

 

Tent ( onderweg)

 

Afzuiger ( ?)

 

Filter ( ?)

 

Een Ballast ( ?)

 

en voeding..............

 

Dat zijn dus spullen die je zeker nodig hebt dus zonder....ga je problemen hebben en serieuze problemen.

 

Het lijkt allemaal zo onschuldig maar vergis u niet.

 

Neem uw tijd....hoe trager je het doet hoe meer kans je hebt om een mooie resultaat te bekommen.

 

Tot nu toe zijn er weinigen die direct perfect zijn begonnnen...

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding nodig ... ja geen voeding geen plantje

Heb dit ooit eens getest mer grond uit het bos en die heeft het 2 weken overleeft vanaf ontkieming ,stond in een cdr spindle cover :lol:

 

Hoop wel dat je met je tent ook meteen een degelijke afzuiging hebt meebesteld want die ga je wel nodig hebben met die 400 watt in een tent

Als voorbeeld mijn 250 hps geeft met een 350 kub afzuiger 34 graden op 25 cm in een dr60

Met een 2 pc fans erbij in de inlaten is dit gezakt tot 28

Dus zou zeker even wat inlezen over je tent op het forum

 

Faraon .. een balast ... die zitten in deze modellen lampen toch ingebouwd B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt speedy...het moest schakelbord ( davin) zijn

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schakelbord ... ballast lijken allemaal op elkaar als je net wakker bent e :lol:

 

Kwa schakelklok nog geen problemen gevonden met mijn lamp

De klok van de afzuiger daarin tegen B) vermoedelijk heeft die het begeven omdat deze tussen de dimmer en de ventilator stak was wel een andere klok dan die hij had

Share this post


Link to post
Share on other sites
Schakelklok heb ik gouw vervangen door 1 die het wel aan kan. ook qua opstart vermogen.

en ja die lamp ligt idd een beetje gevaarlijk maar maandag heb ik mijn tentje binnen B) dus dan gaat die lamp daar in.

Geen enkele schakelklok is geschikt zonder relais.

Maar ik zie al hoe je hier rond praat, jij luistert alleen maar naar jezelf.

 

Misschien snap je het wel als je huisje is afgebrand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als voorbeeld mijn 250 hps geeft met een 350 kub afzuiger 34 graden op 25 cm in een dr60

 

Niet representatief om in te zetten ter vergelijk qua afzuiging van een 400W in een groter oppervlak tent.

Heb in een 120W ruim 400W hangen en daar zuig ik met 250M3 af en blijft op max 28C (grotere afzuiger maar zwaar gedimd)rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen enkele schakelklok is geschikt zonder relais.

Maar ik zie al hoe je hier rond praat, jij luistert alleen maar naar jezelf.

 

Misschien snap je het wel als je huisje is afgebrand.

 

Zolang hij het in de woonkamer heeft zal ie er wel bovenop zitten en het brandje in de kiem kunnen smoren :lol:

 

@Xtreme ja inderdaad ik raad iedereen aan om bij meer dan 400watt een relais te gebruiken.

Echter zelf ben ik wat eigenwijs ;) en luister al helemaal niet naar mezelf want ik ben nie gek in mijne bolleke B).

Maar ik ga voor de volgende ronde wel een relais bestellen ;).

Maar wat ik daarvoor heb geplant ga je het ook niet mee eens zijn, maar dat zie je dan nog wel :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo...

tentje staat er B)

lamp met vsa (600w) hangt er al in

afzuiger met klimaat regelaar

koolstoffilter

en 10 meter buis voor lucht af te voeren

ziet er nu wel stukje profesioneler uit dan slordig lampje op een kast te hebben gelegd :S

schakelbord komt er aankomende week dus ik doe het nog even met een normale tijdschakelaar..

 

alleen voeding? ik had al eerder begrepen dat je ook kunt kweken zonder de plant voeding te geven??? Die orange bud die ik heb staan overleeft het al ruim een maand zonder voeding..

ik heb heel veel opgezocht over voeding e.d. maar welke zijn nou echt essentieel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voorbemeste aarde gebruikt misschien. De kans zal groot zijn dat je plant bepaalde stoffen te kort zal komen na een paar weken en dan zal je alsnog moeten bij voeden. Kzou voor een lightmix gaan dan heb je de volle controle over de voeding, met een goede ph en ec meter zal dat wel moeten lukken.

 

Ik zou voeding van een lijn gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat eerst maar s een foto van je huidige opstelling zien dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huidige opstelling:

 

 

Tentje

15eczgn.jpg

 

Het ziet er nog wel wat rommelig uit, ik ben nog bezig om alles netjes weg te werken en op te hangen..

 

De binnenkant

2whnyxf.jpg

 

ifygsp.jpg

 

Koostoffilter

dglxj4.jpg

 

Buisventilator

i2udf5.jpg

 

en uiteraard het plantje ;)

oh6876.jpg

 

en ik heb het volgende schakelkastje alleen ik krijg de tijdschakelaar niet aan de praat :S

vypow0.jpg

 

Probleem is dat deze volgens mij 3 standen heeft, on, auto, off. alleen ik krijg hem maar niet op auto... en ik heb al heel wat ermee zitten kloten maar krijg hem niet aan de praat.

ik heb nog geen tijd gehad om een handleiding te googlen ofzo dat ga ik nog doen, maar mocht iemand hier weten hoe deze werkt dan hoor ik dat graag!

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's 10x beter zo (niet dat DIY niks is maar wat je had :whistling ).

 

Je fan met meter of 8 slang eraan doet weinig meer.

Stuk dichter bij je tent, anders heb je veel debiet verlies en je lamp een cm of 50 vd plant af, zsm in grotere pot ook en water geven :wacko:

Als je het zo laat krijg je een lantarenpaal die om valt ;)

 

Schakelklok kan ik je niet mee helpen, digitaal dus zal vast een instelling zijn waar je overheen kijkt.

Bekend ding dus vast wel een WF'er die er meer van weet, snelst heb je reply via bouwdoos :blink:

 

Lastige fancontroller heb je in huis gehaald, sensor er al aan gehad en af geprobeerd te stellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss makkelijker om die lucht sluis in het dak te gebruiken ... scheelt je al een bocht met je uitgang slang

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb een klimaat controller die ingesteld staat op 27 graden en draait op max 50% anders word me hele tent vacuum gezogen niet normaal krachtig dat ding ;) dus denk dat die aantal meters buis niet uit maken qua effect want ik heb in die tent gestaan met rits dicht en met 100% vermogen lijkt het wel alsof je met een stevige wind over het strand loopt... komt mischien ook doordat ik alle ventilatie gaten dicht heb gemaakt met 1 open. expres gedaan zodat er bij de plantjes wat extra wind kan komen.

oja en de buis gaat ook naar het dak toe :whistling alleen niet via dezelfde kamer, achter de schot zit een rooster die naar het dak gaat, daar heb ik hem aangesloten.

 

Edit:

inlaat slang loopt trouwens ook naar buiten dus krijg wel echt frisse buitenlucht binnen en 's avonds staat de ventilator uit ivm kou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb plantje net ff in grotere pot gezet.

wat me trouwens opvalt sinds hij in de tent staat is dat die weg groeit van de richting van de lamp... is dit normaal? komt dit doordat me lamp er ruim anderhalve meter boven hangt?

 

9i5ljs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martin, Ventilators die blazen geen koude lucht, die verplaatsen het alleen maar. Een ventilator zal het echt niet kouder maken.

 

http://growguide.wietforum.nl/Licht

 

Als je 400 watt hebt kan je rond de 40 cm gaan zitten en met 600 watt rond de 50 cm..

 

Wat je nu hebt is dat je plant moet gaan zoeken naar het licht. en dat is juist niet de bedoeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik weet dat ze geen koude lucht blazen, maar de ventilator zuigt warme lucht uit de tent en door een inlaat slang zuigt die weer koude buiten lucht naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je tent vacuum trekt met alles dicht is logisch, op 20% staat je canvas dan ook strak.

 

Als het voor je werkt prima, lees je ook eens in over hoeveel gaten tov je afvoer je moet hebben en hoe dat zit met onderdruk en invloed op klimaat :whistling

 

Voor alles een 1e keer.. flink lezen en eens uitproberen wat ze meegeven ipv af te gaan op veronderstellingen :wacko:

Velen hebben het wiel al voor je uitgevonden maak daar gebruik van ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo.. alles netjes weggewerkt ziet er strak uit. schakelklokje werkt!

denk dat ik zo wel klaar ben voor mijn eerste ronde. had wat moeite om op gang te komen, maar toch dankzij dit forum goed opweg geholpen!

amnesia zaden zijn het trouwens niet geworden ivm verkeerde informatie over medicinaal gebruik bla bla. het word critical kush.

nogmaals bedankt iedereen voor al deze hulp en ik zal nog foto updates geven. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil kweken voor zowel medicinaal als recreatief gebruik.

ik kan heerlijk genieten van een lekkere joint maar tegelijkertijd heeft het medicinale voordelen op een termijn van 2 dagen.

ik heb namelijk last van een globale angst stoornis en paniekaanvallen ;) hoewel het volgens velen woord afgeraden om in mijn geval wiet te roken heeft het in matige doseringen goede rustgevende effecten voor zowel lichaam en geest, vooral indicas. sativas wekken vaak juist onrust en paniek op. dit heeft te maken met de THC/CBD verhouding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...