Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Varg

3 lampen verdelen over 1 tent of 2 tenten

Recommended Posts

Ik wil een ronde met 3 lampen (600W) draaien.

 

Kan ik beter een tent van 240x120 met 2 lampen en daarnaast een tent van 120x120 met 1 lamp doen, of alleen een tent van 240x120 met drie lampen?

 

Andere tentafmetingen en vermogens zijn niet aan de orde omdat ik wil werken met de spullen die ik al heb liggen.

 

Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan voor 3 maal 600 in 120x240. In die opstelling bestraalt iedere lamp 80x120 cm. Kan je die andere tent gebruiken om je volgende ronde voor te groeien / oogst drogen etc. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het beter verdelen in een zomer en een winter setting.

 

In de winter ga je als de lampen uit staan waarschijnlijk een verwarming nodig hebben.

 

Als je nu 2 lampen in de 1.2 bij 2.4 tent hangt.... en 1 in een dr 120 twin.

 

Kan je de warme lucht van de dr 120 gebruiken om de tent te verwarmen en verspil je geen energie.

 

Bovenin de twin 1.20 tent heb je ruimte om een moederplant te houden, stekken te nemen en voor te groeien.

 

 

In de zomer draai je alle 3 de tenten gewoon in de nacht.

 

Om warmte problemen op de 20 heetste dagen in het jaar te voorkomen neem je bij voorkeur digistar EVSA waarmee je de lampen kan dimmen.

Dan kan je ze op 400 watt zetten ipv 600.

 

Wat ik je echt mee wil geven is dat een goed klimaat veeel en veeel belangrijker is dan zoveel mogelijk lampen in je tent hangen.

Werk met een inblaas(dus de afvoer van je dr 120 gebruiken als inblaas voor je 1.20 bij 2.40) dat scheelt al veel temp in tentjes.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdelen als je de spullen toch al heb liggen, zal je altijd een betere opbrengst geven dan 3x 600 in 1 tent.. (logisch door meer meters)

en inderdaad om en om draaien om een mooie stabiele temp te houden tussen de 2..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker niet 3 lampen in 1 tent. Beter verdelen ja. Haal je sowieso meer van af en je bent minder aan het vechten tegen eventuele hitte. 2x 600W kan al te heet worden in de zomer in een 2.40 x 1.20 tent.

 

Predator komt wel weer met een mooi idee hehe. Dat met je ene afvoer naar je andere aanvoer kan alleen in de 12/12 setting toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je alle 3 de lampen op de meter? Ik heb altijd het gevoel dat 2x600W wel de max is...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 1 lamp per tent hangen dr120 en daar word het al belachelijk warm in waar ik geen kont van snap, als dr 1 tent aanstaat geen probleem maar gaan er 2 aan in diezelfde ruimte meteen temperatuur van 30/31 graden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de input iedereen!

 

Predator en 3.0, jullie hebben mij overtuigd. Ik heb besloten om de lampen te verdelen over twee tenten, en om-en-om te draaien.

 

Ik kan de tenten nu nog niet bij elkaar in 1 ruimte zetten, dus ga eerst een beetje verbouwen. Voorlopig dus verder met 2 lampen en beginnen met klussen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 120 met 1x600W kun je mooi gebruiken als verwarming door deze door de 120W met 2x600 te laten blazen als het daar nacht is.

Kun je gaan flip floppen met je kachelcontact.

Vooral nuttig in de winter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je alle 3 de lampen op de meter? Ik heb altijd het gevoel dat 2x600W wel de max is...?

 

waarom nou reageren als jet het niet weet.

 

3 of zelfs 4 gaat in de winter. maar als je maar er 3 te verdelen hebt over 2 tenten... ja dan verdelen, of 1 lamp bijhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom nou reageren als jet het niet weet.

 

3 of zelfs 4 gaat in de winter. maar als je maar er 3 te verdelen hebt over 2 tenten... ja dan verdelen, of 1 lamp bijhalen.

 

Wou..... ik moest eerst je tekst 5 minuten ontcijferen voordat ik er iets van kon maken.

Ik snap dat je naam supernoob is, maar kan je iets meer letten op de spelling en zins opbouw?

 

Bedoel je nou dat hij er wel 4 lampen van 600 watt in zijn 240x120 tent kan hangen?

Als hij er 1 bijhaalt en deze in de 120x120 heeft dan heeft hij daar toch veel minder watt per m2 hangen dan in de tent met 3 lampen 240x120?

Of bedoelde je in de 240x120 2 lampen en in de 120x120 ook 2 lampen?

 

Beetje vaag allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil een ronde met 3 lampen (600W) draaien.

 

Kan ik beter een tent van 240x120 met 2 lampen en daarnaast een tent van 120x120 met 1 lamp doen, of alleen een tent van 240x120 met drie lampen?

 

Andere tentafmetingen en vermogens zijn niet aan de orde omdat ik wil werken met de spullen die ik al heb liggen.

 

Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

 

Ik ben bang dat je een zwaar warmte probleem krijgt met 3 lampen in een 240x120 tent.

Ik had met 2 reguliere lampen van 600w al een ruimte temp van 37 graden (in de zomer dan) heb dat op moeten lossen met cooltubes en koelsysteem ik heb hierover een topic op het forum.

 

succes jonge!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ budgetgrower

 

sorry als het onduidelijk voor je is.

 

4 kan in 2,40 x 1,20 ja.

 

wanneer je maar 3 lampen te verdelen hebt, is het beste om beide tenten te gebruiken, 2 in de grote, 1 in de kleine. meer m2 zelfde hoeveelheid licht is altijd meer gewicht.

 

beter nog 1 lamp bijhalen 3 in de grote, 1 in de kleine.

 

 

was meer een reactie op dat 2x 600w de max zou zijn op 1,20 x 2,40...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ supernoob als hij 3 in de grote doet 240x120 dan heeft hij daar 1800 watt voor 2,88m2 dat is 625 watt per m2

en als hij dan ook nog 1 lamp in de 120x120 tent heeft heeft hij daar 417 watt de m2 dus 50% minder als in de grote tent.

 

Ik kijk altijd naar het aantal watt per m2 niet naar titels als groot en klein :lol:

Volgens mijn idee kan je 600watt per m2 goed in bedwang houden zonder een opti.

 

Wanneer je meer dan 600watt per m2 wilt hebben zal je een opti of iets dergelijks moeten aanschaffen naar mijn idee.

 

btw met 3x 600 watt in een 240x120 is een lichtbeeld van 625 watt per m2 wat je zelfs in de zomer wel in bedwang zou moeten kunnen houden.

 

m.v.g. Budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...