Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Green and Greener

Knal paarse bladstelen

Recommended Posts

Hey iedereen , ik zat nu toch met een vraagje.

Heb al lopen zoeken op het forum maar vind hier zo direct niets over terug of toch niets concreets.

 

Het zit namelijk zo dat 2 planten van me al van begin knal paarse bladstelen hebben.

Ze staan er toch zeer mooi bij , donkere groene bladeren en een mooie groei/ontwikkeling.

bij deze 2 ziet de stam ook wat paars.

 

Nu begint een derde plant ook licht paarse bladstelen te krijgen.

Maar zelfde verhaal.

 

Ik merk wel op het forum dat bijna bij alle gebreken of negatieve elementen dit ook te zien is bij die planten.

Dus wijst dit gewoon op algemeen stress?

En kan dit dan ook gewoon te maken hebben met bv. te koud/warm , te nat/droog of te veel wind van de waaier?

 

Verder kan ik geen verdere symptomen opsommen die men planten zouden kunnen bezitten.

Ze staan er echt lekker bij.

 

Mvg. Green

 

Keep it green!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er vanuit dat het een combo is van te koud snachts en hoogst wss PH net wat te hoog.

Ph kan ik aanpassen.

 

Maar temp word moeilijk.

Mss lamp snachts laten branden.

 

Alvast bedankt.

 

Mvg. Green

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mss lamp snachts laten branden.

Dan wel overdag uitzetten ;) Ik draai ook omgekeerd met dacht en nacht sinds 12 maanden geleden (het hele jaar dus). Maar zoals SuperN (die naam past niet bij je super'noob') al zei, is die link niet een geweldige bron. Tweede-de-beste zoekresultaat in Google als je op paarse stelen zoekt... (beter zoeken op 'purple stems cannabis', tien discussies lezen, 5 articles, en je komt er vast wel uit). Je hebt je temps niet genoemd, maar als dat nou 18-19 is, zou ik toch wat harder zoeken naar de echte oorzaak dan onder de 20 graden zitten. Men gooit het al snel op genetica, en dat is soms terecht, maar soms maar deels waar en dan is de trigger alsnog stress en vertellen je planten je dus iets. Goh... doet me denken aan hermas ;)

 

Ze staan er echt lekker bij.
Fotos voor een objectieve mening?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Foto's gaan even niet , fototoestel is mee op reis met de ouders. ;)

Temperatuur zakt snachts tot 10-13 graden.

Voorlopig is het ook allemaal nog amateuristisch , maar beetje bij beetje komen we er wel.

 

1 trek gat dat ik had gemaakt met het wamere weer is ook weer gedicht en scheelt hem weer 2 graden snachts.

Heb nog wat isolatie staan, daar nog wat mee proberen te forceren.

 

Foto's volgen zo rap mogenlijk. met verdere stand van zaken. ;)

 

Alvast bedankt

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze mag weg/verwijderd worden.

Ben er zelf zowat uit. B)

Volgende kweek komt er een mooi verslagje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar temp word moeilijk.

Mss lamp snachts laten branden.

 

Anders ga je het zonder bijverwarmen s'nachts niet redden, de meesten draaien daarom s'nachts (naast ontdekkingskans overdag):

koelere inlaat lucht dus minder afzuigen en meteen verwarming van je ruimte ipv overdag met CV aan te hoge temperatuur omdat die toevallig staat te loeien oid B)

 

@Sativied

(te) lage bodemtemperatuur, problemen opname P (ook te nat blijven staan na water geven) en mooie paarse bladstelen en later takjes met diepgroen blad, ene soort gevoeliger voor dan andere

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik indd mee begonnen. Lamp draait snachts nu.

Heb ook geen volledig afgesloten hok , ze staan in een oud duiven hok dat ik volledig heb afgeplakt met zwart wit folie.

En heb een vuurtje bij gezet Temp zit nu op 20 graden nacht, 22-25 als lamp brand. dit varieert naar gelang de temp buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...