Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest scabiosa

ToPRoT

Recommended Posts

Guest scabiosa

Shiiiiit,

 

veel toprot hier. Ik heb het gevoel dat ik kan blijven knippen... :-(

 

Vraag 1: knippen jullie gewoon het stukje toprot weg of ineens de volledige top?

 

Vraag 2: Het zou dit weekend ietsie beter moeten worden, zouden jullie nog wachten tot maandag om te oogsten of gaat het rot zich te snel verspreiden denken jullie?

 

Sowieso is het plantje nog ietwat te vroeg om te oogsten denk ik.

 

9798943436_4e7326187c_z.jpg

 

9798927886_ce844b4294_z.jpg

 

9798923694_c07a7cff7e_z.jpg

 

Dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is nog lang niet rijp.

Als je die wiet nu oogst, dan zal het niet lekker smaken + beetje high effect meer niet.

Die moet nog wel 2 weken minimaal, de mijne zijn al veel bruiner en moeten ook nog 2 weken ;)

 

 

Ik zie zo niet echt rot zitten, snap ook niet dat jou plant al helemaal onder de rot zit, want mijn planten staan vol in de regen met toppen en niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi topjes, dikke knotsen lopen inderdaad snel kans op rot, jammer dat je geen foto laat zien van de rot zelf.

 

Ik denk ook dat het ene soortje net iets meer rot tolerant is dan de ander. Hoe dichter en compacter de top hoe groter de kans op rot.

 

Ligt er aan hoe rot je topje is, veelal volstaat door alleen het rot weg te knippen en eventueel iets rondom het rot.

 

Bruine haartjes die er verlept uit zien dat boeit niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb helaas me ww in de 5 de week geoogst Ook van vanwege toprot bijna de hele hoofdtop weg gegooit vanwege het rot

 

En heel wat rot in de toppen van de zijtakken gevonden

 

Ik kon ook wel blijven knippen om het rot voor te blijven

 

Had erg compacte toppen van de ww

 

Maar liever te vroeg als dalijk de hele plant weg kunnen gooien

 

Het is natuurlijk het beste om hem af te bloeie maar goed liever iets als niets

 

Volgend jaar miss een deense soort proberen

 

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietsmoker Zo jij hebt wel goede ogen als je op die foto's de kleur van de trichomes kan zien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen willen ook meepraten nie om et een of ander pik maar je zien tog dat er al beetje wit rond de toppe zitte

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest scabiosa

Wel, de toprot is aan het opkomen maar ga toch nog enkele dagen wachten met het binnenhalen, dit weekend en begin volgende week beloven ze beter weer!

 

Thanx voor de input boyz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@wietsmoker Zo jij hebt wel goede ogen als je op die foto's de kleur van de trichomes kan zien ;)

Ik zie het niet aan de trichomes, maar ik kijk meestal hoeveel haartjes er bruin zijn.

Ik zie dat de hele plant nog onder de witte haren zit, hij heeft misschien pas 30% bruine haren ( als dit al niet door vocht komt )

Vandaar dat ik zij dat die nog niet geoogst kan worden ( kan wel maar dan heb je een wietje waar je een beetje high van word, meer niet )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietsmoker Je hebt helemaal gelijk hoor, ik wou alleen aangeven dat kijken naar bruine haartjes bij buitenplanten niet echt een goede indicator is(zoals je al zei door vocht). Ik zou TS aanraden om een goede loep aan te schaffen en naar de trichomes te kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites
@wietsmoker Zo jij hebt wel goede ogen als je op die foto's de kleur van de trichomes kan zien ;)

Ik zie het niet aan de trichomes, maar ik kijk meestal hoeveel haartjes er bruin zijn.

Ik zie dat de hele plant nog onder de witte haren zit, hij heeft misschien pas 30% bruine haren ( als dit al niet door vocht komt )

Vandaar dat ik zij dat die nog niet geoogst kan worden ( kan wel maar dan heb je een wietje waar je een beetje high van word, meer niet )

Buiten zegt bruine haren helemaal niets, de haren worden inmmers ook bruin van vocht dus regen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit ervaring weet ik dat je echt wel aan de bruine haren kan zien of het niet goed is hoor.

Waarom zijn mijn oogstrijpe planten helemaal bruin, terwijl mijn planten die nog 5 weken moeten helemaal wit? ( Ze staan beide zonder afdak dus vol in de regen elke dag ).

Ik snap wat je bedoelt, maar een plant die nog lang niet rijp is word echt niet helemaal bruin door vochtig weer, misschien wat lichtbruine haartjes maar echt geen plant die 90% Bruin word..

 

Maar jou planten haren zijn dus voor 80% bruin na een week regen? dat lijkt me niet goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietsmoker Ja zo bedoelde ik het inderdaad, wat ik probeerde aan te geven is dat je naar meer dingen moet kijken dan alleen bruine haartjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

Wietsmoker93, jij mag blij zijn dat je nog zonder toprot zit.

Kan van velen niet gezegd worden.

 

Heb er zelf ook last van gehad dit jaar. Gelukkig zeer beperkt.

Toprot kan zorgen dat je plant in 1 dag rot is. Dus kijk uit.!

Je hoeft het niet van de buitenkant te zien, maar trek maar eens een top open.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest scabiosa
Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

Wietsmoker93, jij mag blij zijn dat je nog zonder toprot zit.

Kan van velen niet gezegd worden.

 

Heb er zelf ook last van gehad dit jaar. Gelukkig zeer beperkt.

Toprot kan zorgen dat je plant in 1 dag rot is. Dus kijk uit.!

Je hoeft het niet van de buitenkant te zien, maar trek maar eens een top open.

 

Zo is dat blowsterkte. heb vandaag toch de plant moeten vellen. Ben 4 uur bezig geweest met alle rot er uit te knippen, en eens je begint te kijken.... zie je het overal!

Ondanks alles toch een mooie oogst. iets te vroeg maar toch wel lekker compacte plukken.

 

Daar kunnen we wel wat pret mee beleven!

 

ik zal in de toekomst mijn foto's hier op het forum zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...