Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

grump

sj dr120 5x Extrema Femenised

Recommended Posts

Goedenavond,

 

Na even te hebben nagedacht heb ik toch maar besloten dat ik een verslagje maak.

Dit is mijn eerste keer ooit dat ik kweek! :(

Aangezien ik het best druk heb met werk probeer ik mijn verslag zo goed mogelijk bij te houden.

Ik probeer toch wel iedere week en update te doen!

 

Ik had helemaal nix van kweekspullen en heb meerdere weken dit forum door gespit over hoe ik mijn

kweektent moet inrichten, en wat goede betrouwbare spullen zijn!

Vandaar dat ik ook mijn tent geheel zelf in mekaar heb gestelt en niet zo een kant en klaar setje heb gekocht.

 

Hieronder de hardware waar het allemaal mee moet gebeuren :)

 

Tent* Secret jardin 120x120x200

Afzuiging* Silent air box 700 M3

Filter* Green carbon 800 M3

Lamp* Philips E-papilon 600W Evsa al aan de lamp (beetje vergelijkbaar met de gavita 600W niet dimbaar trouwens)

Fancontroller* SMS com (hier ben ik niet echt tevreden over i.v.m Brom in softbox! later mischien een s-vent.)

Schakelkast* Davin DV-12 voor 1x 600w lamp

en een kleine clip-fan voor onder de lamp door te blazen.

 

En 1 tensio meter deze om af te lezen en de andere potten aan gewicht een beetje mee te sturen.

 

Ik probeer deze eerste ronde 5x Extrema femenised zaden van Sannie uit.

 

Deze staan in 20 Liter potten gevuld met plagron lightmix

Deze heb ik gemixed met sannie´s mychoriza

In elke pot zitten ook 4 buffertabs.

 

Ik hoop dat ik mijn tentje een beetje vol krijg met de 5 planten in 20 l potten!

 

En voor dat ik het helemaal vergeet, Ik zou het zeeeer op prijs stellen als ik een beetje door mijn eerste kweek

mee word geholpen ;)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vorige week woensdag 11-09-2013 zijn de 5 zaden in de spongepots gegaan,ingewaterd met het zakje bacto.

3 dagen later lieten ze hun kopjes al zien ;)

 

Ze stonden onder een tl buis en strekten best hard zo zagen ze er vandaag uit:

gallery_38511_16141_365299.jpg

 

Vandaag heb ik ook besloten dat ik ze overzet naar hun uiteindelijk verblijf en zo staan ze nu in mijn tent.

De lepeltjes liggen er trouwens op omdat de folie steeds boven de plantjes krulde!

 

Hierbij dus ook meteen dag 1 18/6

Temp. Dag 27.8 Nacht 19

 

gallery_38511_16141_254734.jpg

 

Hier nog een kort bij foto van 1 van de baby's ;) sorry voor de crappie fotos maar de lamp sprong net aan

gallery_38511_16141_1093425.jpg

 

Dit was het voor nu even.

haha een heel stuk tekst ppfff even pauzeren.

Over een paar dagen waar een update

 

Als er trouwens opmerkingen zijn of dingen die ik beter kan veranderen dan hoor ik dit graag !

Edited by grump

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze trouwens vandaag bij het overpotten alle 5 150 ml water met bacto gegeven.

Ik weet nog niet zo goed hoeveel water ik moet geven ;)

De tensio gaf 140 waarde aan maar deze zit best ver onder in de pot en het spongepot blokje niet zo diep

Dus wilde niet teveel geven.

 

Maar ik zit weer een beetje te twijfelen aangezien het 20 liter potten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bijna de zelfde setup als jij, en dat gaat helemaal goed komen! keb ook een tensiometer en ik hou m tussen 80 en 220 (als t lukt;)) heb ook uitendelijk blumat bewatering erbij gedaan.. werkt TOP kost geen drol ook voor jou setup ziehier: http://www.blumat.nl/Webshop/202112/219101...probeerset.aspx

en ik heb ook sannie zaadjes.. jack f7 HOLY SHIT man wat een mooie planten, dus dat komt wel goed met jouw dames(wel een beetje liefde geven en af en toe er dom tegen aan lullen!)

succes man!!!

grts wunterslaush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wel goed. Begin alvast de nieuwelingen over te potten en de stengel helemaal bedekken met aarde. Alleen het steeltje met blaadjes moet te zien zijn. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes deze ronde, goed dat je de gestrekte slungels wat dieper hebt gezet, dat voorkomt straks weer omvallen e.d. Als je ze wat droger zet in het begin gaan ze lekker wortels aanmaken, je kan het ook voelen aan de potten als ze weer water nodig hebben, staar jezelf niet blind op de tensio.

 

Zie trouwens dat de dames lekker lepeltje lepeltje kunnen liggen! ;)

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sparta-rotterdam: Ik heb de lange slungels van de foto met de spongepots al over gepot in de 20L potten. Die zie je op de onderste foto's,

maar in ieder geval thanks voor je reactie :( alle info's helpen

 

@Donnie: Nee idd volgens mij kan ik de tensio nu nog niet echt serieus nemen nu dat ze nog niet zo veel drinken. want deze geeft nu 160 aan maar als ik mn vinger in de aarde steek voelt het nog vochtig aan ;) Tuurlijk alleen het beste voor de dames ;) ik zal morgen eens wat fotos maken met de lamp uit!!

 

Vandaag hebben ze trouwens geen water gekregen enkel de bovenlaag die niet helemaal bedekt is nat gesproeit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij de foto´s van de kleintjes met de lamp uit.

Ik vind dat er 2 niet zo mooi bij staan ;)

eentje heeft de bladen een beetje naar onder hangen!

 

als er iemand weet waardoor het waarschijnlijk komt hoor ik dit graag

 

Ik heb de lamp nu zo een 70 cm boven de planten en de temperatuur komt niet boven de 28 graden,

ook heb ik een clip-fan die onder de lamp door blaast, om stralingswarmte wat tegen te gaan.

 

kan dit mischien komen door te weinig water ?

 

nouja hieronder wat foto's die zeggen mischien meer als woorden

 

gallery_38511_16141_1784965.jpg

 

gallery_38511_16141_381296.jpg

 

gallery_38511_16141_47589.jpg

 

gallery_38511_16141_1777363.jpg

 

gallery_38511_16141_18834.jpg

 

gallery_38511_16141_551449.jpg

 

gallery_38511_16141_143280.jpg

 

gallery_38511_16141_515274.jpg

 

gallery_38511_16141_654970.jpg

 

dit waren ze voor nu effe want de lamp is weer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey succes, ik volg je ;)

 

We zitten zo'n beetje in hetzelfde stadium, je loopt wellicht paar daagjes voor aan je laatste foto's te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie zwaluwtjes, je mag een beste poos voorgroeien. Dat van die blaadjes dat is in dit stadium best normaal, kan met je LV te maken hebben maar daar trekken ze makkelijk doorheen. Zaailingen zijn beresterk. Geef je wortelstimulator mee?

 

Wel minimaal een week of 4 voorgroeien en toppen dan krijg je een mooie volle tent.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@botsautobob hey leuk dat je mee kijkt, ik heb zojuist jou topic bekeken en we zitten idd kwa tijd een beetje hetzelfde leuk man !!

succes met je kweek en hopelijk worden we beloont met een paar mooie 'trosjes' ;) ik zal je verslag ook blijven volgen.

 

@Donnie: Ten eerste vind ik het super dat je me een beetje op weg helpt, aangezien ik nog nooit eerder gekweekt heb.

Ik was idd van plan ze wat langer voor te groeien zodat de ruimte een beetje vol komt.

Ik wil ze gewoon hun gang laten gaan en niet scroggen.

Maar wel eventueel 1 keer toppen, ze verder laten groeien en waar nodig is ze her en der wat binden/knakken om ze zo

een beetje gelijk te laten komen.

Ik heb ook al 15 bamboe stokken aangeschaft ;) haha

 

Ik geef verder geen wortelstimulator mee, ik heb zo een starters-kit gekocht via sannie

Hierbij moest ik wel 1 gram symbiosis in het gat van de wortels gooien.

 

Raad je verder wel wortelstimulator aan ?

Edited by grump

Share this post


Link to post
Share on other sites

een beetje wortelstimulator kan geen kwaad, maar niet in overdrijven.. het is zeker niet verplicht.

Lijkt me wel dat je plantjes traag groeien, staat de grond niet wat te droog?

in ieder geval een mooie set-up en veel succes voor de eerste keer ;)

 

Ik volg deze ronde, we zijn ongeveer gelijk gestart en het lijkt me wel eens leuk te vergelijken want we werken met dezelfde voeding ;)

 

gr green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond,

 

Een update mensen :)

 

De planten doen het op zich beste goed ik heb vandaag al bij de nieuwe scheuten 5 vingerige bladen gespot.

Ze hebben alleen 1 dag een wat hogere temp. gehad doordat ik de deur waar de tent staat dicht had gemaakt.

Hierdoor heb ik een niet zo goede lucht stroom gehad omdat ik vanuit de kamer die ertegen over ligt lucht aanzuig met de ramen op kiep stand.

 

hieronder wat nieuwe foto's met de lamp uit 9 minuten voordat de zon op kwam.

 

Dag 9 18/6

Temp min. max. 20.2-29 graden.

Lv% min. max. 35% lamp aan en 65% lamp uit

De tensio geeft nog steeds 150 mbar aan terwijl ze gister alle 5 500 ml water hebben gekregen.

Vandaag krijgen ze nix en als morgen de grond weer droog is als ik voel dan krijgen ze weer een beetje.

 

Plant 1

 

gallery_38511_16141_701455.jpg

gallery_38511_16141_1427925.jpg

 

Plant 2 (tevens ook de grootste) :P

 

gallery_38511_16141_2736.jpg

gallery_38511_16141_1676048.jpg

 

Plant 3

 

gallery_38511_16141_340998.jpg

gallery_38511_16141_691522.jpg

 

Plant 4

 

gallery_38511_16141_451362.jpg

gallery_38511_16141_457472.jpg

 

Plant 5

 

gallery_38511_16141_1374812.jpg

gallery_38511_16141_1232851.jpg

 

Reacties of andere aan/opmerkingen zijn welkom :)

 

De groene groeten van Grump

Share this post


Link to post
Share on other sites

@botsautobob

 

Thanks kerel ! vind het op zich ook wel lekker gaan tot nu toe.

Hopen op een mooie ronde met weinig tegenslagen :P

We hadden een paar dagen verschil met opstarten dacht ik he.

Bij jou zal het ook wel goed komen allemaal toch !! gewoon met liefde behandelen de dames :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik heb een vraagje,

 

Wanneer kan ik mijn plantjes het beste toppen ?

Ik had iets gelezen dat het zou moeten als er 5 internodes zijn.

Alleen nu komt het ik weet niet hoe ik de internodes moet tellen. :)

Kan me hierbij iemand helpen

De planten staan nu 12 dagen op 18/6

 

Hieronder een paar fotos van dichtbij mischien is het zo goed te zien of ze er klaar voor zijn of niet

 

 

gallery_38511_16141_2442017.jpg

gallery_38511_16141_692126.jpg

gallery_38511_16141_1226181.jpg

gallery_38511_16141_411188.jpg

gallery_38511_16141_265646.jpg

gallery_38511_16141_298597.jpg

En hier nog ene van de grootste van boven

 

gallery_38511_16141_1511412.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Internodes zijn de vertakkingen die zich meestal symmetrisch ontwikkelen.

Volgens mij heb je nu reeds 3 internodes en is de 4e in ontwikkeling. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi Heey dankje voor je reactie du als ik het goed heb moet ik zo tellen ? (zie foto)

Excuses voor het op proef stellen van je ogen :) (hoop dat de cirkels met nummers een beetje te zien zijn op de foto) :P

gallery_38511_16141_153206.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik let persoonlijk nooit echt op de internodes. Ik weet bij het toppen dat de plant zich gast vertakken en minder hard naar boven groeit. Ik houd er dus rekening mee dat de planten een acceptabel lengte hebben alvorens te toppen. Ook weet ik dat me plant gemiddeld 2 weken doorgroeit nadat ik de klok omzet. En je zult verbaasd zijn hoe lang ze dan nog doorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sparta-rotterdam: thanks voor de tip, klopt idd dat ze nog een tijdje door groeien na overschakelen.

Hoelang zou jij ze voorgroeien dan ? Want ik heb een 120x120 tent en maar 5x planten in 20liter potten.

Ik wilde ze wel 1 keer toppen eigenlijk.

Maar ben er nog niet helemaal over uit hoelang ik ze nog op 18/6 laat.

Aangezien ik niet weet wat ik moet verwachten kwa hoogte.

Maar wil de tent natuurlijk wel zo goed als vol hebben.

 

 

@donnie: thanks gozer ik doe me best om ze er verzorgd uit te laten zien.

Sowieso iedere dag een kijkje nemen, geweldig als je ze met de dag een beetje ziet groeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo medegrowers,

 

Zojuist keek ik op mijn tensio meter die ik in 1 van de 5 potten heb staan,

en gaf deze een waarde van (niet schrikken) 290 mbar aan :lol:

Dit zou betekenen dat ze droog staan.

Maar de plant oogt verder echt goed aan, en ik heb als ik bv 300 ml water geef dat mijn tensio waarde een uur later nog steeds niet zakt.

 

Moet ik nu gewoon meer water geven zodat het water meer naar beneden zakt richting de punt van de tensio ?

Verder heb ik de tensio kop er al eens afgedraait voor te kijken of de buis nog gevuld is en deze staat gewoon nog tot het randje vol.

 

Ik hoop dat iemand me verder kan/wil helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon aan de pot voelen is deze licht dan water je, is ie zwaar dan water je niet. Hier moet je een beetje gevoel voor krijgen. Als de pot licht is, dan is de toplaag vaak kurkdroog. Steek je vinger dan eens een 10cm in de aarde, als er dan niks aan je vinger blijft plakken kwa medium dan staan ze al redelijk droog, ook al is het vaak vochtiger onderin. Gelijkmatig bewateren is ook top en beter 2x per dag 150ml dan 1x een grotere plens. De tensiometer is een indicatie, staar je hier niet blind op want deze KAN soms foute waardes aangeven.

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Hier weer een update van mijn verslagje

De planten doen het op zich wel goed.

Ze groeien lekker, ze hebben nu bijna de rand van de 20L pot bereikt met de bladeren.

Ook heb ik ze gister getopt.

Ik dacht dat het ingewikkelder zou zijn :( maar het stelt op zich helemaal niet veel voor gewoon even links en rechts weg vouwen en hup de nieuwe groeischeut eruit.

Ik ben nog aan het twijfelen hoelang ik ze nog op 18/6 laat staan :lol:

Nu aanstaande dinsdag staan ze 3 weken op 18/6.

 

Ook heb ik ze zonet hun eerste sproei beurt met Plant vitaly plus gegeven.

Niet dat er spint of iets inzit maar beter voorkomen dan genezen, en aangezien er op de fles staat dat het 'stress' ook zou verkomen,

dacht ik een dagje na het toppen ze gewoon in te spuiten.

 

Verder ben ik super tevreden over sannie's producten en het feit dat ik alleen maar kraanwater hoef te geven en verder bijna nergens naar hoef om te kijken. ;)

Ik heb ook nog nergens rare bladkleuren ofzo gezien.

 

Hieronder wat fotos die ik zojuist heb gemaakt na de sproei beurt met PVP.

 

Groeten grump

 

gallery_38511_16141_1343732.jpg

gallery_38511_16141_1090848.jpg

gallery_38511_16141_834538.jpg

gallery_38511_16141_76100.jpg

gallery_38511_16141_1942283.jpg

gallery_38511_16141_1531066.jpg

gallery_38511_16141_245822.jpg

gallery_38511_16141_926983.jpg

gallery_38511_16141_1297091.jpg

gallery_38511_16141_1736537.jpg

gallery_38511_16141_944295.jpg

gallery_38511_16141_1945618.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...