Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DutchFlower

Te grote tent voor 600watt lamp?

Recommended Posts

Een klein vraagje.(of 2).nu heb ik een tent gekocht van 120 diep...240 lang,,,,en 200 hoog.....

maar nu gebruik ik dus maar een kant van de tent om te kweken.., want aan de andere kant...,kan ik dan staan en me vat neerzetten enz.

(ongeveer 9 plantjes)

 

de vrAAG is;

 

nu heb ik in deze tent gewoon 1x een lamp van 600 erin gezet.....(in het midden van het rechtte gedeelte waar me 9 plantjes staan)

is dit genoeg??

 

want er is ook aan andere kant veel licht waar geen planten staan..

verlies ik nu erg veel licht enzo..

 

ik zat er aan te denken om nog een tneon 2x 75wat erbij te zetten..of...om het midden gedeelte af te schermen met folie ofzo.

praat ik nu bulshit en heeft dat allemaal geen zin of?????

 

wil niet nog een zwaardere lamp erbij zetten..me energierekening is al 144eu...(JA IK tap niet af hihih)

 

ik hoop dat iemand mij kan helpen

 

 

mijn tweede vraag is

ik heb een klein groei tentje ook nu heb ik 2x55wat t-neon erin staan...hoe dicht kunnen deze op de plamtjes (ze zijn al ongeveer 30cm hoog....28julli gezaaid)

 

dank jullie wel alvast en

grow on

Edited by DutchFlower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tamelijk ongebruikelijke maat (1.20 * 2.40 * 2.20) voor een tent.

Welk merk tent is dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

merk is budbox..ja ik kon het heeel goedkoop kopen op marktplaats..(op google kan ik ze niet eens meee r vinden zal wel een van de eerste geweest zijn

 

de maat is 120 diep....240 lang,,,,en 200 hoog...had net nog nagemeten...

 

ja erg vreemde maat..vandaar voor maar 100eu ;')

Edited by DutchFlower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang er twee 600 watters in. Dan zet je een enkele kweek op met twee keer 600 watt in plaats van twee opeenvolgende kweekjes met 600 watt.

Je kweekt dan efficiënter en je energierekening blijft gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zou ik kunnen doen..maar ik woon hier waar de tent staat..en ik heb geen zin in gezeik..heb het idee dat dit nog te doen is kwa risico enzo....

dat wat je zegt is logisch

maar

ik wil gewoon blijven door kweken.(heb ook een klein aparte propagator (90x90x60).gaat me niet om in eens heeel veel weed te hebben..tis voor eigen gebruik ..en beetje voor me vrienden;')

maar wil gewoon weten of ik nu veel van me licht kwijt raakt of dat dit niet zo is.....

en heb deze tent gehaald zodat ik in de tent kan werken en niet buiten...zoals me vorige

 

kan er ook soort van reflectiezeil tussen hangen dat het overige licht terug ketst(verzin het ter plekke hoor)

 

thx alvast voor je recties....

 

wilde plaatje erbijzetten maar kweennie nog niet hoe

Edited by DutchFlower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een idee: alleen reflectiefolie gaat wapperen door je ventilator.

Een witgeschilderd stukje constructieplaat van 1.15 breed * 1.00 hoog ophangen aan de bovenbuizen en van onderen bevestigen aan de grondbuizen werkt wellicht beter.

Dat kun je tijdens de groei ook nog eens in hoogte verstellen.

Meer dan 4 stukjes stevig touw zijn daarvoor niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xtreme http://www.growshop-dekast.nl/Secret-Jardi...0--p-17280.html

standaard tent standaard maat, ik weet ook niet waar jij de 220 hoog vandaan haalt de ts heeft het over 200

 

@dutch gewoon 1 600 watt gebruiken en de helft van de tent vol zetten, een tneon erbij halen zou ik niet aanraden iig

mischien je reflector wat veder naar binnen buigen aan de kant waar de helft leeg is,

 

.... hier is de rekening nog net geen 200 denk dat jij hem beter nog even iets hoger kan zetten, ik draai een 720 watt aan lampen

 

tneon met een pc ventilator aan de achter kant kan je op +/-2cm van je plantjes houden, zonder een cm of 7

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een goede..ik ga zo plaat maken en wit schilderen.......

 

 

dus het klopt dan dat ik licht kwijt ben op deze manier

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja kan je altijd nog 4 planten extra zette om dat "verloren licht" op te vangen

plaat maken en reflecterend maken zorg dat hij idd 115 is of 110 zodat je niet zomaar blijft haken ermee, of dat het zeil ertegen gezogen word,

 

 

@xtreme, recentelijk? of al paar jaar terug....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ik weet ook niet waar hij de 220 hoog vandaan haalt de ts heeft het over 200...

dutchflower zegt...@hihihih...is die 20% thc percentage die hij net naar binnen had gesmookt

 

 

@Growweed ..,Thx voor het vinden van (MIJN TENT.)...kon het zo snel niet vinden op google....

 

 

Mijn Energie rekening was al verhoogt nadat ik 2 jaar geleden een zooitje moest bijbetalen.....nu krijg ik (beetje) geld terug.....(ik gebruik ook geen frietpan of magnetron dat scheelt erg veel)

dank je wel voor het antwoorden..(haha t-neon staat nu op 30cm ofzo)

 

 

Maar ik heb dus licht/Gewicht verlies in me grote tent op de manier hoe ik het nu doe.., of valt het mee....Ik had me reflector juist naar buiten gebogen...doe het nu na benee,./..en ik maak een plaat..iets kleiner dan de afmeting van me tent.....die kan ik er dan zo inschuiven.....

 

dank jullie wel nogmaals..en als ik weet hoe zal ik foto's neerzetten van me kweekje

 

dank jullie wel voor de antw...ik had hier veel aan.....ik zal deze topic sluiten als ik weet hoe

Edited by DutchFlower

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx...is a simpel...als je maar weet hoe he

 

 

dank je wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DutchFlower,

Ik heb een DR150W (150x80x200) en heb deze een paar keer gebruikt met 1x400watt.

Deze tent is eigenlijk bedoeld voor 2x400watt en had daarom een simpele houten stelling in elkaar geschroefd, zodat er een ruimte van ca. 90x80cm. overbleef.

Links en rechts had ik HR-radiatorfolie gespannen en bovenop 2 balken, waar ik mijn filter op kon leggen (scheelt een hoop gewicht, waar je de tent dan niet mee belast :D ).

gallery_32885_13431_534354.jpg

 

Misschien heb je hier iets aan? :verrygood

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai dutch .. ik heb precies dezelfde afmetingen en ik heb hem lekker vol staan ... kzit nu op de laatste loodjes met 4 x herer .. en daarnaast heb ik de ruimte gevuld met 9 x allerlei sativas ... check maar ff gaat supergoed zo ..

 

trouwens met 2 x 600 en 1 x 400 watt .. temp blijft zelfs met warm weer onder de 28 graden :- )

 

gallery_38230_16071_2411917.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de nazomer voorbij is kan je met die extra hoogte ook wel 2x1000 watt erin knallen. :verrygood

 

even grote afzuiger met wat overcapaciteit en dan dimmen + eventueel inblaas.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de nazomer voorbij is kan je met die extra hoogte ook wel 2x1000 watt erin knallen. :verrygood

 

even grote afzuiger met wat overcapaciteit en dan dimmen + eventueel inblaas.

 

Gr,

Donnie

 

Hai Donnie .. wat lijkt jou beter 2 x 1000 of 3 x 600 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja kan je altijd nog 4 planten extra zette om dat "verloren licht" op te vangen

plaat maken en reflecterend maken zorg dat hij idd 115 is of 110 zodat je niet zomaar blijft haken ermee, of dat het zeil ertegen gezogen word,

 

 

@xtreme, recentelijk? of al paar jaar terug....

 

Bedoelde je mijn geïmplanteerde lenzen?

Die verrichting heeft vorige week plaatsgevonden.

Na 6 weken moet nog een kleine incisie in de oogbollen worden gemaakt om de lenzen schoon te spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee je tent is zeker niet te groot voor je lamp. op deze manier haal je optimaal rendement uit het maximale wattage wat jij wilt verbruiken.

 

t neon erbij heeft geen zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja kan je altijd nog 4 planten extra zette om dat "verloren licht" op te vangen

plaat maken en reflecterend maken zorg dat hij idd 115 is of 110 zodat je niet zomaar blijft haken ermee, of dat het zeil ertegen gezogen word,

 

 

@xtreme, recentelijk? of al paar jaar terug....

 

Bedoelde je mijn geïmplanteerde lenzen?

Die verrichting heeft vorige week plaatsgevonden.

Na 6 weken moet nog een kleine incisie in de oogbollen worden gemaakt om de lenzen schoon te spoelen.

Aha waren de eerste niet goed meer?

 

Heb je dat 1 of 2 maanden terug namelijk ook al van je gepost gezien,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de eerste verrichting werden verkeerde lenzen ingebracht: foutieve meting.

Dus had ik toch nog permanent een bril nodig om de foute meting te corrigeren.

Nu heb ik alleen een leesbril nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...