Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy weedy

Eerste binnen kweekje

Recommended Posts

Speedy, kun je wat hps-loze pics maken, de algemene gesteldheid van de planten is veel beter te beoordelen zo.

 

Zal er vanavond een paar schieten krasi het is toch lekbak schoonmaak tijd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames eens vanonder de zon gehaald ,voor bug check en wat opruim werkzaamheden

Hier de dames in hun blootje en onder wat white light tl

Nog een paar gele punt blaadjes gevonden alsook een paar van de onder groei bladeren met wat naar beneden gebogen punten

Wat nu ook echt opvalt is de donkere kleur ggroen van de nieuw komer ,de dames zijn dus nog niet helemaal bijgetrokken qwa kleur na de voedings fout en hoge ph maar volgens mij zijn ze goed opweg

Ook het achterblijvertje is nog in ontwikkeling maar vermoedelijk als daar 5 gram afgehaald kan worden zal het veel zijn

Achja teminste geleerd geen fan trim beurd doen de volgende ronde :P

Hier het resultaat van de fotoschoot ,gsm camera zo ebst mogelijk :)

 

gallery_38549_16092_15200.jpg

gallery_38549_16092_15200.jpg

gallery_38549_16092_240265.jpg

gallery_38549_16092_310876.jpg

gallery_38549_16092_253813.jpg

gallery_38549_16092_30509.jpg

gallery_38549_16092_215036.jpg

gallery_38549_16092_323544.jpg

gallery_38549_16092_268395.jpg

gallery_38549_16092_36028.jpg

gallery_38549_16092_20522.jpg

gallery_38549_16092_31513.jpg

gallery_38549_16092_130606.jpg

gallery_38549_16092_139409.jpg

gallery_38549_16092_129062.jpg

gallery_38549_16092_152299.jpg

gallery_38549_16092_11233.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn indd nog vrij licht groen van kleur

Helaas kan ik pas weer echt afzuren zodra ik de cash heb om nieuwe meters te bestellen ,de prik meter gebruik ik nu niet eens meer om de vochtigheid te meten

Dus het is allemaal maar wat natte vinger werk ,wat in het algemeen zal inhouden te veel water en een riante flux in de ph

 

Is ook een van de redenen waarom er een enkel plantje later was bijgeplant mochten deze 3 het niet gaan redden

 

Edit

heb dit nog van de seed site gehaald

Misty is mainly Indica and closely related to the well known White Widow but compared to White Widow this little lady has a shorter blooming period with a large yield.

Strong solid leaves have a lime green fresh color and the plant itself doesn't get very big but grows bushy to the sides.

 

De papaya zou wel wat donkerder moeten wezen uitgaande van het blad op de baby papaya

Vermoed dat ik ook wat te ruw ben geweest tijdens hun bijtrekking van de voedings overdose ,alles is al getopt -gefimd en de misty geknakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt een heel moeilijke klus, misschien wel dusdanig moeilijk om een beslissing verder te gaan te heroverwegen.

Het beste zou zijn opnieuw beginnen op lightmix, en de Sannie way kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm wel buiten het achter blijvertje zijn ze nog aan het gaan ,dus opgeven ga ik ze niet

Eerste kweekje is altijd een leerproces dus doorlopen tot het eind is een must :)

 

Ik vermoed dat je die lightmix aanbeveeld omdat die een lichtere bemesting zal hebben dan mijn huidige canna pro plus mix waar ik ook nog een halve zak van over heb

De growmix van de growshop is een mysterie wat er wel of niet in zit ,kwas zelf ook te lui om wat meer onderzoek te doen naar de mediums en de voedingslijnen

Voornaamste problemen die daardoor zijn gekomen zijn de over voeding in samen werking met mijn groffe bewatering

 

Vraag me wel af of met sannies way er helemaal geen controle meer nodig is op ph waardes en hoe een voedings schema daarmee eruit zou zien

Kga het setje elk geval wel bestellen voor de volgende ronde , en der al een kleine test mee doen op deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn aan week 6 aangekomen begin derde week 12/12

Laatste paar dagen is misty terug in de groei geschoten :P

Eerste 2 weken van de omschakeling weinig tot niks opgekomen en nu de bloei hoort te starten gaat ze omhoog :)

Het achterblijvertje begint meer op een krop sla te lijken dan een plant maar goed zullen zien of misty nog meer ruimte gaat innemen dan gaat die eruit zo niet sla topjes :)

Ben gestopt met het dagelijks wateren ergenst vorige week daar zijn ze wel happy mee zo lijkt nu om de 3 dagen voedings water en om de 2 dagen een lichte plens spa blauw :D

 

De laat geplante papaya die 12 uur hps 12 uur tl krijgt begint wel wat bruine punten te krijgen mss voeding of water probleem daar heeft maar een heel kleine buffer in het ijs bakje dus vraagt wat meer preciese aandacht

 

gallery_38549_16092_316135.jpg

gallery_38549_16092_304461.jpg

gallery_38549_16092_284174.jpg

gallery_38549_16092_457495.jpg

gallery_38549_16092_287837.jpg

gallery_38549_16092_270070.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update einde week 6 wk 3/12/12

 

De laat geplante papaya staat nu continue onder de tl zodat deze

1 lekker compact blijft

2 heb de ruimte nodig voor de misty die lekker breed begint te worden ;)

 

Misty heeft laten zien dat ze een vrouwtje is dus vanaf morgen gaan we ze verwennen met bloei voeding

De papaya's blijven wat achter helaas daar ze ook al tekenenn van bloei beginnen geven zonder ballen :lol:

hopelijk zal de misty niet veel verder meer in breedte toenemen zodat de papaya's ook nog een paar gram kunnen geven

 

Laat plant papaya onder de tl helaas deze week tegen de tl aan gekomen anders was ze compleet groen geweest

gallery_38549_16092_194724.jpg

gallery_38549_16092_40534.jpg

 

Rechts de misty linkse kant de papaya's

gallery_38549_16092_240418.jpg

gallery_38549_16092_268973.jpg

gallery_38549_16092_272309.jpg

gallery_38549_16092_527703.jpg

gallery_38549_16092_97454.jpg

 

 

Zal morgen voor het water geven de plantjes nog eens een schoot geven onder de tl verlichting wnr de lekbak terug word schoongemaakt en alle plantjes op beestjes worden gecontroleerd en alle gele blaadjes worden verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de kweek ruimte bestelling gedaan om de echte bloei periode mee te gaan doen ,de geuring begint nu al lichtjes te komen wnr de lamp aanspringt en het donker maak doek eraf gehaald word

Dus vandaag alle benodigheden afgewerkt om het tot een goed einde te brengen

 

DR-60 II 60x60x160cm Kweektent Secret Jardin

Wilco Carbonfilter 250m3

FanLine Fancontroller + Thermostaat FCT-1500 1000W

Ruck Buisventilator RK 125mm 310 m3

VOLTCRAFT PHT-02 ATC pH-meetstick PHT-02 ATC 0 - 14 pH

 

De inlaat word passief voorlopig mss dat de pc fans voor een actieve inlaat gaan zorgen maar dat word pas besloten wnr ik weet of de misty alleen in de tent gaat of niet en ik dan een extra lamp ga aanschaffen 400 wat om te bloeien met de 250 als groei lamp zou wel lekker lopen denk ik

 

Plantjes zijn nogsteeds beestjes vrij en hebben maar enkele gele blad puntjes dus qwa voeding en water ph zit ik nog safe zonder meting :lol:

Kwa kleur is deze zoals die hoort te zijn denk ik limoen groen volgens beschrijving .. dus zullen zien hoe ze kleurt wanneer we de ph meter binnen hebben en alles terug op punt gezet kan worden

Picjes van de misty tijdens beestjes onderzoek

gallery_38549_16092_218718.jpg

gallery_38549_16092_112224.jpg

gallery_38549_16092_246260.jpg

gallery_38549_16092_235651.jpg

gallery_38549_16092_15305.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein vraag rondje

Kan het kwaad om takken te knakken als de bloei is begonnen ?

Heb van de mysty vandaag 3 top takken geknakt om het wat gelijkmatiger te krijgen qwa hoogte

 

Is het normaal voor een plantje na 30 dagen tl groei nog erg klein te blijven

Condities bij dit plantje zijn :

Medium terra pro +

In 1 ltr ijsbakje

Onder 3x 8 watt tl lampen 2 cool white 1 warm white

Doe bij het plantje wel de hoofd stam om de zoveel dagen afknijpen

 

Het was de bedoeling om dit plantje in de groei te houden voor de tijd dat de rest aan het afbloeien is maar zag net dat deze ondertussen al 30 dagen oud is

Op het zaad zakje staat 40 - 50 dagen groei voor bloei , daar het feminised is vermoed ik dat die niet vanzelf in de bloei zal schieten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag rondje betreft dus dit kropje papaya sla ;)

 

De bedoeling is dus om deze klein te houden tijdens dat de andere in de bloei staan ,mogelijk dus nog een weekje of 7 dat deze nog in de pc kast moet overleven

Zodra de andere dan geoogst zijn wil ik deze overpotten in de 18 liter pot en een paar weken onder de hps groei geven om dan pas om te schakelen naar 12/12 en de dr 60 tent dan gevuld zien te krijgen met deze plant

Iemand wat tips of ideeen om dit plantje nog op pc kast formaat te houden mocht de tl verlichting toch geen beperkende factor zijn hier ijsbakje is ondertussen al wel goed doorgeworteld ... dus naar mijn idee zodra die op de grote pot overgezet word zal die echt lekker omhoog moeten gaan onder de hps mss zelfs een extra 250 hpi lamp opzoeken tegen dan

 

Zo is die nu na 30 dagen 24 uur tl waarvan een 15 a 20 dagen wisselend 12 uur hps 12 uur tl waren

Ben hiermee moeten stoppen omdat de misty wat teveel ruimte begon in te nemen :lol:

gallery_38549_16092_78863.jpg

gallery_38549_16092_241740.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update

Plantjes omgezet naar de dr60 tent

 

Nieuwe opbouw is

jardin dr60

FanLine Fancontroller + Thermostaat FCT-1500 1000W .... waar de werking nog betwijfelend van is :lol:

Temp sensor fan controller ingesteld op 20 graden digitale temp sensor geeft 30 graden aan controller doet niks B)

Ruck Buisventilator RK 125mm 310 m3

Wilco Carbonfilter 250m3

2 120 mm pc fans in de onderste inlaat sleuven deed de temp onder de lamp met 6 graden dalen ;)

 

Ben momenteel aan het twijfelen om de achterblijvende papaya eruit te halen daar het bodem leven wat te euh bewegelijk word

Topjes zijn wel lekker aan het groeien op alle drie dus zolang het geen probleem vormt zullen we het maar zo laten

Fan zit momenteel rechtstreeks op het dak gemonteerd zonder filter ,nog eens een stop maken bij de gamma voor wat pvc bochten en straps voor de filter

gallery_38549_16092_133520.jpg

gallery_38549_16092_194253.jpg

gallery_38549_16092_200885.jpg

gallery_38549_16092_19332.jpg

gallery_38549_16092_295141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer eens een kleine pic date gedaan met de dames alle drie zijn o phun gemkaje topjes aan het aanmaken

Een tak ga ik waarschijnlijk wel verliezen die is na het knakken niet terug omhoog gekomen ,takje heeft wel donker groene bladeren erop met paarse stelen ,ga die goed in de gaten houden wnr de bladeren eraf vallen knippen we het laatste stukje stam ervan af

Door de nieuwe ph meter hebben we ook meteen terug wat goede controle

warm water ph 7,45

Na voeding ph 6,34

Na citroen ph 5,95

Ph water drain 6,56

Heb nog geen medium monster ph genomen maar ik vermoed dat de medium ph nog iets te hoog zal liggen ,de komende waterbeurten dus maar de ph van het water terug brengen tot 5,8 elke keer tot de drain richting de 6 gaat

 

Volgende schoot zal weer gebeuren wnr de plantjes naar buiten komen voor hun onderzoek

 

gallery_38549_16092_53142.jpg

gallery_38549_16092_69390.jpg

gallery_38549_16092_77186.jpg

gallery_38549_16092_419421.jpg

gallery_38549_16092_356989.jpg

gallery_38549_16092_234860.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Stoppen met 'ideale ph nastreven', je kweekt toch niet op hydro

- Drain meten ook al heb je nu een goede meter meteen afleren, alleen bij hydro of aanwezigheid grondprobe is dat van toepassing.

- Denken dat de planten vast niet genoeg water hebben gehad de dag ervoor om de volgende dag ook nog mee toe te kunnen dus wateren die handel...

- Draaien die PC fans op een dimmer?

Je kunt ze beter in de tent hangen aan een balkje en onder je lamp door laten blazen, flinke storm in een DR60 (hier doe ik het met 2x8cm gedimd).

Je blaast nu flink wat koude lucht tegen de potten via die fans in de ronde gaten, planten drinken minder, elke dag water en geel blad, jij denkt ooh ph en ec gedoe want je leest eea links en rechts en gaat acteren.

 

Hier kun je echt van leren dan gaat het helemaal goed komen de volgende keren smile.gif

 

Die andere dimmer.. voeler voorverwamen tot graad of 25, dan op 28 instellen en gewenste snelheid kiezen en bij 30C gaat je fan voluit en trekt je tent vacuum :lol: Beter even checken met handmatig (dus zonder die voeler) en ideale stand kiezen (geen brom) en daarop laten staan.

Veel succes met de nieuwe plant, de rest kun je beter B) dat gaat je nog niet eens 5gr brengen en nog weken koppijn.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Dus gewoon water geven op ph 6

-De drain doe ik niet elke keer meten heb dat gewoon even gedaan om te zien hoe hoog die was na een tijdje zonder meten ;)

Had het namelijk erger verwacht

- het wateren begin ik nu wat in de hand te krijgen werk alleen maar met de lekbak van de tent en laat die altijd droogtrekken door de planten alvoor ik water bij geef

- 1 pc fan is zonder dimmer de 2 de heeft ingebouwde dimmer die op zijn laagste stand staat

Die fans zitten btw op het uiteinde van de gaten zodat ze ook hangen zeg maar ,de lucht word nu schuin naar boven geblazen tegen de lampkap

Deze staan ook alleen maar aan als de lamp aanstaat

Heb de afzuig dimmer nu op 40% staan op 20 graden gesteld op knop ,weerstation voeler geeft 28 graden aan op tophoogte ,blijft een gekloot om af te stellen en indd op 100 % word de tent een stuk kleiner B)

 

Het kleine plantje probeer ik nu appart te groeien onder de tl tot de andere klaar zijn ,een kweekje hoe weinig er ook afkomt geeft toch een complete kweek ervaring zodra deze klaar zijn gaat het pc plantje nog een week of 2 onder de hps of mss nog langer als enkele plant in de grote pot

 

Mijn eerste kweek is dus een leerprocess eerste kweek en een voorgroei kweek

Les een die nu geleerd is voorgroei zeker 3 weken later starten volgende keer :lol:

Les 2 pc kast is goed om 1 tot 2 planten voor te groeen voor 30 dagen onder lage wattage tl lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag jij jezelf niet af hoe sommige mense met kraanwater +-ph8 gifgroene GEZONDE plante kweken?

Ppppfffff ik zou geak worde >.<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doe je op de bio manier met buffertabs B)

De een word gek de ander leest zich in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen met Symbiosis mycorrhiza en een all mix kom je al een heel einde.

Kost een stuk minder dan de voeding die je nu heb - 90% minder gekloot.

Ik had hier ook last van me eerste kweek, lees die anders ff door, dat was een hele leuke 1ste ronde.

Kreeg bij een budget set van die goldlabel voeding en liep ook te klote met ph en waardes enzo.

Tis egt de moeite niet waard. Als je in de leer bent. Draai eerste een paar rondes en ga dan met ph en ec klote.

Ik wens u sccs en hoop dat je een ervaring rijker word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die schimmels komen er de volgende ronde zeker in ,was er deze ronde wat te laat voor beetje nutteloos om ze er nu in te gooien

Ik heb nu de complete canna lijn uit een voordeel pakket ,dacht met schema erbij is het wat makkelijker de eerste keer

Helaas word er niet in vermeld hoevaak je de voeding meegeeft per week ,dus dat gaf nogal wat problemen de eerste weken ;)

Al bij al gaat het nog goed nu alle 3 de plantjes zijn topjes aan het maken ,en zelfs mijn kapot geknakte takje is terug aan het herstellen , hopelijk tegen het weekend zijn die paarse stelen daarvan ook bijgetrokken

 

Mijn tl papaya is voorlopig nog compleet groen ,nadeel na de groei periode van bijna 45 dagen begint het ijsbakje wat vol met wortels te zitten

Ben benieuwd hoe die gaat knallen zodra die in een grote pot gezet word :lol:

Heb deze vandaag nog maar een flim beurd gegeven om de groei wat in te dammen want op dit tempo groeit die tegen het einde van de maand uit de pc kast ;) en er is geen plek meer op de stam om hem af te knijpen B)

 

Hopelijk is de misty klaar tegen het einde van volgende maand dan is meer dan de helf van de tent terug beschikbaar

De 2 tent papayas zijn ook een stuk gegroeid tov de laatste schoot die krengen blijven maar groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer mischien een paar flesse spa er door je medium spoele.

Zo veel medium heb je toch nie.

Is alle voeding eruit en je medium weer -+ph6.

Ik doe dit onder de douch met gwn kraanwater ongeveer 2 a 3 keer de hoeveelheid van de pot.

Soms wil ik nog wel is te fanatiek zijn met de bac bloei B)

2 dage later staan ze er weer vrolijk en gezond bij 80% van de kere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn maar 12 liter potten blijkbaar dus dat valt indd best door te spoelen helaas kraanwater hier is ph 7,5 ongeveer :lol:

Achteraf gezien had ik dat wss beter wel gedaan op het begin toen ik elke dag water aan het geven was met voeding B)

Kleine papaya krijg wel dagelijks zijn cannazym en tonic + wat groei voeding omdat die maar in een ijsbakje van een liter staat ;)

Vorige maand kregen alle planten water uit de spa bron met een scheut citroen sap erbij ,beetje natte vingerwerk zonder ph meter ,al een geluk ze hebben het overleefd ;)

Wel lekkere citroen geur af en toe in de tent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het ph 8.2 >.< ouwe leidinge enzo hahahahah

Vinde ze met de schimmel en de tabs geen probleem.

Heb het ook een keer 1 plant zonder geprobeert >.<

Was toch een iets minder sccs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog eens een update eerst de late papaya Zit nu op dag 44 groei

gallery_38549_16328_42145.jpg

gallery_38549_16328_167568.jpg

gallery_38549_16328_6343.jpg

gallery_38549_16328_11006.jpg

gallery_38549_16328_91537.jpg

gallery_38549_16328_159804.jpg

gallery_38549_16328_91537.jpg

gallery_38549_16328_89606.jpg

Geen plek meer om af te knijpen ;)

gallery_38549_16328_26742.jpg

Dus maar terug alles plat drukken

gallery_38549_16328_236365.jpg

 

 

En nog een paar pics uit de tent van de misty en van een papaya topje in aangroei

ppya

gallery_38549_16092_185933.jpg

Misty

gallery_38549_16092_199680.jpg

 

Morgen gaan ze terug de tent uit voor beestjes controle en blad verwijdering

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die laatste misty ziet er niet echt goed uit. Geef je veel voeding? Of ook heel weinig water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben de laatste tijd wat omhoog gegaan kwa voeding indd

Probleem nu ik in de tent zit de planten staan op de grond eerst stonden de potten op oude harde schijven zodat ze niet met de voetjes in de drainage stonden

Ben nu wel terug een shema aan het volgen 1 dag voeding 1 dag water dag niets ,in de hoop dat het dan wat beter zal worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...