Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
koentje

wanneer starten met bloeivoeding

Recommended Posts

hey,

Mijn planten staan nu een week in bloei, mag ik dan al bloeivoeding geven?

Ik gebruik canna terra flores en batmix van plagron als aarde.

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batmix is volbemest en voldoende voor een week of 2 groei en week of 2 bloei dus reken maar uit..

 

Wil je eerder voeding geven en meer controle dan starten met een Lightmix en na aanslaan stekken voeding gaan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de batmix schema van plagron hoef je pas na 6 weken te voeden. Als je een grote pot hebt gebruikt dan heb je al een aardige buffer. Sommige geven zelfs twee weken in de bloei gewoon nog groei voeding.

 

Het zou ook gewoon beter zijn geweest als je de plagron voeding lijn zou gebruiken in combinatie met plagron aarde. Deze zijn vaak opelkaar afgestemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik standaard potgrond van de super, gemixt met cocos en kleikorreltjes. In de eerste week bloei geef ik nog groeivoeding en daarna bloei. Al die speciale grondmixjes zijn leuk en makkelijk maar geen noodzaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef helemaal geen bloeivoeding,...batmix,..met kern van lightmix,..buffertabs en flowertabs,..en heb nog verbrande bladpuntjes

maar gigantische Hericules toppen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al die speciale grondmixjes zijn leuk en makkelijk maar geen noodzaak.

 

Kom je aardig van terug na oa varenrouwvlieg plaag die je mogelijk kado krijgt bij die grond en lees etiket nog eens goed of het wel geschikt is voor consumptie gewas ;)

 

Wat kost een zak lightmix tov van een zak 50ltr Super grond meer, € 3?

Maar dan nog de kokos en korrels en de ph swings opvangen, leuk hoor en knap dat je daar je draai mee gevonden hebt :P

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop jij toch lekker dat spul ;)

Tis een fabeltje dat alles wat niet uit de GS komt kut is. Hier nog nooit enge vliegdinges in de planten gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurmerken zoals RHP en Kiwa zijn er niet voor niks.

 

Gaat niet om een fabeltje, herkomst van de super grond.. tuinder was maar wat blij dat ie van die zooi af was en prima hergebruik voor een KAMERPLANT na wat behandeling en opwaardering met niet voor consumptie door mens bedoelde meststoffen, je wordt er zekers wel stoned van ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild heeft wel een punt hoor. Ik zou wel eens een kweekverslag willen zien van een lightmix plant vs een supermarkt potgrond plant. En dan kijken of je wel de max opbrengst eruit kan halen etc.

 

Jammer dat ik momenteel geen ruimte heb anders had ik het zelf wel gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die supermarkt potgrond is wel RHP gekeurd. Zit behoorlijk wat onkruid in; maar goed ik mix t ook met cocos, en heb er geen problemen mee. Wiet smaakt uitstekend.

Voor t geld zou ik t ook niet laten, maar je moet maar een growshop in de buurt hebben; per post gaat dat niet lijkt me!

nadeel blijft wel dat je erg moet oppassen met voeding, de eerste draai; dat je niet dubbel zit te voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu lightmix, en heb tot de bloei geen voeding gegeven.

Ze groeien als kool.

 

Nu met de eerste topjes geef ik bloeivoeding bij ( nieuwe bladeren worden ook lichter groen, dus tijd om voeding te geven )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een andere vraag als dat mag Koen,

 

Weet iemand of er een maximale houdbaarheidsdatum op halve literflessen van canna pk 13/14 staat? Bij mij staat er 2010 nog wat op. Gister gekocht.

 

Thanxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo bedankt!

 

Hoor net van iemand anders dat het idd wel kan. Mogelijk een product datum zoals je schrijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yo bedankt!

 

Hoor net van iemand anders dat het idd wel kan. Mogelijk een product datum zoals je schrijft.

Is geen produktiedatum, dat is de houdbaarheidsdatum. ( heb mijn fles 3 jaar terug gekocht en er staat 2012 op )

Maar maak je geen zorgen, zolang die niet is aangebroken is er niks aan de hand.

 

De mijne is nu ook een jaar over de datum ( hij is zelfs aangebroken geweest ).

En gebruik hem gewoon nog, niks aan de hand.

 

Die datum staat erop omdat ze er een datum op moeten zetten, als die datum verstreken is is het gewoon nog goed en echt niet ineens bedorven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige voedingen gaan vlokken als ze te oud worden.

Of de ph buffering en chelatering dan nog ok is, is proefondervindelijk.

 

Hangt veel af van hoe de fles bewaard is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeivoeding van mij was 2 jaar over datum.

Pk 13/14 1 jaar of 1.5 jaar over datum.

Beide waren aangebroken, maar donker in een gangkast bewaard, vandaar dat het nog goed is. ( heb het getest )

Dus idd hangt er vanaf hoe de fles bewaard is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het eens proberen. Wel irritant dat ik wat koop wat al twee jaar over datum is. Als het niks is laat ik het wel weten. Nogmaals dank voor de reacties.

 

En Koen, jij ook bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...