Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
moskoufiets

sonoconnect

Recommended Posts

Ik heb hier een kleine tentje 90 x 60 x 90. Nu heb ik de boel al ingericht voor een microkweekje alleen zit ik met het volgende probleem. Ik gebruik namelijk een geisoleerde afzuigslang (sonnoconnect). Ik las ergens hier op dit forum dat deze niet geschikt is om tussen het filter en afzuiger te gebruiken. Voor ik aan de slag ga wil ik eens weten of dit wel klopt, als dat wel het geval is dan schaf ik wel Combiconnect aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warom niet ?? Weet wel dat een combiconnect makkelijker te bevestigen is tusse filter en kist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt helemaal van je Sonodeck kwaliteit af.

 

Roze 'steenwol' dan is ook buitenmantel vaak ergens lek, waardoor kans op om de zoveel tijd geurlekjes.

Komt omdat de binnenbuis niet zo goed is ingepakt en die roze 'steenwol' stelt niks voor, ja niet zo'n dikke slang.

 

Heb je bijv Dect dan is het te doen maar met combinconnect ben je altijd in 1x klaar.

 

Uitblaaskant kan wel gewoon Sono.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

de sono connect heeft kleine gaatjes rondom, het kan zijn dat je lucht uit je hok aanzuigt die niet gefilterd is, vanaf afzuiger maakt het niet uit, want dan blaas je lucht door de slang dus kan er hoogstens gefilterde lucht terug in je ruimte komen.

 

vind je de combi connect teveel geluid maken, dan schuif je er een sono connect omheen.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze is wel geschik .....

De enkele uitvoering is NIET .. daar zitten gaatjes in !

Ik bedoel dan de enkele alu slang ....

Die met zwarte omhulsel gebruik ik ook voor filter naar box .

 

In het verleden zon enkele gebruikt ..... En datums niet aan te raden met haze !

 

Die geïsoleerde slang zou je wel met 2 slangenklemmen moeten monteren .

1voor de binnenslang en 1 voor de buitenmantel..dan zit je save!

 

Suc6 man...

 

Urbangrower

Edit :in mijn album staat een foto van een enkele slang/buis..met de gaatjes..

Maar Jan.. iPad mini ...dus foto plaatsen lukt me niet ...

En nog meer edit ...l

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een groot misverstand dat een sonoconnect slang niet tussen filter en afzuiger zou kunnen.

 

Volgens 1 van de fabrikanten, mag dit bij vakkundig gebruik geen problemen opleveren. In zowel de koude techniek, als in ziekenhuizen zijn luchtlekken absoluut niet acceptabel, en daar word vaak de zelfde slangen gebruikt.

 

Het probleem zit hem vaak in het ontbreken van de juiste kennis. Als alles volgens de geldende normen word aangesloten, kan/mag dit geen problemen opleveren. Een onderdeel hiervan is het vormen van een flens met alu tape (2 slang klemmen werkt ook goed)

Vaak word er daarom Combiconnect (de zwarte) of combidec (de grijze) geadviseerd te gebruiken tussen filter en zuiger.

 

Wat ik hiermee wil zeggen dat geïsoleerde slangen prima zijn te gebruiken, mits juist aangesloten.

 

Maar wil je gewoon safe, dan neem je gewoon een connect slang

 

 

Gegroet u allen

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zullen verschillende uitvoeringen zijn, ik ken mensen die er door gepakt zijn. zoek dat dus ff goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de sono connect heeft kleine gaatjes rondom, het kan zijn dat je lucht uit je hok aanzuigt die niet gefilterd is,

 

Juist ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geel, rood, roze, maakt niet uit.

Je moet even controleren of de slang is voorzien van hele kleine geprforeerde gaatjes.

 

Als dat niet het geval is, dan kun je hem prima gebruiken,....hoe je het ook aansluit. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nenkant heb je een aluminium kant zitten, hierin zitten gaten. Om de aluminium shit zit nog een folie laag heen en hierom zit glaswol. Ik heb maar effe een fotootje gemaakt:

 

med_gallery_37239_16039_411727.jpg

med_gallery_37239_16039_444828.jpg

 

Wat denken jullie, wel of niet doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit enorm veel verschil in Sonodeck onderling en goedkoop is duurkoop in deze.

Het is niet alleen maar een buitenmantel met eventuele gaatjes.. ook hoe de binnenbuis is ingepakt zegt erg veel en kan je veel geurtjes besparen want, zoals al eerder aangegeven gaat het met aansluiten op filter/afzuiger niet altijd 100% dicht en als dan je binnenmantel niet goed ingepakt is..

 

Heb hier de roze en gele Sonodeck en de roze vergeet ik steeds bij de GS te dumpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat denken jullie, wel of niet doen?

 

Het is natuurlijk een klein tentje, dus het moet wel kunnen.

Ik zou echter wel goed controleren of er geen geur ontsnapt.

Dus controleren als je afzuiger Hard / Zacht / Niet draait !

 

 

 

Maar waarom koopje geen softbox,.....die is al een stuk stiller met gewone slang,

dan die buisfan met geluidsgedempte slang. ;)

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB: Die buisafzuiger is echt rotzooi en heeft ook maar een capaciteit van (dacht ik) rond de 180m3. Ik had een hele set besteld (tentje incl lampen etc). Hierbij kreeg ik dus die buisafzuiger.

 

Ik had Sonodec gekocht omdat ik had vernomen dat deze een geluiddempende werking heeft dus mooi meegenomen dacht ik. Zelfs met Sonodec maakt dat ding een pokke herrie. Ik heb al een softbox van 500m3 besteld. Misschien is het beter als ik Combiconnect ga gebruiken in combinatie met de softbox.

 

Weetje dat is het nadeel van als je zo een hele kant en klare setje koopt. Ik snap ook niet dat ze er zo een gare afzuiger bij pleuren. Ze zouden toch wel op z'n minst een ruck of een g-tools afzuiger erbij kunnen doen.

 

Edit: nog een echte noob vraag maar zijn die softboxen van 500m3 nou echt 20kg zwaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand nog stuk combi connect liggen van 80 cm tot 1 meter??? Diameter 254 mm?? Neem dit dan graag over tegen betaling natuurlujk...Of als iwmand een growshop weet die ze ook per losse meter verkoopt, dan hoor ik dit graag. ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand nog stuk combi connect liggen van 80 cm tot 1 meter??? Diameter 254 mm?? Neem dit dan graag over tegen betaling natuurlujk...Of als iwmand een growshop weet die ze ook per losse meter verkoopt, dan hoor ik dit graag. ..

 

Alle shops :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus kan dat...

een sonoconnect slang om een combislang heen schuiven..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...