Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
secret jardin

paarste stam, lichtgroen blad

Recommended Posts

zit met het volgende probleem,

 

de stekken staan nu 9 dagen op 18/6 in de mapito (na een week 24/0 hpi voorgroei te hebben gehad)

 

laatste eb vloedbeurt(ook een beetje van boven gegeven)

gegeven

ph 5.4

ec 1.0

drain

ph 5.9

ec 1.2

 

dag/nachttemp 31/25-26

 

foto's

med_gallery_35330_15310_3397480.jpgmed_gallery_35330_15310_2921376.jpgmed_gallery_35330_15310_769135.jpgmed_gallery_35330_15310_3917592.jpgmed_gallery_35330_15310_1408941.jpgmed_gallery_35330_15310_2407770.jpgmed_gallery_35330_15310_2744590.jpgmed_gallery_35330_15310_1109127.jpgmed_gallery_35330_15310_4008777.jpg

 

 

iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stressen flink

 

 

 

voeding? wat heb je gedaan met spoelen/inwateren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gespoeld tot een ec van 0.9 en ph 6.0 of 6.1 geloof ik..daarna ingewaterd met ph 5.4 ec 1.2..week niks gedaan en afgelopen donderdag ge eb vloed(waarden staan in beginpost)

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet wie je nou weer wijs heeft gemaakt dat je alleen a/b nodig hebt. diegene kweekt niet op GL

 

dit is een N te kort. geen enkele twijfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je GL gebruikt moet je ook hun roots gebruiken en MG in de groei.

Ik weet niet hoevaak je van boven hebt gegeven maar ik denk niet dat de wortels al zover zijn dat ze van onderen al wortels hebben.

Ik denk dat nu je ph bij je wortels ook te hoog is daardoor en daardoor komen je paarse stammen weer

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste beurt heb ik er ook MG bijgedaan(met inwateren niet), lijkt idd op een N tekort

 

dus conclusie? van bovenaf blijven geven nog even?

 

A&B, MG, en wortelstimu(rhizotonic kan toch wel gwn in combinatie met GL lijkt me??)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekend verschijnsel, de oorzaak is water, niet meer en niet minder. Je hebt je mapito met spoelen verzadigt met water waardoor alles wat je nu geeft niet in je pito gaat zitten maar er onder weer uitloopt. Een natte spons neemt ook geen water op. Geef maar een ec van 3 en ze trekken weer bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga morgen weer eb vloeden, zal m'n ec maar eens omhoog schroeven dan..mochten ze niet bijtrekken dan gaan ze eruit

 

thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar had ik nog niet aan gedacht dat komt omdat ik nooit met water alleen spoel

Ik zou ze ook van boven geven omdat ik toch ook nog van mening ben dat je PH ook te hoog is rond je wortels EC van 3 vind ik wat hoog maar dat is een beslissing die je zelf moet nemen het licht natuurlijk ook aan het soortje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bekend verschijnsel, de oorzaak is water, niet meer en niet minder. Je hebt je mapito met spoelen verzadigt met water waardoor alles wat je nu geeft niet in je pito gaat zitten maar er onder weer uitloopt. Een natte spons neemt ook geen water op. Geef maar een ec van 3 en ze trekken weer bij.

 

 

nu zit de wietgod er wel naast. ultra mg moet je echt gebruiken bij je GL

 

kan wel zijn dat dat de rode steeltjes stress zijn van een te laag ec, maar hij heeft gespoelt met ec 0.9. tel daar de zouten die nog in de pito zaten van de volgende ronde daar bij op en inwateren met 1.4. denk dat dat het probleem is./

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je daar naar kijkt, hoe kan ik dan 1.2 terugkrijgen als ik 1.0 gevloed heb?

Nog niet meegemaakt dit.

 

Ik heb btw ook niet gespoeld met alleen water hoor, ook met AB kraanwater is 0.4 hier

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

drain moet je niet meten zo vroeg. je mapito is nog nat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racket zegt ec 3.0, lijkt me ook een beetje hoog met deze amnees

 

Ik ga zoiezo ook van boven nog wat meegeven, alleen weet nog niet met welke frequentie

 

Ik wil de gehele ronde om de 4 dagen eb vloeden dus bijv maandag--vrijdag--dinsdag etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan best Jeice, ik gebruik alleen een zak zout.

 

Hij heeft gespoeld tot een ec van 0,9 staat er, niet met een ec van 0,9. Ik maak daaruit op dat ts gespoeld heeft met kraanwater zonder toevoegingen. Dat betekend dat de pito vol zit met schoon water met een beetje mg en cal wat al in het water zit. De wortels trekken dit goedje omhoog waardoor je voedingsgebrek krijgt. Om dit op te heffen moet je ec flink omhoog de eerst volgende beurten. Je N tekort is daarmee ook verklaart.

 

Nogmaals de ec in de pito is/was 0,9. Als het kraanwater 0,6 ofzo is dan zit er 0,3 van de vorige ronde in. De nieuwe 1,2 heeft nauwelijks invloed door de zeiknatte pito.

 

Hoe t wel moet heb ik al een paar x aangegeven en mijn gewas is wel groen van boven tot onderin zonder rode steeltjes. Kraanwater=gif voor hydroplantjes.

 

edit. ik zie dat je ec water 0,4 is, maar t blijft de verkeerde manier van spoelen. Je wortels krijgen geen ec 3 als je ec 3 geeft op natte pito met een te lage ec. Met amnees zou ik 2 geven. Daarna weer terug omlaag naar 1 ofzo.

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw manieren zijn me bekend racker, heb menig verslag van je flink doorgespit, water is vergif staat nog in mijn geheugen gegrift haha, 2.0 knallen dan maar en kijken of ze bijtrekken

 

Dacht ook dat jij spoelde mrt warm water en citroensap?

 

Di is btw de eerste keer dat ik paarse steeltjes heb , vorige ronde geen last van gehad

 

Welke manier van spoelen gebruik je op dit moment, aangezien je met veel eigen hebt geëxperimenteerd..

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je eindigt meestal met veel p en k voor de bloei, stekken houden niet zo van p en k, ze hebben meestal liever wat meer N.

 

Na toevoegen van extra p en k in week 5 of 6 geen voeding meer geven en net voor het oogsten de ec weer omhoog met groeivoeding of wat extra N. Na het oogsten opnieuw inwateren van boven met dezelfde oplossing en de stekken er meteen in.

 

Niet echt spoelen dus. Teveel gedoe. Door water te geven na de p/k maakt je gewas eigenlijk je medium schoon en je eindproduct smaakt beter en is vaak ook wat witter. Je worteldruk gaat ook omhoog wat de verdamping weer ten goede komt (vooral bij co2). Voedingsgebrek in de laatste weken hoef je niet bang voor te zijn, je wil niet weten hoeveel zout er nog in de pito zit na 2 weken eb vloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat word met amnessia dus na week 7-8,

 

dus zo zou ik het goed doen.

 

t/m week 3 bloei A&B, MG

week 4/5 A&B

week 6/7 Ultra PK icm met woma afharder

week 8/9 alleen water

week 10 A&B, MG(evt wortelstimu)

begin nieuwe ronde, meteen inwateren A&B, MG, wortelstimu

wat voor ec zou je op het einde aanhouden?

 

*gebasseerd op gold Label

 

maybe toch allebei, denk dat ze N en MG wel kunnen waarderen:

 

Hydro A

 

Total Nitrogen N (NO3 4%, NH4 0.2%): 4.2%,

Potassium K (K2O): 3.5%, Ca (chelated EDDHMA): 5%,

Fe (50% chelated EDDHMA): 0.05%,

B (chelated EDDHMA): 0.005%, Cu (chelated EDDHMA): 0.002%,

Mn (chelated EDDHMA): 0.011%, Mo: 0.002%, Zn: 0.002%.

 

Hydro B

 

Total Nitrogen N (NO3 1%, NH4 0.3%): 1.3%,

Phosphate P (P2O5): 3%, Potassium K (K2O): 4%,

Mg (chelated EDDHMA): 2.5%, B: 0.006%, Cu: 0.002%,

Mn: 0.0095%, Mo: 0.0025%, Zn: 0.0057%

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen wat Racker zegt, ec 2 vindt ik nog hoog maar dat is mijn ervaring.

Ik zou van boven een flinke hoeveelheid water natuurlijk wel met voedingstoffen erin :smoke bv met EC 1.4 geven

In de MG van gl zit trouwens een behoorlijke hoeveelheid N volgens mij.

Maar ik blijf nog wel van mening dat de paarse stammen komen door verkeerde PH bij de wortel en de lichte bladeren komen door een tekort.

En daar kom je natuurlijk achter door het gewoon eens te meten pak een handje mapito uit de buurt van de wortels en meet dit

 

Lees anders deze site ook eens deze is zeer interessant

http://www.metrop.nl/6b_nl_kweek_informatie.html

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nooit n tekorten gehad totdat ik ultra mg weg liet bij de GL lijn, weet dus waar ik over praat.

 

heb ook lagere dosis ultra geprobeerd maar aanbevolen dosis van GL is goed, is mijn conclusie :smoke

 

moet bij gezegd worden, het ligt aan je setup. heb er 16 per m2 gedraaid, dan is ultra mg in mindere mate belangrijk, hoe groter de planten hoe eerder/ernstiger het N tekort zal optreden

 

 

kan wel een combinatie zijn met wat racker zegt.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb niet zulke geweldige ervaringen wanneer het komt tot het groen maken van dermate gele bladeren.

 

succes tho, voortaan echt mg gebruiken, is onderdeel van de gl formule, daarom is er geen groeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb ze een dubbele dosis MG gegeven en de ec op 1.5 gehouden, ben benieuwd de komende dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het idee dat ze alweer bijtrekken, wel zijn ze ineens flink de lucht ingeschoten, dus heb ze maar een knakje gegeven, van veel N worden ze blijkbaar iets TE happy

 

med_gallery_35330_15310_1984059.jpgmed_gallery_35330_15310_1866399.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...