Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Budgetgrower

Hoeveel stroom kan je afnemen ?

Recommended Posts

Per rondje met 20 11kg lpg tanks slepen of elke keer 200l tanken en nawr binnen bngen droom verder.

 

Zijn genoeg veiligere opties maar die mag je hier niet noemen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand die heb 8x600 watt hangen en draait al 2 jaar,betaald gewoon zijn stroom

Share this post


Link to post
Share on other sites
dromers?haha ga tog weg man ;)

 

gr nieuweling

Dekking van de energiebehoefte tot 6000 Wh/dag

 

das dus op 12/12 een 500 watt lamp max. niet echt een efficient systeem als je wat meer lampen wilt hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@prutsertje tja op schepen worden ook 17kwa havenset generators gebruikt die de 24/365 draaien met elke week 10 minuten uit om de olie te pijlen.

Ik zie het probleem niet echt. en je kan toch ook de uitlaatgassen door een koolstoffilter gooien ?

 

mooiste is 2 aggregaten, dan kun je eventuele defecten of onderhoud opvangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan iemand die heb 8x600 watt hangen en draait al 2 jaar,betaald gewoon zijn stroom

 

 

dat is simpel gerekend 8x0,6x12x365=21.000 kwH per jaar + eigen gebruik.. dat valt wel op geloof mij maar.

 

@ nieuweling, nog aan het rekenen?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan iemand die heb 8x600 watt hangen en draait al 2 jaar,betaald gewoon zijn stroom

 

 

dat is simpel gerekend 8x0,6x12x365=21.000 kwH per jaar + eigen gebruik.. dat valt wel op geloof mij maar.

 

@ nieuweling, nog aan het rekenen?

 

Mooi he al die verhalen. 21.000+ gewoon betale als eensgezinswoning en nergens gaat een lampje branden.

 

En maar bang blijven zijn dat ze die paar kwh missen bij de eon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan is mijn vraag, heeft iemand een tip welk apparaat we als excuus kunnen gebruiken richting de stroomleverancier om 1) het maandbedrag alvast op te krikken en 2) het richting stroomboer te melden zodat als het grotere stroomgebruikt op zou vallen er al een verklaring in hun systeem staat er van uitgaande dat ze dit soort verhogingen vastleggen.

 

Dikker game PC gekocht die als je niet gamed als game server draait, een beetje game PC voeding is dik 800W tegenwoordig :P

 

Zelf heb ik hier jaren 2 webservers draaiende gehad (1200W HPS) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@prutsertje tja op schepen worden ook 17kwa havenset generators gebruikt die de 24/365 draaien met elke week 10 minuten uit om de olie te pijlen.

Ik zie het probleem niet echt. en je kan toch ook de uitlaatgassen door een koolstoffilter gooien ?

 

Tja scheepsaggregaten koop je natuurlijk ook voor een appel en een ei, dat zijn generatoren die daarvoor speciaal gemaakt zijn, denk niet dat je zon aggregraatje terugverdiend met 4 of 6 lampjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dromers?haha ga tog weg man ;)

 

gr nieuweling

Dekking van de energiebehoefte tot 6000 Wh/dag

 

das dus op 12/12 een 500 watt lamp max. niet echt een efficient systeem als je wat meer lampen wilt hangen.

 

 

even rekenen

15 400 wattertjes, dus 15 apparaten van 40 kilo plus 4 keer die 20 flesjes gas das 80 gasflessen, nee dat valt echt niet op :P :jump: :jump: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@sativied ehh die getallen haal ik gewoon van de website van energie bedrijven. lijkt me wel dat dat ongeveer klopt.
Ik denk niet dat energiebedrijven nou een betrouwbare bron van info zijn maar aan de juistheid twijfelde ik niet aan ofzo. Ik krijg bij de afrekening, van Essent, altijd een overzichtje met grafiekjes erbij, mijn verbruik tegenover het gemiddelde, en dat was 3200 pj. Anyway, punt was alleen dat je naar mijn mening niet alleen moet kijken naar dat gemiddelde, maar ook naar wat je (of de vorige bewoner of de buren) vorige jaren hebt gebruikt.

 

Hou er overigens ook rekening mee dat dat gemiddelde omhoog wordt getild door al die duizenden wietkwekers ;) Het werkelijk gemiddelde van een 'normaal gezin' is wat lager...

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites
@sativied ehh die getallen haal ik gewoon van de website van energie bedrijven. lijkt me wel dat dat ongeveer klopt.
Ik denk niet dat energiebedrijven nou een betrouwbare bron van info zijn maar aan de juistheid twijfelde ik niet aan ofzo. Ik krijg bij de afrekening, van Essent, altijd een overzichtje met grafiekjes erbij, mijn verbruik tegenover het gemiddelde, en dat was 3200 pj. Anyway, punt was alleen dat je naar mijn mening niet alleen moet kijken naar dat gemiddelde, maar ook naar wat je (of de vorige bewoner of de buren) vorige jaren hebt gebruikt.

 

Hou er overigens ook rekening mee dat dat gemiddelde omhoog wordt getild door al die duizenden wietkwekers ;) Het werkelijk gemiddelde van een 'normaal gezin' is wat lager...

 

 

Ja wat is gemiddeld, wij zitten al jaren op 21000 en dat vonden ze niet eens hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik en iemand die 14 jaar gedraagt heeft a 35 lampen.

 

en betaald heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ja ik ken meerdere tankstations die onbemand zijn waar je uren kan staan te tanken zonder iemand te zien.

 

daar hangen gewoon camera's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verbruik al jaren rond de 9000kw, nog nooit gezeik mee gehad. Wel zorg ik er voor dat ik de periode dat ik de meterstanden doorgeef niets meer in huis heb. Meer als 10.000kw over de meter zou ik niet willen aanraden omdat je dan dan in een ander energie belasting tarief komt en je er dan wat meer uitspringt zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik verbruik al jaren rond de 9000kw, nog nooit gezeik mee gehad. Wel zorg ik er voor dat ik de periode dat ik de meterstanden doorgeef niets meer in huis heb. Meer als 10.000kw over de meter zou ik niet willen aanraden omdat je dan dan in een ander energie belasting tarief komt en je er dan wat meer uitspringt zeg maar.

 

Ligt helemaal aan de grote van je pand en perceel

Share this post


Link to post
Share on other sites

En aan het verbruik van de vorige bewoner(s).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees of ik nog aan het rekenen ben? nee heb ook nog een leven naast wietforum ipv heledag achter de computer zitten zoals jou.maar er zit inderdaad een fout dat ding is niet eens genoeg voor 1x600w lamp dat zonder alle toebehoren en kost ook nog eens 7 koppen dus niet rendabel. ;)

 

gr nieuweling

Edited by nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites
En aan het verbruik van de vorige bewoner(s).

 

 

dat ook, bij ons vond die het verbruik nog redelijk laag, eerste drie jaar elk jaar controle gehad, daarna niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste topicstarter, waarom koop je geen voorgroeitentje met 4x55 watt TL?

Ik weet niet hoeveel planten je hebt maar in mijn secret jardin dp90 passen 70 planten met 2x 55 watt TL.

7x7cm potjes met stekgrond.. zaadje erin en knallen. Daarna overpotten in 11 liter.

 

Als je uit de buurt van eindhoven komt, maar bij desjop.nl is die dp90 in de aanbieding 50 euro.

Afzuiging is niet nodig, temperatuur en lv is bij mij perfect met die tent... af en toe keer luchten en elke dag klein beetje water geven.

 

Dan kun je ook alvast beginnen voor te groeien 2 weken voordat je oogst klaar is, zodat je een continue flow hebt.

Let wel op dat je dan 2 weken lang meer planten in huis hebt.

 

Scheelt je zeker 2 weken 18/6 met 4x600 watt, daarna wel nog 1 week 18/6 groei en dan de bloei in.

 

Ik denk dat ik ook op 6000kw ga zitten eind van het jaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scheelt je zeker 2 weken 18/6 met 4x600 watt

Dus als ik een voorgroei kast erbij zet, met 4x55w, en die naast mijn grote kast zet die dan continu kan draaien, dan bespaar ik stroom? Goh, da's handig. ;)

 

(de realiteit is dat ie dan een extra ronde kan doen, door nog meer stroom te gebruiken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zodra deze oogst binnen is ga ik weer investeren. Op het moment een beetje krap bij kas. ik ga toch ook zaadjes kopen bij sannie's shop dus kan dan ook gelijk een propagator kopen.

En dan ondertussen een voorgroei tentje/kastje maken.

Ik heb wel een 3 weken rust nodig in me tent om al me wijzigingen klaar te maken voor een wat moeilijkere dames

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scheelt je zeker 2 weken 18/6 met 4x600 watt

Dus als ik een voorgroei kast erbij zet, met 4x55w, en die naast mijn grote kast zet die dan continu kan draaien, dan bespaar ik stroom? Goh, da's handig. :P

 

(de realiteit is dat ie dan een extra ronde kan doen, door nog meer stroom te gebruiken)

Haha fuck ja dat klopt ;) , nou dan gebruikt ie dat voorgroeitentje voor de eerste 2 weken en daarna pas die 4x 600.

Dus niet tegelijk voorgroeitentje en tent, maar om en om. heb je ook niet zoveel planten in huis.

En dan bespaar je wel stroom :jump:

Wat je ook kan doen is het "12/12 systeem" google maar als je nog niet weet wat dat is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...