Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bern

Dringend - festival vertrek - wat met kas doen?

Recommended Posts

Goeie avond,

 

Ik vertrek morgen naar het festival Dour tot maandag. Dus ben afwezig, mijn broer die de planten ook zou kunnen onderhouden is tot zondag weg.

Ik zit met een klein kasje waar de toppen bijna goed zijn, nog niet bruin gekleurd. Maar ik heb ze op 25 mei op 12/12 gezet, het gaat om white russian.

Het probleem:

1) mijn vochtigheid controleer met een airco die ik per dag twee uur opzet op basis van een vochtmeter.

2) niemand ze water kan geven tot zondag

 

De planten staan er momenteel zo bij:

gallery_30801_15939_20272.jpg

gallery_30801_15939_78377.jpg

gallery_30801_15939_107064.jpg

gallery_30801_15939_123293.jpg

gallery_30801_15939_24014.jpg

gallery_30801_15939_20272.jpg

gallery_30801_15939_78377.jpg

 

Wat doe ik nu het beste, heb niet veel ervaring met indoor kweken.

Ze nog een goeie scheut water geven en hopen dat de vochtigheid niet te hoog oploopt en ze toch nog top aanmaken zonder schimmel.

Ze oogsten.

Droog laten en lamp uit/aan?

 

Iemand enig idee?

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goeie avond,

 

Ik vertrek morgen naar het festival Dour tot maandag. Dus ben afwezig, mijn broer die de planten ook zou kunnen onderhouden is tot zondag weg.

Ik zit met een klein kasje waar de toppen bijna goed zijn, nog niet bruin gekleurd. Maar ik heb ze op 25 mei op 12/12 gezet, het gaat om white russian.

Het probleem:

1) mijn vochtigheid controleer met een airco die ik per dag twee uur opzet op basis van een vochtmeter.

2) niemand ze water kan geven tot zondag

 

De planten staan er momenteel zo bij:

gallery_30801_15939_20272.jpg

gallery_30801_15939_78377.jpg

gallery_30801_15939_107064.jpg

gallery_30801_15939_123293.jpg

gallery_30801_15939_24014.jpg

gallery_30801_15939_20272.jpg

gallery_30801_15939_78377.jpg

 

Wat doe ik nu het beste, heb niet veel ervaring met indoor kweken.

Ze nog een goeie scheut water geven en hopen dat de vochtigheid niet te hoog oploopt en ze toch nog top aanmaken zonder schimmel.

Ze oogsten.

Droog laten en lamp uit/aan?

 

Iemand enig idee?

 

 

Groeten

 

Ze zijn iig flink overvoed. Morgen flinke scheut water. Vr za hebben ze geen water dan. Zondag je broer dan komt t wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de trichomes al bekeken?

Als ze al goed zijn (amber/cloudy, afhankelijk van wat je wil) zou ik de plantjes tot zondag in het donker laten staan en dan oogsten. Ventilatie aan, Airco/Lamp uit.

 

Als ze nog eventjes moeten dan kun je ze nu goed inwateren en zullen ze het wel trekken tot zondag. Ventilatie/Lamp aan, Airco uit.

Eventueel een laagje Perliet (of iets dergelijks) op je aarde doen, dan verdampt het vocht uit de aarde niet zo snel, plantjes hebben langer te drinken en vochtigheid in het hok stijgt niet zoveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vol gas water dr op, denk ook dat t wat teveel voeding van het goede was..

+1 voor wat perlite op de bodem waardoor er minder verdampt en de lamp op max hoog hangen, ze mogen nog wel even.

Dan hopen op het beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent de tweede al vandaag.

Heel vroeger pakten wij een agenda en keken van te voren of vakantie en kweek samen liepen. Zoja een van de twee verschuiven.

Zonde want het ziet er leuk uit.

 

Quote van onze vriend Jorge : "Plan before you plant."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci voor de uitleg,

 

 

Ik ga morgen mijn microscoop eens erbij halen en beslissen wat het beste plan is.

 

Ik zou het maar raar vinden moest het overvoeding zijn dat de blaren zo een rare kleur geeft.

Ik heb heel af en toe maar pk13/14 bij gegeven maar nu al twee/drie weken niet meer en het is op gewone aarde.

Heb jammer genoeg geen ec en pH meter.

 

Ik dacht altijd dat het het de warmte (slechte T controle) en iets te dicht bij de lamp hangen was, maar kotje iets te klein gemaakt (was ook maar kleinschalig project met gekregen lamp, 150W hps en wat pc ventilatoren).

Ga ze nog wat in de goede richting leggen morgen zodat ze er toch niet te dicht bij hangen moest ik de lamp aanlaten.

 

 

Ja het festival is op het laatste moment vastgelegd met de vrienden, dat missen zou ook een ramp zijn.

 

De dikste toppen afdoen, laten drogen en rest verder laten groeien is wat overbodig?

 

 

Greets & tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mr weed +1

 

of anders een hele betrouwbare plantenverzorger maar liever niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan altijd een zakje/bakje met water op de aarde leggen met een paar naalden gaatjes erin.

Als je een hete naalt door een broodbakje ofzo haalt gaat ie hooguit druppen. doe je er paar liter in en hoppa automatische water systeem.

Vast wel 3 goede bakjes te vinden bij blokker :wOOt.

Edited by Budgetgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

De truc met de omgekeerde petfles, bodem verwijderen en in dop klein gaatje boren, in de aarde steken, en de fles vullen met water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zwaar overvoedt en als ik zo eens naar die bruine plekkies links en rechts kijk op een nog lang niet daarvoor in aanmerking komende top (1e en 2e foto) :wOOt

nog los vd rest van bladafval wat links en rechts in hok ronslingert of nog aan de plant hangt en een prima voedingsbodem vormt in voorjaar/zomers door standaard hogere lv, is vrind Jan Rot al langs geweest.

 

Misschien komt de overvoeding wel omdat je ze alleen maar af en toe PK 13/14 hebt gegeven :lol:

 

Zsm checken met een loep en dan niet alleen maar die trichomen en naar aanleidng daarvan beslissen wat je gaat doen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blumats en watervat,... installeren en de LV zou ik je niet druk om maken die paar dagen.

Het is dat of kop eraf ,..maar zonder spoelen,..Brrrrr

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...