Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Docshot

Levenscyclus spint ?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb al een tijdje last van spint en krijg het niet goed weg. Ik wil geen superharde middelen gebruiken dus ik probeer het op een andere manier.

 

Nou kan ik best wel veel vinden over spint....over hoe snel ze zich ontwikkelen enzo.....maaarrr wat ik niet vind is:

 

Hoe lang kan spint overleven wanneer er geen voedsel voor hem is?

 

Stel ik stop een kweek (3 maanden) en ik maak alles goed schoon. Zou alle spint dan dood zijn na drie maanden of zouden ze in een winterslaap zijn ofzoiets. Oftewel...heeft het zin om een tijdje niet te kweken en te kijken of ze vanzelf de pijp uitgaan.

 

Dit kan ik dus niet terugvinden op het www. Wellicht heb ik niet goed gezocht of wat dan ook maar ik kon het niet vinden.

 

Ik ben erg benieuwd of iemand dit weet.

 

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi....bedankt voor de reactie maar mijn antwoordt staat er niet bij helaas. Deze pagina had ik ook gevonden een tijdje terug.

 

Iemand anders nog een goed idee??

 

Thx

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
heeft het zin om een tijdje niet te kweken en te kijken of ze vanzelf de pijp uitgaan.

 

het heeft zin als je ze met de juiste middelen bestrijd , kijk eens voor neem olie en thea tree olie :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je gaat zitten wachten en hopen dat je trauwma (schoonmoeder) dood omvalt snap ik nog wel.....

 

 

Maar een beetje zitten wachten tot heel Limburg Hollands lult snap ik echt niet ...

Maw

 

Met spint kan je niet wachten.. Het eitje overleefd en wacht tot de omstandigheden weer optimaal zijn .

 

En sja ... Soms moet je vuur met vuur bestreiden..

 

Ik zou zeggen .. Fles bio-kill bestellen .. Www.bloemschikken.be

 

:lol: :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal goede ideetjes en heb ik uiteraard al eens bekeken. Maar wat ik graag wil weten is hoelang spint zonder eten kan. Het is een optie namelijk om drie of vier maanden (bijvoorbeeld) niet te kweken. Hopelijk gaan ze dan vanzelf dood.

 

Iemand??

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar een beetje zitten wachten tot heel Limburg Hollands lult snap ik echt niet ...

 

precies want dan kan je nog lang wachten :specool :lol: :lol: jonguh :(

 

 

gewoon goed schoonmaken en bijhouden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij hebben ze in een gs eens verteld dat spinteitjes uitkomen als het warm en licht is. Dus ze gaven het volgende advies.

 

1. Zorg dat de kast helemaal leeg is (dus geen voedsel voor de spint).

2. Maak alles goed schoon.

3. Spuit met bestrijdingsmiddel alles af. Hierdoor zal de levende spint grotendeels dood gaan.

4. Laat de verlichting minimaal 10 dagen aan staan en zorg voor minimaal een kamertemperatuur (liefst 25 graden) De verlichting kan gewoon normale verlichting zijn en geen hps.

 

Alle eitjes zouden uit moeten komen in deze tijd. Maar omdat er geen eten is, zullen ze verhongeren.

 

Ik heb het nooit geprobeerd, dus ik kan geen garanties geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk Jakkes.....dat vind ik nou eens een goed idee van je.....hier ga ik mee aan de slag.....lekker warm stoken zonder ventilatie en alles met vertimec platspuiten. Als die rukkers dan nog niet dood zijn weet ik het ook niet meer.

 

Uiteraard blijf ik natuurlijk preventief spuiten tzt.

 

Als er nog meer opties hoor ik het graag.

 

Groetjes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi....bedankt voor de reactie maar mijn antwoordt staat er niet bij helaas.

 

Apart dat dit er dan toch op staat..

 

Een vrouwtje legt ongeveer 80 eitjes. In een seizoen treden 6 tot 8 generaties op. Uit een eitje komt een larve, die zich via vervellingen ontwikkelt tot een volwassen spintmijt. Bij 20 °C duurt de totale cyclus van ei tot adult ongeveer 17 dagen en bij 30 °C 7 dagen. Bij 12 °C staat de ontwikkeling stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...