Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokkah

zaad komt niet ui de grond

Recommended Posts

heb 2 fast bud zaadjes ontkiemt tot 3mm wortel ofz endan in grond geplaatst en goed nat gemaakt

 

na 3 dagen in de grond te zitten gaf ik water en keek voorzichtig naar et zaadje en zag dat het nog steeds hetzelfde worteltje had (niets verandert)

het andere zaadje heb ik niet bekekn maar denk dat het ook zo zal zijn ( is ook nog niet boven)

 

wat heb ik mis gedaan , teveel water gegeven ? want aarde was wel vrij nat

 

of gewoon wachten ? en als ze niet uitkomen welk zaad zou ik kopen of is het de moeite niet meer zou er proberen begin volgende week om te gaan ofz

 

wil graag zo makkelijk mogelijk zaad die sterk is en vroeg afbloeit

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ben dit weekend niet thuis , zou ik zaadjes direct ind grond plaatsen anders is het maar voor volgende week en wil niet teveel tijd meer verliezen , er komt mooi weer aan ^^

 

en wat is de beste manier dan ?

 

gewoon paar mm onder de grond en veel water geven aangezien ik dit weekend er niet naar toe kan om water te geven dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb 2 fast bud zaadjes ontkiemt tot 3mm wortel ofz endan in grond geplaatst en goed nat gemaakt

 

na 3 dagen in de grond te zitten gaf ik water en keek voorzichtig naar et zaadje en zag dat het nog steeds hetzelfde worteltje had (niets verandert)

het andere zaadje heb ik niet bekekn maar denk dat het ook zo zal zijn ( is ook nog niet boven)

 

wat heb ik mis gedaan , teveel water gegeven ? want aarde was wel vrij nat en kan ik het nog redden ?

 

of gewoon wachten ? en als ze niet uitkomen welk zaad zou ik kopen of is het de moeite niet meer zou er proberen begin volgende week om te gaan ofz

 

wil graag zo makkelijk mogelijk zaad die sterk is en vroeg afbloeit

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een auto, makkelijker kan niet en bloeit af...probleem opgelost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe eerst eens effe rustig jongen. Lees eens wat rond, iemand die lid is sinds 2011 moet een zaadje kunnen ontkiemen.

Bij de zaadboer de ontkiem instrukties lezen en opvolgen dan ben je al een aardig eind op weg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze te lang heb laten liggen kan het zijn dat het worteltje week word, dus dan is het zaadje al dood voordat je het plant.

 

Hoe heb je het ontkiemt en hoelang heb je dit gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe zaadjes bestellen maar ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb 2 nieuwe zaadjes northern light en northern light automatic

 

ben nu aan het ontkiemen , zal ze morgen in de grond plaatsen ( ontkiemd of niet)

ben dit weekend niet thuis dus kan geen water geven , gewoon 1 x in aarde geplaatst een beetje water ( beter te weinig dan teveel ?) is in volle grond en aarde is nu nog nat

 

en zal dit dan overleven ? wordt dit weekend 25 graden zeggen ze en zal de bovenste aarde niet uitdrogen dan ?

 

mvg

alvast bedankt

 

en heb de vorige zaadje een 3 tal dagen laten ontkiemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent er nu al een jaar mee aan het worstelen.

 

+ ik moet wel een beetje opletten met licht enz want thuis mogen ze niets weten :specool

 

Weten ze het thuis nu al?

Share this post


Link to post
Share on other sites
en zal dit dan overleven ? wordt dit weekend 25 graden zeggen ze en zal de bovenste aarde niet uitdrogen dan ?

 

Zet je er een bekertje overheen, of tupperware bakkie ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze weten het niet en is al een jaar geleden , weet hoe te ontkiemen tussen watten enz maa heb blijkbaar teveel water gegeven (uit je fouten leer je) eerste keer had ik 70 gr van plantjes gehald , vorig jaar niets :specool hopelijk nu wel

 

en voor de fout niet meer te maken , hoe nat moet de grond nu zijn voor de zaadjes te ontkiemen ? goed vochtig ?

 

ik dacht als zaadjes ontkiemen in een glas water kunnen ze niet nat genoeg staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige leggen de zaadjes 12 of 24 uur in een glas water, maar dat hoeft niet.

 

Zaadje 0.5 -1cm diep planten, aarde goed nat maken en wat monkE zegt, paar dagen afgedekt houden

zodat de aarde niet uitdroogd.

Als het goed is zal je na zo'n 3 dagen het kiempje boven zien komen.

Beste is om stek/zaai aarde te gebruiken, maar daar zijn de menigen ook over verdeeld :specool .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon in een glas water, na 12 tot 48 uur breken ze open, zijn ze open gebroken plant je ze 1cm diep, in grond die je van te voren vochtig hebt gemaakt.

 

Want dat is een veel voorkomende fout bij mensen, ze planten het zaadje en dan gieten ze er water overheen, als de potgrond dan nog te luchtig is zakt het zaadje natuurlijk de diepte in. en daardoor heb je dus kans dat die niet uitkomt.

Of te nat of te droge grond dan ontkiemt een zaadje ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...