Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boosie

Auto kwijt bij aantreffen wietplantage ?

Recommended Posts

Zal ik een voorbeeld aandragen amnees?.

 

Een vriend/cliënt van mij financierde ooit twee loodsen, met hypothecaire zekerheid. In beide loodsen werden plantages aangetroffen. Client wist daar niets vanaf. Toch ligt er nog beslag op al zijn vermogensbestanddelen vanwege het vermoeden van het financieel faciliteren van een criminele organisatie: de woning van hemzelf, de woning van zijn vrouw, een vakantiewoning van zijn overleden zoon, zijn auto, de auto van zijn vrouw, alle gezamenlijke bankrekeningen en ongeveer 30.000 euro aan contant geld zijn in beslag genomen.

Inmiddels duurt dit beslag al 30 maanden: dus na een maand of zes zal dat moeten worden opgeheven, vanwege een "undo delay"(sorry prutsertje, dat zijn weer moeilijke woorden, thans niet in het Frans maar in het Engels)

Ik hoop echt dat prutsertje het snapt, want dan snapt de rest het ook.

 

Voor prutsertje, 30 maanden betekend 2,5 jaar.

 

en voor de rest, tja ik baal wel eens dat ik geen koophuis heb, geen 50K op de bank heb.. van de andere kant, dat kunnen ze me ook allemaal niet afpakken, hier in NL moet je doen alsof je 2 rooitjes in de maand verdient, geen luxe spullen kopen, niet met gouden kettingen rondlopen, zo min mogelijk geld op je bank hebben, en je geld uitgeven in een mooier land. spanje ofzo?! waar ook alles nog eens 2 x zo goedkoop is, krijg je 2 x meer waar voor je geld! en als je dan patst met je range rover sport, gouden ketting, en een snolletje op de passagiersstoel, zal niemand je raar aankijken.

 

maarja zo denken de meeste pas als ze op hun sterfbed liggen, had ik het maar zo gedaan...

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je wat aan, met alleen VVD rechters en gekozen rechters door opstelten.

het word je toch warm en nat in de broek dan vrees ik ;-)

 

Zelfs de hoge raad is een verlengstuk van het OM en de regering

Het Openbaar Ministerie mag de eigenaar van de voormalige coffeeshop Checkpoint in Terneuzen toch vervolgen. Dat heeft de Hoge Raad bepaald.

Edited by bulto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bulto

 

Vind ik toch een beetje onzin, als je als eigenaar al weet dat er een "gedoogbeleid" is en je dan toch bewust elke keer die regels overtreed dan weet je dat er gevolgen zijn.

Naar mijn mening niks te maken met verlengstuk VVD.

Overigens gaat dit er alleen nog maar over dat ze vervolgd mogen worden, zegt nog niks over de uiteindelijke uitspraak.

 

Ik heb een kennis gehad die heeft jaren gekweekt en alles netjes opgegeven, uiteindelijk heeft die een inval gehad van justitie en is alles in beslag genomen.

Maar met een goede advocaat had die binnen 6 maanden al zijn auto's en overige in beslag genomen spullen terug inclusief een schadevergoeding van justitie omdat de rechter justitie in het ongelijk stelde.

 

Dus in het voorbeeld van Xtreme heeft die man of een hele slechte advocaat of kan niet aantonen hoe die aan al zijn bezittingen komt, en in dat geval zit er een luchtje aan.

Anders duurt het echt geen 30 maanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..edit..

Ik wil geen nieuwe discussie starten.

Het is simpel mijn persoonlijke mening dat de rechterlijke macht in het algemeen gesproken wel heel vaak beslist in het voordeel van de wetgever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het nog wel meevallen, als je kijkt wat voor belachelijk lage straffen hier af en toe worden gegeven.

Wel met je eens dat bij cannabis (in verhouding tot andere misdrijven) de straffen wel redelijk pittig kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sheople.. word nu verdomme eens wakker..

Share this post


Link to post
Share on other sites

rechters zijn wat betreft ontnemingen zeer op de hand van het OM , ik zie de raarste uitspraken in uitgesprocedeerde zaken,

hoger beroep , cassatie ( en zeker wel goede advocaten )

in mijn nabije omgeving een zaak gezien ontnemingszaak gezien die 8 jaar heeft geduurd .

ligt er dus 8 jaar beslag op vastgoed etc !!!

in mijn nabije omgeving ook een andere ontnemingzaak met een hoop verhuurd vastgoed .

normale gang van zaken is dat de huurpenningen op een derde rekening gestort word , en daarna wel de hypotheek betaalt word .

bij deze zaak weigerde OM dit , moest via een aparte procedure aangevochten worden (uiteindelijk gewonnen , maar heeft ook veel tijd gekost )

mijn mening is dat op het gebied van ontnemingen verre van recht gesproken word in nederland .

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dus in het voorbeeld van Xtreme heeft die man of een hele slechte advocaat of kan niet aantonen hoe die aan al zijn bezittingen komt, en in dat geval zit er een luchtje aan.

Anders duurt het echt geen 30 maanden.

 

De beste man heeft een goede advocaat. De advocaat zorgt er voor dat voor de betaling van belastingaanslagen van de thans lopende jaren het beslag partieel wordt opgeheven.

De advocaat kan met een "klaagschrift" of met een "kort geding" proberen het beslag ongedaan te maken. Hierbij heeft de rechter slechts een marginaal toetsingsrecht. De rechter kan dan niet meer of minder in zijn beschouwingen betrekken dan dat de beslaglegging vexatoir is.

En tot die conclusie zal de rechter niet snel komen: de eigenaar mag in zijn in beslag genomen woning blijven wonen, hij mag in zijn auto blijven rijden, hij kan aan zijn betalingsverplichtingen blijven voldoen richting belastingdienst.

Het enige wat hij niet kan, is zijn vermogensbestanddelen te gelde maken en zijn banktegoeden opnemen en metterwoon naar het buitenland vertrekken.

Het alternatief is een bodemprocedure. Die is tijdrovend en kostbaar. Dus het vonnis van de strafzaak afwachten is het enige alternatief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7. Wat is een vexatoir beslag?

 

Een vexatoir beslag is een beslag waarvan de beslaglegger redelijkerwijs had kunnen weten dat het te gelde maken van het beslag nauwelijks of geen zin heeft. Het beslag is dan dus met een ander doel gelegd, bijvoorbeeld om de tegenpartij te frustreren. Een rechter zal bepalen dat een vexatoir beslag moet worden opgeheven.

 

Zie: http://www.judex.nl/rechtsgebied/incasso_%...lgesteldevragen

 

Wist ik ook niet hoor. ;-)

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
U verliest meer dan uw vrijheid

 

Deze leus is ook te verwachten in een land die fungeert als een Bananen Monarchie, waar de kinderen weer platgespoten worden tegen simpele kinderziektes, maar waar alles maar uit de kast gehaald wordt, om het de mensen nog moeilijker te maken om een plantje te kweken, die trouwens heel veel medisch nut heeft, maar geen grijpeuro mee te verdienen valt wanneer gelegaliseert.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb wat aangehaald met mijn vraag ;

I rest my case....

@ extreme: je schreef "undo delay" ( vertraging teniet doen) ik denk dat je bedoelt: "undue delay" ( onterechte vertraging)

Goed op blijven letten, elke poging een Engelse term op te schrijfven maakt hij taal/typ/gramatica fouten,

 

Een jurist van likmevesje dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

die wil ik hier ook langs de snelweg zien ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...