Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chak-Ra

When Belgium meets Cali-O

Recommended Posts

Hi Jeice

 

De aarde wordt op voorhand in orde gemaakt en de mycorrhizae krijgen de kans om te 'ontkiemen'. Er worden geen stekken geplaatst, maar zaadplanten.

De verkleuring waar je op wijst is een normaal gegeven wanneer ze de bloei in gaan. Betekent niet dat ze een te kort hebben hoor, dus geen zorgen. Ze zijn nog altijd hyper groen.

 

Donker groen en lichtgroen zijn beiden geen mooie kleuren. Gezond groen wel.

 

Heel de cyclus enkel water.

 

 

Natuurlijk zijn de goede grond en Sannie's organische grondverbeteraars belangrijk om zo te kunnen kweken.

 

Natte droom, maar geloof me, het is niet altijd nat hoor . :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus elk lid van TUP krijgt zo 1 plant?

netjes ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgend jaar toch wat meer ruimte tussen de bakken? :D Misschien bedriegelijk, maar op die 3e foto zie je wel duidelijk dat ze daarboven bijna een aaneengesloten bladerdek gaan vormen. Niet gedacht dat ze zo groot zouden groeien? :wub:

 

Hoe groot zijn die bakken trouwens, gewoon op de ondergrond gezet, of ook nog wat afgegraven?

 

Ziet er wel spectaculair uit, en in Belgie nog wel. :lol: Ik gaf TUP echt weinig kans 4 jaar geleden, maar het lijkt er toch steeds meer op dat het gewoon een kans van bestaan heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digi: wel, dat moet je aan TUP vragen he :lol:

 

 

BlowMonkey:

 

- De bovenkant van de planten wordt naar alle kanten op getrokken om te vermijden dat ze de serre uitgroeien.

Voor iedere plant was 9(!)m² plaats voorzien. Nou, dat is dus te weinig :wub: Dus het wordt 1 groot bos. Lastig voor goed te kunnen werken. Volgend jaar moet dat anders.

 

De bakken zijn de zelfde oppervlakte als een standaard tentje. Dus 1,2m bij 1,2m en 20-25cm hoog. Daarnaast is nog onder de bak 50cm in de volle grond uitgegraven. Ze hebben in totaal heel veel grond ter beschikking dus. De bakken hebben dus geen bodem, maar zijn een frame als het ware. In iedere bak zitten tussen de 7 a 8 volle kruiwagens grond.

 

Ziet er wel spectaculair uit, en in Belgie nog wel. laugh.gif Ik gaf TUP echt weinig kans 4 jaar geleden, maar het lijkt er toch steeds meer op dat het gewoon een kans van bestaan heeft.

 

Niet te snel roepen. Dit project is met zeer veel moeite tot stand gekomen (heb er mijn ontslag bij TUP voor moeten geven). Ik weet niet of TUP het einde van het jaar haalt als organisatie... We zullen wel zien. Alles is er teveel gecentraliseerd (zowel verantwoordelijkheden als uitvoerende en beslissende macht) dat is nooit goed op organisatorisch vlak.

Deze serre is anders wel té mooi om zomaar mee te stoppen he. Maar in BE komen er steeds CSC's bij. Dus een CSC vinden waar de serre voor kan telen zal zeker niet zo een probleem zijn. De serre is immers een ambachtelijk organisatietje dat gewoon voor kwaliteit gaat. Of de samenwerking met TUP lang zal duren, dat zal niet van mij afhangen alleszins.

 

 

Grtz

 

 

zijkant view van een Frisian:

 

gallery_24012_15154_1337969.jpg

Edited by Chak-Ra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwijl!

niks anders dan kwijl!

 

Ziet er verrukkelijk uit en heerlijk netjes ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soow heej!

Dit noem ik nog eens planten, die zien er goed uit zeg! en zeker lekker groot.

Ik heb al veel van frisian dew gehoord, vooral dat hij goed is in Nederland door zijn rotbestendigheid, ben echt benieuwd hoe ze eruit komen te zien.

Misschien toch eens frisian dew zaadjes zoeken!

Superveel succes en hou 't groen!

Koekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super :lol: :wub: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks iedereen.

 

Het doet deugd om positieve vibes hier te ervaren. Sommige andere mensen kunnen nog al jaloers en verbitterd zijn.

 

Volgende week hopelijk al meer kleurtjes op de planten.

Ben ook benieuwd naar de verschillen onderling in de phenotypen.

 

 

Hopelijk zal dit project nog lang herinnerd worden als een stap vooruit in België.

 

Grtz

 

 

Btw, zal bij volgende update wat zakdoekjes meepakken tegen het kwijlen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow,

 

Mooi dat er zoiets bestaat in België en dat je dat ook met ons deelt op dit forum.

Belachelijk dat gedoe met de rechtbanken de hele tijd en mag de CSC nog lang bestaan!

 

Ik wist trouwens helemaal niet dat wietbomen bestonden, dat kun je geen plant meer noemen man.

 

Legalize it :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn flinke units geworden!!

 

ben benieuwd hoe deze afloopt! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb haar vorig jaar ook gekweekt ,Frisian, evenals in een serre maar wel eentje van ACD. Ik had er 4 gezaaid ergens rond 21juni

 

+- 2,5m zaten ook tegen het dak, begin bloeiperiode groeien ze flink door. Feno's ga je zeker hebbe had zelf 4 versschiilende planten: 2

 

donkerpaarse en 2 50/50. Een van de twee paarse werd naar het einde toe volledig paars zowel blad, bloem als stam. Deze had ook een duidelijk

 

mooiere topstructuur. Mooie wiet maar ni echt iets voor mij, veel te high, heb liever een bankhanger(blow alleen s'avonds)

 

 

ben zelf ook een Vlaming, leuk dat jullie zoiets realiseren geeft ons hoop. Als ik ooit kan helpen :lol:

 

ahja en geoogst rond 15okt, moest eraf ivm rot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooi hoor die frisian bomen van je Chak-ra .

Ben benieuwd hoe ze straks er uit zien als de buds er in zitten :lol:

Geniet ze en kweek ze

 

Groeten knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto ?

veel te weinig foto`s op deze pagina ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heftig, maar vooral keurig verzorgde kweek. Dat vind ik nog het mooiste op die foto's.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's wil ik wel zien , ben benieuwd hoe ze uit zien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze serre is anders wel té mooi om zomaar mee te stoppen he. Maar in BE komen er steeds CSC's bij. Dus een CSC vinden waar de serre voor kan telen zal zeker niet zo een probleem zijn. De serre is immers een ambachtelijk organisatietje dat gewoon voor kwaliteit gaat. Of de samenwerking met TUP lang zal duren, dat zal niet van mij afhangen alleszins.

Grtz

 

Noem mij nog eens enkele CSC's dan? Ken namelijk enkel TUP. :P Prachtige bomen trouwens. Mijn Frisian Dew ziet er net iets anders uit (is van DutchPassion) en staat in volle grond en krijgt natuurlijk ook de kuren van moeder natuur te verduren. Inmiddels zullen de kerstballen al kleur gekregen hebben zeker? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uper de uper de update.........??????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update aub! Ben ook echt reuze benieuwd hoe het er mee is afgelopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mede growers,

 

Ik zag net op de dutch passion site een growverslag van deze locatie !!! Staat volgens mij bij joe 's blog op de dutchpassion site. Je kan in ieder geval de resultaten al zien van de auto's die ze begin van dit jaar hadden gekweekt( thinkdiffrent)

 

groetjes,

 

mclovin

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen die wilt volgen kan ook terecht op ICmag...

 

Daar staan foto's tot 2e week van september, is de moeite waard voor eens te kijken ;)

 

Persoonlijk vind ik wel als men zo'n topic opent,dat men dit wel moet onderhouden :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...