Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Casto

Levensvragen van de kwekers?

Recommended Posts

Goede avond allemaal,

 

Ik zat net onder het genot van een lavender haze een beetje tv te kijken,

Toen kwam er een programma op bbc die mij deed verbazen.

Ik vraag me al tijden af waar staan wij als mens nou in het universum.

Dit soort vragen stel ik mezelf ook als ik nuchter ben hoor hehe.

 

Dit filmpje is echt waanzinnig en laat maar eens zien hoe klein wij eigenlijk zijn.

 

 

Hebben jullie ook zulk soort vragen en zo ja welke vraag zou jij graag beantwoord zien worden?

Natuurlijk wel een beetje gericht op het bovenstaande.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

waarom heeft een kamikazepiloot een helm op ?

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net ff het filmpje gekeken, zeker interessant.

echt ziek als je ziet hoe alles in elkaar zit en hoeveel andere planeten lichtjaren ect.

 

tuurlijk heb ik vragen maar daar zal (nog) geen antwoordt op zijn.

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kent het wel je zit een avondje alleen op de bank met een lekker wietje,

Soms heb je van die avonden dat iets diepe indruk op je maakt en daar wil je meer van weten.

Googlen, zoeken, en dan heb je nog steeds maar een heel klein stukje van hoe het werkelijk is.

 

Ik heb dat met het universum dus heel erg, zijn we alleen?, waar en hoe is het begonne enz enz.

Ik kijk ook vaak how the universe works, en thru the wormhole en dat soort programma's.

 

Ik heb nu dus z'n avond en ben dus erg benieuwd wat voor gekke dingen bij jullie opkomt als je diep in gedachten zit tijdens een cannaroes.

 

Greets

 

Nog eentje dan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat ook,hoe is het begin begonnen.

De aarde is ontstaan door de oerknal.

De oerknal is ontstaan door gassen.

Maar hoe zijn die gassen nou weer ontstaan.

Enz enz.

 

Onze hersenen zijn maar 10% ontwikkeld, dus we kunnen nog maar heel bekrompen denken.

Er zal vast wel meer zijn...

Edited by stoner123

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onze hersenen zijn maar 10% ontwikkeld, dus we kunnen nog maar heel bekrompen denken.

Er zal vast wel meer zijn...

 

 

Ik probeer die 10% er ook uit te krijgen, en voor het moment zie ik het ff helemaal niet meer zitten.

Dus geen levensvragen nou

Share this post


Link to post
Share on other sites
De aarde is ontstaan door de oerknal.

 

Een knal is geluid, geluid is trillende lucht.

Ten tijde van de oerknal was er nog geen lucht, en nog niemand die nog geluid kon horen.

De oerknal heeft dus nooit plaatsgevonden.

Hooguit een "oer-floep".

 

Onze hersenen zijn maar 10% ontwikkeld, dus we kunnen nog maar heel bekrompen denken.

 

Spreek voor jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oerknal is idd niet wat de meeste mensen denken idd, het was een soort supernova die een samengeklonterde massa het universum in schoot.

Daarvan zijn weer planeten en deeltjes ontstaan.

Die deeltjes kwamen weer samen en vormde sterren.

 

Maar in een vacuum is geen geluid mogelijk dus de oerknal was eigenlijk een natte scheet die je niet hoorde maar wel voor een kettingreactie gezorgd heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oerknal is slechts een theorie, in 1931 bedacht door een Belg:

 

Grondlegger van de oerknaltheorie is de Leuvense professor Georges Lemaître. De term 'big bang' werd voor het eerst door Fred Hoyle in 1950 gebruikt als een sarcastische aanduiding om zijn afkeer van de theorie tot uitdrukking te brengen. Hoyle was zelf voorstander van het concurrerende maar thans verlaten "steady state" model.

 

Tegelijkertijd met de oerknal zouden ruimte en tijd zijn ontstaan.

Er was dus ook nog geen universum, of een vacuum, ten tijde van de veronderstelde oerknal, Castro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De oerknal is slechts een theorie, in 1931 bedacht door een Belg:

 

Dat soort zinnen zijn gevaarlijk, want nu suggereer je dat een wetenschappelijke theorie op hetzelfde nivo staat als een theorie van bv Ivo Opstelten aangaande cannabis. De onderbouwing speelt hier wel degelijk mee en is door meerdere mensen onafhankelijk van elkaar getoetst en heeft niets met 'onderbuik gevoelens' te maken, maar draait om fysieke bewijslast, zoals het feit dat het universum nog aan het uitdijen is vanuit 1 punt.

 

Ik moet wel kwijt dat ik als atheist helemaal niet blij ben met deze theorie, want zo geef je bepaalde koekerts toch weer munitie om te stellen 'maar wie heeft die knal dan veroorzaakt?', zodat ze toch weer bij een God uit kunnen komen, want gewoon aanvaarden dat je het product bent van chaos, volledige toeval en willekeur is voor sommige mensen 'not done'.

 

Als ik heeel stoned ben, dan vraag ik me altijd af of bv onze kat wel eens peinst over z'n rol in het universum, maar dat ebt weg na een minuut of 2. :verrygood

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nou het mooie van alles want we zien nu pas hoe sterren en planeten ontstaan en in mijn ogen is dat met alles zo gebeurd.

Ik ben zelf ook atheist dus dat een god alles geschapen heeft is voor mij uitgesloten tenzij er concreet bewijs geleverd kan worden.

Er zijn zoveel theorieen over het ontstaan van alles dat we maar 1 conclusie kunnen trekken: we weten nog helemaal niks.

 

Het zijn soms erg overtuigende programma's maar toch is en blijft het gissen.

Net als de mensen die beweren dat we in een multiversum leven of in een grote bubble waar er meer van moeten zijn.

Ik denk zelf dat het bijna onmogelijk is dat alleen bij ons het hele plaatje zo in elkaar past dat er leven mogelijk is.

Ik hoop dat ik het ooit nog mag meemaken dat we iets vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg interessant idd altijd weer dit soort dingen, hou me er ook al tijden mee bezig, maar voor veel antwoorden kan je goed aan de andere kant van de schaal kijken, daar komen nu veel antwoorden naar boven uit de quantum physiscs allemaal ook erg interessant :verrygood

 

 

goeie intro tot de stof

 

 

 

filmpjes voor wat meer gevorderden in de stof

 

Nassim Harramein

 

 

Bruce Lipton

 

Gregg Bradon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant stofje idd gaat,behoorlijk diep op,sommige dingen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik heb de filmpjes bekeken, en ze hebben mijn leven radicaal veranderd!

Wat een zweefkezerij!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oerknal?

Dr stond hier laatst iemand met de voet tussen de deur en die beweerde bij hoog en laag dat god de hemel en aarde gemaakt heeft, ook nog wel in 6 dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...