Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leon911

makelaar wil langskomen....wat nu?

Recommended Posts

Heren..

 

Vanmorgen aangesproken door de beneden buurman (ondernemer) Hij wil met mij en de bewoners van de2 andere verdiepingen

Een afspraak maken om het pand waarin we zitten samen met een nvm makelaar van binnen te bezichtigen omdat hij

Een bod wil doen op het pand...zit nu dus met me handen in het haar want 80 plantjes in bloei in een tent van 3x3 verberg je niet zomaar ff.

Ook was iknet begonnen met een nieuw hok voor 40 stekken die sinds gister staan voor te groeien in de kamer ernaast...

Pfffff dit geeft me kopzorgen.... heeft iemand iets dergelijks meegemaakt? Gaarne advies ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel weken staan ze momenteel in de bloei ? Is dit bijna op het einde zou je het met smoesjes kunnnen uitstellen dat je de eerste twee weken niet kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, verkassen en niet moeilijk doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon smoesjes. Ga op vakantie of geen tijd te druk op werk etc.

Jij hoeft niks en zolang jij niet opendoet komen hun niet binne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat racker zegt is het veiligst natuurlijk, maar ga idd proberen t te rekken met de " ik ben op vakantie tot begin aug" smoes

Plantjes zijn eind juli klaar.....mochten ze moeilijk doen, dan ben ik pleite

Die nieuwe stekken...hmmm ja die flikker ik denk k wel weg.....

 

Maar zowieso vind ik t raar dat ik niets van de huisbaas zelf heb gehoord..

Volgensmij heeft hij ook liever niet dat de buurman de binnenkant van t huis

Bezichtigd , dit kon ik opmaken uit t gesprek met de buurman vanmorgen ...(staat van t huis is slecht, lekkages overal scheuren in de muur )

Ik zeur daar nooit over en betaal stipt dus spreek die hb nooit..

Schijnt een moeilijke vent te zijn......bel em vanmiddag wel even op om opheldering te vragen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezien de situatie die je beschrijft. meerdere eigenaren van omliggende panden die de woning willen kopen. zou ik alles weghalen. alles is beter dan tegen de lamp lopen. 6 weken is lang

 

hoe ga je zeggen dat je op vakantie bent wanneer je 2-3 x in de week langs moet komen en die mensen je zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan al een paar weken, opgekweekt uit zaad en lange voorgroei, planten zijn 80 cm in een Sog en staan in de 2de week van de bloei..

 

Zou t eventueel te doen zijn om ze te vervoeren naar een andere locatie ?

Of is dit gekkewerk en vragen om problemen....lijkt een niet te doen plan ivm geur...dacht aan een Laadruimte van een busje voorzien van koolstofilter?. of aarde loskloppen afspoelen en planten in strijkzakken vervoeren....ik ben maar ben aan t brainstormen hier...schiet maar af..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bel je huisbaas..

Als hij bevestigd: wegwezen

Weet hij van niks: reden om niet open te doen en ronde afmaken.

 

Als je weg moet zou ik niet de planten verkassen maar opnieuw beginnen.

 

Je moet al een heel hok binnen zien te krijgen op nieuwe lokatie en dan ook nog eens 80 planten ( geen stekken) ik zou het risico niet nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo paniek?? je kan tog altijd de toegang weigeren je hebt nogal tijd rechten als huurder(tenzij je anti-kraak ofzo woont), en als ze persee willen weten waarom je ze niet binnen wilt hebben, nou je bent nogal gehecht aan je privacy punt klaar hebbe ze verder niks aan op te merken......

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige locaties hebben nu eenmaal meer risico, een gehuurd pand is meer risico dan koop, een rijtjeshuis is meer risico dan een vrijstaand huis, een appartement/flat is meer risico dan een huis. dat weet je vantevoren, als je deze hobby nog lang wilt uitvoeren moet je op safe spelen, informatie verzamelen, en de keuze maken of het het risico waard is om het te laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rechten wegen niet op tegen argwaan + kliklijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens, ook dat dit bij t risico van deze hobby hoort...

Zodra t gevoel niet goed zit ben ik weg..

Ik wil alleen niet handelen uit een soort paniekreactie..dus eerst die

Huisbaas maar eens aan de tand voelen...en er nog eens een nachtje

Over slapen (piekeren :)

 

Thx voor de reacties tot nu toe, voel je vrij om dit topic aan te vullen

Met verder advies/ briljante oplossing, ik neem het allemaal mee in me afweging..

Share this post


Link to post
Share on other sites

briljante oplossing? zeggen dat diegene overal mag komen, behalve in de slaapkamer, weet niet of de ruimte waar je nu kweekt door kan gaan voor slaapkamer? Moet je wel ff de moeite nemen om je slaapkamer om te bouwen tot logeerkamer. Je moet in eerste instantie gewoon doen alsof het je geen ruk uitmaakt, mijn verhuurder komt ook gewoon op de koffie, en zolang ik hem geen reden tot argwaan geef, heeft hij geen reden mijn huis af te speuren.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms moet je links om rechtsaf te gaan.. idd :)

 

Gewoon planten naar slaapruimte verplaatsen, daar heeftie niets te zoeken. Zeg dat 't een troep is in je slaapkamer oid, en dat ie later maar langs moet komen als ie dat wil bezichtigen.. Dat je eerst alles moet opruimen enzo. Met een beetje goed gesprek leidt je hem zo om de 'tuin' heen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hem al wil binnenlaten doe die deur op sleut van die kamer en zeg dat je vriendin of wie dan ook die sleutel heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

allez allez leon. :tu

80 planten 40 stekken.

da’s al serieuze bisnis he. :lol:

als ze je daar mee gaan pakken, :tu

ga je nog niet jarig zijn.

als je in de toekomst nog op die lokatie wil kweken,

doe je best niet verdacht. :)

mensen zijn doorgaans niet dom hoor.

als jij uitstel maneuvers gaat uitvoeren,

gaan ze snel denken, waar rook is, is vuur.

handel ruimen, en binne laten. :lol:

zie het zo:

een veldslag verliezen is erg.

maar een oorlog verliezen is veel erger.

ik ken het gevoel.

ik heb ook eens een lokatie van 75 planten asap moeten ruimen!

ik ben die dag erg dronken geweest. :)

verder, :)

je stekjes zijn wel nog te redden.

die ruiken niet zo erg,

en zijn nog vertransporteerbaar.

dus niet denken maar gewoon doen.

opzouten, en opnieuw beginnen.

hydrogroet DV. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je alles opruimt moet je stekken weggooien aarde dus kost geld maar gepakt worden kost meer!!

dus dit kun je doen, heb ik ook gedaan toen ik nog huurde van een huisbaas gewoon smoesje verzinnen van moet morgen dringend naar buitenland wegens prive omstandigheden en laat iemand anders die je GOEDKENT en VERTROUWD ze bij houden en jij daar niet meer komen kan wel maar dan laat en doordeweeks want dan gaan mensen die werken vroeg slapen.ik zelf heb veel van die gekke dingen meegemaakt!!

 

 

gr nieuweling

Edited by nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon zeggen dat je niet aan die bezichtiging mee werkt. Dat hij nou alles wil kopen is zijn zaak. Als jij je huis "weggeeft" heb jij geen woon adres meer. Ik zou tegen die buurman zeggen "als jij voor mij een nieuw huis regelt, dan werk ik mee. Zo niet, dan ook geen medewerking." Dan kan het zijn dat hij het via een andere weg toch gaat proberen, maar je kunt iemand niet binnen 2 maanden uit zijn huis gooien. Het is een beetje bluf-poker, maar het lijkt me stug dat hij meteen een ander huis tevoorschijn tovert. Je kan ook een soort op-rot-premie vragen. Misschien dat het niet lukt, maar nu hebben zij ook kopzorgen en jij heb wat tijds winst. Of je zegt dat je zelf eerst iets anders gevonden wilt hebben. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
vertransporteerbaar.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst moest ergens een nieuwe gasleiding in, alles weggehaald en dan was dat iets meer werk dan een tentje met wat plantjes. Het hoort er nu eenmaal bij, niet zeuren en straks weer met een gerust hart verder draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k wee niet hoe goed die beneden buurman je persoonlijke situatie kent maar gewoon aangeven dat in die periode je vriendin (nachtzuster) moet slapen en haar wakker maken is geen optie want ze had al migraine maar haar wakker maken tijdens haar week nachtdienst is ondraagelijk. Dus sorry bezichtigen kan wel maar die slaapkamer blijft dicht en heel zachtjes praten want anders wordt ze wakker.

 

Moet je afzuigert natuurlijk wel een lekkere stille zijn anders gaat het verhaal niet op.

 

Of anders 4 weken wachten dan is ze uit de nacht.

 

Suc6

Gr. knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruimen dat spul....

 

Met wat mensen 'vinden' en 'rechten' die je hebt ga je voorschut.

 

Daarbij ... De lol van deze kweek zou wel voorbij zijn ...

 

 

Groengroet,

 

Urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruimen dat spul....

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...