Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klaarmaker

radeloos

Recommended Posts

hallo allemaal, ik zal mij eerst even proberen voor te stellen. Ik ben 56 jaar en woon ergens in de mooiste provincie van Nederland denk ik en deel graag met jullie mijn ervaringen

over onze hobby. Verder is het eigenlijk wel moeilijk om je hier even voor te stellen.

 

Sinds een jaar ongeveer zit ik met een probleem waar ik niet uitkom, ik heb afgelopen Zondag nieuwe stekjes geplant en die worden nu al geel en vertonen weinig groei ,alleen de wortels

groeien maar aan. De laatste keer gebeurde dit in een veel later stadium (5a6 weken) . Heb alles al meerdere keren verandert intussen en het gaat allen maar slechter(nu 2 a 3 dagen),het lijkt wel of ze worden vergiftigd en totaal niets opnemen op een enkeling na. Ik heb de overige zaken goed voorelkaar en heb dit verschijnsel in het verleden dan ook nog nooit gehad of gezien. Ze staan nu op slabs van canna en krijgen gewoon wortelst. met een ph van 6 . en er hangt nu 400 wat boven met voldoende verse lucht en een temp. van 25 graden. Ik hoop dat er iemand is die een oplossing heeft want ik weet het echt niet meer en nogmaals in een ver verleden nooit geen last hiermee gehad.

 

groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijgen ze ook wat voeding???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de vrouw nu klaarmaken, de plantjes zijn pas over een aantal weken klaar :)

 

Geintje klaarmaker, welkom hier op het WietForum.

 

Heb je je PH meter goed gekalibreerd? Het is wel een vreemd verhaal. Hoeveel wortelstimulaat geef je de kinders mee?

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

weekmakers?? ooit van gehoord?

 

ik heb hier op het forum ooit eens iets gelezen over een gast die "verkeerd"plastic gebruikte in zn hokje?? die bevatte weekmakers

t was volgensmij de formeldehyde in bepaalde plastic panelen of buizen die bij een tempratuur van 25 graden vrijkwam en zn plantjes de nek om deed

 

t is misschien iets om ff op te zoeken in de zoekfunctie hier op de site en te vergelijken, of googlen

 

you never know.. hoop dat je er snel achter komt!

 

Greetz

Skunkmosnter

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarde klaarmaker.

ben ook al een jaartje ouder. :lol:

woon wel in de mooiste land van europa. :lol:

soit,

eerst en vooral,

heb je kweek ervaring? :lol:

das belangrijk om te weten in welke richting we hulp kunnen bieden.

(dus niet om je af te vlakken he).

 

je zegt,

 

ik heb afgelopen Zondag nieuwe stekjes geplant en die worden nu al geel en vertonen weinig groei ,alleen de wortels.

zijn het stekjes van de stekkboer?? :lol:

snij je ze zelf?? :)

hoe bewortel je je nieuwe stekjes??? :)

of hoe goei je ze voor als ze van de stekkenboer komen?? :tu

 

een foto zou alles veeel gemakkelijker maken. :tu

niet van een blad maar van de plant en de omgeving waar de ^planten staan.

anders gaat het nie lukke om je te helpen,

zonder foto, en dan krijg je zo advies van, alla,

“al gehoord van week makers” hu hu!!!! :)

dus foto en we weten je dan wel te sturen

hydrogroet DV :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had hiervoor plantjes uit zaad gekweekt , de eerste dagen waren ze supermooi groen en dan zie je ze gewoon per dag slechter worden wat ik ook probeerde. Deze stekken waren mooi en zagen er fris uit.Ik heb in het verleden wel een keer verkeerd materiaal gebruikt in de ruimte(dakisolatie) toen ik dit verwjiderde was het probleem van geel worden in een dag voorbij en zat de zin er weer in.Het is net of er nu nog een of ander verkeerd materiaal of op een andere manier verontreiniging plaatsvind.Wanneer ik er een paar buiten zet krijgen ze er weer zin in en zou ook geen weekmakers of iets anders meer kunnen bedenken.Alles in de ruimte is schoon en weer net als ooit eens,als ik niet beter zou weten zou je denken dat er iemand hetwater vervuilde of zoiets maar dat is altjid vers.Daarom radeloos. Ga nu aan het werk. Bedankt voor de belangstelling iedereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ie de kluit heeft bekeken :)

 

Heb je ergens nieuw tapijt laten leggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een formaldehyde vergiftiging, vinyl, spaanplaat, pvc folie, MDF, etc geven giftige gassen af, dit proces word versneld als het product warm/nat word.

 

heb 2 maal verkeerde vijverfolie gehad, met alle gevolgen vandien. Pak EPDM folie dan zit je altijd goed.

 

foto van het hok/de omgeving/waar je je lucht vandaan haalt..

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gif zou kunnen, geen voeding is ook een nono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat amnees zegt over die luchtvervuiling (vergiftiging) of iets dergelijks is voor mij ook de enige optie , verder ben ik alles al vele keren bij langs geweest. Ga straks die libra,s er uit halen en leg de slabs er zo in.zien wat er dan gebeurt. de lucht komt rechtstreeks van buiten dat er moet ergens nog een verkeerd materiaal ofzo zitten ,heb zelfs het zwartwit folie eruit gehaald , maar nogmaals het is voor mij een raadsel. de vorige keer uit zaad had je ook op een gegeven moment een vreemde groei, ze voelen zich er gewoon niet lekker thuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er de laatste keer schoon vijverwater met voeding bijgedaan waarna er de volgende dag een kleine verbetering te zien was , dit is echter ook alweer voorbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe je dat vaker vijverwater?

 

ik weet niet of dat namelijk zo verstandig is...

 

ik vind verder dat je maar weinig info geeft over je voedings gift/ setup & kweekwijze

 

als ik lees dat je het hebt over slabs lijtk het dat je hydro kweekt, en ga ik er vanuit dat je de ph en ec meet?

 

lijkt mij namelijk dat door de hoge nitriet/nitraat gehaltes in je vijverwater verre van ideaal is om aan je planten te geven?

 

nouja hopelijk kom je er achter wat er fout gaat

 

ik zou het verder ook niet weten, beetje lastig inschatten zo zonder fotos en weinig info

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer mensen vijverwater geven om een paar liter kraanwater te besparen weet je al vrij snel genoeg

 

zwart wit folie eruit getrokken? :)

 

wat is "weinig" voeding?

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotos van je ruimte dan kunnen wij wat makkelijker meedenken met je...zo uit je verhaald is het of veels te weinig voeding, or vergiftiging, maar zonder goeie fotos hellaas erg moeilijk te zeggen.

 

je zegt ook ze krijgen water met wortelstim...maar hoe zit het dan met de rest van je voeding? die wortelstim is nooit een volledige voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo snel.....

 

Haal wat zwaar voorbemeste aarde, zet daar een goed stekkie in en geef alleen water. (kraanwater)

 

Doet dat stekkie ook raar dan zit t in je lucht, doet ie t goed, dan zit t in het medium/kweekfout/voedingstekort enz.

 

edit. etyleen meten is niet simpel.

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

de harde kern noemt Racker ook wel God, en das nie voor niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep vandaag weer wat geleerd van hem. God weet ik niet, goed wel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand gelooft meer in god, dat scheelt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhh nieuw forum lid? :) :tu

wel netjes voorstellen he :)

DV :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meet je ph van je medium een beetje er uitknijpen en ph meeter er in je zal zien dat het veel te hoog is dat is je probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...