Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nieuweling

co2 kweekschema

Recommended Posts

goedendag hobbyisten kga binnenkort week 4 in dus co2 tijd ik heb een co2 kweekschema in handen nu zou ik van jullie willen weten of het wat is? gemaakt met de phone hopelijk is het te lezen.

 

16bit7r.jpg

 

9lbb84.jpg

 

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het zo niet proberen. Als ik jouw was.

G

 

Nou dat is lekker onderbouwd zeg.

Geef dan ook tips of iets waar die wel wat aan heeft ipv een oneliner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet prettig ppms te hoog?dus beter gewoon aanhouden wat ik eerder deed elke week met 100ppm omhoog en lv van 60% temp overdag 28 nacht 21 voeding a&b dutch pro en week 5 afharder van woma? kga morgen even fotos plaatsen hoe ze er nu bij staan die amnesia want vorige ronde was om te huilen!!

 

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat boekie is ook niet onderbouwd.....waarom minder co2 na 6wkn?

 

Vanaf week 4/5 100ppm erbij elke week en niet hoger dan 1000gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker ik snap het zelf ook niet waarom de co2 ineens weer omlaag gaat na 6 weken volgens de eigenaar is dit een hele goede methode maar ik ga dit boekje niet aanhouden omdat de co2 te hoog gaat en ik nog een nieuweling ben :)

 

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou dat boekie is ook niet onderbouwd.....waarom minder co2 na 6wkn?

 

Vanaf week 4/5 100ppm erbij elke week en niet hoger dan 1000gaan.

 

 

Geef jij eens een goed schema dan, ik zie ook door de bomen het bos niet meer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Post 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals beloofd de foto's van de amnesia's ze staan nu precies 25 dagen ec vanaf begin 1.2 ph 6.0 en een grondmonster genomen die was 1.1 staan ze er zo goed bij?

 

2r6fb4w.jpg

 

6eozkh.jpg

 

bal53.jpg

 

14mc7lx.jpg

 

2jbczb.jpg

 

2n0jvdl.jpg

 

xcisut.jpg

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je 25 dagen? 12-12?

 

 

Zo ja, dan staat het er niet geweldig bij. Erg veel open ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jeice ze staan totaal 25 dgen dus sinds 17 mei heb ze gelijk op 12/12 gezet dus zonder volgroei was bang voor strek maar maakt tog niet uit die open ruimte als er maar cola's opkomen jij bent gewent ze te toppen waardoor ze breed worden.

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo nieuweling

 

Ik neem aan dat je niet hebt voor gegroeid.

Ik vind de planten er op de foto diep groen uitzien.

Maar wat ook opvalt is dat je veel te weinig toppen hebt staan op het oppervlak.

Je kunt dwars door het veld heen kijken.

 

Om nu nog niet over het toedienen van de co 2 te hebben, dat later !

 

Ik denk dat het verstandig eerst goed na te lopen hoe je het de volgende ronde beter kunt aanpakken.

Of de mindere aanpak nu in kaart te brengen, dit gaat geen goede ronde worden.

Ook niet met toevoeging van co2.

Alles omhakken is niet direct wat ik er mee bedoel want je moet ook om leren gaan met co2.

 

Amnees kun je in de regel beter toppen als je ze op 12 uur zet.

Eerst de noodzakelijke dagen voorgroeien en dan toppen.

Dan geeft de plant een aanzienlijk beter resultaat.

 

Deze kun je ook beter ondersteunen met een stok of net anders liggen ze later allemaal over elkaar heen.

Waar hangen en hoeveel w per m2 er boven de planten ?

Hoe heb je dat grond monster genomen ?

 

Je geeft zo te zien van onderen water, toch ?

 

Ik zie in dat schema de temperatuur niet vermeld.

Volgens mij is het voor goede co2 opname belangrijk rond de 30-31 te zitten.

 

1000 ppm vind ik onnodig en zinloos veel.

Goede meet apparatur is misschien net zo belangrijk.

Meten is weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuweling, ziet er uit als 18 liters. Die geef ik zeker 10 dagen 18-6 en top ik inderdaad. Zelfs zijn het 11 liters dan zou ik nog een week 18-6 geven en toppen.

 

Licht op je medium is verlies.Kan bij een haze wel iets zijn vanwege de meer open structuur, maar dit is 2 much.

 

 

Je gaat nu co2 toevoegen om je opbrengst te verhogen maar je verzaakt de basis ( no offence)

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK denk dat het een goeie gaat worden, blijkbaar ben ik de enige.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zoveel op een m2 hoef je niet te toppen, maar ik ben zeker geen voorstander van direct op 12/12. geef ze dan in ieder geval de kans om aan te slaan alvorens je ze op 12/12 zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder zn eigen mening Racker. Ben het een keer niet met je eens dan

 

 

Amnees, zoveel per m2 zijn het er niet toch. 9?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@viton bedankt voor alle tips ik geef inderdaad van onder en de grond monster heb ik als volgt gedaan heb aarde beneden bij de wortels gepakt in een theedoekje gedaan boven een maatkan en vervolgens gedeminiseerd water van de bouwmarkt overheen gegoten en uitgewringt en vervolgens gemeten.

 

@jeice ik werk met 11 liters de reden waarom ik niet voorgroei angst voor metingen tijdklok begint van 19:00/07:00

 

@racker een goede draai?of hou je me voor de gek?ik zelf denk dat het een goede draai gaat worden de vorige had ik allemaal uitschieters nu zijn ze allemaal gelijk.

 

@amnees kga volgende run op 18/6 zetten totdat ze zijn aangeslagen en mischien toppen maar dat durf ik niet mischien tog een keer proberen?

 

 

kga elke maandag foto's plaatsen en dan maar hopen dat de meeste van jullie ongelijk hebben en het tog een goede draai word.

 

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht komt net lekker tot onderin....alles is gelijk en ik zie geen lege open plekken. Komt goed denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah was even bang dat het 18 liters waren. maar zou met 16 per m2 ook zeker even voorgroeien. zoals amnees zegt, op zijn minst tot ze aangeslagen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk word het een super draai, dat gaat niet niet vanzelf en vanzelf sprekend.

Ik zou proberen met het advies iets te doen, kan het alleen maar beter van worden.

Is het niet nu, neem dat altijd mee naar de toekomst indien nodig.

 

Het voorgroeien en toppen bij een amnees kan ik je zeker aanbevelen.

Stel hier een vraag waar je mee zit of duidelijkheid wil dan hoeft het niet onnodig mis te gaan.

 

Succes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kijkt er doorheen, maar als het cola flessen zijn niet meer.

Ik vind het super erbij staan....

Licht kan overal prima bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt iedereen voor alle goede adviezen ik ga hier zeker wat mee doen de volgende run met name voorgroeien. en vanaf de volgende voedingsbeurt donderdag gaat woma 3 erbij en de co2 op 500/600 ligt er nog aan aangezien die doorschiet en aanstaande maandag weer foto's dus iedereen neem een abbo lid worden is bij mij GRATIS!!

 

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doorschiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is dag 25 12/12 al, moeten ze nog heel wat gaan doen..

 

gallery_25783_12127_4218047.jpg

 

dit is ook Amnees op 11Liter pot, 16/m2, niet getopt, op light-mix, maar wel paar dagen voorgroei.

 

hopelijk worden je toppen net zo lang maar ik denk echt dat het verschil 'm in het voortrekken zit.

 

dit was wel zonder co2, dus zou leuk zijn als de co2 het een en ander rechttrekt!

 

Doorschiet?

 

 

ik denk dat ie bedoeld dat als ie 'm op 500 instelt deze tot bijv 700 doorschiet.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker doorschieten van de ppms

 

@amnees ziet er goed uit. maar die staan niet totaal 25 dagen je hebt ze ook voorgegroeit neem ik aan? demijne staan totaal 25 dagen dit had ik altijd al lijkt wel of ze steeds achterlopen maar uiteindelijk komen die toppen vanzelf om de hoek kijken.

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...