Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Anoniempje55

Groei/Bloei Verslag: 5 PP-jes, van begin tot eind

Recommended Posts

Hoi hoi

 

White Widow is niet echt de makkelijkste plant om mee te beginnen qua voeding ed. en kan ook best slecht tegen hoge temperaturen en we gaan de zomer in.

Is je hokje al lichtdicht gemaakt zodat je de tijden om kunt draaien, is nml. erg belangrijk!

 

Groeten en grow ze Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi hoi

 

White Widow is niet echt de makkelijkste plant om mee te beginnen qua voeding ed. en kan ook best slecht tegen hoge temperaturen en we gaan de zomer in.

Is je hokje al lichtdicht gemaakt zodat je de tijden om kunt draaien, is nml. erg belangrijk!

 

Groeten en grow ze Harry

Ben ik het met je eens je kan beter PowerPlant nemen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi hoi

 

White Widow is niet echt de makkelijkste plant om mee te beginnen qua voeding ed. en kan ook best slecht tegen hoge temperaturen en we gaan de zomer in.

Is je hokje al lichtdicht gemaakt zodat je de tijden om kunt draaien, is nml. erg belangrijk!

 

Groeten en grow ze Harry

Harry bedankt voor je info,

 

Ik heb geluk dan dat ik door stom toeval pptjes heb.

Ik wou namelijk wel voor de WW gaan maar die was ff niet te leveren door mijn growshop.

 

Ja, het hokje is lichtdicht en daardoor heb ik de tijden kunnen omdraaien.

 

Licht aan van 17:00 uur tot 11:00 uur =18 uur

 

de Temperatuur varieert van 21oC tot 30oC en de luchtvochtigheid van 30% tot 40%.

 

De 5 pp zijn nu ongeveer 25 a 30 cm, na 10 dagen groei.

 

Ik heb ze een dag of 2 terug getopt.

 

Volgens mij kan ik vandaag overgaan naar bloei...toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wachten,

 

ik dacht ergens gelezen te hebben (zal geen linkje plaatsen :whistling ) dat een dag of 3 genoeg was na het toppen.

 

maar je laat me nu twijfelen...ik ga het er maar ff bijzoeken dan..

 

2e reden voor het bloeien....als ze nu al 30 cm zijn, en er komt in de bloei nog 2/3 bij dan eindig ik op 1 meter....

Dit lijkt me al erg groot....vandaar...

 

ik kan het niet 1 2 3 vinden :D

dus wie hier nog een mening over heeft, graag :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
wachten,

 

ik dacht ergens gelezen te hebben (zal geen linkje plaatsen :whistling ) dat een dag of 3 genoeg was na het toppen.

 

maar je laat me nu twijfelen...ik ga het er maar ff bijzoeken dan..

 

2e reden voor het bloeien....als ze nu al 30 cm zijn, en er komt in de bloei nog 2/3 bij dan eindig ik op 1 meter....

Dit lijkt me al erg groot....vandaar...

 

ik kan het niet 1 2 3 vinden :D

dus wie hier nog een mening over heeft, graag :unsure:

kzou nog ff wat langer wachten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er wel goed uit :whistling , maar zo te zien houden ze het bij 5 vingers

Ben bij dat je vindt dat ze er goed uitzien.

 

maar...5 vingers ? dwz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah maar ze zijn nog 'redelijk' jong, hoe meer vingers je blaadjes hebben hoe beter het gaat met de plant, sommige halen zelfs 11 vingers, maar bij jou plantjes kan dat natuurlijk nog komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan, :D weer wat geleerd... :whistling

 

Aantal vingers per blad geven een grove indicatie van de gezondheid van je plant.

Hoe meer vingers --> hoe happy'er je plant

 

dit is mijn eerste kweekje en heb er nooit bij stil gestaan :P hoeveel vingers de bladeren hebben.. B)

 

:) ik ga vanavond ff tellen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het aantal vingers licht ook heel erg aan de soort, mijn ervaring met powerplant is dat ze zelden meer dan 7 vingers per blad krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites
het aantal vingers licht ook heel erg aan de soort, mijn ervaring met powerplant is dat ze zelden meer dan 7 vingers per blad krijgen

maar heb je het dan nog over de groei fase? (7 vingers/blad)

 

of tel je aan het einde van de bloei ong/max 7 vingers?

 

zou het niet zo kunnen zijn dat "het vinger aantal per blad" al in het dna van de stek vaststaat? Dus is het eerste blad wat je ziet 5 vingerig dan worden alle andere dat ook.

 

Ik brainstorm maar ff :whistling :D :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er zeker wel goed uit die plantjes van je !

 

alleen vind ik dat je de ruimte die je hebt minimaal gebruikt hebt....

passen best nog een paar potten bij:)

maarja voor het een beetje door te krijgen zal dit ook wel mooi zijn :D

 

gr33tz :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
....alleen vind ik dat je de ruimte die je hebt minimaal gebruikt hebt....

passen best nog een paar potten bij:)

maarja voor het een beetje door te krijgen zal dit ook wel mooi zijn :)

 

gr33tz :whistling

Nee, het is niet een erg efficient gebruikt hokje nee, ... maar...

 

Dit is idd mijn eerste kweek en ik dacht: KISS :D

 

"Eerst leren kruipen, dan pas lopen"...

 

Ik heb alles zo gemakkelijk mogelijk gehouden...

 

KISS...Keep It Stupid Simple...

 

-gewone potten met aarde (AllMix) ipv 1 of ander hightech medium.

-Geen drupsysteem, voedingsvat, doceerpompen, maar een gewone gieter.

 

Op den duur ga ik dan wat dingen vervangen/verbeteren.

 

Maar de opzet was vanaf het begin al om binnen alle geldende regels te blijven. Dus Maximaal 5 planten.

 

Het hokje is gebouwd om ook in te kunnen knippen.

Het leek me zo jammer als je je als hobby-ist aan alle regels houd, maar dan gepakt wordt omdat mensen over stank klagen als je je takjes/topjes knipt.

Vandaar de ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mijn volgende kweek denk ik wel aan een drupsysteem.

 

Ik ben nu aan het bekijken hoe of wat ...

 

Suggesties?, Linkjes? --> pls REPLY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitdrogings verschijnselen:

 

ik zag vanmiddag dat enkele blaadjes aan de randen op krulden.

Lijkt mij Uitdrogings verschijnselen. Kan kloppen...

 

1 lamp hing laag pl/min 50 cm.

2 ventilator blies recht over/door mijn planten*

3 Potten liet ik expres iets droger worden**

4 Luchtvochtigheid blijft maar te laag.

 

* voor verkoeling plantjes

* bewegende frisse lucht ivm stikstof (?)

* beweging maakt stammen en stengels sterker en dikker en dus ook beter instaat tot het opzuigen van voeding.

 

** ik had zo een vochtigheids meter gekocht, zo een die je af en toe in je potten steekt om ff te checken. Van het tuincentum, Dat ding zei..."meer dan vochtig, geen water meer geven" :D

 

Ze hebben nu weer voldoende water gehad met een beetje wortel stimulator en basisvoeding.

Ik moet nog een fles met bloei voeding kopen...

 

ik vind het moeilijk om iets te kiezen :) , want alle maal zijn ze de beste voor de beste toppen....yeah right... :whistling

 

De feiten: powerplant op allmix 6.5 liter pot (Beetje te klein zeker?)

hebben deze eerste 2 weken alleen wat wortel stimulator en basis voeding gehad. 600w er boven.

 

ervaring of tips?, links?, merken die goed scoren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bron: http://cgi.dutch-passion.nl/artikel.cgi?Language=NL&Category=Indoor ://http://cgi.dutch-passion.nl/artikel...tegory=Indoor ://http://cgi.dutch-passion.nl/artikel...tegory=Indoor ://http://cgi.dutch-passion.nl/artikel...tegory=Indoor

 

Power Plant ® Binnen / Kas

DP1401.gif

Deze variëteit (hoofdzakelijk Sativa) is ontwikkeld in 1997 uit nieuwe Zuid - Afrikaanse genetica. Deze soort is alleen teruggekruist, nooit gehybridiseerd en zeer THC-rijk. Het is een plant met een enorme groeipotentie. Levert zowel "indoor" als in "greenhouse" een gigantische oogst op. Binnen start de bloei al na een week, nadat de lichtperiode teruggebracht is naar 12 uur. "Buiten" begint de bloei laat, maar de plant is zeer snel rijp. Deze soort is zeer uniform. Sterke "up high", rookt zeer zacht.

 

THC = 15%

 

Duur van de bloei: 8 weken

Oogsttijd "buiten": 2e week Okt.

Bestelnr.: DP1401 (Regulier)

Bestelnr.: DP1402 (Gefeminiseerd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet wel opletten dat je de planten niet te groot laat worden. De potjes bieden niet veel ruimte aan wortels. Als je graag alles wilt leren is het verstandig om eerst een oogst te halen met kwalitatief goede resultaten. Later kun je dan je kunsten perfectioneren en uitbouwen. Als je planten dan weer buiten zet en en weer nieuwe stekjes haalt omdat het je tot nu toe niet naar je zin gaat leer je niet veel. Probeer zoveel mogelijk er af te halen. Wij zeggen altijd wat er af komt komt er af!!! :whistling

 

Als het tegen zit kun je gaan vergelijken met vorige voltooide kweken. Op aarde kun vrijwel altijd een goed resultaat halen. Probeer daar op verder te bouwen. Geef de eerste 3 á 4 kweken met de hand water zodat je de planten leert aanvoelen.

 

Een vakman wordt je door van je fouten te leren. Ik heb regelmatig oogsten met 580 gram gemiddeld per 600 watt lamp. Dat heb ik ook geleerd door steeds te verbeteren en aanpassingen te maken. Zelfs op nieuwe locaties duurt het altijd een paar oogsten voor we het lekker hebben draaien. :D

 

Je bent heel erg liergierig en doet het allemaal direct, daardoor steekt er een goede kweker in je. Probeer zoveel mogelijk te ervaren zodat het ook allemaal uitkomt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de opzet was vanaf het begin al om binnen alle geldende regels te blijven. Dus Maximaal 5 planten.

 

 

Kweken onder een lamp is altijd illegaal !!! dus ook maar 5 plantjes!

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar de opzet was vanaf het begin al om binnen alle geldende regels te blijven. Dus Maximaal 5 planten.

 

 

Kweken onder een lamp is altijd illegaal !!! dus ook maar 5 plantjes!

 

:D

Ik had gehoord 1 lamp mag..? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...