Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
-Henkie-

vraagje planten buiten

Recommended Posts

Ik heb in het bos 20planten staan, ik heb er eigenlijk weinig verstand van, maar ze staan gewoon in de grond, hoe vaak moet ik ze water geven en is het wel goed dat ze gewoon in die grond staan? Heb ik nog speciale voedingsmiddelen nodig?

alvast bedankt voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb in het bos 20planten staan, ik heb er eigenlijk weinig verstand van, maar ze staan gewoon in de grond, hoe vaak moet ik ze water geven en is het wel goed dat ze gewoon in die grond staan? Heb ik nog speciale voedingsmiddelen nodig?

alvast bedankt voor de info

Ik zal zeggen kijk is rond op dit forum.. ( zoekfunctie)

 

En je zult al je antwoorden vinden.. ;) :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening is bij guerilla farming de bedoeling dat je er zo weinig mogelijk komt. Alleen in augustus om de mannetjes eruit te selecteren, tenzij je stekjes hebt neergezet. Laat de natuur z'n werk doen............(anders moet je ze thuis neerzetten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel rondgekeken maar vind eigenlijk alleen maar als het om buiten gaat over potten die in tuinen staan.. kunnen jullie niet wat info geven aub

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb wel rondgekeken maar vind eigenlijk alleen maar als het om buiten gaat over potten die in tuinen staan.. kunnen jullie niet wat info geven aub

Ja zekers wel.. Ik ben zelf ook nog een beginner.. maar heb echt heel veel informatie gevonden is de andere beruchten..

 

Daar staat echt wel in hoe je de beste grondmix kunt maken.. ook in de volle grond. ;) :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik heb ook 4 planten in bos staan , ik zou een dressing maken van wormenmest(wortels) , kalk en bloedmeel(groei) en op het aardopvlak leggen of een beetje omwoelen met de bovenste aardelaag

en dan verder 1-3 x per week terra vega geven , al het nodige voor je plantjes , als ze in bloei gaan zou'k teera flores geven , succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
en dan verder 1-3 x per week terra vega geven , al het nodige voor je plantjes , als ze in bloei gaan zou'k teera flores geven , succes!

ben je gek hahaha! moet hij elke dag naar het bos toe!!! gewoon zonder voeding!!! en als grond kun je ook gewoon potgrond gebruiken, misschein wat makkelijker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij ook, maar als mijn ouders me elke avond in het bos zien gaan gaan ze zich wel vanalles beginnen afvragen.

Maar gelukkig is er hier nog meer bos ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm maar je moet er natuurlijk wel voor zien dat de bos niet te dicht bebost is, anders is er ni gng licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Bambo,waarom zou je je planten niet wat extra verzorging geven,ook bij guerilla farming? (als je de mogelijkheid/middelen hebt)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey Bambo,waarom zou je je planten niet wat extra verzorging geven,ook bij guerilla farming? (als je de mogelijkheid/middelen hebt)

ik denk dat hij bedoelt dat het MEESTAL wordt gedaan zonder al die andere dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je hier niet allemaal leest, planten in het bos.. hoe denk je toppen goed te kunnen groeien en rijpen zonder zonlicht?

 

Kan je net zo goed in maïsakker planten (wetende dat bvb in BE nog geen 0,5% van de landbouw biologisch gebeurt).

 

Een goede mogelijkheid zou zijn op de rand van bepaalde akkers (waar bij voorbaat niet veelvuldig gespoten wordt, wie weet wat voor reactie dat geeft als je dat verbrandt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn, goeie opmerking van dat spuiten met al die rommel.

was juist van plan om 1 te zetten in een maisveld.

mijn plantjes zitten nog in stekaarde, moet ze volgende week planten in de volle grond op verschillende plaatsen want we hebben hier niet veel bos enkel wat duinen :blink:

LEVE DE GUERILLA FARMING ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben volgend jaar ook van plan om mischien aan GUERILLA FARMING

te doen zet gewoon wat planten in een mooi rietveld neer. vlak bij een

slootje. klaar!.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maisveld is niet zo slecht om te zetten, wel moet je gewoon zorgen dat die wiet weg is voordat de mais wordt afgereden, anders zal je in de winter enkele highe koeien zien staan ;) .

Vanals mais een cm of 30 is, spuit de boer nx meer van sproeistoffen etc, alleen moest er echt veeel onkruid boven de mais komen, maar dat gebeurt eigenlijk niet....

Heb mij geinformeerd bij een boer dus denk niet dat ik veel kan missen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weedy, heb je ook gevraagd wanneer Mais wordt geoogst? Ik dacht (ik kan het mis hebben) me een topic van vorig jaar te herinneren, dat de mais eerder werd geoogst door het mooie weer en zij daardoor hun wietoogst misliepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maisveld is niet zo slecht om te zetten, wel moet je gewoon zorgen dat die wiet weg is voordat de mais wordt afgereden, anders zal je in de winter enkele highe koeien zien staan :blink: .

Vanals mais een cm of 30 is, spuit de boer nx meer van sproeistoffen etc, alleen moest er echt veeel onkruid boven de mais komen, maar dat gebeurt eigenlijk niet....

Heb mij geinformeerd bij een boer dus denk niet dat ik veel kan missen :D

politie heeft van die dingen die ze helicopters noemen... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha en jij denkt dal elke kutwout elk maisveld gaat afzoeken grapjas!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weedy, heb je ook gevraagd wanneer Mais wordt geoogst? Ik dacht (ik kan het mis hebben) me een topic van vorig jaar te herinneren, dat de mais eerder werd geoogst door het mooie weer en zij daardoor hun wietoogst misliepen.

Dacht dat dat zo begin tot midden oktober is, maar zal nog es informeren ;) , zou jammer zijn als je daar zo paar honderd gram ziet afgereden worden.......

En waar ik woon, vliegt de politie 1 maal per jaar rond met een helikopter, maar das dan meer omdat dat wettelijk moet ofzo, hebbik uit betrouwbare bron :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...