Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

Tneon, goed genoeg om af te bloeien ?

Recommended Posts

Hey all,

 

Is de 2x55W Tneon goed genoeg om af te bloeien, door bijvoorbeeld 3 armatuurtjes neer te hangen of kan ik beter een nieuwe 250W HPS bulb kopen ? Tevens loop ik er dan aan te denken om een 250/400W Evsa te nemen, tenzij je met 3x(2x55W) Tneon in de juiste kleur ook goede resultaten kan behalen.

 

Ik kan wel elk topic doorspitten van mensen die Tneon gebruikt hebben om te bloeien, maar ik hoor liever de diverse input en do's or dont's.. :)

 

Thanks, BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het net gedaan met wat autoflowers (2x2x75W), bovenste 20 cm is mooi afgebloeid, daaronder is het genen vetten. Kan ook aan de autoflowers liggen maar ik was van plan over te stappen op een gavita ir van 250W.. Denk dat dat sneller gaat en meer zal opleveren.

 

Was het ook een beetje beu om die tneons constant op de goede hoogte te hangen zodat de planten niet in de lamp groeien. Ik vind het persoonlijk niet echt handig werken en je ziet je planten niet zonder de lampen op te heffen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je grow micro wil houden zou ik voor tneon gaan . met de bloeibuisjes kan je gewoon afbloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide gehad, HPS bevalt beter, bloeit gewoon mooier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tneon vind ik persoonlijk goed werken voor het voorgroeien en/of maken van stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dieptestraling dus een scrogje is noodzakelijk, maar je kunt er zeker wel mee afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey all thanks for the input. :)

 

Als ik de Tneon zou gebruiken om af te bloeien dan sowieso weer een scrogje zoals mijn huidig kweekje.

 

@protput: Ja daar zit ik dus ook een beetje mee in mijn maag, het is wel een constant gedoe om 3 van die armaturen steeds op de goede hoogte te hebben..

 

@Elmo: ik blijf sowieso met maximaal 250W HPS kweken, maar buiten de FUN van het kweken speelt opbrengst natuurlijk ook wel een rol..

 

@Hans: ik geloof je meteen, maar als je de micro kwekers onder TL ziet wat voor dik besneeuwde topjes ze af en toe kweken... :)

 

@appel: ja voor stekken en zaailingen is een Tneon perfectemundo, en misschien zijn ze daar ook het meest geschikt voor...

 

@Nesta: ja die diepte straling daar zat ik ook al mee... Wil ik mijn huidig scrognetje weer gebruiken (80x65) dan moet ik minimaal 3 armatuurtjes hangen om de boel op te vullen zodat alles belicht wordt. En dan 3x2 keer nieuwe bloeilampen, al met al gaat dat best een lieve duit kosten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x0.8x2 was het toch?

 

Dan direct een 400W halen ipv met Tneon te gaan lopen rondbanjeren, veel makkelijker al zal je wel wat meer problemen hebben mocht je willen gaan hydro'en omdat het iets warmer zal worden tov van de 250W, graad of 3-5 maar je kunt ook nog wat aan je klimaatregeling doen volgens mij als je upgrade fan harder draaien of een inlaat of ventilator erbij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm de Tneon dus maar gewoon gebruiken voor stekken en zaailingen..

 

Ik dacht een keer een echt micro kweekje te doen, dus ook af te bloeien onder TL. Daarom dacht ik dat de Tneon misschien beter was dan TL en dat het misschien wel te doen was.

 

Denk niet dat ik ooit voor de 400 W HPS ga, de 250 bevalt me goed, maar het zou wel zowaar een keer mogelijk zijn (misschien) om 2x250W te draaien maar dat kan toch pas volgend jaar weer, of ergens laat in het einde van dit jaar..

 

Conclusie is dus dat Tneon geen goede dieptestraling heeft, en niet echt ideaal is om af te bloeien.. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Blue, geloof dat je niet echt de juiste conclusie trekt! Maar ok denk dat de 250 watt ook een goede keus is! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dan in ieder geval gelijk voor de max, 1 x 400, anders wil je volgend jaar toch weer een andere lamp, kan je weer 100 pop uitgeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bluebloomer,

met de T-Neon kan je prima afbloeien.

De T-Neons zijn gewoon pll´s (enkel gevouwen T5-buizen).

De resultaten onder T-Neon vallen in ieder geval niet tegen en

zodra men de regels bevolgd zijn prima resultaten te behalen.

 

gallery_5351_13388_232241.jpg

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hansworst: qua HPS ga ik voor maximaal 250W omdat de resultaten voor mij wel prima zijn. Mede omdat ik de stroommeter moet delen kan ik het niet maken om een zware 400 of 600 watter eraan te hangen zonder dat ik duidelijk kan uitvissen hoeveel watt IK verbruikt hebt, en hoeveel die ander. Met 250W hou je dat redelijk in de perken..

 

@Torsti

 

Thanks, I stand corrected.. Afbloeien onder de Tneon kan dus wel, het is alleen een kostbare zaak (2 extra armaturen 6 bloeilampen) wat het eigenlijk onnodig duur maakt..

 

Ik heb met bewondering jouw t5 logje bekeken en de TL logs van Baekeland en enkele andere en zodoende kwam ik op het idee, mede ook om de stroomkosten wat te drukken om experimentele plantjes te kweken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bleuboomer, ik draai met gewoon tl momenteel 0.8 gram de watt.

niet eens in scrog maar gewoon buigen en knakken. en mooie compacte toppies !!

ik heb gewoon een industrie bakkie met 4x18 watt, net als beakie :)

gallery_27095_15666_743004.jpg

 

grtn Erazer :)

 

P.S. normaal draai ik ook 250, maar was ff stuk.

Edited by erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blue blowsterke groeid en bloeit onder tneon en aan haar 14 maanden durende test topic is tog wel teZien dat het perfect kan

 

Ik groei er Aleen onder voor en afbloei onder 550 wat hps (2*250 met lumen boost)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...