Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Littleganjaman

Eerste kweekverslag 4-5*Shackzilla Fem Sannie's Way Aardebakje

Recommended Posts

Hej iedereen.. ik zit met een vraagje mijn 500m³ filter laat precies wat geur door.. mijn max afzuig capaciteit is maar 380m³/u dus zou hier niet aan kunnen liggen denk ik?

 

Het is de tweede kweek met de filter maar ik heb hem wel al enkele jaren maar heeft lang lekker droog in mijn kamer gestaan..

Er komt een lichte geur door mijn afvoer ik merk wel dat het fel geneutraliseerd is maar niet voor 100% sinds ze wat feller beginnen rieken.

Is dit normaal?

Ik verwachte dat ik de geur hellemaal niet zou rieken. Het is wel zeer licht buiten kan ik het hellemaal niet rieken maar toch.. Ik vraag me gewoon af of de geur die erdoor komt nog veel zou versterken ook?

 

Of is het misschien een teken dat ik de filter moet vervangen?

lijkt mij wel wat raar voor de tweede kweek al. Mijn filter nu is een carboriginal 125mm flens 500m³.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filters mag je niet voor langere tijd uitzetten is mij verteld. Maar of dit waar is weet ik nier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ga nog even wachten hoop er nog wat meer over te weten te komen.. Voor de volgende kweek kan ik wel een nieuwe filter regelen maar deze zou ik toch graag eindigen met wat ik heb.. Dus hoop dat de filter het nog enekele weekjes volhoudt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewe update Week 7 dag 43 bloei enkele dagen geleden hier de bijpasende foto's

 

 

Temps licht aan grond: 22-23 graden

 

Toppen dek licht aan : 26-27 op hogere plaatsen wat meer maar niet extreem ik heb het gevoel dat de plant het wel aankan. af en toe is zo een 30-31 graden op de hoogste toppen vanvoor in de tent maar valt mee.. ze krullen wat op maar komt ook omdat de ventilator plat op die bladeren staat denk ik.. Volgende keer ga ik ze in elk geval toch wat lager proberen houden maar wel interessant om te zien wat het geeft qua opbrengst met dichter bij de lamp te gaan aan de voorkant.

 

Tensios wat afwisselend af en toe voor bloei voeding eens goed droog dan bloed voeding als ze lekker dorstig zijn. Watergiften zijn nog steeds 4-6 liter elke keer. Ze kunnen misschien wel meer hebben nu de groei van de planten zo goed als weg is? wou ze zo wat beperkt houden ;) Maar nu gaat alles vermoed ik naar de toppen dus zou ik nog wat waterhoeveelheid beginnen te verhogen?

 

 

Foto

 

 

gallery_28848_15717_1938982.jpg

 

 

Links op de foto en midden is de goede hoogte heb ik het gevoel de inkom wat te hoog maarja we zien wel kan het echt niet meer lager knakken en buigen want het zit te vol.

 

 

 

gallery_28848_15717_1761074.jpg

 

Dit is een dikke top in wording dat hoog zit aan de inkom van mijn tent. Kleine verscheinselen dat het te warm heeft maar ik denk dat het goed meevalt.

Zoals je kan zien komt die top al dicht bij de filter :P

 

 

We zijn nu enkele dagen werder ze blijven dikken.

 

Op vlak van voeding geef ik nu enkel bac bloei voeding. Ben Begonnen met 1ml per liter en ben het aan het opbouwen heb nu voor laatste keer 1.5ml per liter gegeven volgende keer 2ml per liter..

 

Het is ook al een tijdje geleden dat ik Bactos heb gebruikt of Plant Vitality Plus maar het is precies niet zo nodig.

 

Enkele bladeren vanonder dat wel precies oud en versleten worden en een heel lichte hoeveelheid roestachtige vlekjes maar sinds ik wat bijgevoed heb is dit goed bijgetrokken..

 

Maar al bij al vind ik dat de planten er nog zeer goed bijstaan naar mijn zin.

 

Pretiige avond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een kleine update

 

Het is nu week 7 dag 48 12/12

 

De geur begint echt wel heerlijk te zijn. Echt lekker zoet nu heb ik het gevoel dat er wat meer citrus toon aan het inkomen is

 

 

Foto van een top waar ik nog geen foto van had genomen zeer langwerpig :lol:

 

 

gallery_28848_15717_334954.jpg

 

 

 

Foto met meer overzicht maar niet makkelijk te zien met mijn geel licht..

 

 

gallery_28848_15717_1674799.jpg

 

 

Overal komen er wel vrij compacte topjes heb ik de indruk, ook de kleintjes wat lager

 

 

 

Mijn onderste grote oude bladeren hebben hun mooiste tijd wel gehad zo te zien ze beginnen wat broos te worden geelige verkleuringen ze krijgen ook amper tot geen licht meer. Zou ik deze bladeren er ook nog afhalen?

 

Ook heb ik in de hoekjes van de tent dat de blaadjes wat raar zijn ze zijn veel smaller en spietsen zo een beetje voor de rest lijken die topjes ook in orde. Ik had hierover al nog ergens iets gelezen bij een ander verslag van shackzilla maar kon dit niet meer terug vinden.

 

Een idee wat dit is?

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update over de pheno's van de planten. De middelste plant is de orange pheno was wel super is want van deze ben ik zeer benieuwd naar de smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey LGM kun je eens een paar foto's maken wanneer het licht uit gaan of bijna aangaat? Ben benieuwd! Volgens mij gaan ze lekker!

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joow dit wil ik zeker wel doen maar ik vrees dat er op mijn go pro cameratje geen flash is dus kan moeilijk foto's in het donker nemen. Zal zien of ik van iemand een digitaal toestelletje kan lenen voor een dag of twee..

 

Ben zelf ook wel benieuwd naar die fotos zonder bloei licht met een wat betere camera..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update over de waarden

 

Mijn watergiften schommelen nog steeds tussen 4 tot 6 liter als ik 6 liter geef meestal in 2 keer tenzij het echt super droog was maar is maar 1-2 keer vrij vroeg in bloei gebeurd.

 

Tensio waarden tussen 50-60 na watergift en 230-250

 

Mijn lv metertje is al gesneuveld sinds ik het had bijna.. echt slechte kwaliteit maar ik denk dat ik de lv voor de moment goed ik de hand heb.. Niet ideaal hier komt zeker binnenkort een goed metertje voor maar ik vind deze niet makkelijk te vinden van kwaliteit als iemand mij hier eentje zou kunnen voorstellen?

 

Temp toppen dag 26-30 graden nacht 19-27 graden bij de warme dagen deze zomer..

 

Temp bodem dag 22-23 Nacht 19-21

 

Tijdens de nacht periode zet ik de min afzuig toertal steeds goed hoog om zo de lv goed te laten dalen en ik probeer niet te kort op de nacht water te geven.. Mijn lv metertje werkt wel van geen kloote dus daar kan ik spijtig genoeg niet echt op vertrouwen maar hiervoor komt binnenkort wel een goed metertje.. ook is de nacht periode tijdens de dag dus dit is ook weer goed voor een lagere lv in de nacht periode

 

 

Op vlak van voeding enkel Bloei voeding bijgeven heb nu al opgebouwd tot 2ml per liter 2*per week. Ga deze week waarschijnlijk 2.5 ml per liter doen we zitten nu toch bijna begin week 9 (heb hiervoor gevolgd wat Krasi zei om mee te beginnen en wat op te bouwen tot 3ml per liter 2* per week)

 

Ook af en toe eens bactos zeer minieme hoeveelheid 1-2 gram in heel de bak

 

 

 

 

Foto's worden vanavond geupload

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkele foto's van een dagje geleden

 

 

gallery_28848_15717_1580716.jpg

 

 

 

 

gallery_28848_15717_1214229.jpg

 

 

 

 

gallery_28848_15717_932507.jpg

 

Budshot van de orange pheno

 

 

Zoals je kan zien wat opkrullende bladeren aan de lampvent maar ze halen dit wel denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey LGM kun je eens een paar foto's maken wanneer het licht uit gaan of bijna aangaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal sebiet proberen om gewoon met het kamerlicht foto te maken met go pro maar ik wacht nog tot dit weekend voor ik een digitaale kan lenen spijtig genoeg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg de kamer niet genoeg verlicht met het licht uit om met mijn gopro te werken zal moeten wachten tot ik een digitaal toestel kan gebruiken sorry..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu aan week 9 dat begint en ik vraag mij af of ik de bac bloei deze week al zou opkrikken tot 2.5 ml of nog een weekje 2 ml per liter 2* per week want ik spotte deze week al n paar verbrande bladpuntjes niet ernstig.. Ik denk dat ze met 2ml precies al genoeg hebben voor de moment?

 

De ervaren shackzilla kweekers weten hier misschien raad voor?

 

Zou ik toch blijven klimmen in voeding? 2.5ml is nog steeds niet veel maar ze hebben precies ook niet veel nodig.. paar verbrande bladpuntjes al gespot maar wel zeer miniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk zijn de foto's er van juist voor het licht aanging heb camera kunnen lenen voor een dagje.. echt leuke foto's.. morgen ga ik een toestel van familie lenen als het gaat.

 

 

gallery_28848_15717_700699.jpg

 

spijtig genoeg wazige foto omdat ik bewoog :s

 

 

gallery_28848_15717_1366504.jpg

 

 

gallery_28848_15717_1282565.jpg

 

Yammiee

 

 

gallery_28848_15717_1428522.jpg

 

 

 

 

gallery_28848_15717_488342.jpg

 

 

 

gallery_28848_15717_1367312.jpg

 

 

 

gallery_28848_15717_520219.jpg

 

 

Niet hellemaal tevreden over foto's maar moest het wat snel doen want had niet veel tijd met het apparaat maar binnenkort komen er zeker betere budscreenies :verrygood

 

Ik heb het voor de eerste keer in week 9 op 2ml voeding bac weer gehouden morgen misschien 2.5 ml voor de eerste keer maar ben nog niet zeker.. ik wil zo een natuurlijk mogelijke weed omdat het voor eigen gebruik is de hoeveelheid is me iets minder belangenrijk.. Zie ook vaak rot bij veel voeding

 

 

Goede nacht nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga binnekort een vergroot glas kopen om de trichomen deftig te kunnen bekijken.

 

Spijtig genoeg zal ik de planten samen moeten oogsten omdat ik mijn tent droog.. Dus zal een beetje tot het beste momet tussen de planten moeten kiezen.. Ik denk dat ik ze een 11-12 weken zal laten staan als het mogelijk is.

 

 

Ook heb ik deze kweek door mijn eigen fout bij het knakken wel een interessante test kunnen doen.. aan de voorkant van mijn tent zijn de toppen een stuk dichter bij de lamp. wel niet juist onder de lamp maar goed langs de zijkanten. met wat goede ventilatie en 400 watt valen de temperaturen precies nog goed mee.

 

Hierdoor kan ik met mijn kleine tent toch wel wat meer ruimte benutten.. Wat gekrulde bladeren zijn er wel maar ze zijn toch nog mooi donker groen dus denk dat het vooral van de kleine fan is dat er op staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betere foto`s als voorheen, je kan ze idd nog wel ff laten staan, ze moeten nog lekker gaan puisten, de budjes zelf zien er iig lekker uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry dudes maar ik heb zelf alleen n go pro cameratje en dat geeft niet goed in de tent maar heb nu wel 2 digitale toestellen morgen vroeg nog wat tests doen als het licht juist uit is.

 

Ze blijven zeker nog even staan.. Ik wil nog naar de 3ml voeding om te eindigen en zit nu op 2 dus kan wel nog enkele weekjes zijn..

 

De foto's verbaasden mij ook hoe lekker ze eruit zien zo in het donker zonder het gele licht en die geuren :verrygood word ik helemaal vrolijk van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 58 bloei wat meer foto's van wat toppen

 

 

een mooie zijtop

 

gallery_28848_15717_2480754.jpg

 

 

een hooftop

 

gallery_28848_15717_1401692.jpg

 

gallery_28848_15717_687372.jpg

 

 

nog een hooftop vanachter naar buiten gebogen

 

gallery_28848_15717_105439.jpg

 

 

Hoofdtop van de voorste planten

 

gallery_28848_15717_388178.jpg

 

 

 

gallery_28848_15717_1914431.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk die foto's laten een hoop meer zien. Mooie gofbalachtige buds die er knoeperhard uitzien nu al. Deze soort moet je mooi afbloeien nog een weekje is echt te kort voor Shackzilla, maar bekijk de trichomen voor het optimale oogstpunt. Ik denk dat je ze minimaal tot dag 75 12/12 kan laten staan. Laatste 10 dagen alleen water.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ja had de 1 week al gelezen en vond dit inderdaad wat kort wil minimum 11 elf weken sommige zullen nog wat meer nodig hebben maar ik moet in mijn kweekhokje zelf drogen wegens beperkte ruimte etc miss 12 weken..

Het liefst zou ik sommige zelf nog wat langer laten want als ik de opzewellingen bij sommige de laatste loodjes zie is het echt de moeite.

Ik zou inderdaad een vergrootglas moeten halen om het deftig te bekijken maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ik er 1tje kan kopen :s nooit naar gekeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij ging shackzilla over de 100dagen 12 - 12 heen.

 

Gemiddelde was toch wel een dag of 90.

 

Als je shackzilla rot vrij kan houden dan kan je deze plant het beste de tijd geven, je zal ervoor beloond worden met 1 van de lekkerste wietjes die je ooit te roken krijgt in je leven.

 

Hang vanaf een week of 10 de lamp zo hoog mogelijk, ruim een meter boven de plant als dat kan en geef nog maar heel minimaal voeding mee, ze mogen aftakelen en geel worden. Weinig voeding en lampen hoog hangen verkleint de kans op rot.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, the predator

 

Over de 100 dagen bloei alleen ga bij mij wat moeilijk worden vrees ik. Groei en bloei samen zal ik wel aan rond de 100 dagen+ zitten met 11 weken bloei dus daarmee ben ik ook al vrij tevreden :verrygood

 

Alleen de voorste planten zouden dit normaal halen denk ik omdat dit de iets langere pheno's zijn maar doordat ze toch vrij dicht bij de lamp zijn zullen ze wel misschien (iets sneller rijpen,niet zeker maar kan het mij wel voorstellen). Het is wat afwachten hoe de haartjes gaan evolueren..

 

Maar veel lamp afstand heb ik vanvoor in mijn tent toch niet door mijn eigen fout maar de temps vallen er wel nog mee wat gekrulde bladeren maar nog steeds alles daar ook groen en we zijn nu toch al in de helf vn week 9 ofzo maar ik ga minimum tot 11 weken gaan miss 12 weken eruit persen als het gaat :)

 

Als ik een apart drooghokje had was het een andere zaak geweest dan kon ik naar de behoefte van elke plant kijken om het te oogsten en te drogen maar dit gaat wat moeilijk nu.

 

We zullen al eens zien wat de komende warme week weer geeft :D

 

Mvg

 

LGM

Share this post


Link to post
Share on other sites

LGM : Kan je niet knippen wat rijp is en deze vb op zolder ophangen?

Bij mij is het daar droog en donker (je kan altijd krantenpapier eromheen wikkelen ook)

Het enige wat je erbij zult moeten nemen is dat je huis naar wiet riekt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...