Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nederwierie

Kamerleden eisen opheldering minister over uitspraken Onno Hoes in Volkskrant-interview

Recommended Posts

http://www.dichtbij.nl/roermond/regio/arti...tinterview.aspx

 

REGIO | 20 mei 2013 | 7 | Door maarten van laarhoven, dichtbijredacteur

MAASTRICHT - De Limburgse Tweede Kamerleden Manon Fokke en Myrthe Hilkens willen van minister Ivo Opstelten (VVD, Justitie en Veiligheid) weten of ook hij beschikt over aanwijzingen dat in Maastricht illegale runners door coffeeshophouders de straat op worden gestuurd. Dat blijkt uit een brief met schriftelijke Kamervragen aan het adres van de minister.

 

De brief is een reactie op een interview met burgemeester Onno Hoes van Maastricht dat zaterdag afgedrukt stond in de Volkskrant. Hoes, een partijgenoot van de minister, zegt in het vraaggesprek de indruk te hebben dat een deel van de drugsrunners die in Maastricht actief zijn is ingehuurd door coffeeshophouders. ,,En – maar nu moet ik voorzichtig zijn – er lijkt een verband te zijn tussen acties van coffeeshops en acties van illegale runners op straat. Ik krijg berichten van mensen die op z’n minst suggereren dat een aantal jongens de straat op wordt gestuurd door coffeeshops”, aldus Hoes in het betreffende interview. ,,Allerlei verhalen doen hierover de ronde in de stad. Nou ja, ik heb geen bewijzen en kan het niet controleren, dus laat ik het hier maar bij houden, punt.”

 

Tijdens het gesprek met de verslaggever van de Volkskrant rinkelt in de werkkamer van Hoes in het oude Stadhuis op de Markt in Maastricht de telefoon. Het is de minister, zo blijkt.

 

Fokke en Hilkens vragen de minister of het klopt dat hij in het in bericht genoemde telefoongesprek met de burgemeester van Maastricht extra agenten heeft toegezegd. ,,Zo ja, hoeveel agenten zijn dat en wanneer worden die vrijgemaakt? Zo nee, wat heeft u dan wel toegezegd?”

 

De Limburgse parlementariërs vinden het maar vreemd dat de minister kennelijk zo makkelijk extra agenten toezegt om de extra overlast te beteugelen, terwijl Hoes in het vraaggesprek aangeeft dat het met die overlast wil meevalt. ,,Er zijn een paar straten waar iets meer overlast is dan elders”, citeren Fokke en Hilkens burgemeester Hoes.

 

Ze willen verder weten of de extra agenten nodig vanwege de toegenomen overlast van de handel van wiet op straat of vanwege overlast in en bij coffeeshops of beiden.

 

Daarnaast vragen ze zich af of de minister het mogelijk acht dat de overlast in Maastricht groter wordt naarmate de burgemeester het ingezetenencriterium strenger handhaaft door coffeeshops die aan niet-ingezetenen verkopen te sluiten. ,,Zo nee, waarom niet?”, aldus Fokke en Hilkens.

 

Ze wijzen erop dat als de minister extra agenten in Maastricht stationeert, dit onvermijdelijk gevolgen heeft voor de ‘capaciteit elders of voor andere doeleinden’, en vragen de minister of hij deze zienswijze deelt. ,,Zo ja, kunt u duidelijk maken waar die capaciteit verdwijnt? Zo nee, waar om niet?”

 

Tot slot vragen Fokke en Hilkens aan de minister in hoeverre burgemeesters in gemeenten in Limburg of Noord-Brabant in de praktijk te maken hebben met problemen met overlast ten gevolge van wietverkoop, zoals die zich momenteel voordoen in Maastricht. ,,Bent u voornemens om ook voor die gemeenten extra politiecapaciteit in te zetten? Zo ja, hoeveel capaciteit en voor welke gemeenten betreft dit?”

Edited by nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

alsof al die vragen wat uit gaan halen ...

 

met concrete dingen komt de politiek toch niet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft die burgemeester weer een n weer woord gevonden :rolleyes:

 

Hij blijft bezig , terwijl t beleid faalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft Hoes geen (adequaat) weerwoord gevonden. Zoals ik in eerdere replies in andere topics heb aangegeven, is Hoes zijn hand aan het overpelen. Hij spreekt zich bij voortduring tegen.

Thans komt hij met een soort "complot-theorie" dat de shopexploitanten runners inhuren om overlast te veroorzaken. Deze theorie ontleent hij "aan horen zeggen".

Hoe betrouwbaar zijn deze informanten?

Hoes is politieke zelfmoord aan het plegen.

Hulp van forumleden, die hem aanvallen op zijn seksuele geaardheid of hem betichten een vuile nazi te zijn, heeft hij daartoe niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat die zijn eigen graf aan het graven is, was nu wel duidelijk.Als je kennis hebt van strafrecht zoals je al eerder schreef, klik

 

Zoals het tegenwoordig nog in Marokko is

 

Artikel 489 van het Marokkaanse Strafwetboek :

 

Wordt gestraft met een gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en een geldboete van 200 à 1000 dirham, tenzij het feit een ernstiger misdrijf vormt, ieder die een ongepast of tegennatuurlijke daad pleegt met een persoon van hetzelfde geslacht.

 

Zowel homoseksualiteit als de Cannabisplant hoort niet in het strafrecht thuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weerspreek ik niet. Echter, enige regulering acht ik op zijn plaats. Homofiele geaardheid praktiseer je niet met minderjarigen/kinderen. Dat daartoe regels zijn uitgevaardigd, acht ik alleszins acceptabel.

Cannabis hoort eveneens niet in het strafrecht thuis, maar ook hierbij is regulering noodzaak. Als een kind wat noten, aardbeien, bessen uit mijn tuin "rooft", zal het me aan mijn kont roesten.

Maar zodra ze toppen uit een eventuele plantage uit mijn tuin kunnen oogsten, heb ik toch twijfels of dat strookt met de zorgvuldigheid die ik in aanmerking moet nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ extreme : Sexualiteit van welke geaardheid dan ook dient niet met minderjarigen gepraktiseerd te worden. Daar is geen onderscheid te maken tussen Homo- en heterosexualiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Homo's hoe dan ook, het is ONNATUURLIJK .. klaar

Planten criminaliseren en verbieden is ook ONNATUURLIJK.

 

Be 1 with nature ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Homo's hoe dan ook, het is ONNATUURLIJK .. klaar

Homoseksualiteit komt ook in de natuur voor. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ extreme : Sexualiteit van welke geaardheid dan ook dient niet met minderjarigen gepraktiseerd te worden. Daar is geen onderscheid te maken tussen Homo- en heterosexualiteit.

 

Daar heb je helemaal gelijk in. Volwassenen dienen naar mijn oordeel aan een voorbeeldrol invulling te geven. Dus niet schelden en bashen bij of over standpunten en inzichten die niet congrueren met die van anderen. Helaas, zie ik hierover op dit forum weinig van terug. Niet een ieder krijgt dit van huis uit mee en niet een ieder heeft dit op school opgepikt. Dus genezing op latere leeftijd lijkt me een utopie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af wanneer ze De ruimings kampen weer ingebruik nemen om alle kwekers in optesluiten en onder de douche te zetten zoals ze in wo2 met homo's, invalide, en joden deden

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes: Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Homo's hoe dan ook, het is ONNATUURLIJK .. klaar

:rolleyes: klik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Homo's hoe dan ook, het is ONNATUURLIJK .. klaar

Planten criminaliseren en verbieden is ook ONNATUURLIJK.

 

Be 1 with nature ..

Homo's daar heb je toch geen last van?

Leef en laat leven

 

Iemand die discrimineerd op huidskleur/seksuele geaardheid toont aan hoe kortzichtig die zelf is

Edited by GroeneShizzle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft geen speciale studie te hebben gemaakt van het menselijk lichaam om te concluderen dat heteroseksualiteit de norm is. Echter, als iemand afwijkt van een norm hoeft dit nog niet verachtelijk te zijn. Wat volwassenen op vrijwillige basis met elkaar uitspoken, zal me worst zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Homo's hoe dan ook, het is ONNATUURLIJK .. klaar

Planten criminaliseren en verbieden is ook ONNATUURLIJK.

 

Be 1 with nature ..

Homo's daar heb je toch geen last van?

Leef en laat leven

 

Iemand die discrimineerd op huidskleur/seksuele geaardheid toont aan hoe kortzichtig die zelf is

 

Gij had toch een topic geopend waar je tegen marokanen waart of ben ik verkeerd of ging het alleen maar over die tuig die coffeshop easy going aan het bedreigen was met een mes?

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoes is vandaag al water bij de wijn gaan schenken. Op termijn zullen de shops naar het buitengebied worden gedirigeerd. Onder voorwaarden zijn dan de buitenlanders weer welkom. Maar daar gaan de Vlaamse burgervaders van aangrenzende gemeenten ongetwijfeld weer over dwarsligggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weg is ie weer straks, het i criterium :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sowiso of de Belgische gemeente het gaan aanvaarden of niet...daar moeten ze geen bal aantrekken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietpas: exit;

B-criterium (besloten club): exit;

I-criterium: exit.

Wat is er nog over van de aanscherping van het drugsbeleid uit het regeerakkoord? Alleen de 15% THC-grens, voorzover ik weet. En daarop wordt niet gecontroleerd.

We hebben de Loden Loeki voor de slechtste tv-commercial.

Zullen we een nieuwe trofee introduceren: bijvoorbeeld de Knudde Trofee voor het slechtste wetsvoorstel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het onzinnig om iemands geaardheid te verbinden met z,n politiek optreden; verkapte vorm van homodiscriminatie heet dat!

beetje walgelijk in mijn ogen! ;)

Het zijn steeds dit soort leugentjes ( de coffeeshops zetten drugrunners in, om) die het steeds weer goed doen, en afleiden van de aard van de problematiek, waar het gezag de ogen voor sluit! Punt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gij had toch een topic geopend waar je tegen marokanen waart of ben ik verkeerd of ging het alleen maar over die tuig die coffeshop easy going aan het bedreigen was met een mes?

 

Ik Discrimineer niet op afkomst. maar ik vind sommige culturen wel een beetje achterlijk & mens onterend

 

Vond het een beetje idioot dat die kerel het in zijn hoofd haald een coffeeshophouder te gaan afpersen midden op straat met getrokken mes

Dan ben je toch wel een beetje levensmoe en verdien je het om aan de schandpaal genageld te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...