Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bluebloomer

Growshops en hun lever / verzend tijden.

Recommended Posts

Afgelopen jaar heb ik bij verschillende online growshops wat spullen besteld en tot mijn grote ergenis zijn er een aantal zaken die gewoon niet netjes met de kleine orders omgaan. Bij Azarius krijg je een service die ik tot nu toe nergens heb meegemaakt, ook Zamnesia was bijzonder klantvriendelijk.

Maar eugrowshop.eu bijvoorbeeld geen goeie ervaring mee, 2 order beide duurde 2 weken voor ze geleverd werden en de zogenaamde laagste prijs garantie gaat ook niet op; elk voorstel van een goedkoper gevonden product wordt genegeerd.

Ook leplantage.nl is niet echt top; eerste bestelling op zondag betaald en na 4 dagen nog geen berichtje dat mijn pakketje verzonden, en een reactie op mijn mail laat ook al 2 dagen op zich wachten.

Ook de eerste order bij 123tuintechniek is fout gegaan en liet een week op zich wachten, en alleen growshoponline.nu heeft mijn bestelling de volgende dag verzonden en de dag erna had ik het in huis.

 

Maar ook andere online winkels gooien er zwaar met de pet na, het lijkt normaal te zijn / worden dat je in dit land na je online aankopen en betaling gemiddeld een dag of 10 moet wachten voor je je pakketje in huis hebt. Misschien een idee om hier je slechte ervaringen te delen, of gewoon kenbaar te maken hoe lang jij gemiddeld op je order hebt zitten wachten van een bepaalde growshop?

 

Misschien dat we dan een beeld kunnen krijgen welke growshop nette levertijden hanteerd en welke steevast vertraagd is. Niet om te bashen of te zeiken, maar als je betaald hebt mag je toch verwachten dat je pakketje binnen 2 werkdagen verzonden wordt, toch ? En als iets niet op voorraad is, is het een kleine moeite om ff een mailtje te doen en te zeggen dat het een weekje langer duurt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als sommige geen voorraad hebben, dan moeten ze niet op hun website zetten dat ze bijv binnen 48 uur leveren, we worden als consument toch al zo voor de gek gehouden met prijzen die de pan uit rijzen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

We zouden dan per site/shop commentaar moeten geven. Uiteraard netjes en professioneel, maar dat het toch mooi overzichtelijk blijft..

Ook eens LD besteld bij leplantage...Eerste pakket nooit aangekomen, om een 2de gevraagd, toen ik dat kreeg vroegen ze om dat ook nog eens te betalen :s

 

1x 2 rollen kopertape besteld bij Tuindadvies.be, pakketje snel en fatsoenlijk ingepakt gekregen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige keer een bestelling gedaan bij Eu growshop, en kreeg na 1 week een bericht dat mijn bestelling klaar stond voor verstuur en na 4 dagen kreeg ik die dus in totaal 11 dagen duurt het, bestelde 18 liter potten nog andere spullen, en ze waren alle 5 stuk aan de rand.......ik heb een mail gestuurd met foto s erop en kreeg na 5 dagen geen antwoord, nog eens een mail gestuurd den dag er op kreeg ik pas een antwoord of ik de potten al gestuurd had. en ze raden mij aan om terug naar de post te gaan een retour en kreeg een nieuwe maar sowiso bestl ik niet meer bij eugrowshop

 

Azarius die zijn echt goed. je besteld vandaag....max 3 dagen 10/10 en hun verzend kosten is niet overdreven zoals sommige

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah het was dus geen toevalstreffer van eugrowshop.. en Leplantage dus ook..

 

Het is triest maar, zo kun en moet je wel de afweging maken dat een andere shop die iets duurder is, wel de goederen op tijd levert, en dat is in veel gevallen veel meer waard dan een 'laagste prijsgarantie' wat toch een leugen is, en alleen gebruikt lijkt te worden als lokkertje.

 

Het enige antwoord dat ik ooit gekregen heb omtrend een laagste prijs garantie was met de cooltubes, die was elders wel goedkoper maar had weer duurdere verzendkosten ivm het breken van veel cooltubes. Laagste prijs garantie telt alleen als je ook de verzendkosten meerekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt helemaal, dat veel growshops goedkope spullen verkopen maar hun verzendkosten gaan boven de 20 euro bij aankoop van een prutske ( iets kleins). Holland growshops bv, zijn spullen zijn vrij goedkoop maar voor een verzending naar belgie het start vanaf 22 euro.

Daar vond ik eugrowshop wel redelijk in..hun prijzen zijn ok en hun verzendkosten ook maar hun service trekt op geen reet

 

Dus ja ik vind het combinatie van snelle levering,verkoop van goedkopen spullen, goedkoop levering + goede service best niet evident, er zal toch altijd wel iets ontbreken

 

bv puk support, vind ik niet van de goedkoopste maar hun service is echt de top, vriendelijk mens en hun levering is meestal altijd goed

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn helaas niet alleen growshops die steeds luier worden of lui zijn, het lijkt een beetje de norm te worden onder alle online winkels en daar de consument bepaald waar hij koopt zou je toch denken dat shops online alles doen om de klant te plezieren. Immers, jij tevreden dan is er een grote kans dat je je maten, familie of fellow growers die ene winkel aanraadt.

 

Soms lijkt het wel of die winkels arrogant zijn en richting klant zo iets hebben van 'je moet blij zijn dat je bij mij iets mag kopen' in plaats van dat de shop blij moet zijn dat de klant iets bij hem komt kopen..

 

En ja, die verzendkosten... Sommige maken er een lachertje van, en ik bestel bij niemand die niet gewoon de 6,75 (of wat het vandaag de dag ook is) hanteerd van TNT

 

Waarom zou ik een shop betalen voor de zogenaamde kosten die zij maken om het pakket te verzenden ? Ik bedoel als je 12 euro moet betalen voor een standaard klein pakketje, dan steken ze ruim 5 euro in de pocket en noemen het 'verpakkingskosten' ... Ik noem het waardeloze service... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eugrowshop is inderdaad een afrader, meeste producten zijn een paar euro goedkoper maar het duurt twee weken tegen je bestelling toekomt..

 

Zelf de meest banale en meestverkochte producten (vb davin dv12 schakelkastje, gele plakkaarten, ...) hebben ze niet in voorraad en moeten ze zelf nog bestellen. Tuurlijk kunnen ze alles iets goedkoper aanbieden omdat ze zonder stock werken, maar als je snel iets nodig hebt kies je best een andere shop..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Regulier verzending

De reguliere verzending is de meest genomen methode. U heeft uw bestelling al reeds voldaan en uw bestelling zal direct per GLS koerier bij u aangeboden worden.

 

Dat wekt een hele positieve indruk, maar eugrowshop.eu doet er dus gemiddeld bijna 2 weken over voor je je bestelling krijgt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

puc suport 4 keer besteld 3 keer binnen 2dagen binnen

1 keer een soort van probleem gehad omdat ik had gemaild over een sofbox set en een week vante voren moest bellen deed dat dus ook, ik der heen, geen softbox klaar staan, maar goed even 45 minuten gewacht en de showroom mamoth bekeken, en ging vrolijk op weg naar huis met de softbox en alles wad ik veder nog nodig had, top service daar,

 

leplantage "bleef in eerte instantie de betaling hangen bij ideal" kreeg toen ook geen bevestigings mail van u heeft betaald maar geld was wel van rekening, maargoed ik de dag ernaa dus met leplant gebeld die gingen in de computer kijken en het regelen, half uur later had ik me betalings bevestiging, voor lesbian dream en 20 6.5 liter potten, 1 dag later postbode met een pakket, de lesbian dream en 10 6.5 litter potten, -.- over gebeld en nooit meer goed gekomen,

 

deshop, 1 keer besteld, 7 dagen op zitten wachten, was wel meteen dezelde dag nog een mail van de shop dat 1 van de dingen die ik besteld had niet opvooraad was en of ik nu 1 pakket wou en dan later nog dat laatste ging voor de laatste dus noprobs,

 

 

sannie shop, ja echt noem hem ook maar even want voor mij is het ook gewoon een growshop int minie :lol:

ik stoned als een aap wat voeding daar bestellen, betalen, half uur later nog een keer bij sannie's shop 1 set rope ratchet's bestellen,

 

krijg je zo'n bericht

Hoi GrowWeed Ik heb je twee bestellingen samengevoegd en ik zou er wat extra bij doen voor de verzendkosten te compenseren :) Kweek ze Groeten knutsel[/qoute]

 

:tu toppie <_<

 

 

tuinadvies.be was na 3 dagen binnen vind ik netjes als het uit belgië moet komen

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je online besteld bij een site waar je over twijfelt, google dan even! scheelt een hoop ellende.

 

allereerst was er de winkel waar je gewoon langs kunt gaan, als extra service kunnen shops versturen. shops waar geen winkeltje bij zit zou ik zoiezo links laten liggen, waar moet je immers terecht als je er niet via mail of tel uit komt.

 

wil je meteen je spullen, ga dan naar een winkel, je krijgt mee wat je nodig hebt, je betaald, en klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweenie Amnees, maarre als ik bij een shop langs ga dan zou ik of de auto van een ander moeten lenen, of valse nummerplaten op de auto plakken of zo..

 

Sinds ik heb gehoord dat agentjes voor een growshop doen posten om kentekens te noteren en dan 3 weken later aan je deur komen wil ik mijn auto niet eens meer in de buurt van een shop hebbeb... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dan moet je eens stoppen met de aller aller goedkoopste rotzooi webshops links te laten liggen, en een fatsoenlijke shop zoeken, die iets meer geld vragen, maar je daarvoor dat extra stukje service geven waar jij ZO naar verlangt.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heel veel van die internet shops houden zelf geen voorraad.

 

 

Precies.......die hebben een leuke site en als iemand wat besteld dan bestellen zei het ook pas...uiteraard voor een veel te hoge prijs...

 

:tu <_< :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou dan moet je eens stoppen met de aller aller goedkoopste rotzooi webshops links te laten liggen,

 

Eugrowshop.eu zag er heel professioneel uit, en ik denk dat de meeste mensen wel zoiets hadden van wow, goeie shop, tot ze besteld hebben en 2 weken op hun shit moesten wachten.. En 123tuintechniek, toegegeven de naam komt wat goedkoop over, net als hoe de website in elkaar zit, maar het is wel een groothandel en meerdere mensen binnen dit forum hebben er goeie ervaringen mee,en daar heb ik er ook besteld.

 

Dat ik de pech had dat mijn eerste order fout gegaan is en een weekk op zich liet wachten, tjah.. Dat ik nog meer pech had en een slakje kreeg waarvan de trommel of het draaiende deel er scheef op zat, tjah, ik weet niet of ik 123tuintechniek daarvoor verantwoordelijk kan houden.

 

Ik koop NOOIT bij de goedkoopste rotzooi webshops omdat in de regel goedkoop is duurkoop. Maar het punt van dit topic is dat je als consument het recht hebt om binnen 1-3 dagen je pakketje, dat je online gekocht hebt, verzonden dient te krijgen en dat je niet zonder enig tegen bericht langer dan een week moet wachten. Dat is aso, en zeker geen goede reclame voor de verkoper...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mm toch goedkoop is niet altijd slecht eh. Ik heb in mijn laatste bestelling bij Eu.growshop een automatische brandblusser gekocht van 1 kilo voor 15 euro + potten 5. en ik kwam in totaal uit met 25 euro + verzending, 10 euro dus in totaal 35 euro......het duurde wel bijna week en aan half maar toch ergens anders kost een brandblusser rond de 28 euro +- en voeg er nog de potten bij dan had ik zeker rond de 45-50 euro betaalt met verzending kosten er bij.......maar ok dan heb je het binnen de 3-4 dagen maybe.

 

Dus ja wat is beter.....??? Hangt gewoon af wat voor klant je bent, .....en voor de rest is gewoon chance hebben..dat alles goed verloopt....

 

"Klant is koning mentaliteit" is met uitsterven bedreigd spijtig genoeg sowiso

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.desjop.nl

 

www.puksupport.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, er zijn er nog wel meer hoor Amnees :tu vergeet Greensell.nl niet..

 

MVG..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen ervaring met bestellen bij jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
www.desjop.nl

 

www.puksupport.com

 

vanmiddag via de website van puk mijn lang gekoesterde gavita pro 1000 gekocht, binnen een uur mailtje gehad dat de bestelling was afgehandeld en vandaag nog bij de Tnt post zal worden aangeboden. Dus als die jongens meewerken is ie er morgen al :tu

 

Dat is super service!

 

Gr.

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greensell is zeker van de goeie shops, alleen vind ik het sptijg dat de verzend kosten zo hoog is voor Belgie ( begint bij 20 euro), ik wou overlaatst nog een verwarmingmat kopen maar heb het niet gedaan , was best goedkoop

 

Bij desjop vind ik het ok, maar dan rij ik er liever direct dan het te laten verzenden....by the way er werkt der werkt een mooie blondje maar bon zeer vriendelijk.

 

 

Elk shop heeft zijn min en plus punt......en bij sommige is het meer min punten dan plusjes

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...