Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
haagsekweeker

bewateringssysteem

Recommended Posts

beste WF leden.

 

Ik zit er aan te denken om een bewateringssysteem aan te schaffen.

Nu zit ik te kijken naar een gardena micro drip, alleen vond ik deze nog wel vrij prijzig.. (+/- 240,-)

 

gallery_37661_15663_698808.jpg

 

 

hebben jullie goede alternatieven?

 

ps: ik vind het wel belangrijk dat ik de voeding er doorheen kan mengen

 

gallery_37661_15663_139126.png

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe-leiding met rayjets en een seconden timer op de pomp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees maar dan heb je nog wel een watervat en een dompel pomp nodig denk ik??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vijverpompje van een joet, en een dripset van eBay voor een geeltje en klaar is clara de canna koe..

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga me toch eens verdiepen in dat blumat systeem want ik zie het hier zo vaak terug komen dat het toch mijn interesse heeft gewekt.

 

Aarde is toch voor mij het medium bij uitstek tenzij je een commerciele oogst wil draaien, dus misschien als hun verkoop verhaaltje goed is, dat ik mijn vakantie centjes daar aan ga investeren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag dat je bij een blumat systeem niet het systeem rechtstreeks op de kraan kan aansluiten..

het lijkt mij juist erg handig om het systeem aan te sluiten op de kraan en dat je vervolgens alleen de voeding af en toe moet "bijvullen".

scheelt me een hoop tijd en gesjouw. liever lui dan moe denk ik :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: huh?

 

Dan heb je niet goed gelezen, want je kunt het systeem wel degelijk op een kraan aansluiten, alleen kan je dan geen voeding meegeven..

Dus vandaar dat ik een vat/reservoir heb, welke ik vul met water en voeding en kan je verder gaan met lui zijn! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe aantrekkelijk dit systeem ook is, ik ben er toch een fan van om dagelijks een gepaste hoeveelheid voeding aan te maken, en niet afhankelijk te zijn van een voedingsvat. Misschien als ik straks zoveel kweekjes verder ben dat ik er anders over denkt, maar voor nu vertrouw ik liever op wat ik zelf aan maak.

 

En ja als je zo ver in de bloei bent moet je elke dag wel water geven, en dat kan vrij omslachtig zijn als je net als ik met emmers water moet lopen leuren.. Ik heb geen kraan in de buurt en moet het water uit de badkamer halen. Ik heb wel een druppelsysteem liggen met een vijverpompje en een waterbakje van ca 15 liter, maar deze ronde niet aangesloten. Misschien dat ik volgende ronde eens ga kijken hoe ik dat het beste kan doen..

 

Waterpomp kostte 9,95 bij de praxis en de druppelaars met 25 drippers kosste 24,95 incl verzending op ebay

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: huh?

 

Dan heb je niet goed gelezen, want je kunt het systeem wel degelijk op een kraan aansluiten, alleen kan je dan geen voeding meegeven..

Dus vandaar dat ik een vat/reservoir heb, welke ik vul met water en voeding en kan je verder gaan met lui zijn! :lol:

 

dat is top!

 

heb je een prijs indicatie voor het totale systeem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi haagse vriend :)

 

De reden waarom je best met een voedingsvat werkt,

is het gevaar op wateracidenten. <_<

als je darm losspringt of een koppeling die lost op een kraan die open staat op een leiding

met druk, is vrij groot.

ik kan je verzekeren dat na een uurtje de buren bij jou gaan staan.

of je bent niet thuis en bellen de …......... :tu

alla hopelijk ben je hier wat mee.

er zijn nog andere redennen om voor een voedingsvat te gaan,

maar bovenvermelde redenen zou al een belletje moeten gaan rinkelen.

hydro groet, devlaming :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een beetje oplet bij hetgeen dat je doet, zie ik geen problemen met het werken bij voedingsvaten!

 

En daarbij, de beste man is liever lui dan moe..en gezien hydro wat werk vraagt, is dat niet de ideale oplossing voor hem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel potten wil je bewateren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn ze het goedkoopst!

 

ik las ook al merdere keren dat het ventieltje soms blijft openstaan, en dan loopt dus heel je vat in je hok of tent leeg.

 

dat is nu ook nog niet echt een ramp voor mij, maarja je zit er wel mee....

 

dat is de enigste reden waarom ik het nog niet heb aangeschaft, maar ik vind het wel een supper systeem!

 

ik ga het zowieso wel halen denk ik al is het maar is voor een weekje vakantie ofzo.... dan moet je niemand inschakelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was vd week bij GS en daar was iemand die ook iets dergelijks heeft en continue met verstopte leidingen zat omdat het nogal dunne slangetjes en spoeiertjes zijn zit alles zo verstopt.

 

Leuk voor kamerplanten of plantjes in de tuin maar niet voor onze binnentuin hobby vrees ik Gardena (al is die timer van ze wel een uitkomst in sommige gevallen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een pomp gebruikt spuit je het er wel doorheen, de druk die op kraanwaterleiding staat is nihil dus zul je idd snel verstoppingen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

devlaming

De reden waarom je best met een voedingsvat werkt,

is het gevaar op wateracidenten.

 

oppersmoker

zie ik geen problemen met het werken bij voedingsvaten!

 

ehhh zeggen we nu hezelfde of bedoel je iets anders

hydrogroet DV :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het gebruik van de juiste voeding heb je ook hier geen last van! Beetje onderzoek doet wonderen hier op het Forum..

 

Heb het zelf destijds gekocht omdat ik op vakantie ging, en niemand over de vloer wilde hebben!

Dus 60L gevuld en 2 weken op vakantie gegaan..bij thuiskomst nog steeds water in het vat en de planten waren echt een stuk gegroeid!

 

Dus mijn ervaring is gewoon goed met die dingen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat is dan de juiste voeding? bio?

 

kan je hier met basisvoeding hypro en sups aptus mee werken?

 

en welk setje heb jij juist?

 

ik dacht aan zon beginners-setje, het gaat bij mij maar over 5 a 6 planten....

 

heb je de diepe of gewone pennen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat kan goedkoper!

 

Klik..

 

dit is inderdaad een mooie prijs! moet ik alleen een groot watervat aanschaffen.

 

ik heb nu 5 plantjes en maak elke dag 1 emmer klaar met water/voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...