Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gobru

Toch slechte sfeer bij coffeeshops

Recommended Posts

je kan het van alle kanten bekijken , maar zolang als sommigen buitengesloten worden van coffeeshops zal er een markt voor straatdealen blijven bestaan.

 

elk verbod is dus onzin, en dat kunnen de anti-wiet politici maar niet verteren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies zo is het :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon op slot die hap, 5 planten voor eigen gebruik en coffeeshops zijn verleden tijd en straat deals (en, sommige hier.. nee niet janken.. dit is gewoon mijn mening)

 

De balle :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens, mr G. Met 5 planten in 5 afzonderlijke speciekuipen en boven elke speciekuip een 400 watt HPS kun je inclusief een ruime voorgroeiperiode voor een scrog 3 keer per jaar "sativa's" of 4 keer per jaar "indicas" 'draaien, waarbij per ronde ruimschoots 1 kilo opbrengst wordt gegenereerd.

Verkoop er desnoods een deel van aan vrienden en kennissen voor 2 of 3 € per gram en een ieder is gelukkig. De kweker is uit de kosten en rookt gratis, zijn vrienden roken tegen een fractie van de coffeeshopprijzen.

Niet bij elke hobby moeten gelijk de dollartekens in je ogen gaan staan.

Overigens misgun ik "hobbykwekers" die het wat grootschaliger aanpakken hun "winsten" niet. Hun kennisoverdacht van nieuwe technieken komt ook de kleine hobbykweker te stade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks verkopen aan vrienden of kennissen.. daarmee spreek je je eigen post tegen vind ik.

Die vrienden, die ook vrij zijn om 5 plantjes te kweken, hebben jou mij of wie dan ook NIET nodig toch?

En, 4 speciekuipen met elk a 400w ? volgens mij is je voorhoofd net zo warm als die 4x400w.. ( no offence :lol: )

Als jij 1x 400w of 1x600w draait en je draait stel 0,5gr /watt heb je nog ruim 300 gram.

Als jij elke dag 3 gram wegblazed, x70 dagen. zit je op 210gr. dus als je de volgende ronde klaar bent heb je nog iets over zelfs.

Niet te greedy denken he!, en kwekers die idd iets groter zijn, en net ietsje bijverdienen, FOUT !

 

Think about it, het gaat dus om gratis te roken en de coffeeshops te laten verdwijnen en daarmee eveneens straat deals. die dan inderdaad NIET interessant meer zijn.

En dit duurt ook niet lang meer. het einde is in zicht :lol:

 

Gr MrG

 

je kan het van alle kanten bekijken , maar zolang als sommigen buitengesloten worden van coffeeshops zal er een markt voor straatdealen blijven bestaan.

 

elk verbod is dus onzin, en dat kunnen de anti-wiet politici maar niet verteren...

 

 

Als coffeeshops weg zijn, en iedereen 4 of 5 planties mag kweken zie jij geen straat dealer meer hoor.

Je gaat het zien binnekort. en die paar verdwaalde fransen of belgen die tel ik niet mee dan. dat vervaagt zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MrG, je gaat er van uit, dat een ieder in staat is om 5 planten te kweken. De een woont thuis en zijn ouders vinden het niet goed. De ander woont zelfstandig, is getrouwd en heeft kinderen en zijn vrouw heeft bezwaren. Of het betreft een student op een klein kamertje met een weinig tolerante huisbaas. Natuurlijk zou het een ieder vrij moeten staan om 5 planten te kweken. Je zelf verzonnen regel is ook weer een vorm van reguleren. Laat het toch over aan de kwekers, hoe ze invulling geven aan hun hobby: de een wil een keer per jaar 1000 gram kweken en de ander 4 keer per jaar 250 gram. De een zet 5 auto's onder spaarlampen en de ander zet 5 sativa's in 5 afzonderlijke speciekuipen, waarboven elk een 400 watt HPS.

Overgens spreek ik mijn post niet tegen: ik ben echt geen voorstander van commerciele teelt. Maar ik kweek voor mezelf, mijn vrouw, onze dochter, mijn broer en 3 neven, omdat ik daartoe de gelegenheid heb en de anderen niet. Overigens vraag ik daar geen vergoeding voor. Dus zo warm is mijn voorhoofd niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat je er wel een vergoeding voor zou moeten mogen krijgen. Al is het alleen maar omdat jij nu eenmaal de moeite neemt wel een kwekerijtje op te zetten, en dag in dag uit met je plantjes bezig bent, en zij niet. En idd.. de coffeeshops lijden er niet onder, die lijden veel harder onder het huidige beleid.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees, je kunt niet elke dienst in de familie- of vriendensfeer financieel laten vergoeden. Neef 1 is hovenier en bezorgt me gratis zaai-, stekgoed en compost voor de siertuin. Neef 2 is kok van beroep en zorgt voor exclusieve amuses bij kerst en oud- en nieuw. Neef 3 is deelvisser en brengt regelmatig een maaltje zeetong, mosselen of oesters. En niet te vergeten: een zwager, die ook blowt, is stucadoor en heeft al heel wat muren voor mij gestuukt. En een heel opmerkelijke tegenprestatie werd geleverd door een kennis die steenhouwer is. Die heeft de gedenkstenen van onze overleden ouders gratis opnieuw gepolijst, gegraveerd en van coating voorzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Think about it, het gaat dus om gratis te roken en de coffeeshops te laten verdwijnen en daarmee eveneens straat deals. die dan inderdaad NIET interessant meer zijn.

 

Tomaten kan je ook GRATIS kweken. Toch hele volksstammen die liever naar de AH gaan of een organische straatdeal doen bij eoa hippie.

 

Gewoon legaliseren en een rij tegenover het bier maken met leuke commerciele wiet en wat lokale streek varianten. Dat krampachtige gedoe allemaal met dit weer, bahbah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme, ik bedoelde meer in het algemeen.

 

Ik vind dat je er wel een vergoeding voor zou moeten mogen krijgen. gewoon oplezen zoals het er staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Onkostenvergoeding noemen we dat, maar wat xtreme bedoelt is een vriendendienst, imo belangrijker dan geld.Als je voor ieder wisse wassie geld zou moeten vragen, hou je op den duur weinig vrienden over.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon legaliseren en een rij tegenover het bier maken met leuke commerciele wiet en wat lokale streek varianten. Dat krampachtige gedoe allemaal met dit weer, bahbah.

 

WHAHAHAHAHHAHAAA +heleboel.

 

Oeverloos gezeik.

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites
MrG, je gaat er van uit, dat een ieder in staat is om 5 planten te kweken. De een woont thuis en zijn ouders vinden het niet goed. De ander woont zelfstandig, is getrouwd en heeft kinderen en zijn vrouw heeft bezwaren. Of het betreft een student op een klein kamertje met een weinig tolerante huisbaas. Natuurlijk zou het een ieder vrij moeten staan om 5 planten te kweken. Je zelf verzonnen regel is ook weer een vorm van reguleren. Laat het toch over aan de kwekers, hoe ze invulling geven aan hun hobby: de een wil een keer per jaar 1000 gram kweken en de ander 4 keer per jaar 250 gram. De een zet 5 auto's onder spaarlampen en de ander zet 5 sativa's in 5 afzonderlijke speciekuipen, waarboven elk een 400 watt HPS.

Overgens spreek ik mijn post niet tegen: ik ben echt geen voorstander van commerciele teelt. Maar ik kweek voor mezelf, mijn vrouw, onze dochter, mijn broer en 3 neven, omdat ik daartoe de gelegenheid heb en de anderen niet. Overigens vraag ik daar geen vergoeding voor. Dus zo warm is mijn voorhoofd niet.

 

Er bestaat ook zoiets als weggeven... Alleen dat verschilt van persoon(lijkheid)..

En als die 5 legaal zijn straks kunnen die vrienden etc mooi hun hokje huren, net zoals die opslagboxjes, zoiets komt er dan namelijk ;-)

 

p.s zelf verzonnen regel(s) ? ik zie niets namelijk, wijs me er even op..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er bestaat ook zoiets als weggeven...

 

Mooi, goed idee. Heb je een lekker wijf in de aanbieding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@p.s zelf verzonnen regel(s) ? ik zie niets namelijk, wijs me er even op..

 

Goed MrG, ik zal het geen zelf verzonnen regels meer noemen, maar ingenomen standpunten. Ergens neem je het standpunt in dat 5 planten zouden moeten mogen. Als ik me niet vergis, neem je ook het standpunt in dat een eventueel overschot ook niet mag of zou mogen worden verkocht aan vrienden en kennissen. Deze standpunten vind ik lovenswaardig.

Voor de goede orde: ik verkoop nooit iets op het gebied van cannabis en zal dat ook nimmer doen. Ik geef mijn overschot simpel weg aan intimi. Dus onze visies congrueren.

Wat niet wegneemt dat de intimi voornoemd wederdiensten verrichten in de vorm van werkzaamheden waartoe ik niet zo beklijfd ben.

Ik hoop echt dat je nu mijn insteek snapt. Want als dat het geval is, snapt de rest het ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop echt dat je nu mijn insteek snapt. Want als dat het geval is, snapt de rest het ook.

 

Ik lees dit soort opmerkingen wel vaker van je, ik zou graag hebben dat je daar mee stopt.

Dankjewel,

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

MrG droomt maar wat, moeten we dat nu elke keer aanhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop echt dat je nu mijn insteek snapt. Want als dat het geval is, snapt de rest het ook.

 

Ik lees dit soort opmerkingen wel vaker van je, ik zou graag hebben dat je daar mee stopt.

Dankjewel,

 

Crow

 

Wat jij graag hebt, vind ik volstrekt irrelevant. Dus aan je aangedragen zienswijze schenk ik de aandacht die deze verdient. Sans rancune, overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop echt dat je nu mijn insteek snapt. Want als dat het geval is, snapt de rest het ook.

 

Ik lees dit soort opmerkingen wel vaker van je, ik zou graag hebben dat je daar mee stopt.

Dankjewel,

 

Crow

 

Wat jij graag hebt, vind ik volstrekt irrelevant. Dus aan je aangedragen dank schenk ik de aandacht die deze verdient. Sans rancune, overigens.

 

 

terug naar jointje draaien ofnee daarzijt gij al geband,

 

when o when

 

 

wij staan hier met elkaar op gelijke voet en hoeft elkander niet te kleineren of "hoog opgeleide lagesteken onder de gordeluit te delen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

in realiteit, als wiet verkoop verboden wordt , maar kweek tot aan een redelijk aantal planten totaal legaal ( 20 in groei , 8 in bloei, onbegrensd wattage); dan zal iedereen wel meer hebben dan zelf noodzakelijk: prijzen in grijs.zwart circuit dalen ook , en de kwaliteit zal stijgen.

Hiermee hebben wij blowers eindelijk wat we willen : de vrijheid om te kweken, en wat over is wordt gratis aan behoeftigen uitgedeeld.

 

elke rechtse politicus , of luie dealer zal legaliteit tegenwerken.

 

growshops gaan gewoon net iets meer verdienen , want de prijzen voor lage aantallen spullen zijn ietsje hoger.

en de koffieshops zullen gewoon ontmoetinscentra worden , waar de mogelijkheid blijft om je eigen wiet te roken.

 

realiteit is dat de overheid liever niet ziet dat de blowers samen komen in koffieshops, en nog minder dat we geld en tijd overhouden nadat we ons zakje gehaald hebben.

stel je voor : de culturele impuls omdat koffieshops dan geen wiet meer verkopen , maar wel mensen willen trekken met cabaret...

 

Ronald Reagan vond dat wiet echt verboden moest worden , omdat mensen dan samenkomen , boeken lezen , nadenken en praten.

de reden van ons strenge beleid heeft denk ik dus ook veel te maken met vrije geesten tegen werken.

Net zoals motorclubs najagen.

Dat heeft niets met geweld bestrijden van doen , want dan zou alcohol al lang meer aan banden liggen...

 

legaliseren betekent trouwens ook dat de wat gewelddadiger gangs uit de andere wereld delen niet bij ons oorlogje gaan spelen

kennelijk ziet de vvd dat ook anders.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ xtreme. Je had zo daaronder de post mn antwoord al dus dat hele getyp had je je kunnen besparen.

@ Amnees, klopt ik droom.. gisteren nog over jou.. en je faillissement :lol: :lol: :D lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde vandaag dat je in rotterdam je wiet nu in plastice bakjes krijgt waar €0,25 statiegeld op staat.

 

Dat concept bedacht ik al jaren geleden voor mezelf want ze slaan alle vliegen in 1 klap.

 

Statiegeld zorgt ervoor dat mensen terugkeren om het geld terug te krijgen, dus ze gaan terug naar dezelfde shop, dus klantenbinding.

Plus dat ze de kosten van de zakjes bespaart blijven want men vult gewoon het plastic bakje opnieuw.

 

Prachtconcept voor de commercie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...