Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

Kweken op cocos

Recommended Posts

Gegroet WF! B)

 

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest in de indoorwereld ga ik het weer eens proberen alleen wil ik het proberen om met een ander substraat te werken. Ik dacht aan cocos omdat ik normaal gesproken met aarde werk en de overstap naar cocos leek me niet een erg groot verschil met aarde. Ik zie het niet zitten om met drainage systemen en dat soort meuk te werken dat is me teveel gedoe, dus geen mapito of steenwol voor mij.

 

Er is relatief weinig info en weinig (afgemaakte) kweekverslagen van mensen die met cocos hebben gewerkt, wie kan me de tips geven waar ik op moet letten bij het begin? Is het veel anders dan aarde?

 

Ben van plan de cocos op te waarderen (bio-nova bricks) met lavameel, wormenhumus en eventueel een schepje biomix.

 

Wie kan me een goede voedingslijn aanbevelen? Ik heb ooit ergens gelezen dat voeding voor aarde en cocos gelijk is alleen de concentratie van cocosvoeding hoger is. Dat zou dus betekenen dat ik gewoon mijn voeding kan pakken waar ik normaal mee op aarde werk?

 

Tips en info van harte welkom! :whip:

 

Greetz :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jaren op aarde te hebben gewerkt ben ik nu op aanraden van een vriend Atami B`cuzz Coco Substraat gaan gebruiken.

Na een moeizame start ( paar foutjes van mij) moet ik zeggen dat de groei er op het moment beter in zit dan op aarde.

Ik zit nu in week 1 12/12 (bijna week 2) en ze blijven maar gaan (bijna 70 cm). Het is nu al een jungle, lol.

 

Het verschil voor mij is dat ik op cocos beter kan aanvoelen hoeveel water ze nodig hebben kwa gewicht.

 

Ze krijgen momenteel van mij EC 1.4 met Ph 5.9:

Hy-pro Rootstimulator

Hy-pro Hydro A & B

Hy-Pro Spraymix

Hy-Pro pH-

Aptus Regulator

En in week 3 bloei start ik met Plagron Green Sensation.

 

In het begin gaf ik water van bovenaf, nu gooi ik me tent vol zodat ze van onderaf krijgen. Dit is omdat ik er niet meer bij kan. De opneembaarheid van cocos is in mijn ogen beter dan aarde. Ze zuigen het in een mum van tijd op en houden het vast terwijl het nog lekker los en luchtig in de pot zit.

 

Ik ben er uiteraard nog lang niet en er kan nog van alles gebeuren, maar ondanks mijn slechte start ben ik zeer te spreken over cocos en mijn vriend draait er ook uitstekend op. Die gebruikt de hele voedingslijn van Gout.

 

Veel succes deze ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito is goed te doen met een gieter ook hoor . Overstap te groot geloof me dat mapito makkelijker is dan cocos. :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt niet :whip:

Pito (of het nu map, rfx, agro of wat dan ook is) kom er hier niet meer in, kokos daarentegen is een blijvertje.

 

GEEN BIO NOVA BRICKS (zoek maar eens op WF waarom niet).

 

De organische toevoegingen die je wilt doen kunnen maar beter is het om op kokos voor een minerale voeding te kiezen omdat je op kokos nogal makkelijk 'uitspoelt' en dus niet echt een bodemleven op kunt bouwen.

 

Daarnaast buffert kokos snel calcium en P uit je voeding dus af en toe een beetje extra calcium (of een goede voorbehandelde kokos zoals die van GL of Canna ) kan geen kwaad.

 

Net een ronde op kokos met GHE Flora achter de rug KLIK

En gisteren gestart met een nieuwe ronde op hergebruikte kokos en met de GHE Flora Duo lijn voor zacht water als veoding omdat ik erg zacht water uit de kraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mapito is de shit , en heel erg makkelijk

het enige wat je MOET hebben is een goed ec/ph meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bionova bricks, zijn deze wel gespoeld ivm zouten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn er geen potgrond bricks dan, dus gewoon grond en geen cocos? Het gaat erom dat ik niet kan sjouwen met zakken grond.

 

Heb net het stukje gelezen over die bricks dat er zeezout in kan zitten en andere rotzooi.. Maar als ik ze uitspoel moet het geen probleem zijn?

 

Greetz.

 

ps. zijn er bricks die ik wel kan pakken? Ze zijn ook al niet te spreken over die van de action..

 

je word dood gegooid met cocos bricks van verschillende fabrikanten, er moet er toch wel eentje tussen zitten die je kan pakken?

Deze bijvoorbeeld? ---> KLIK

Die van de link zijn bemest dus weet niet wat er allemaal in zit en hoe hoog de EC is waar je mee start.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Echt niet :whip:

Pito (of het nu map, rfx, agro of wat dan ook is) kom er hier niet meer in, kokos daarentegen is een blijvertje.

 

GEEN BIO NOVA BRICKS (zoek maar eens op WF waarom niet).

 

De organische toevoegingen die je wilt doen kunnen maar beter is het om op kokos voor een minerale voeding te kiezen omdat je op kokos nogal makkelijk 'uitspoelt' en dus niet echt een bodemleven op kunt bouwen.

 

Daarnaast buffert kokos snel calcium en P uit je voeding dus af en toe een beetje extra calcium (of een goede voorbehandelde kokos zoals die van GL of Canna ) kan geen kwaad.

 

Net een ronde op kokos met GHE Flora achter de rug KLIK

En gisteren gestart met een nieuwe ronde op hergebruikte kokos en met de GHE Flora Duo lijn voor zacht water als veoding omdat ik erg zacht water uit de kraan.

 

Snap je probleem niet ! moeilijk mmmm denk dat jij met al je potjes en pannetjes het heeel moeilijk maak .

 

Bak mapito hand zout en klaar, tja je moet wel soms even meten maar goed dat moet je op cocos ook.

 

Plantje mapito met een gieter :wOOt

 

gallery_30062_13156_953682.jpg

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snap je probleem niet ! moeilijk mmmm denk dat jij met al je potjes en pannetjes het heeel moeilijk maak .

 

Bak mapito hand zout en klaar, tja je moet wel soms even meten maar goed dat moet je op cocos ook.

 

Snap jouw niet helemaal.. ik ben behoorlijk beperkt dus maak het mezelf zo makkelijk mogelijk en mijn 'proef' met rfx was dusdanig klote dat ik die troep nooit meer hoef te hebben wat ik hier ook neerzette, dat jij het nu zo makkelijk hebt op pito wil nog niet zeggen dat die vliegert voor iedereen op gaat :whip:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist als je beperkt ben lost, dan lijkt me mapito toch zeker beter dan cocos.

 

Maar goed ieder zijn ding natuurlijk . Als cocos voor jouw beter werkt dan moet je dat zo houden , maar die mening delen we niet :whip:

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whip:

nu snap ik je nog minder

 

Beperkt betekent niet alleen maar dat je lastig met een gieter oid om kunt gaan, ook dat je soms idiote fouten maakt omdat je desondanks dat je niet op je poten kunt staan vd pijn en weet ik veel wat er plaats vindt in je lichaam toch de plantjes moet doen.

Ga je lopen kloten op pito ken je lache, op kokos kun je nog eens een steekje laten vallen.

 

Ging dit topic niet over kweken op kokos tov aarde?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mix cocos altijd met potgrond en kleisteentjes. Alleen cocos heb ik slechte ervaringen mee maar dat lag meer aan mij dan aan de cocos. Ik gaf te weinig voeding op dat cocos en al mijn plantjes hebben 10 dagen stil gestaan voor ik in de gaten had dat ze te weinig eten kregen. Potten zijn wel lekker licht en makkelijk te checken of er genoeg water in de pot zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb vorig jaar met cocopeat gekweekt, maar dat is wel echt goed substraat en veel rijker dan de brix die ik nu heb van de action; had ook de slechte reviews gelezen over deze brix, en heb ze eerst goed gespoeld alvorens ze te mengen met gewone potgrond, scheelt toch weer de helft met sjouwen zo!

Je toeveogingen lijken me helemaal goed, zeker ook die klei en steenmeel tegen het uitspoelen en voor buffering. De drainage, lucht en water opname zijn stukken beter.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel tegestrijdigheden, de een zegd je kan niet echt een bodemleven aanwakkeren en groenefingers moedigt het juist aan om de additieven toe te voegen.

 

Het probleem ligt hem aan het sjouwen, als er met zakken word gesjouwd moet ik te vaak op en neer, met die blokken ben ik er met enkele keren vanaf. Spoelen is dus een vereiste.

 

normaal meng ik ook ongeveer een kwart van de potinhoud met cocos voor de luchtigheid, elke aardekweker zou dit moeten doen.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...