Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Elmo2007

"Coffeeshops opnieuw open voor buitenlanders"

Recommended Posts

Ik zal het heel eenvoudig proberen uit te leggen. In de zuidelijke provincies is het ingezetenen-criterium nog steeds van kracht. Wellicht houdt niet elke shop zich daaraan en/of wordt er niet-handhavend opgetreden bij overtreding van dit verbod, maar dat is van geheel andere orde. Als er niet-handhavend wordt opgetreden, houdt dat nog steeds niet in dat het criterium geen rechtskracht heeft. Doordat er wellicht plaatselijk een wat minder hogere prioriteit aan wordt gesteld, is mogelik een gevolg van (lichte) bestuurlijke ongehoorzaamheid.

Volgens mij heb ik dus geen enkel feit gemist en vooralsnog is mijn mening gestoeld op feitelijke omstandigheden en redelijk genuanceerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het dan uitleggen in jip en janneke taal:

 

- je hebt een richtlijn vanuit Den Haag

- iedere gemeente met een coffeeshop mag/kan/moet gebaseerd op die richtlijn een beleid uitstippelen

- als er een richtlijn is uitgestippeld door een gemeente dan wordt dit gecommuniceerd naar de coffeeshophouders toe

 

Maw. als de gemeente gewoon GEEN beleid uitstippelt, of stelt dat zij NUL prioriteit aan de richtlijn geven vanuit Den Haag, dan weet de coffeeshophouder in desbetreffende gemeente dat ook en aldoende handeld men. Maw. we hebben het hier niet over coffeeshops die het niet zo nauw met de regels nemen, we hebben het hier over coffeeshops die de regels van de gemeente navolgen en er zijn dus gemeentes bij waar men heel bewust ervoor gekozen heeft om zich NIET aan dit criterium te houden en daarbij beroepen zij zich op de term 'maatwerk' die Dhr. Opstelten ingevoerd heeft.

 

En je hebt dus gemeentes als Maastricht die de richtlijn aanpakken en er gelijk ongepast repressief beleid van weten te maken zonder enige verdere onderbouwing. En over dat laatste is de rechter nogal ontevreden. Over beleid uit MAASTRICHT dus, om bij een overtreding van genoemd criterium zonder verdere onderbouwing een coffeeshop te sluiten voor bepaalde tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom ik er nog overheen.. zie het als asbakken in een kroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...