Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cupp0

jouw setup ?!

Recommended Posts

Heren van het Groene leven .... :)

 

Ik heb zin om jaloers te worden en ga julie vragen wat julie Setup is ..

ik ben zeer benieuwd wat de professionaliteit van Vandaag te bieden heeft en probeer Tips voor mijzelf te verkrijgen maar hoop nog het meest elkaar te helpen ^^

 

Wat zijn je afmetingen ( Kast ) / Hydro of Soil , Hps of TL LED of T Neon .

Welke voeding , Strain , Scrog afzuiger . en hebben julie nog hier en daar wat Secrets ?? ;)

 

ik wil openen met mijn setup , En moet sommige telleur stellen ..

 

ik ben bezig met een Kast ( Stealth ) maar dan ook KGB , NINJA , MI6 , AIVD en U.S conspiracy Niveau ( huisgenoten ) ....

 

De afmetingen zijn 170x120x80 Lxbxd ..

 

Heb een 400W HPS en een 150M3 afzuiging met 160M3 filter . ( Softbox )

 

dit zal in een TVkast verwerkt worden .

 

van mijn vorige kweek ( zelfde kastmaat ) heb ik nog voeding liggen Canna Flores Bio die wel te oud is geworden , House & Garden Power emulsie , en Hy-pro wortelstimulator ,

de Canna ga ik vervangen ,, of door Bcuzz of nieuwe Canna Flores .. want mocht niet klagen over de vorige . MAAR ik sta altijd open voor nieuwe producten ,

 

Word Absoluut een Sea Of Buds !!! ( Scrog )

 

en omdat ik een nieuwe drive heb gekregen met kweken ga ik met compleet nieuwe zaadsoorten werken .

heb altijd met zaad gewerkt dat van kennisen kwam ,, maar heb me laten vertellen dat je altijd beter zelf kan kopen omdat je weet waar je dan mee te maken hebt ,

 

Ik ga van Greenhouse een Mixpack aanschaffen . deze bestaan uit :

 

Great White Shark

 

Lemon Skunk

 

White Rhino

 

Trainwreck

 

Cheese

 

 

ik ga deze allemaal per 2 of 3 in me kast plaatsen en gaat alles in een agenda bijhouden . doseringen , groei , resultaten , alles en ga zo op die mannier zoeken naar mijn favo strain ,

 

nou weet ik dat sommige niet van een scroggy houden en zal het zeker in de gaten houden ..

 

ik hoop dat jullie zin hebben om op te julie info te delen ook al zal het julie 100 keer gevraagd zijn ;p

 

Groeten uit de Betonnen Jungle !!

 

Cupp0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha succes met je kweek in elk geval. Dit is mijn tweede kweek in 10 jaar of zo en ik probeer het deze keer zo simpel mogelijk te houden.

 

Hok is 2M x 2M x 0,8M en het scrognet is 80 cm breed bij 64 cm diep.

Verlichting is 6x18W T8 Tl buis om voor te groeien, en 1x250W HPS voor de bloei.

Voeding voor groei is BN soilmix, BN TML, Plagron Visemulsie, Canna Zym, voeding voor bloei is Plagron Terra Bloom, BN TML, BN PK13-14, Canna Zym en NoMercy BatGuano.

Actieve inblazer is 107m3 buisafzuiger in een kistje, afzuiger is 250m3 slak in een kistje, filter is een Prima Klima 240m3

 

Kast heb ik zelf in elkaar geknutseld dmv vurenhouten balkjes, en triplex platen in een peripode dat Gamma alles in het aanbieding had.

 

Er staan nu 4 Big bangs in, in een scrog. De pot is een rechthoekige specikuip van 45 L. En ik draai nu op een mix van Plagron Growmix 50L, Biogreen Batmix 50L en de toplaag is afgevuld met potgrond bricks van de action.

 

Mijn eerste scrog poging, en tevens eerste kweek in het zelf gebouwde kastje. Kast is van binnen geisoleerd met 50mm tempex en voorzien van z/w folie, en voor de 2 specikuipen heb ik een lekbak gemaakt van vijverfolie zodat ze nu alleen van onder water krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan ga je greenhouse seeds kopen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
van mijn vorige kweek ( zelfde kastmaat ) heb ik nog voeding liggen Canna Flores Bio die wel te oud is geworden

 

Ik gebruik nog altijd mijn bio flores die al van 2011 vervallen is, is helemaal niks mis mee. de voeding ruikt ook nog altijd hetzelfde en ziet er ook nog altijd hetzelfde uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm a grower, not a shower.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I'm a grower, not a shower.

 

Hmm okay, ik ben ook geen douche maar je set-up delen is iets anders dan opscheppen / showen...

 

Bang voor kritiek of zo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me gewoon een verkapt, dit heb ik topic

 

veel plezier

 

er staan hier meer dan 1000 kweekverslagen incl setups.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de paranoia niet zo goed, maar oke, ieder zn meug he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kitty has spoken.

 

 

Misschien beetje relaxeder zijn Blue.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben relax, zo relaxed dat ik mijn setup hier neerzet. Niet om te showen of te pronken maar om te delen met anderen.

 

Dus ik snap de commotie niet goed hoor, als je je setup niet wil delen best, maar jullie doen net alsof je je netto inkomsten moet delen of zo, dat dat een taboe is snap ik nog wel..

 

Zelf zou ik het ook wel interessant vinden als je in 1 topic alle setups van mensen ziet zonder 1 voor 1 elke topic af te struinen. Gewoon uit belangstelling, nieuwschierigheid wat de gemiddelde voorkeur geniet.

 

Dus wie maakt er nou een drama van? Ik niet iig.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet wilt delen wat je hebt ... geen probleem , hoopte meer op dingen die mensen wouden delen dan Commetaar ..edit..denk aan de forumregels...edit...

 

Let op! Als je je niet aan deze regels houdt kun je tijdelijk of permanent verwijderd worden van het forum!

De minimum leeftijd voor nieuwe leden is met ingang van 1 November 2008 18 jaar.

Spammen (met commercieel oogmerk reclame maken voor een site, product of dienst) is niet toegestaan.

Het gebruik van discriminerende, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of seksueel georiënteerde taal is niet toegestaan.

Het aanbieden van en/of vragen naar illegale handel is niet toegestaan, ook niet via de pm/email van het forum. Onder illegale handel verstaan we ook (het verkopen, aanbieden of ruilen van) planten of delen van planten zoals stekken.

Blijf zoveel mogelijk 'On-topic'. Heb je zelf vragen, open dan een eigen topic.

Plaats geen onzinnige berichten, enkel om topics open te houden. Reageer ook niet meer op "dode" topics waar al maanden geen activiteit meer in is.

Als je een nieuwe topic opent, gebruik dan een duidelijke titel die gelijk het probleem aangeeft.

Plaats je nieuwe topic in het juiste forum.

Geen 'BrEzAaH'-taal of rare MSN afkortingen gebruiken. Praat gewoon Nederlands. Dit leest veel prettiger en daardoor kunnen we je beter helpen.

Houdt het gewoon gezellig op het forum, zodat wij niet hoeven in te grijpen.

Accounts, geplaatste berichten en profielen worden achteraf niet verwijderd (tenzij ze in strijd zijn met onze regels).

Respect en fatsoen onderling is erg belangrijk. Lijkt een open deur, maar realiseer je dat geschreven teksten soms harder aankomen en soms anders opgevat worden dan de bedoeling was!

 

van mijn vorige kweek ( zelfde kastmaat ) heb ik nog voeding liggen Canna Flores Bio die wel te oud is geworden

 

Ik gebruik nog altijd mijn bio flores die al van 2011 vervallen is, is helemaal niks mis mee. de voeding ruikt ook nog altijd hetzelfde en ziet er ook nog altijd hetzelfde uit.

 

 

Ik heb precies het zelfde .!!! dus gaat hem niet vervangen !!! iemand Sugesties voor zaad....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een regel dat ik de helft krijg van elke wietforum member zijn oogst, dus ik kweek niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook niet, het is een soort van verzamelen, de een postzegels ik wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamsteren dus !! Tonnen wiet opslaan zodat als er een wiet 'drooglegging' komt Boefje de Al Capone onder de wiet wordt en de enige is die bootleg wiet kan leveren.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hamsteren dus !! Tonnen wiet opslaan zodat als er een wiet 'drooglegging' komt Boefje de Al Capone onder de wiet wordt en de enige is die bootleg wiet kan leveren.. ;)

 

 

Ik snap wel dat mensen een beetje sceptisch tegen dit topic aankijken... Het zou me dan ook niks verbazen als jij van 1 of andere overheidsinstantie bent.... Dus ik vraag me af hoeveel mensen hun hele hebben en houwen hier straks gaan vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dan het verschil met de logs waarin mensen wel hun setup bloot geven ? Ik vind het maar een storm in een glas water. Er wordt gevraagd naar je medium, je lampen en je voeding, niet naar je naam, adres of telefoonnummer...

maar goed laten we het er op houden dat kwekers nu eenmaal paranoia van aard zijn, uit zelfbescherming

 

Maar nogmaals of je je setup nu in dit topic plaatst of in je log, what's the difference ?

Anywho, loop er toch aan te denken eens op een ander forum te neuzen, dit is mijn 2e log hier en blijkbaar heeft niemand interesse, misschien omdat mijn postcount te laag is, of omdat ik te nieuw ben, I dunno know, vind het alleen jammer.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen paranoia als ze je echt willen pakken ;)

En de enige commotie die ik zie.. mja

 

Maar hier issie dan:

  • 2x2x55Watt TNeon
  • 4 bloei 55W lampen
  • 4 groei 55W lampen
  • DP90 tentje
  • Buisventilator. Wat? Ik zeg: BUISVENTILATOR!!
  • Rhino active carbon filter
  • Eigen gemaakte DWC bak met verstelbare deksel.
    40-100 liter afhankelijk hoe hoog de deksel ligt.
  • Eheim luchtpomp met 2 airstones
  • Merk-B luchtpomp 1 airstone
  • 1 grote bubblemaker (venturi systeem)
  • 1 medium bubblemaker (venturi systeem)
  • Twee circulatie pompen
  • Zelfgetimmerde luchtinlaat met lichtsluis
  • Aluminuim pro schakelbare stekkerdoos. 2x5 Randaarde
  • Een aardlekschakelaar voor de hele setup
    water.. blijft tricky, zeker als 220v snoeren je water in gaan. 4 stuks, voorheen 5.
  • Niet gebruikt maar wel gekocht: Aquarium verwarmer
  • Niet gebruikt maar wel gekocht: Extra Merk-B luchtpomp met airstone
  • Niet gebruikt maar wel gekocht: Twee airstones
  • Nu: Kettingen en bajonetsluitingen om lampen op te hangen
  • Next kweek: Van die slimme lamp ophang rollers.
  • Vinger schaartje
  • 1 grote witte clip fan, 15 watt
  • 1 kleine zwarte clip fan, 5 watt
  • 1 Humidifier waarop 2 liter spa flessen passen (WINNING!)
  • 1 PH Meter
  • 1EC meter
  • 1 combo Hygro/Temp meter
  • 1 Aquarium temp meter
  • Zelfgemaakte electronica om hoogte water en een aantal temperaturen in de DWC te meten en te loggen
  • Netpotten om in de deksel te plaatsen
  • Kleikorrels om in de netpotten te doen
  • Hydro voeding start pakket van Hesi
  • PH Down Bloei
  • PH Down Groei
  • PH Up
  • Waterstofperoxide 9%
  • 1L Bladvoeding
  • 650mL Pokon bladvoeding voor buxus (Ongebruikt tot zover)
  • Stek gel
  • 2 meter slang
  • Flens om over ONGEBRUIKTE schoorsteen uit te blazen.
    Pas op met zomaar dingen met schoorsteen te doen mensen, kan gevaarlijk zijn!
  • 50ml Maatbeker
  • 6 Pipetten
  • 2 Spuitjes

 

Ik doe DWC want prut vind ik vies :(

En in de DWC kun je nooit genoeg bubbels hebben :)

 

Dat is het zo'n beetje denk ik.

Uitgezonderd eigen electronica, hout, epoxy, verf, kit en bloed zweet en tranen.

 

Dingen die beter kunnen:

  • Waterpompen voor circulatie extern zodat warmte minder in bak komt
  • Stillere afzuiging
  • Toegang tot water zonder tent te hoeven openen
  • Continu meting DO en PH en EC
  • Kortere lucht slang naar filter
  • Water koelen
  • Hogere tent
  • Stiller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret Jardin DS90 II

Multicolor LED 120W

Alleen basis AN voeding op zelfbouw Aero/webby, met alleen 1 klein waterpompje.

Buisfan 125mm en passende filter. (die na 1,5 jaar nog prima filtert.)

Tevreden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha we komen los hoor ;)

 

@MrMonkE: Tuurlijk probeert iedereen zijn identiteit verborgen te houden, heb er zelfs aan zitten denken om dit forum via een proxyserver te benaderen om mijn anonimiteit te waarborgen, maar dat gaat het helemaal verrekte langzaam..

 

Mooi lijstje trouwens..

Ophangrollers, pff misschien heb ik gewoon pech maar die 2 van mij deugen voor geen meter, de moer is niet aan te draaien, alsof de schroefdraad te ruim is dus ook maar kettingen gebruikt. Mijn clipfan maakt na amper 4 weken een hoor herrie en lijkt trager te draaien, flutspul..

Ik wilde ook voor DWC gaan, 40 L kleikorrels liggen, maar uiteindelijk toch maar voor aarde gekozen ivm het gemak..

 

Loop er sterk aan te denken mss toch een growbox aan te schaften, en dan de zelfde scrog setup te doen als nu..

Zoveel ideeen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze wel betere dingen te doen hebben dan mijn 3 ruderalis plantjes op te sporen.

 

@Kweekfreek

Aero is alleen de wortels bemisten/sproeien?

Dan heb je nooit warmte issue bij wortels denk, mijn DWC water temp wordt echt een probleem in de zomer. icon3.gif

Daarom heb ik nog geen DO PH en EC sensoren gekocht, want misschien dat ik ivm temp en geluid wel een ronde in de prut ga draaien. (Want die sensoren zijn fkn duur)

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de rollers die met een pinnetje/veertje vastklikken. Die dingen vind ik heerlijk. (Die verkochten ze een hele tijd geleden in de wietforum shop)

 

Echte aero is met mist sprayers. Die maken de lucht vochtig. Ik heb meer een soort combi tussen Aero en NFT. Mijn setup is met buizen, netcups en ez clone sprayers (via ebay), en een open bak waar de buizen uitkomen met een hoekstuk, met klein waterpompje die het omhoog pompt. Ik heb hier binnen nog geen last met de temp. Ik zit ook in een goed geïsoleerd huis.

Filter en pomp draaien 24uur. Lamp op 12 uur. Ik meet trouwens ook helemaal niets, behalve heel af en toe de ec. Vooral de eerste keer voeding mengen. Daarna controleer ik het hoogstens 2x. Ik kijk verder hoe de planten het doen, en pas daar de hoeveelheid voeding op aan, als ik voeding meegeef. Na een tijdje weet je wel hoeveel je kan geven. Ik heb 2,5 ml spuitje, en reken in spuitjes/emmer. Natte vingerwerk.

 

Geheimhouding doe ik niet echt aan, behalve dat niemand in de buurt het weet. Op twitter weet de politie echt wel dat ik kweek. Daar staat trouwens gewoon mijn eigen naam bij, en ze weten mijn verjaardag. Ik gebruik ook geen proxy. Als ze het dan nog niet kunnen/willen vinden...

Ik heb ze nog niet aan de deur gehad.

Edited by kweekfreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm mist.. zou mooi kunnen met van die ultrasoon elementen zoals die in mijn humidifier zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...