Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wallythc

bad water mee geven aan je planten

Recommended Posts

wil je de wereld echt redden, doe dan zoals ik en maak geen kinderen, enkel zonder de mens heeft onze aardbol nog een kans want de enige boosdoener is de mens, denk daar maar eens over na :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsof er zo weinig water op de wereld is.

Als jij het weg gooit, wordt het gezuiverd en dan an je het weer gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon doen, en met de drain kun je de afwas doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet doen, want de kleine kan er in geplast hebben, huidschilfers en wat nog

behalve de zeepstoffen.

Ik vind dat geen fijn idee om je planten er mee te begieten. Testen op 1 plant ok,

dan weet je het. Beter nog, een grote regenton en je hebt water zat, gratis.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ie het niet probeert krijg ie wroeging, en zal ie het alsnog proberen.

 

wallythc... ben benieuwd naar je volgende vraag!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giet het badwater over in een paar emmers en spoel de WC er mee door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwijs u naar de volgende informatieve gedramatiseerde documentaire en waarschuw voor gelijksoortige effecten bij het roken van een gezeepte lowryder. ;)

 

 

Of het hele filmpje, duur circa 10 minuten.

 

Kokiane!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wallythc:

Meten is weten, en als de plant het niet lust zie je het snel genoeg :(

 

Verders ben ik het geheel met Ouwe Zak eens: geen kinderen, scheelt een berg geld en belast de aarde niets extra. Wat mij betreft mogen ze de 1kind regel invoeren, net zoals in China. Mensen zullen dan ook meer tijd en meer plezier met elkaar hebben.

 

@MrMonkE

Werelds stukkie ;) Daar hebben we in de snuiftijd regelmatig aan gerefereerd :)

 

@Zappie

Precies, graties water is niet duur en nog goed ook. (ik ben een echte Hollander :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien als die kleine er in schijt dat het nut heeft. Ik vind het ver gezocht.

 

Crow

dat zal lekker ruiken ;) en een werkje zijn ..

 

doe je de velgen van je auto maar met dat water . niet bij je planten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nooit iemand zo zuinig om zien gaan met water. ;)

Tenzij je in afrika woont waar elke druppel water voor twee telt, zou ik badwater hier in Nederland niet aan planten geven.

We hebben niet voor niets een riolering, speciaal om het badwater af te voeren :)

 

Verders ben ik het geheel met Ouwe Zak eens: geen kinderen, scheelt een berg geld en belast de aarde niets extra. Wat mij betreft mogen ze de 1kind regel invoeren, net zoals in China. Mensen zullen dan ook meer tijd en meer plezier met elkaar hebben.

Jij bent ooit ook een kind geweest, en je bent waarschijnlijk niet de eerste of enige kind. Mag een kind geen broertje of zusje hebben?

1 kind regel is een communistisch idee, in China hebben ze niet per se meer tijd of plezier in het leven. Het is een mythe dat meer kinderen de kwaliteit van het leven verminderd. Hoe meet je 'plezier' of 'geluk' trouwens? Best subjectief als je het mij vraagt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon doen, en met de drain kun je de afwas doen.

 

 

;) :) :(

 

Nee joh, gewoon lekker koffie en thee mee zetten. Als je het je planten wilt voorzetten, moet je het toch minimaal 1x zelf geprobeerd hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tltg

Dat zijn wel vreemde argumenten.

Maargoed als tegen antwoord draai ik de zaak om; waarom zou een kind een broertje of zusje moeten hebben?

 

Dat meer kinderen de kwaliteit van je leven verminderd zeg ik niet, minder mensen op de overbevolkte aarde bevordert de kwaliteit van leven. Meer ruimte, minder overlast dus minder irritaties en conflikten. Natuurlijk zijn er meer dingen die daar een rol in spelen maar ik denk dat een badwater topic niet de goede plek is voor deze discussie en zal ook een groot filosophisch gehalte hebben hahaha.

 

Geluk hoef je niet te meten, je bent het of niet. En het zelfde geld voor plezier denk ik.

 

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is als je een echte groene rakker bent, ben je ook met gezinsgrootte en milleubelasting bezig. Maar voor je denkt dat ik een groene extremist ben, dat was voor mij niet de reden dat ik ze niet wil hoor hehe. Iedereen mag dat lekker zelf weten of en hoeveel kinders ie wil.

Nu kap ik ermee, ik zit op de tab te typen en dat gaat klote. Tijd voor een rokertje.

Maar effe op de pc gekropen ;)

 

 

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wally,

 

Ik zou het niet doen! Zowel mijn oudste zoontje en mijn dochtertje verdroegen die ´natuurlijke´ ingredienten niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mrWeed

 

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Maar dat kan helaas niet opgaan met 1 kind regel ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) zo heb best een discussie los gemaakt,maar mijn insteek was,dat in het groeiboek stond,en ik citeer=

 

als de grond er droog is en het water er in druppels bovenop blijft liggen,eraf stroomt en niet opgenomen wordt, voeg dan aan een emmer water een halve dop afwasmiddel toe en begiet de grond met deze oplossing ,het afwasmiddel werkt als een BEVOCHTERIGER,door de oppervlaktespanning te breken.een behandeling is meestal genoeg voor een seizoen.

 

blz 187 marihuana groeiboek mel frank &ed rosenthal

 

ik doe het om de dag aangelengd met regen water,en ga er nu een testje van maken ,picas volgen.

 

 

ik zelf vind kinderen een verrijking,en zou ook niet zonder ze kunnen,en met water mogen we best wat zuinger omspringen,ben geen groen freak,maar let wel op wat ik doe,juist omdat ik kinderen heb,

 

heb het druk ,maar zal proberen er een leuke test van te maken,

 

bedank voor het advies en de (soms heftige) reactie

 

dampende groet wallythc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je de term bevochtiger verkeerd op vat, ze bedoelen daarmee een voeimiddel waardoor grond sneller water opneemt. Yucca doet hetzelfde volgens mij.

 

Had je Bechtjes post gelezen? Ik hou zelf wel van een experimentje maar met chemicalien zal ik niet snel kloten. En ik begrijp eigenlijk nog steedsniet waarom je zeep aan je planten wil geven. Als je dit kan verzinnen moet je toch ook een andere oplossing kunnen verzinnen voor dat water. Water wordt niet voor niks gereinigd voor hergebruik.

Correct me if im wrong, ik leer graag wat bij.

Groet,

MrWeed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt mr weed uw heb helemaal gelijk,ga een ander oplossing zoeken voor me bad water,zo weer het putje in na de riool ........is me toch te gemakkelijk ,vond ramen lappen wel een goed idee,of voor me tuinset schoon te maken ,iki kom wel op een idee, :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@mrWeed

 

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Maar dat kan helaas niet opgaan met 1 kind regel :whip: :wOOt

we hebben een paar miljard mensen, TE VEEL op deze planeet ....... en jij wil er lachend nog meer bij hebben ?

 

de toekomst zie er dan niet echt veel belovend uit als er nog veel meer mensen bij gaan komen

 

de wereldbevolking is in 60 jaar tijd met 50% toegenomen B) en dat is een beetje veel te veel ..

 

 

denk er maar eens over na ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak me druk over WIE er kinderen "neemt"

Share this post


Link to post
Share on other sites

.. ik ken het ja .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt deze topic gaat de hele andere kant op,het mag niet zo zijn dat ik straks het advies krijg om dat badwater met kind en al weg te gooien,ben je in 1x van alles af :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahha

 

los van dat, waarom wil je water 2 keer vervuilen? 1 keer is al erg genoeg.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...