Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jakkes

Kunnen ze al naarbuiten?

Recommended Posts

Hallo,

 

Een vriend van mij wilt graag echte wietbomen buiten kweken dit jaar. Ik heb hem beloofd om voor goede stekken te zorgen. Nu had ik in februari wat stekjes over en deze heb ik binnen opgekweekt tot kleine boompjes. Ze zijn nu rond de 120-130 cm hoog en groeien ze mijn voorgroeihok uit.

 

Mijn vraag is nu of dat ze al naar buiten kunnen. Ik ben bang dat ze door de te korte lichturen beginnen te bloeien. Of zit ik er naast?

 

Ik ben echt een leek op dat gebied, dus graag hulp. Alvast bedankt.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 15 Mei eigelijk ivm de ijsheiling , en je moet uit kijken met te weinig licht uren , dan beginnen ze te vereggen dat betekend dat ze denke dat ze moeten gaan bloeien en dan ineens weer groeien omdat de dagen langer worden ,

krijg je 1 vingeriig blad enzo maar als ze nu al 120 130 zijn beloven dat flinke bomen te worden ,dus hou ze nog maar ff in het hokje , en anders dief je ze toch ? bovenkant eraf , nog meer scheuten !!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kun je het beste wachen tot half mei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten van die leeftijd kunnen wel een nachtvorstje hebben, lichturen is ook geen prob als je een laatbloeier hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk zou de bovenkant er af snoeien . en weer opnieuw op laten groeien , dan hedde we struiken! over welke soort praten we eigelijk ?

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je mooie gezonde bomen wil die niet omknakken na een stevig windje moet je dat zeker niet doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon naar buiten gooien die hap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooien... dat zullen ze vast niet overleven. Ik zou ze liever voorzichtig buiten in de grond stoppen, daar zijn ze zeker groot genoeg voor om de koele nachten te weerstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het je eigen Cindy is zou ik er zeker mee oppassen, die ging bij mij bij ongeveer 15,5 uur licht bloeien en momenteel hebben we nog een uur minder. Wat natuurlijk wel kan is de planten 's avonds tijdelijk binnenhalen (dus nog ff niet de volle grond in als dat de bedoeling is), in de huiskamer of een andere matig verlichte ruimte, of een paar uur een tuinlamp aanzetten 's avonds.

 

Verder zie ik in de reacties een paar keer de mening dat grotere planten meer vorstbestendig zouden zijn, maar da's eerder andersom, zaailingen kunnen er vaak beter tegen dan volwassen planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en anders dief je ze toch ? bovenkant eraf , nog meer scheuten !!!!!!

 

anders top je ze toch bedoel je ;)

 

en niet vereggen, maar reveggen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor de reacties.

 

Het zijn Cindarella 99 planten (snelbloeiende Haze). Het leuke is dat diegene die ze krijgt geen wiet ervan hoeft te hebben. Hij vind de planten gewoon mooi staan in zijn tuin. Hij wil ze zo groot mogelijk hebben (ook om de buurman af te troefen).

 

Ik begrijp wat ik allemaal kan doen (ik ben geen leek op het gebied van kweken). Zoals het toppen, dit is al meerdere keren gedaan. Nu toppen zal zijn dat ik gewoon de plant ga inkorten, wat ik echt zonde ga vinden.

 

Ik denk dat ze gewoon naar buiten gaan en tegen de avond naar binnen. Ik zie geen andere optie.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan Jakkes.

 

Planten die je binnen opkweekt en buiten verder wilt laten groeien en bloeien kan je het beste eerst afharden. Niet alleen aan de lage temperatuur s'nachts zal de planten moeten wennen maar ook aan het UV. Dus voorzichtig met zon in de eerste dagen. Misschien eerst even in de pot houden, half dagje naar buiten. Volgende dag weer. Dag erna hele dag naar buiten s'nachts naar binnen, daarna naar buiten om nooit meer levend binnen te verschijnen. Succes en leuk dat ze nog naar buiten van je mag. Ben wel benieuwd wat het gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan wel , maar als je bang bent voor bloei nu al .

kan je nog even wachten tot half mei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden ze echt nu nog in de bloei schieten denken jullie ,Ik wilde namelijk mijn planten morgen buiten zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , ik heb pas 3 plantjes ergens buiten gezet , ben gaan kijken deze week , en ja hoor alle 3 aan het bloeien terwijl ze nog erg iel en klein zijn , en niet mooi bossig.

Wel leuk , 3 kleine paarse topjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al zei .

je kan beter nog even wachten...

tot het wat warmer word en de licht uren omhoog gaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ze pas over 2 weken definitief naar buiten.

 

Het is je eigen keuze.

 

Reveggen is soms leuk, heb er ooit een joekel van een struik mee gehad.

 

gallery_6979_7024_273604.jpg

 

gallery_6979_7024_456062.jpg

 

Wat een mooie tijd was dat, die had ik in maart al in volle grond gezet, was in glaasje water geworteld. Exile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijne zijn naar buiten gegaan vandaag. Ik ben benieuwd!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

santa shiva hier is aan het reveggen

gooi ze maar naar buiten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier begint weer wat nieuws te bloeien , steeds n ander plantje terwijl die net 20 cm zijn en echt iel , die hebben niet onder een lamp gestaan.

Volgend jaar later buiten zetten dus..

 

Maar er zitten er nog een paar op de reservebank dus dat komt goed.

Edited by Ganjaman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...