Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

Koolstoffilter vervangen of nog niet?

Recommended Posts

hey allemaal,

 

ik heb een Rhino Filter waarmee ik 2x heb gedraaid, maar ik heb dus 2x mee een scrog gedaan van 3 maanden per keer.

 

dus 6 á 7 maanden is die in gebruik, tijd voor een nieuwe?

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vervang ze eens per jaar, en om de 2 kweken een nieuwe hoes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gemiddeld gaat een filter 3 tot 4 rondes mee toch ? Gewoon een bijbestellen zodat je hem achter de hand hebt.

 

Filter zou imo toch zeker nog een ronde of 2 mee moeten kunnen, je merkt vanzelf of de geur begint toe te nemen en dan heb je hem nog snel zat vervangen.. (mids je er nog bij kunt..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik blaas af via de schoorsteen dus ik kan er niet bij om te checken. in de GS zeggen ze ja 3-4 oogsten kan makkelijk. maar mensen gaan vanuit dat je commerciele oogsten doet met weinig voorgroei.

ik ben aan het scroggen dus soms staan ze week of 5 in de voorgroei bij mij..

 

ps. zijn de hoezen los verkrijgbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die rhino ook. Ik kan het wel controleren en na twee jaar kwam er nog niets doorheen. Ik heb hem toen maar wel vervangen, maar was nog niet nodig.

 

Dus ze gaan echt lang mee. Ik heb het dan wel over de kleine exemplaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht er ook aan of je whitewiddows kweekt of amnees of ogkush :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet mee eens grow weed

 

je filter is goed of niet. dat 1 soort erger stinkt dan de ander verkort de levensduur niet.

 

licht? lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met voorgroei komt er toch niet zo heel erg veel geur vrij ? Het is de bloei waarvoor we echt het koolstoffilter nodig hebben.

 

Ik ben momenteel een kleine 3 weken aan het voorgroeien ivm scrog en ik laat de afzuiger alleen op interval draaien om de lucht te verfrissen, geur is er nog steeds niet echt. Maar ik draai dan ook voor de 2e keer Big Bang, dus ik kan niet echt oordelen over andere soortjes...

 

En het verkort de levensduur ook niet, maar de actieve kool raakt wel sneller verzadigd natuurlijk :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vervang pas wanneer ik geurtjes begin te ruiken.....

 

heb met de mijne al 5x gedraaid, ook scrog en doet het nog perfect :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

top allemaal bedankt voor jullie reacties! scheelt mij weer wat centjes :rolleyes: ik laat hem lekker zitten nog dan, ik ga wel de hoes vervangen, deze ziet er namelijk erg stoffig uit.

 

 

extra vraag voor vandaag haha: Ik ben nu kleikorrels aan het spoelen onder de douche maar dat duurt zo lang want ik heb ruim 200l aan korrels die gespoeld moeten worden, vervolgens moeten ze nog eens allemaal in afgezuurd water trekken. Is het een slim idee om ze in een kinderzwembad met gaten aan de onderkant op balkon te zetten zodat de regen ze spoelt + op een normale ph stelt?! of is dit heel gek wat ik zit te denken.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekkie :whistling

 

Waar ik volgende keer op ga letten met kleikorrlels is dat ik de kleine korrls eruit haal.

Sommige glippen door mijn netpotjes in mijn reservoir (Maar dat is alleen belangerijk bij DWC denk ik) en dan kunnen ze mijn pomp blokkeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och 200 L is toch zo gedaan gewoon schepje voor schepje in een vergiet... :whistling

 

In een specikuip knallen met drainage gaten en de tuinslang er op !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelezen op site van eugrowshop.eu:

Koolstoffilters dienen ongeveer een maal per jaar vervangen te worden.

(dus denk dat het toch min. 4 kweekjes moet doorstaan)

Rhino gebruikt voor zijn filters RC48/RC412 koolstof, welke alleen in Australië kan worden gewonnen. Samen met de diepte van het koolstofbed, de granule maat en het oppervlakte gebied van de koolstof zorgt dit er voor dat de koolstoffilter alle ongewenste geuren totaal zuivert. Ook heeft de Rhino filter een lange verwachte levensduur, welke ook afhankelijk is van de klimatologische omstandigheden, hoeveelheid onzuiverheden in de lucht en de snelheid van de luchtstroom. Met deze variabelen in acht geeft Rhino aan dat hun koolstoffilter een levensduur heeft van 3 jaar.

 

http://www.eugrowshop.eu/nl/koolstoffilter/

 

En waarom zou dat geen slim idee zijn, 'k zie daar niets mis mee hoor :whistling

 

Grtjs

Tintje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gelezen op site van eugrowshop.eu:

Koolstoffilters dienen ongeveer een maal per jaar vervangen te worden.

ja anders gooien ze hun eigen ramen in :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

lolz :rolleyes:

ipv kinderzwembad heb ik supermarkt mandjes genomen stuk of 5 helemaal vol.. nu maar wachten op regen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
lolz :lol:

ipv kinderzwembad heb ik supermarkt mandjes genomen stuk of 5 helemaal vol.. nu maar wachten op regen :rolleyes:

niet zo moeilijk hier, ofwel emmers over gooien of tuinslang gebruiken ;)

 

Gelezen op site van eugrowshop.eu:

Koolstoffilters dienen ongeveer een maal per jaar vervangen te worden.

ja anders gooien ze hun eigen ramen in :D

filter laat je toch niet draaien als je niet kweekt? kan toch meerdere kweekjes per jaar doen ? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat nou als hij al een jaar bij de growshop ligt dan is hij al bedorven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg het advies de filter een kwart slag te draaien naar elke ronde en het witte stofje te wassen..

net zolang dat het begint te stinken en dan nieuwe halen .... soort is ook belangrijk haze stinkt veel heftiger dan een white widow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je naar buiten afblaast, zou je eventueel de uitgaande slang (mits je daar bij kunt) aan de achterkant van je afzuiger even kunnen loskoppelen, zodat je even binnen afblaast. Bij voorkeur met licht aan. Dan ruiken ze meer. Begint het te stinken, dan weet je wat je te doen staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2jr met een (kleine) rhino in een DR60 gedaan, lv van dik 80% etc en idd, door kwartslag te draaien en filterhoes uit te wassen gaat filter stuk langer mee, ook de minimale afzuig aanhouden die de filter heeft komt levensduur ten goede, gelukkig geven meeste fabrikanten dit aan (min airflow 200m3 max 250m3 oid).

 

Kleikorrels buiten laten spoelen door de regen, leuk en lekker makkelijk maar je realiseerd je wel dat groen algen gek zijn op poreuze kleikorrels?

De sporen zitten er na 1 regenbui al in (als er al niet wat op waait) en krijg je er niet zo maar meer uit en zijn een ramp voor je hydro setup eenmaal binnen, vieze groene drab en mag je je korrels uit gaan koken/bakken om dat weg te krijgen.

 

Zsm naar de badkamer met je mandjes en de douchekop erop totdat er amper nog wat 'stof' vanaf komt en dan weken die handel.

Als je korrels meteen hergebruikt van vorige keer dan had je laatste keren water geven al boel kunnen 'spoelen' op juiste waarde.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...