Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jeice

fu*k, stroomuitval midden in lichtperiode

Recommended Posts

Ik ben al echt een autist wat betreft het niet storen (ook al is het maar 1 sec) van mn plantjes in het donker ect. Maar vandaag moest ik toevallig een keer ochtends op locatie zijn, kwam ik er achter dat de lampen midden in de lichtperiode zijn uitgevallen.

 

Zit in week 5 12-12

Lampen draaien van 21:00 tot 09:00

 

Uitgevallen om 05:00, en om 10:30 zijn de lampen weer 5 minuten aangesprongen toen de stroom er weer op ging. Heb de klok toen weer hersteld.

 

 

Wat is jullie ervaring met evt gevolgen van dergelijke dramatiek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het ook ooit meegemaakt, ik heb er geen last van gehad.

 

was trouwens een ronde fem. zaad

 

geen herma's of dergelijke gezien,

denk als het 1 keertje is niet zo heel kwaad kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop het, ging aardig de goede kant op. wordt je niet vrolijk van dat soort shit.

 

kwam overigens door een pomp die kortsluiting heeft gegeven ;)

 

geweldig een pomp die niet tegen water kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrolijk word je daar zeker niet van!

 

heb je kunnen achterhalen waarom de pomp sluiting gaf?

 

1 keertje is no stress, maar nu moet je echt wel goed in het oog houden dat dit je niet nog is overkomt deze ronde !

 

komt wel goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk bij het snoer waar hij de pomp binnen gaat. stroom bleef eraf knallen totdat ik de stekker van de pomp eruit trok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
geweldig een pomp die niet tegen water kan

 

Ze bestaan, met zo'n grote zwengel eraan en die moet je dan op en neer bewegen. ;)

 

Was 't een nieuwe pomp? Oude pomp altijd openschroeven en alle kalk en aankoeking eruit voordat ie weer het water in gaat, want al die troep geeft extra stress op de motor met kans op doorbranden. Vooral na gebruik droog wegzetten en dan zonder schoonmaken weer in je reservoir gooien geeft problemen.

 

Dat licht, tja, beetje afhankelijk van de genetica, of ze al gestressed waren. De een slaat zo om, de ander vind het wel prima. Maar goed, week 5, dus als het tegenzit wat banaantjes, maar 't zal geen ballen meer geven lijkt me.

 

Komt de boel niet droog te staan zo op zondag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn stekken Ponix.

 

Ik hoef morgen pas weer te eb vloeden. Heb nog andere pompen tho ;)

 

Waar ik me zorgen om maak is dat de bloei vertraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het 1x gebeurd is er niet zoveel aan de hand je zal er ook niet veel van merken.

Je bent eigenlijk gewoon een dag kwijt aan het einde van de ronde zal je wat kunnen zeggen als er geen andere invloeden zijn.

Je opbrengst is toch nooit exact het zelfde.

 

Reken maar eens uit heel ruim

 

1 week voorgroei = 7 dagen

9 weken bloei = 63 dagen

totaal 70 dagen

35gr per plant = 0,5gram per dag/plant

Nu mis je theoretisch 0,5 gr per plant, maar je lampen hebben ook weer niet 12u uit gestaan dus misschien is het maar 0.15gr per plant die je nu gaat missen. ;)

Maar als je nu mooie melodie van Bach op zou zetten of die bromtoren van prettig 3,5 dag leent heb je zelf misschien wel weer meer gram per plant :verrygood

 

Gr L

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,5 gr per plant per dag bedoel je Lion? ;)

 

Maar dan kun je ze ook een dagje langer laten staan, zonde van die grammen :wacko:

 

 

ik heb altijd begrepen dat verstoring in de nacht de bloei kan vertragen of soms zelfs kan stopzetten. nu hebben ze een uur of 18 donker gehad, mag hopen dat ze daar niet van de groei schieten. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd ik had het al aangepast ;) :verrygood

Ik heb het ook wel eens gehad meerdere keren in 1 en de zelfde ronde nooit echt iets van gemerkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thanks Lion

 

Dat was eigenlijk het enige antwoord waar ik op hoopte. Gloeiende wat een kutronde en nog ziet het er goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk je echt dat planten daar last van hebben of ineens herma worden van 1 keer het licht uit ?

tuurlijk niet '

buiten bloien ze ook als met maanlicht .. niks aan de hand gewoon doordraaien op 12 /12

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank elmo, ik voel me al een beetje beter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, die zit op een andere groep, de aardlekschakelaar gaat er automatisch af als er iets kortsluiting geeft. ;)

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je sluiting met je aarde hebt wel ja, tussen F en N gaat je aardlek er niet uit.

 

wat je zou kunnen doen om dit in het vervolg te voorkomen is een apparte aardlekschakelaak achter de bestaande plaatsen en daar appart je pomp opzetten.

 

 

dan vliegt die er eerst uit en blijft de rest gewoon z'n ding doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een aardlekautomaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk je echt dat planten daar last van hebben of ineens herma worden van 1 keer het licht uit ?

tuurlijk niet '

 

Van dat licht uit niet, maar na een halve nacht ineens 5 min vol HPS erop, dan heb ik nog wel wat soortjes die dat niet leuk vinden en sommige uiten dat met banaantjes een week later of een beetje stilstand. HPS of maanlicht is nogal een verschil.

 

Commercieel bewezen stekken neem ik dan maar aan Jeice? Zal wel loslopen. Soms kan een beetje stress voordelig uitpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er 2 maar het is een beetje ingewikkeld om dat te realiseren, allemaal voor een pomp. ik bedoel, alles kan wel kapot gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk je echt dat planten daar last van hebben of ineens herma worden van 1 keer het licht uit ?

tuurlijk niet '

 

Van dat licht uit niet, maar na een halve nacht ineens 5 min vol HPS erop, dan heb ik nog wel wat soortjes die dat niet leuk vinden en sommige uiten dat met banaantjes een week later of een beetje stilstand. HPS of maanlicht is nogal een verschil.

 

Commercieel bewezen stekken neem ik dan maar aan Jeice? Zal wel loslopen. Soms kan een beetje stress voordelig uitpakken.

 

 

Idd Ponix, laten we hopen dat het voordelig uitpakt dan lol.

 

 

Dit is de laatste keer dat ik de schakelaars IN mn hok zet. en ook nog eens achterin...... kon even niet anders.

 

Hangt je schakelbord buiten het hok dan is het een kwestie van uitzetten en klok opnieuw instellen. Nu sprong de boel direct aan toen de stroom er weer op ging. Had allicht beter met een zaklampje kunnen kijken.

 

Anderzijds, heb de klok op 10 uur gezet dus ze krijgen wel 12 uur donker na die 5 minuten hps. ipv 18 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of een aardlekautomaat.

 

 

dat is hetzelfde als aardleksch. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb er 2 maar het is een beetje ingewikkeld om dat te realiseren, allemaal voor een pomp. ik bedoel, alles kan wel kapot gaan.

 

allemaal voor een pomp mss niet, begrijp ook wel dat je voor elke verbruiker geen aardlek kan zetten ;)

maar ik zie wel dat mijn lampen en randapparatuur op een apparte aardlek staan.

 

1 aardlek voor de lampen, 1 aardlek voor randappratuur ( hangt van de grote van je hok af natuurlijk, anders over 4 )

 

als je dan zo een probleem hebt, blijven je lampen wel branden.

 

nu was het je pomp, maar volgende week kan het je ventilator zijn......

 

 

Lees weer half

 

niet lezen dan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijven je lampen wel branden maar je afzuigert niet ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of een aardlekautomaat.

 

 

dat is hetzelfde als aardleksch. ;)

 

Er zit wel verschil tussen een aardlekschakelaar en een aardlekautomaat hoor.

Een aardlekautomaat is een aardlekschakelaar en een gewoon automaatje in 1.

Deze schakelt dus af bij een aardfout of een kortsluiting.

Ze worden ook wel alamatjes genoemt.

Edited by fritzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...