Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
erik24

Spint gaat niet weg

Recommended Posts

Heb nu 2 keer gespoten tegen spint met 3 componenten poeder anti spint.

Toch blijf ik ze nog steeds zien lopen aan het onder kant van het blad. Heb ook last van meeldauw en dat lijkt alleen maar erger te worden door het spuiten van de 3 componenten poeder anti spint.

Mijn plan was eerst de spint aan te maken en daarna de meeldauw, ik wou eigenlijk morgen op 12/12 maar het lijkt me verstandiger om dit eerst op te lossen.

 

 

Iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dooddrukken .

of laat je ze gewoon lopen als je ze ziet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

plat branden ... dood drukken enzo .. handig ...

maar ik zou gewoon de zoekfunctie gebruiken ..

 

stuk handiger !!

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijke vijanden eten graag spinten... desnoods eet je zelf de spinten op, erik24 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad roofmijt is allermakkelijkste alleen weet niet of dat nog kan na vertimex ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, tuurlijk druk ik ze dood als ik ze zie lopen, en spuit ook de onderkant van het blad.

Lees overal dat je met roofmijt niks helemaal uitroeid maar het wel onder controle kan houden.

En de 3 componenten tegen spint is toch geen vertimex of wel?

 

Hoe zit het trouwens met anti meeldauw spuiten en de 3 componenten anti spint, moeten hier nog een aantal dagen tussen in zitten ? of kan ik het zo achter elkaar spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontsmet je de rest van je woning ook?

 

spint is een hypermobiel beestje, en kruipt graag naar boven...

de eitjes komen om de 7 a 14 dagen uit, en al heel snel gaan die krengen weer eitjes leggen

 

je moet meerdere keren met korte tussenpoos de living fucking daylights uit de spint sprayen...

daarom ist vaak het aanlokkelijkst de hele godganse teringspintbende aan planten bij het grofvuil te pleuren, je huis te steriliseren, en met zaad opnieuw te beginnen.

 

Begin pas met stekken als je een aparte quarantaine ruimte hebt waar je een stek direkt na thuiskomst kan veiligzetten.

Direct daarna kleding in de wasmachine , douche nemen , en tea tree oil oplossing sprayen in de looproutes van je woning.

 

[ Wees blij dat je de Spintkoning ( Rust in vrede) nooit gekend hebt - "Kanone!" ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 3compo spray laat een residu achter wat op meeldauw lijkt.Jij hebt een spint die resistent is voor 3compo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Spruzit

spint is een mijt en die zijn ongevoelig voor afrikaantjes gif

 

@Art

+1

 

vond het al heel raar.. combi van spint en meeldauw..

spint heb je met lage lv snel een plaag waar je voor meeldauw juist weer een hogere lv (dauwpunt gedoe) nodig hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info, van de spint ben ik nu zo goed als af (kan geen beestjes meer vinden)

 

Veel nieuwe kleine blaadjes gaan trouwens draaien, dacht zelf aan lampen te laag?

 

temp 28/29C, LV 55-70% schommelt nogal.

 

2 foto's :

 

CIQYwKr.jpg

 

3VCs7Ok.jpg

 

dit is de 7de dag 18/6 wil morgen/overmorgen gaan bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet altijd Roofwantsen uit, en herhaal dat 2 weken na uitzetten weer, soldaatjes doen het altijd goed !

 

Plus in de toekomst kan je ze preventief uitzetten doe ik ook, kost wel wat maar dan heb je ook wat :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...